Vraag

Gigaset N300 IP instellen nu met vrijgegeven SIP gegevens => Registratie mislukt?

  • 26 March 2020
  • 120 reacties
  • 7350 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

Reputatie 7

Dat ziet er mijns inziens prima uit.

Je hebt toch wel het scherm met het overzicht van de lijnen een keer gerefreshed nadat de verbinding opgezet wordt. Het opzetten van de verbinding duurt namelijk langer dan de opbouw van dat scherm.

Jazeker heb ik meerdere malen gerefreshed. Was er achter gekomen dat mijn ww 23 tekens had. Deze nu aangepast naar een nieuw ww met max 18 tekens. Nu weer 15 min wachten want meteen na het opslaan krijg ik de melding registration failed

nog steeds krijg ik de melding dat het aanmelden mislukt is.

 

kan het iets te maken hebben met vlans.  volgens mij is vlan 7 voor telefoni bij glasvezel moet dat ook niet ergens worden ingevuld in de n300a ip?

edit 17:00 uur

Na helemaal opnieuw te zijn begonnen met de instellingen heb ik 1 optie aangepast in de geavanceerde VOIP instellingen. Daar heb ik de ‘Doel adres afleiden van’ ingesteld op “Haal ui URL” nu meteen een aanmelding

zie screenshot

 

Reputatie 4
Badge +2

nog steeds krijg ik de melding dat het aanmelden mislukt is.

 

kan het iets te maken hebben met vlans.  volgens mij is vlan 7 voor telefoni bij glasvezel moet dat ook niet ergens worden ingevuld in de n300a ip?

Nee gaat gewoon via vlan 6

Reputatie 4
Badge +2

Waar heb je die N300 aan hangen direct aan die USG of aan een switch die daar aan gekoppeld is.

 

@Frank3523 

ik heb het inmiddels werkend  zie mijn post waarop jij hebt gereageerd.

 

bedankt voor het meedenken

 

ps  ik heb de N300 achter een GEN2 unifi switch hangen.  Volgende week wordt de USG vervangen door een UDM-Pro

Reputatie 7

 

Volgende week wordt de USG vervangen door een UDM-Pro

Heb je geen iTV van KPN?

Nee geen Itv. Heb een schotel en ziggo voor tv:rolling_eyes:

Hallo,

Ik heb een vraag over de combinatie van een EdgeRouter 3 Lite en een N300A-IP (Gigaset van Siements).

Ik heb alles ingesteld volgens de gegevens en ook script in de ER Lite voor KPN zonder voip. Experiabox is ertussen uit, internet en iTV werkt perfect.

Alleen, op de N300A-IP krijg ik wel de melding [Aangemeld], maar kan dan niet bellen, en als ik het nummer bel geeft het aan [niet in gebruik]. 

Als ik nu een tijdje wacht doet hij het wel….. alleen na een tijdje weer niet… arg..

Lijkt alsof er een soort -handshake- moet komen tussen de instellingen van de N300A en de IMS van KPN, die dan weer getriggered (wakker wordt) en het vervolgens even werkt. 

Wat zou dit kunnen zijn? Alle instellingen op de N300A zijn volgens @wjb gedaan. En de ene keer doet hij het wel en dan weer niet en even wachten, dan weer wel, etc.

N300A zit op een Unifi Gen2 switch aangesloten.

Wat me opvalt is dat de meeste een ander layout hebben (gui op de N300A) dan ik, heb wel Firmware upgrade gedaan via de GUI, deze versie staat ie nu op: 

Firmware-versie:

420250000000

 

En moet er op de ER Lite niets worden ingesteld (qua natting, FW rule, etc)? Ik dacht het niet, maar toch maar even zeker weten.

Heeft iemand een idee en zou me verder kunnen helpen?

Alvast dank!

Tijs

Reputatie 7

Heb je SIP uitgezet op de EdgeRouter?

Staan de instellingen op jouw N300A IP als onderstaand?

 

SIP staat volgens mij uit:

 

En ik mis wel een aantal instellingen in de GUI van de N300:

  • DNS srv lookup
  • Netwerkprotocol selecteren
  • en nog wel een paar (ook bij Uitgebreide VoIP instellingen)

Toch misschien een andere Firmware? Niet up to date...?

Dit is alles van de VoIP instellingen:

 

Nog wat info:

 

En van de verbinding:

 

Reputatie 7

En van de verbinding:

 

Waar staat het netwerkprotocol op? (Helemaal onder aan de pagina.)

En welke codecs gebruik je?

Dat bedoel ik te zeggen met de juiste FW, wel of niet.

Deze keuze heb ik helemaal niet… (screenshot van hierboven is alles)

En dit is alles mbt Geluid:

 

Reputatie 7

Die codecs zien er goed uit.

Waarom heb jij de waarde 444 bij de configuratiecode staan?

Ik heb overigens een nieuwere firmware.

Staat bij jou de juiste firmware data-server geconfigureerd?

 

de waarde 444 komt iedere keer terug, zelfs als ik hem delete, safe. Daarna staat ie er weer.

Data server string geupdate naar: profile.gigaset.net/device/latest

Firmware update gedraaid, geen verschil en nog steeds dezelfde release…

Kun je ook een gedownloade -nieuwe- Firmware realese in de N300 laden (vanaf de PC)?

Reputatie 7

De firmware zou automatisch bijgewerkt moeten worden.

Als ik deze site mag geloven dan is de firmware voor de N300A IP en de N510 IP PRO hetzelfde en dat zou betekenen dat je firmware versie 250 hier kunt downloaden.

 

Mijn voorstel:

Geef die N300A IP een factory reset en kijk of dan die configuratie code weg is, ik heb het gevoel dat die roet in het eten gooit.

Zet vervolgens de firmware data-server goed en kijk of je de nieuwe firmware kunt installeren.

Als dat niet lukt, dan kunnen we kijken of we die firmware via een “alternatieve locatie” kunnen installeren.  

Als alternatieve locatie zou je http://kpn.routemehome.com/merkur250_42.bin kunnen gebruiken, daar heb ik die firmware voor je klaargezet.

Laat even weten of het gelukt is.

Hoi, het lukt me niet. Krijg de volgende foutmelding.

Heb ook deze site gevonden, alleen wordt ik daar niet wijs uit:

https://teamwork.gigaset.com/gigawiki/display/GPPPO/Direct+link+to+Firmware+file

Ik heb wel het idee dat hij nu goed blijft werken, ondanks de oude FW en de 444

Maar zou toch prettiger zijn als de nieuwe FW werkt/erop staat ;-)

 

 

 

En voor het antwoord apparaat, moet je daar nog iets pseciaals voor instellen op de N300A ?

Reputatie 7

Jammer dat het op die manier ook niet lukt.

Had je hier de link gebruikt naar het bestand dat ik voor je klaar had gezet?

Ja, inderdaad jammer. Probeer het morgen nog wel een keer. Maar heb de link van jou (waarvoor dank nog!) in beide velden gezet en geen van 2 werkte. Toch vaag...

Ik heb exact hetzelfde probleem. Alle settings 3x nagelopen zoals boven. Op aanwijzing van leverancier nog bij VOIP retrieve from URL ipv retrieve from header gedaan maar hielp ook niet.

N300 gigaset met 42.250 firmware en een USG gateway met 4.4.51 firmware. SIP op disable gezet.

Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik dat graag.

Reputatie 7

Het uit zetten van de conntrack SIP module zou voldoende moeten zijn.

Onderstaand de corresponderende instellingen op mijn EdgeRouter.