Vraag

externe oproep ipv nummerweergave

  • 8 December 2019
  • 50 reacties
  • 11389 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Wat registreren? Die snap ik niet.

Je krijgt een nummer of nummers binnen of niet.

Jij vermeldt dat je op je vaste telefoon wél je mobiele nummer ziet als je daarvan naar je vaste belt. Dan werkt het. Je zal echter echt niet bij elk binnenkomend gesprek een nummer te zien krijgen.

De nummerweergave van af een modem kan niet eens uitgezet door KPN.

Tenzij het stuk is zoals bij de Experiabox V8 nog wel eens gebeurd helaas.

Reputatie 2
Badge

PeterG, Ik kan alleen de call registreren met datum en tijd.

NB.

Ik hoop dat KPN me nog uit kan leggen waar die “Externe oproep” vandaan komt. En als het inderdaad van India komt, waarom wordt het dan niet standaard geblokkeerd bij KPN ?

Je ziet dus ook je eigen 06nr niet op je vaste als je jezelf belt? Want ik had begrepen dat dat wél het geval is.

V10 al eens even een minuut stroomloos gehad?

Reputatie 2
Badge

Je ziet dus ook je eigen 06nr niet op je vaste als je jezelf belt? Want ik had begrepen dat dat wél het geval is.

V10 al eens even een minuut stroomloos gehad?

Alles met mijn IPB werkt perfect. Ik word alleen lastig gevallen door een nummer dat op de vaste lijn “Externe oproep” aangeeft, dat je NIET krijgt bij anoniem bellen. Nogmaals, aan KPN de vraag waar dit dan wel vandaan komt en wat er tegen te doen is. Als ik oppak wordt de verbinding verbroken. (Ik ben eerder lastig gevallen door DPG Media met een 023 nummer. Hebben zij een truc uitgehaald? En als het spam uit India is zoals PeterG beweert, zou KPN het in hun eigen centrale dan niet al kunnen blokkeren?) . Ik maak er evt. een nieuw topic van.

Reputatie 2
Badge

Verder snap ik niet zo goed wat die zgn. “spammers” dan willen bereiken als ze direct de verbinding verbreken. Ik denk dan eerder aan criminelen die checken of je thuis bent.

KPN, ik hoor graag van u.

Oh, het werkt wel goed. 

Tja, KPN kan en mag niks blokkeren. Ze kunnen (en zullen) dus wel van zich laten horen middels een kpn-moderator. Met de mededeling dat ze niks aan ongewenste bellers kunnen doen.

Aangezien het dus werkt, trek ik me hier terug. 

Bij mij is de huistelefoon, mede door spammers, phishers en spoofers, niet meer in gebruik. Er staat alleen een ant.app. op. Als men inspreekt bel ik terug. Met de mobiele (evt. met #31#) want dat is véél goedkoper dan 15 cent per minuut met de vaste lijn.

Alles met mijn IPB werkt perfect.

Wat is een IPB ?

Ik word alleen lastig gevallen door een nummer dat op de vaste lijn “Externe oproep” aangeeft, dat je NIET krijgt bij anoniem bellen.

Dat is de eigenlijke vraag nmi, dat is vreemd, je zou alleen OF een nummer moeten zien OF de aanduiding “stiekem” oid.

Dat je iets anders ziet doet mij denken aan oproep rechtstreeks aan  <iets>@<je IP adres> , maar dat heeft KPN geblokkeerd voor zo ver ik weet, bij mijn telefoonsysteem werkt dat wel.

Een soortgelijke vraag heb ik wel eens eerder gezien op dit forum, ik zal eens even (!) zoeken.

@ Peter-stokpaardje  :-) : ik gebruik een “vaste” cq voip lijn omdat daar veel meer mogelijkheden mee zijn en omdat het goedkoper is :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/internationale-telefoonnummers-blokkeren-521990?postid=1174212#post1174212

 

Lastig zoeken op dit forum ! ! !

Wel dit gevonden :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/extern-gesprek-498155

Reputatie 2
Badge

Lastig zoeken op dit forum ! ! !

Wel dit gevonden :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/extern-gesprek-498155

  • IPB is Internet plus bellen; experia V10, +TV tegenwoordig
  • okee, dank Kees. Dus het zou een bedrijf kunnen zijn die deze text meestuurt of een storing.  KPN zou dit bedrijf dus wel moeten kunnen traceren, als ik last blijf houden.
  • Verder de vraag waarom na oppakken de verbinding wordt verbroken. Klinkt niet echt commercieel. Dus zou dat “bedrijf” ofwel belletje-trekker, ook iemand anders kunnen zijn met bepaalde bedoelingen….. Toch? Wat kan ik het beste doen?

Verder de vraag waarom na oppakken de verbinding wordt verbroken.

Die lui, zoals de Microsoft oplichters, gebruiken een belcomputer. Zo worden er per medewerker mss wel 100 mensen tegelijk gebeld. De eerste die opneemt is de pineut, de rest die een fractie later opneemt krijgt in gesprek of verbroken verbinding.

Die medewerkers zijn zo zeer weinig tijd kwijt om mensen te bellen. (wachttijd totdat er eventueel wordt opgenomen). Kunnen ze er meer oplichten….

 

Wat kan ik het beste doen?

A, helemaal niet opnemen als ie overgaat zonder nummer (Extern). Een “geen nummer” melding neem je alleen op als je een belletje van een bedrijf/instantie verwacht.

B, als je ze wel aan de lijn krijgt bv zeggen na hun vraag dat ze een probleem geconstateerd hebben zeggen dat je een Apple hebt.

B was bij mij best actief; ze hebben al maanden hier niet meer gebeld. Bovendien neem ik de vaste nooit meer op, want eigenlijk gebruik ik die sinds 2012 al niet meer. Men krijgt áltijd het antw.app. en kan een terugbelverzoek inspreken. Dan zijn die lui ook al afgehaakt.

 

ik gebruik een “vaste” cq voip lijn omdat daar veel meer mogelijkheden mee zijn en omdat het goedkoper is

Nooit zo goedkoop als met mobiel als je TOCH al een mobiel hebt.

Met vaste VoIP aanbieder, zoals Cheapconnect, Ă©n bezit van een mobiel ben ik toch wat duurder uit dan alleen mobiel.

Die oproepen met vreemde nummers is de zgn helpdeskfraude,  de “Externe oproep” heeft daar nmi niet mee te maken.

Reputatie 7
Badge +15

@Johny-xxx Ik begrijp de situatie nog niet helemaal. Gaat het nou om 1 specifiek nummer waarbij je deze melding krijgt? 

Of krijg je deze melding bij alle nummers die onbekend bellen? 

Reputatie 2
Badge

@Johny-xxx Ik begrijp de situatie nog niet helemaal. Gaat het nou om 1 specifiek nummer waarbij je deze melding krijgt? 

Of krijg je deze melding bij alle nummers die onbekend bellen? 

Bij 1 specifiek nummer, of eigenlijk telefoontje, want er is geen nummer, alleen “Externe oproep”.
(-had wel recent last van andere spam maar die gaf gewoon het nummer aan, waarbij ik na enkele keren uiteindelijk ook iemand aan de lijn kreeg die iets wilde verkopen via DPG Media. -En zelf mobiel anoniem bellen naar ons vaste nummer geeft gewoon “geen nummer”. ).

 

Ik neem aan dat KPN deze “Externe oproep”. kan traceren bij aanhoudende overlast?

In de experiabox kun je de laatste 10 oproepen (gesprekken) zien, zou daar (misschien)  iets uit af te leiden zijn ?

Wat is het IP adres om daar in te komen ook al weer ?

https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379

En, zie dit :

https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/bait-de-wereld-van-internetoplichting-529150

Reputatie 2
Badge

Kees, waar vind ik die nummers dan??

Ik heb op dit forum geleerd dat het moet kunnen, maar meer weer ik er niet van, dus ik hoop en verwacht dat iemand anders dat kan vertellen.

Inloggen op V10 gaat via mijnmodem.kpn. De eerste keer laat je het wachtwoord leeg, dat moet je dan direct aanmaken. En opnieuw inloggen.

De inlognaam (Admin) kan niet gewijzigd.

Reputatie 2
Badge

PeterG, snap ik, maar waar staan ze dan in het ZTE modemscherm, die nummers?? 

Moest effe kijken. Status → geavanceerd → VoIP → Bellog

Overigens zal het daar niet alsnog met nummer staan. Want daarin staat gewoon precies wat er ook doorkomt op de telefoon. 

Niet druk om maken. Gewoon consequent niet opnemen. Daar is nummerweergave ooit voor uitgevonden.

@ Peter : Het gaat hier om de vraag waarom er nu “Externe oproep”  te zien is, en . .

lees even terug ayb.

Ik ben wel benieuwd of er iets te zien is aan de bel lijst maar ik verwacht er niet veel van, maar ja, er moet iets vreemds aan de hand zijn, maar wat ?

Reputatie 2
Badge

bellijst inderdaad identiek. Vermoed dat de beller mogelijk inderdaad via een bedrijf extern belt. We houden het in de gaten.

bellijst inderdaad identiek.

Daar zie je “Externe oproep”  dus ook ? Zo ja, wat staat daar precies ?

Hier een soortgelijke vraag :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ruis-op-vaste-lijn-na-anonieme-beller-529911?

Reputatie 2
Badge

bellijst inderdaad identiek.

Daar zie je “Externe oproep”  dus ook ? Zo ja, wat staat daar precies ?

Hier een soortgelijke vraag :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ruis-op-vaste-lijn-na-anonieme-beller-529911?

stond net niet meer op het beperkte lijstje, maar “geen nummer” werd afgekort tot anonymous, dus verwacht zoiets ook vertaald van externe oproep. Maar formeel heb ik het niet gezien.

Ik werd ook diverse keren gebeld waarbij alleen het woord extern in het display verscheen

Heb vorige week KPN gebeld en zelfs zover gegaan om mijn nummer te laten wijzigen

Twee dagen is het rustig geweest 

Maar sinds gisteren begint het weer opnieuw

Ik heb mijn nieuwe nummer aan niemand gegeven en ook nergens opgeslagen

Conclusie dan moet het wel aan de KPN liggen want alleen zij weten dat ik een nieuw nummer heb

Hoop dat de KPN met een oplossing komt

Reputatie 7
Badge +10

Verkeerde conclusie.
Er worden door computer gestuurde bel-algoritmes gewoon “random” nummers gebeld.
Dus de kans dat ook uw nummer daar weer bij zit, is gewoon erg groot.