Configureren Grandstream HT801/HT802 VoIP ATA voor vaste telefonie (i.c.m. eigen modem/router)

  • 28 March 2020
  • 379 reacties
  • 15131 keer bekeken


Toon eerste bericht

379 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik hou het in de gaten. Zodra ik reactie heb, dan hoor je dat van mij.

Goedemorgen @Bart_Z heb je voor mij al een update ?

Reputatie 7
Badge +20

Ja, ik heb een update voor je. De order lijkt helemaal vast te zitten. Mijn collega heeft dit doorgezet. Echter kan dit tot 3 weken duren. 😞 Ik kan er voor nu niet meer van maken.

Reputatie 2
Badge

Dank voor de update @Bart_Z, maar is dit nu dat er niemand tijd heeft en er pas over drie weken aan toe komt om er naar te kijken, of is het dat er iemand drie weken mee bezig is ? Bijzonder.

 

Kan niet iemand bij jullie mijn VOIP wachtwoord uit het systeem halen en deze naar me toe sturen, zodat ik in ieder geval VOIP op die wijze kan gebruiken ?

 

Arjan

Reputatie 7
Badge +10

Mijn God, dit duurt toch allemaal veel te lang. Je bent al bijna 3 weken bezig, duurt het nog eens 3 weken extra. Ik zou je willen adviseren je VOIP over te brengen naar een andere VOIP-provider (CheapConnect). Dat werkt een stuk vlotter om gewoon te kunnen bellen.

Als je daar al vast gegevens naar toe verhuist, en je neemt er (for the time being) eventueel nog een extra nummer bij (kost je € 8,95 voor een heel jaar), kun je binnen pakweg 10 minuten bellen.

De portering van het KPN-nummer naar CheapConnect zou maximaal iets van een week mogen duren. Tenminste als KPN hun werk op normale wijze daarmee alsnog afrond. (Maar gezien de trage werkwijze van KPN het advies om in ieder geval  -for the time being-  dat extra nummer erbij te nemen).

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap het volledig. Ik kan zo de gegevens niet achterhalen en ik kan het ook niet versnellen, hoe graag ik ook wil.

Reputatie 7
Badge +10

Ik snap ook dat je als moderator gebonden bent aan de mogelijkheden wat KPN binnen hun organisatie heeft gestructureerd. Hebben jullie niet geregeld “online” werkoverleg, om de knelpunten door te nemen? Zodat managers bij KPN en het kader daar eens iets mee doen?

Dit soort zaken komt IMO te vaak voor om het een incident te noemen.

Reputatie 2
Badge

Ja, ik heb een update voor je. De order lijkt helemaal vast te zitten. Mijn collega heeft dit doorgezet. Echter kan dit tot 3 weken duren. 😞 Ik kan er voor nu niet meer van maken.

Goedemorgen @Bart_Z,

De drie weken zijn bijna voorbij, heb je al een status update voor mij?

Reputatie 7
Badge +20

Helaas nog niet @arjanhs. 😞 Ik heb nog wel weer navraag gedaan. Mag niet lang meer duren hoop ik. 

Reputatie 7
Badge +10

Tja “hopen”….  daar zal @arjanhs blij mee zijn. :open_mouth:    Totdat die een ons weegt. :nerd:

Het is precies zoals eerder al voorspeld.  KPN is zodanig slecht georganiseerd, dat ze tot op de dag van vandaag nog steeds geen uitsluitsel kunnen geven voor een oplossing.   In en in triest.

Diverse forum-pagina's en vele reacties terug heb je je  < HIER >  al aangemeld.
Drie weken terug (met deze reactie wordt die reactie als 21 dagen terug bestempeld), had ik het al over bijna 3 weken dat je er al mee bezig was. (Dat kon men toen namelijk ook in aantal dagen terugkijken).
Dus bij elkaar inderdaad al die bijna 6 weken !!

En in al die tijd feitelijk “niets” concreets wat KPN daadwerkelijk heeft gedaan om het op te lossen.
Stap met die VOIP toch over naar een andere club. Dit is alleen maar ergernis.
Wat een incompetente organisatie dat KPN.

Reputatie 2
Badge

Ik ben zowaar gisteren gebeld door de back office en de medewerker gaf aan dat er nog een migratie van het telefoon nummer in gang was, erg bijzonder want dit nummer heb ik de afgelopen 10 jaar niet gewijzigd, ben wel overgegaan na overnames van KickXL → Telfort → KPN, misschien dat daar het euvel zit. Hij ging een mail sturen naar de verantwoordelijke afdeling. Moet maar weer even afwachten :-)

Kun je het voor mij blijven monitoren @Bart_Z 

En ja ben het met je eens @Babylonia maar er spelen meer dingen die nog niet geregeld zijn, of het ooit gaat lukken is nog maar de vraag. Ook hiervoor wacht ik het rustig af.

Reputatie 7
Badge +10

Ook hiervoor wacht ik het rustig af.

Je hebt wel engelen-geduld. :innocent:         Petje af….

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat mijn collega er mee bezig is geweest. Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt. Maar hoop wel dat het nu snel opgelost is.

Ik heb een Cisco SPA112 ATA, en wil de voip dienst van een 3e partij gebruiken, weet iemand of dit ook mogelijk is en welke instellingen hier voor van toepassing zijn?

Ik heb het nu werkend op een SPA112 i.c.m KPN. :muscle_tone1:

Het volgende het ik ingesteld:

 

Netwerk Setup>time setup
GMT: +1
Time server: 0.nl.pool.ntp.org

Netwerk Setup>basic Setup>Internet Settings
Primary DNS 1.1.1.1

Voice> Line 1 > Proxy and Registration

Proxy:     ims.imscore.net
Outbound Proxy:        voip1-ext.kpn.net
Use Outbound Proxy: yes
Register: yes

Voice> Line 1 > Subscriber Information

Display name:         +310000000
User ID:            +310000000
password:            Yourpassword
Auth ID:            a00000000@ims.imscore.net
Use Auth ID:        yes

Opmerking:

STUN server is sinds korte tijd niet meer nodig te configureren zie: link

Reputatie 7

Ik heb een Cisco SPA112 ATA, en wil de voip dienst van een 3e partij gebruiken, weet iemand of dit ook mogelijk is en welke instellingen hier voor van toepassing zijn?

Ik heb het nu werkend op een SPA112 i.c.m KPN. :muscle_tone1: 

Goed dat je dit hier met ons deelt.

Ik heb een Cisco SPA112 ATA, en wil de voip dienst van een 3e partij gebruiken, weet iemand of dit ook mogelijk is en welke instellingen hier voor van toepassing zijn?

Ik heb het nu werkend op een SPA112 i.c.m KPN. :muscle_tone1: 

Goed dat je dit hier met ons deelt.

Enige probleem wat ik nu nog heb

Als ik door een extern nummer gebeld word kan deze persoon mij niet horen.
Bel ik dit nummer terug kunnen we wel elkaar horen en een normaal gesprek hebben.

Iemand de gouden tip?

Reputatie 7
Badge +10

-- Laatste firmware update voor de Cisco SPA 112 installeren.
-- VOIP audio codecs beperken tot PCMA en PCMU  (A-law-algoritme   en   μ-law-algoritme).

Ik ben er uit bedankt voor het meedenken :grinning:

Volledig werkende instellingen voor de Cisco SPA112

Netwerk Setup>Basic Setup>Time setup

  • GMT: +1
  • Time server: 0.nl.pool.ntp.org

VOICE > SIP > RTP Parameters

  • RTP Packet Site : 0.020

Voice> Line 1 > Proxy and Registration

  • Proxy: ims.imscore.net
  • Outbound Proxy: voip1-ext.kpn.net
  • Use Outbound Proxy: yes
  • Register: yes

Voice> Line 1 > Subscriber Information

  • Display name:         +3100000000
  • User ID:            +3100000000
  • password:            Yourpassword
  • Auth ID:            a000000000@ims.imscore.net
  • Use Auth ID:        yes

Probleem zat hem in RTP Packet Site deze staat default ingesteld op 0.030

Reputatie 7
Badge +10

Mooi dat het daarmee is opgelost.

Maar kennelijk wel kritisch deze instelling m.b.t. VOIP voor KPN ?

In het verleden heb ik wel geëxperimenteerd met een Linksys ATA PAPT2 welke zeer verwant is (voorloper) van die Cisco SPA112.  Met RTP Packet Size instellingen kwam ik daarbij hoofdzakelijk verschillen tegen in de betrouwbaarheid van zenden / ontvangen van FAX gerelateerde zaken
(met toen een Samsung all-in-one printer).

Wat me nog bijstaat heb ik toen getest met RTP Packet Size   0.01  -   0.02  -  0.03
Waarbij het dan hoofdzakelijk toch een afweging is tussen de waarden 0.02  en  0.03

Net nog even hier die Linksys ATA PAPT2 voor de dag gehaald en in het netwerk terug gehangen.
De instelling van die  RTP Packet Size  staat hier (nog steeds / of weer terug) op waarde  0.03
Hetzelfde als de instellingen indertijd als ik terugkijk bij dit onderwerp bij toen het Telfort forum.
Alleen op ander vlak later toch een keer iets aangepast:  Outbound proxy = voip1-ext.kpn.net

En nu alsnog een keer getest met een aangesloten analoge telefoon, vanuit een andere VOIP-telefoon (Yealink) en andere VOIP lijn ingebeld op het KPN telefoonnummer.

Maar hier geen problemen omtrent audio over en weer.
Uitbellen met de KPN-lijn en ontvangen op het andere vaste nummer, ook geen probleem.

Dus vraag me af of het ook nog zou kunnen liggen aan een combinatie van aangesloten analoge telefoons, of misschien nog wel andere zaken?  (Andere router in gebruik etc.)
In ieder geval niet een vast gegeven.

Iets voor andere gebruikers om in het achterhoofd te houden, als men tegen vergelijkbare problemen oploopt. Dat verandering van RTP Packet Size niet altijd de juiste oplossing hoeft te bieden.

Het blijft een relatief complex gebeuren met allerlei verschillende parameters en instellingen
om alles tot in de finesses te doorgronden.

Reputatie 2
Badge

Fijn dat mijn collega er mee bezig is geweest. Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt. Maar hoop wel dat het nu snel opgelost is.

Ja gelukkig wel @Bart_Z weet alleen niet hoe de updates er over worden verstuurd, heb na het belletje niets meer gehoord of gezien. Heb jij meer informatie?

Reputatie 7
Badge +20

@arjanhs, nog niet helaas. Ik ben er wel weer achteraangegaan. Dit duurt veel te lang zo, excuses. 

Reputatie 2
Badge

@arjanhs, nog niet helaas. Ik ben er wel weer achteraangegaan. Dit duurt veel te lang zo, excuses. 

Had ook het nummer 0800 - 020 15 57 gekregen met de code ***** om meer info  te krijgen. deze zojuist maar eens gebeld en kwam bij de back office terecht. Daar werd me verteld dat ze niets voor me konden doen en maar contact moest zoeken met de klanten service ?? De order zou zijn door gevoerd, ik begrijp er helemaal niets meer van.

 

Heb opnieuw het wachtwoord gewijzigd, maar het lijkt nog steeds niet te werken.

@Bart_Z dit begint nu echt wel verveld te worden, vooral zoals nu ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Zou heel graag zien dat dit opgelost gaat gaat worden..

Kan er niet iemand even mijn wachtwoord via sms versturen, dan is het snel opgelost.

Arjan

Reputatie 7
Badge +20

@arjanhs, nee het werkt ook nog niet. De order staat nog steeds niet op afgerond. Dit duurt ook zeker te lang. Helemaal mee eens. Ik ga eens kijken welke mogelijkheden ik nog heb. Je hoort nog weer van mij. 

Reputatie 2
Badge

@arjanhs, nee het werkt ook nog niet. De order staat nog steeds niet op afgerond. Dit duurt ook zeker te lang. Helemaal mee eens. Ik ga eens kijken welke mogelijkheden ik nog heb. Je hoort nog weer van mij. 

Dank je @Bart_Z hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid

Reputatie 2
Badge

@arjanhs, nee het werkt ook nog niet. De order staat nog steeds niet op afgerond. Dit duurt ook zeker te lang. Helemaal mee eens. Ik ga eens kijken welke mogelijkheden ik nog heb. Je hoort nog weer van mij. 

Goedemorgen @Bart_Z, heb je al een update voor mij ?

Reputatie 7
Badge +20

Nog niet helaas. :(

Reageer