Configureren Grandstream HT801/HT802 VoIP ATA voor vaste telefonie (i.c.m. eigen modem/router)

  • 28 March 2020
  • 379 reacties
  • 14982 keer bekeken


Toon eerste bericht

379 reacties

Reputatie 7

Nog niet helaas. :(

Met alle respect @Bart_Z, hoe kan het dat dit issue nu al bijna twee maanden speelt en dat er nog altijd geen oplossing is. :confounded:

Reputatie 7
Badge +20

@arjanhs, ik heb een update. Alleen nog niet met goed nieuws helaas. Ze lijken nog niet zeker te weten waar het probleem precies zit. Dit gaan ze nog weer verder uitzoeken. Ik had je graag ander nieuws gegeven, maar dat heb ik nog niet helaas. 

Reputatie 2
Badge

@arjanhs, ik heb een update. Alleen nog niet met goed nieuws helaas. Ze lijken nog niet zeker te weten waar het probleem precies zit. Dit gaan ze nog weer verder uitzoeken. Ik had je graag ander nieuws gegeven, maar dat heb ik nog niet helaas. 

@Bart_Z in ieder geval goed nieuws dat er aan gewerkt wordt en er niet wordt gestopt doordat ze er niet direct uit komen. Hopelijk gaan ze het snel vinden, maar blijf het bijzonder vinden dat er binnen een platform als dit zoiets kan ontstaan. Indien dit bij mij het geval is, zijn er vast meer gebruikers die het zelfde probleem hebben.

We wachten maar weer eens af en dank je voor de update, van je collega's die de afgelopen weken hebben gebeld heb ik helaas geen update gekregen ondanks de belofte.

 

Arjan

Reputatie 7
Badge +20

@arjanhs, vandaag is het ineens in een stroomversnelling gegaan zie ik. Het is ze namelijk gelukt. De order is afgerond. Het moet nu lukken. 

Reputatie 2
Badge

@arjanhs, vandaag is het ineens in een stroomversnelling gegaan zie ik. Het is ze namelijk gelukt. De order is afgerond. Het moet nu lukken. 

@Bart_Z heb het zojuist getest en het werkt nu inderdaad, mijn GrandStream geeft nu een verbonden verbinding op VoiP. Hartelijk dank voor je hulp en doorzettings vermogen Bart, ben blij dat het uiteindelijk gelukt is.

Arjan

Reputatie 7

Blij te lezen dat het gelukt is.

Wel heb ik mijn vraagtekens bij de tijd dat dit gekost heeft.

Op 26 januari is in dit topic voor de eerste keer geopperd dat de oorzaak weleens een openstaande order zou kijn zijn en daarna heeft het ruim anderhalve maand geduurd om die order (administratief) verwerkt te krijgen.

Reputatie 7
Badge +10

Inderdaad de tijd dat het in beslag genomen heeft, tjonge jonge.
Daar zou KPN intern toch eens heel goed naar moeten kijken om dit beter te organiseren !

Zoiets kan ook anders.
Toevallig vorige week maandag familie van mij die een glasvezel abonnement bij “Solcon” bestelde.
Nog diezelfde dag (datum pakbon = 9 maart) werd pakket verstuurd met benodigde hardware.
(Een kapje met fiber patchkabel voor over de FTU, een Nokia media-converter en Fritzbox router).

Gisteren 15 maart netjes op afspraak de monteur die alles up-and-running heeft aangesloten.

Dus alles bij elkaar 1 week tussen bestelling en daadwerkelijke oplevering (ondanks “Corona”).
Daar zou KPN eens een voorbeeld aan moeten nemen.

Hoop alleen dat KPN die sinds enkele jaren eigenaar is van Solcon, een dergelijk bedrijf niet gaat besmetten met diens eigen "KPN” lamlendig slecht georganiseerde service.

 

Gefeliciteerd dat het uiteindelijk gelukt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik wacht ook al ruim een maand en mijn openstaande order is sinds vanochtend ineens afgehandeld! Zie https://forum.kpn.com/search/activity/topics?userid=449265

Bij mij heeft het ruim een maand geduurd, voordat ik een persoon aan de telefoon kreeg die echt wilde helpen. Uiteindelijk is de bestelling nu afgehandeld, maar helaas wil mijn VIOP telefoon nog steeds niet registreren. :sob: Hier wordt je echt moedeloos van………..

 

Reputatie 2
Badge

Dank je en ben blij dat het gelukt is, de Experia box heb ik direct verwijderd en de GrandStream in gebruik genomen. Moest nog wel even mijn wachtwoord wijzigen via de self service tool, maar daarna werkte het direct. 

Misschien dat er nog een laatste aanpassing nodig is. Ik kom er niet meer aan, het werkt nu.

Reputatie 7
Badge +20

Heel fijn dat het nu ook allemaal werkt. Daar ben ik ook blij om. Heeft ook zeker te lang geduurd, mee eens. Dit was echter wel een incident die lastiger bleek dan in eerste instantie gedacht. 

Beste heren,

 

Situatie hier is als volgt. KPN glasvezel internet + bellen. Asus AX88U direct aangesloten en een hele handleiding gevolgd (via hier en TWeakers) om dit werkend te krijgen en gelukt. Heb nu prima internet direct op het NT punt. Nu de ATA HT801 op de Asus AX88U weer aangesloten en nu aan de slag gegaan met de handleiding op dit forum om VOIP werkend te krijgen.

 

Om de VOIP credentials te achterhalen de KPN Box 12 aangesloten en mijn computer direct bekabeld er aan gehangen. Probleem: service tool website van KPN om de VOIP credentials te achterhalen geopend, ingelogd met KPN ID, maar zegt: “Gebruik Servicetool niet mogelijk. Zorg dat je thuis bent en verbonden bent met je eigen KPN netwerk.”  Dit klopt niet want ik zit gewoon op het KPN netwerk met de KPN Box.

Wat is het probleem? Ook via de WIFI van de KPN box werkt het niet. Ondersteund de service tool de KPN Box 12 nog niet? Hoe kom ik nu aan de SIP gegevens?

Reputatie 7

Heb je jouw thuis abonnement aan de KPN iD gekoppeld waamee je inlogt in de servicetool?

Heb je jouw thuis abonnement aan de KPN iD gekoppeld waamee je inlogt in de servicetool?

 

Hoe bedoel je of hoe werkt dat?

Reputatie 7

Log eens in met die KPN ID op https://mijn.kpn.com.

Staat jouw thuisabonnement tussen de gekoppelde producten?

Nu net gedaan. Stond er inderdaad niet goed in. Service tool werkt nu echter nog steeds niet.

 

Zal het modem nog eens resetten.

Gelukt! Dank WJB.

Reputatie 7

Het resetten van de V12 heeft geen nut.

 

Edit: Goed te lezen dat het gelukt is.

Reputatie 2
Badge

Leuk dat ik nu ook hier een topic over de HT801 vind, deze ATA heb ik voornamelijk aangeschaft, omdat ik dan ook weer mijn oude (PTT) bakkelieten (pulsdial) draaischijf telefoon weer kan gebruiken, normaal wordt alleen (tone) DTMF ondersteund door de ATA’s.

Reputatie 4
Badge +1

Leuk dat ik nu ook hier een topic over de HT801 vind, deze ATA heb ik voornamelijk aangeschaft, omdat ik dan ook weer mijn oude (PTT) bakkelieten (pulsdial) draaischijf telefoon weer kan gebruiken, normaal wordt alleen (tone) DTMF ondersteund door de ATA’s.

👍 lees vooral ook even alle reacties door; ik heb in de tussentijd nog aanpassingen gedaan die niet in de allereerste post staan.

Reputatie 2
Badge

Bedankt, ja, ik ga het eens allemaal goed doorlezen, ik heb wel mn eigen provider voor VOIP, 12Connect, dat is een Nederlandse provider, ik zal als ik zover ben, dan eerst kijken welke firmware er in de HT801 zit…..

Heb in het verleden ook al eens een Grandstream GPX2000 ingesteld ook een Snom820 heb ik nog hier liggen… ik voorzie nog geen problemen, of dat zou dus met EdgeRouter moeten zijn….

Dag,

 

Ik heb een Grandstream HT801, dit heeft maandenlang goed gewerkt. Echter sinds een paar dagen heb ik het probleem dat de verbinding wel wordt opgezet maar dat we niks horen van beide kanten. Volgens KPN is er geen storing op dit moment. Meer mensen die dit probleem hebben? en misschien al hebben opgelost? :)

Ik heb wel gehad dat de binnenkomende gesprekken stil of met ruis waren. Uitgaand kan ik me geen problemen herinneren. Nu moet ik zeggen de vast lijn nog weinig te gebruiken dus voor referentiemateriaal heb ik niet.

Ik heb om het probleem met binnenkomende gesprekken op te lossen en de Grandstream aangegeven dat deze elke nacht ergens een herstart doet.

Vingers crossed lijkt dat tot zover te hebben geholpen.

Reputatie 7

Ik heb dan weliswaar geen Grandstream HT801 maar een Gigaset N300A IP maar ik ervaar nu al bijna twee jaar geen enkel probleem met telefonie.

Wat is het merk en type van jouw router?

Kan je de instellingen op jouw Grandstream hier eens delen? Uiteraard wel even jouw login gegevens blurren.

Ik heb wel gehad dat de binnenkomende gesprekken stil of met ruis waren. Uitgaand kan ik me geen problemen herinneren. Nu moet ik zeggen de vast lijn nog weinig te gebruiken dus voor referentiemateriaal heb ik niet.

Ik heb om het probleem met binnenkomende gesprekken op te lossen en de Grandstream aangegeven dat deze elke nacht ergens een herstart doet.

Vingers crossed lijkt dat tot zover te hebben geholpen.

Helaas ook na een aantal herstarts nog steeds hetzelfde probleem…

Enige optie die ik nog heb is het resetten van de HT801 en de config opnieuw doen, kijken of het wat uithaalt..

Reputatie 7
Badge +10

Niet aangehaald hier, maar ben je toevallig overgezet van “Telfort” netwerkstructuur naar KPN?
(Dan zou je onder normale omstandigheden overigens een veranderde loginnaam hebben gekregen, en zou het zaakje,  -met nog steeds oude gegevens in de ATA vastgelegd-  dan helemaal niet werken).

En check tevens of er een firmware update voor de ATA-adapter is.

Reageer