Beantwoord

Experia 12 . Hoe kan ik SIP instellen?

  • 27 June 2021
  • 66 reacties
  • 1909 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @HansEs, ook ik kan deze gegevens niet voor je opvragen maar ik kijk graag even mee waar het mis gaat.
Een kanttekening hiervan is dat de pagina niet werkt als er nog een wijziging openstaat in ons systeem.

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7

@Thomas, Heb je nog niet meegekregen dat inloggen in de SIP servicetool altijd resulteert in…

 

Reputatie 7
Badge +20

Om dat intern te melden had ik gegevens nodig maar ik krijg net te horen dat men er momenteel al mee bezig is.
Het is nu inderdaad een kwestie van later nog eens proberen!

Reputatie 1

(Update 26-6-21)
Vandaag 75 minuten aan de telefoon gehangen. Met complimenten voor de helpdesk medewerkers die uitgebreid de tijd nemen om het probleem op te lossen. Maar helaas tevergeefs want ik heb nog steeds geen sip password.

Het schijnt onmogelijk te zijn om dit password op de systemen uit te lezen, en de website die doet het nog steeds niet. Uiteindelijk zijn we dus geen stap verder gekomen.

Er is nu een klacht uitgezet naar de Tech -desk over de niet werkende website. Naar het schijnt was men al op de hoogte. Voorlopig dus afwachten wanneer dit euvel is verholpen.

 

Reputatie 7

Het schijnt onmogelijk te zijn om dit password op de systemen uit te lezen, ...

En dat is precies de bedoeling, wachtwoorden horen door niemand gelezen te kunnen worden. Dit hoort generiek zo te zijn. Het hoort zelfs zo te zijn dat het wachtwoord als HASH vastgelegd is en niet geconverteerd kan worden naar het leesbare wachtwoord.

Reputatie 1

De website  https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials geeft momenteel geen foutmelding meer, maar helaas ook nog steeds geen informatie over mijn password. Het KPN logo draait wat, en vervolgens kom ik weer op de begin pagina. Iemand heeft wel iets gedaan, maar niet met succes.

Helaas was het niet mogelijk dat ik een seintje zou krijgen als het probleem was opgelost. Dus kijk ik nu naar een soort halve oplossing? 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @HansEs,

m̵i̵j̵n̵ ̵c̵o̵l̵l̵e̵g̵a̵'̵s̵ ̵b̵e̵v̵e̵s̵t̵i̵g̵e̵n̵ ̵m̵i̵j̵ ̵z̵o̵j̵u̵i̵s̵t̵ ̵d̵a̵t̵ ̵h̵e̵t̵ ̵o̵n̵d̵e̵r̵h̵o̵u̵d̵ ̵a̵f̵g̵e̵l̵o̵p̵e̵n̵ ̵z̵o̵u̵ ̵m̵o̵e̵t̵e̵n̵ ̵z̵i̵j̵n̵ ̵e̵n̵ ̵h̵e̵t̵ ̵w̵e̵e̵r̵ ̵z̵o̵u̵ ̵m̵o̵e̵t̵e̵n̵ ̵w̵e̵r̵k̵e̵n̵.̵
̵K̵u̵n̵ ̵j̵e̵ ̵h̵e̵t̵ ̵o̵o̵k̵ ̵e̵e̵n̵s̵ ̵m̵e̵t̵ ̵e̵e̵n̵ ̵a̵n̵d̵e̵r̵e̵ ̵b̵r̵o̵w̵s̵e̵r̵ ̵p̵r̵o̵b̵e̵r̵e̵n̵ ̵e̵n̵ ̵j̵e̵ ̵c̵a̵c̵h̵e̵ ̵t̵e̵ ̵l̵e̵g̵e̵n̵?̵

 

*edit: het is nog niet opgelost.

Reputatie 1

Dank je voor de update.  Fijn dat je dit doorgeeft !

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @HansEs, hij zou het weer moeten doen!

Reputatie 7

@Thomas, Zie dit bericht.

Reputatie 1

@Thomas  :
Hiep hiep hoera, de website werkt weer en ik heb een SIP password kunnen opvragen !
Iedereen bedankt !  Nu nog de link op de kpn.com/eigenmodem website en dan is alles weer zoals het moet zijn.

Helaas werkt het nog niet op mijn fritzboxje. Maar dat is geen zaak voor KPN lijkt me. 
Maar mocht iemand anders een idee hebben …

Ik heb eerst op de experia de vaste lijn ge-disabled.
Het “lampje” op de fritz is groen dus de SIP verbinding is aangemeld.

Maar als ik wil bellen dan krijg ik  :

01.07.21 09:56:23 Registration of Internet telephone number +31****** failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout.
01.07.21 09:39:05 Internet telephony failed. Cause: Temporarily not available (480)

 

dus nog even verder zoeken.

 

 

*admin: telefoonnummer verborgen

Reputatie 1
sip kpn in oude fritz

 

Reputatie 1

Het werkt !

 

Ik heb een port forwarding (5060) gemaakt vanaf de experia naar de fritz, en na wat wachten en resetten werkte het ineens. 

Hierna de stoute schoenen aangetrokken en de DSL liijn rechtstreeks op de stokoude fritz (7340) gezet. nadat ik er achter kwam dat je VLAN=6 moet invullen kwam ook dat tot leven.

Helaas is de snelheid van oude Fritz niet te vergelijken met de experia 12. Het scheelde de helft (alleen de  ping tijden waren dubbel) . Dat is nou ook weer jammer.

Dus nu staat hier een experia 12 met daarachter een Fritz voor de IP nummertjes en de SIP telefoons.
Uiteindelijk is alles dus toch nog gelukt !

iedereen bedankt en hierboven  dus het plaatje van mijn instellingen voor iedereen die hier ook nog mee worstelt !


(@admin bedankt !)

Reputatie 7

Het zou niet nodig hoeven zijn om een port-forwarding van UDP poort 5060 mits de SIP functionaliteit op de V12 uit gezet is. Als dat wel nodig is dan zit er blijkbaar toch nog een bug in de V12. 

Reputatie 1

Ik durf het niet te zeggen. het kwam allemaal wat sputterend tot stand.

Gewoon voor de zekerheid gedaan.

experia V10 zou krijgen met sip functies gelijk aan de V8

Ook dan had je geen eigen IP provider kunnen gebruiken. Want ook met de V10 kan je niks met de SIP. Daar kent kpn alleen eigen nummers aan toe.

Voor een paar tientjes kun je een ‘eigen’ VoIP provider gebruiken. Een ATA of de Gigaset basis N300A IP kost tot 50 euro.

Met de KPN Experiabox V8 kon je de SIP ook al niet instellen. Dat kon alleen met die met Telfort software. Maar dat is nu verleden tijd.

En hoezo teleurgesteld? Wil je die mogelijkheid wel dan dien je 'gewoon’ een zakelijk abonnement te nemen en niet een consumentenabonnement.

Het wordt tijd om met ACM contact op te nemen. Ik kom ook van Telfort af en maak gebruik van een VoIP provider niet zijnde KPN. Nu is de Telfort Experia box v8 overleden (door een misgelopen upgrade van KPN) en is vervangen door een v12. Helaas dus geen SIP/VoIP op die box en moet ik er een ander kastje bijplaatsen.

Ook de paragraaf over maatschappelijk verantwoord ondernemen kan KPN ook uit haar jaarverslag schrappen. Uiteraard is het op te lossen met een extra kastje, maar dat is extra elektronica en stroomverbruik, dus allerminst milieuvriendelijk. Toch nog steeds een houding van een monopolist…..

Reputatie 7

Het wordt tijd om met ACM contact op te nemen.

Wat verwacht je dan van de ACM?

Hallo @PE1PWN , KPN is wel groen bezig, want je kunt zo een telefoon op het modem aansluiten en verplicht jou niet om voor jouw andere oplossing te kiezen.

CC @wjb 

Reputatie 7

Hallo @PE1PWN , KPN is wel groen bezig, want je kunt zo een telefoon op het modem aansluiten en verplicht jou niet om voor jouw andere oplossing te kiezen.

Toch snap ik de reactie van @PE1PWN wel immers hij kan op de V12 zijn VoIP provider niet meer instellen. Dat kon hij voorheen op de Telfort V8 dus wel. 

Hallo @PE1PWN , KPN is wel groen bezig, want je kunt zo een telefoon op het modem aansluiten en verplicht jou niet om voor jouw andere oplossing te kiezen.

Toch snap ik de reactie van @PE1PWN wel immers hij kan op de V12 zijn VoIP provider niet meer instellen. Dat kon hij voorheen op de Telfort V8 dus wel. 

Ik snap die reactie ook wel, KPN behaalt stilzwijgend een voordeel t.o.v. OTT VoIP providers door opties in hun bruikleenrouter in te perken dan wel te verwijderen. Maar de grote concurrenten doen dit wellicht al langer. In ieder geval kon je bij T-Mobile niet maar zo even heel flexibel een zelfgekozen VoIP provider gebruiken, maar alleen als je workaound met poorten doet.

Reputatie 2

Een vraag over de service tools.

Ik heb twee abonnementen op twee adressen.

Beide Adressen hangen onder mijnkpn onder hetzelfde kpnID.

Als ik op het tweede adres probeer in te loggen op de service tool krijg ik de melding dat dit enkel mogelijk is als ik op het adres aanwezig ben.

Maar ik kan geen keuze maken bij het inloggen mbt het adres waarvoor ik inlog.

Wat kan ik hieraan doen?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Een vraag over de service tools.

Ik heb twee abonnementen op twee adressen.

Beide Adressen hangen onder mijnkpn onder hetzelfde kpnID.

Als ik op het tweede adres probeer in te loggen op de service tool krijg ik de melding dat dit enkel mogelijk is als ik op het adres aanwezig ben.

Maar ik kan geen keuze maken bij het inloggen mbt het adres waarvoor ik inlog.

Wat kan ik hieraan doen?

Een 2de MijnKPN account aanmaken en het ene adres daar aankoppelen. De servicetools zijn er denk ik niet op gemaakt om te werken met meerdere thuis abonnementen in 1 MijnKPN account. 

Reputatie 2

 

 

Een 2de MijnKPN account aanmaken en het ene adres daar aankoppelen. De servicetools zijn er denk ik niet op gemaakt om te werken met meerdere thuis abonnementen in 1 MijnKPN account. 

Thanks:

Wel lastig maar het werkt.

Dan de volgende vraag.

Ik heb een Siemens dect centraletje die Voip enabled is.

Ik heb wat pogingen gedaan met de gegevens uit de servicetool een account te definieren maar dat lukt nog even niet.

Weet niet goed wat ik waar moet invullen

 

Login wachtwoord zal het Voip wachtwoord zijn

Login naam? Is dat verplicht?

Domein?

Proxy server adres?

 

 

Hallo @Mendek , hieronder vind je alle gegevens om eigen apparatuur aan te sluiten:

https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur.htm

Reputatie 2

Ik heb geen eigen modem.

Gewoon de V12.

En op de link wordt verwezen naar dit forum ;-)