Beantwoord

KPN mobiel naar ziggo vast nummer werkt niet.

  • 4 February 2020
  • 6 reacties
  • 413 keer bekeken

Mijn moeder is zaterdag overgestapt van kpn vast bellen naar ziggo vast bellen. Heeft nummerbehoud. Ziggo heeft haar een tijdelijk nummer gegeven. Daarop is ze bereikbaar geweest. Nu is er mail gekomen dat ze haar oude nummer weer kan gebruiken. 

Mijn zus kan haar via haar mobiel wel bellen (Hollandse Nieuwe) op haar oude nummer, maar wij niet. (beide hebben we kpn mobiel abonnement.) Heb mijn sim ook al in een andere mobiel geprobeerd, werkt nog steeds niet.

Mijn moeder kan ons wel bellen, maar als wij bellen lijkt alles normaal maar ze neemt niet op. Kan ook niet, want zij hoort haar telefoon niet overgaan als we bellen. 

Haar Siemens Gigaset 260 is al ge-reset, maakt echter geen verschil.

“hellup!”

 

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 February 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Cubby, welkom op het forum! Onhandig dat je moeder nu niet voor jullie bereikbaar is. Probleem is alleen dat wij hier niets aan kunnen doen. Het nummer is nu overgenomen door Ziggo, dat betekent ook dat Ziggo dit moet nakijken. Als het andersom was geweest, van Ziggo naar ons, dan hadden we dit wel kunnen nakijken.

Beste Erik, ik wil niet eigenwijs doen tegen een KPN-er, maarrrr, nmi zit het zo :

Dit is een bekend verschijnsel, de latende aanbieder, in dit geval kpn moet de schaduwboekhouding aanpassen.

Dat is een lijst om indien mogelijk de verbinding binnen kpn te houden ipv via het nationale nummerregister.

Onlangs was er nog dit onderwerp over :

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nummerbehoud-maar-nummer-nu-niet-meer-te-bereiken-vanaf-kpn-netwerk-488834

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je dat in dat andere topic ook aangeeft, Kees. Maar eveneens in dat topic geeft de klant daar ook aan dat zij het met Ziggo hebben opgelost. De moeder is geen klant meer bij ons. Dat betekent dat ze niet meer in onze systemen staat en dat we hier ook niets mee kunnen.

 

Andersom, als een nummer bij ons is dat bepaalde nummers niet kan bereiken of door bepaalde nummers niet bereikt kan worden, dan kunnen we daar wél wat mee. 

Als jij het zegt . . . .

Maar in mijn ervaring, ook in de eigen kring praktijk, van ziggo naar cheapconnect zat het euvel echt bij de latende partij.

Hier een greep uit eerdere gevallen :

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/kan-niet-bellen-naar-1-vast-nummer-473852#post771753

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/niet-bereikbaar-voor-klanten-van-zeelandnet-op-vaste-lijn-na-overstappen-468243

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/ziggo-klanten-kunnen-mij-niet-bellen-443908#post571850

Reputatie 7
Badge +30

We hebben gewoon een stappenplan in ons technische systeem voor klanten die op hun vaste nummer niet gebeld kunnen worden door specifieke nummers. Ik ga ervan uit dat andere providers dat ook hebben. Een provider kan immers niet direct iets doen voor iemand die geen klant (meer) is. Kan wel dat er tussen providers contact is door backoffices of technische afdelingen. Maar in de basis moet je je gewoon melden bij je eigen provider als er iets niet werkt met het telefoonnummer dat je via hen afneemt.

 Van de topics die jij linkt is de eerste klant niet teruggekomen waardoor niet duidelijk is of ze nou nog contact heeft gehad met haar vaste provider en waar het probleem nu zat. Tweede topic geeft Joran aan dat jij gelijk hebt, maar ook daar is de klant niet teruggekomen om aan te geven of het inderdaad door Zeelandnet is opgelost, of dat er wellicht via ander weg met ons contact is opgenomen om het door ons te laten nakijken. Derde topic is na Marcia's aangemaakte melding door onze technische dienst opgepakt en zat het inderdaad aan onze kant.

 

Ik weet het niet, hoe de systemen werken, maar het is wel opvallend dat iedereen het nummer kan bellen behalve va de partij waar het nummer eerder zat.

Dat icm met de ervaringen uit eigen kring . . .

Maar of de kpn zo’n schaduwlijst (nog) heeft dat weet ik niet, heeft dat nog zin (tegenwoordig), waarom zou men dat in het verleden hebben gedaan, ws om kosten te besparen.
Vele (kabel) aanbieders hebben/hadden het gratis bellen naar andere abonnees bij dezelfde aanbieder.
Maar ja, tegenwoordig hoeft het "buiten langs" ook niets meer te kosten.