Beantwoord

Na installatie glasvezel werkt nummerherkenning niet meer

  • 29 June 2022
  • 43 reacties
  • 479 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Reputatie 2
Badge

Zou iemand contact kunnen opnemen? Of checken of  het signaal goed aankomt?

Reputatie 2
Badge

Helaas nog steeds niet.  opnieuw stekkers erin en eruit heeft ook niet geholpen.

Je kunt je wel voorstellen dat we totaal niet tevreden zijn over de service. En hoeveel tijd en extra werk dit ons kost.

Reputatie 7
Badge +12

Helaas was ie nog niet in de winkel aangekomen.

Nu net is nieuwe modem geplaats, maar lijn is bezet. Enig idee hoe lang dat duurt?

Marcel

 

Wat is op dit moment de stand van zaken @Marcel Hermanns? Als ik het goed begrijp, heb je het nieuwe modem opgehaald en geïnstalleerd? Kan je moeder inmiddels bellen en gebeld worden? En hoe zit het nu met de nummerherkenning, merk je verschil met het nieuwe/andere modem?

Reputatie 2
Badge

Hallo

dankzij een hele goede en rustige helpdesk medewerkster is het gelukt. De informatie in boekje was niet compleet. 

Al met al, een paar mensen uitgezonderd, scoort de service van KPN zwaar ondermaats. 

Bedankt voor die paar wel goed geholpen hebben.

Reputatie 5
Badge +5

Hoe was de telefoon aangesloten voor en na de installatie van de glasvezel? Wij hebben een telefoon voor slechthorenden waar nummerherkenning functioneerde op de oude analoge lijn en met het Speedtouch modem (Experia 8), maar box 9 en zelfs de zeer goede box 10 bakken er weinig van. Soms geen indicatie, soms een gedeelte van het nummer en soms compleet en goed. Ik kijk altijd maar in de de bel log in het modem zelf. Het schijnt te maken hebben met de signalen die de boxen produceren om het nummer door te geven, sommige telefoons schijnen moeite hebben met het protocol dat KPN gebruikt. Lastig, KPN kan uiteraard geen toezeggingen doen over alle telefoons die op de markt zijn, dus de kans is het grootst dat het werkt op telefoons die in de KPN winkel te koop zijn.

 

Reputatie 2
Badge

Helaas weet ik niet hoe hij ervoor was aangesloten. Weet alleen wat er na gebeurd is.

Reputatie 5
Badge +5

Maar ik begrijp dat ik een bericht over het hoofd gezien heb en dat het toch gelukt is en de nummerherkenning werkt?

Met vriendelijke groeten,

Reputatie 2
Badge

Klopt het is uiteindelijk nu gelukt. Een nieuwe modem en hulp van de Helpdesk.

Reputatie 7
Badge +12

Klopt het is uiteindelijk nu gelukt. Een nieuwe modem en hulp van de Helpdesk.

Hoi @Marcel Hermanns, fijn om te lezen dat het inmiddels is gelukt :) En uiteraard jammer dat je onze service als ondermaats hebt ervaren, dat had ik echt graag anders gezien! 

Ik heb hetzelfde probleem. Ook na een glasvezel aansluiting, een nieuwe modem en nu geen nummerherkenning meer op mijn Philips telefoon. Heb de klantenservice al gemaild. Wordt keurig teruggebeld met de mededeling dat ik Philips maar moet bellen. Terwijl het altijd perfect werkte totdat de nieuwe modem aangesloten was. Teleurgesteld😒

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Annette321 en welkom hier op ons forum!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je nummerherkenning niet meer werkt nadat je bent aangesloten op glasvezel dus goed dat je dit aankaart. Welk type Experia Box (modem) heb je op dit moment in gebruik? En heb je wellicht nog een ander telefoontoestel in huis om daar eens mee te testen? Op die manier kunnen we heel snel zaken uitsluiten en toewerken richting een oplossing :)

Hoi. We hebben een KPN box 12. We hebben geen andere telefoon. Sinds de nieuwe modem aangesloten is, is er geen nummerherkenning meer als iemand ons belt. Normaal werkte dit altijd.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Annette321, zou jij dan je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanuit daar meekijken naar hoe we dit probleem voor je op gaan lossen!

Ok, graag. Ik heb mijn forumprofiel net ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +12

Ok, graag. Ik heb mijn forumprofiel net ingevuld. 

Bedankt voor het invullen van je forumprofiel @Annette321.

Morgen ligt er een nieuw modem voor je klaar bij de Coop in je woonplaats, je zult hierover ook nog een sms'je ontvangen. Je dient het huidige modem wel mee te nemen en daar in te leveren en dan krijg je een pakketje met daarin een nieuw modem mee. Ik verwacht dat dit het probleem op moet lossen. Laat je ons morgen weten of dit ook daadwerkelijk het geval is?

Bedankt!  Zodra ik de nieuwe modem aangesloten heb laat ik het weten of het weer goed werkt.

Ik heb de nieuwe modem aangesloten. Internet en TV werken goed. De telefoon doet het nu helemaal niet meer. Ik krijg een in gesprek toon als ik probeer te bellen en ook als iemand mij probeert te bellen. 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Annette321, ontzettend balen dat het ook met dit nieuwe modem nog steeds niet werkt :(
Nu zie ik dat je net contact hebt gehad met onze klantenservice en zij hebben vanuit daar een ticket aangemaakt voor onze technische dienst die dit verder op zullen pakken!