Onbekend 06-nummer op specificatie vaste nummer


Reputatie 1
Zojuist weer de maandelijkse factuur ontvangen voor de vaste telefoon.
Ben er deze keer eens goed ingedoken en de rekening vergeleken met die van vorige maanden.
Wat blijkt? Ik bel bijna nooit maar kom wel steeds nummer 06 ******** tegen. Ik ken dat nummer niet en zou zelfs gebeld hebben op dagen dat ik niet eens thuis was. Dit gaat zo al maanden lang.
Graag opheldering of reacties van anderen.
Bij voorbaat dank.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt, nummer verborgen i.v.m. privacy

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

101 reacties

Reputatie 1
Die taxi ritjes zijn een noodzakelijk kwaad maar dat terzijde.

Omdat ik in een buitengebied woon en hier regelmatig de bliksem inslaat trek ik bij onweer de stekkers van tv en Experia Box uit het stopcontact. Ik kan dan niet meer bellen of gebeld worden,dus betekent dat niet dat de gesprekken via de Experia Box gevoerd worden?
Reputatie 7
Gelukkig onweert het niet elke dag/week, dus hoef je jouw Experia Box ook niet telkens van stroom af te halen en blijft de call log intakt.
Probeer dat toch echt te achterhalen want als blijkt dat die telefoontjes niet via jouw Experia Box gevoerd worden dan heeft KPN mijns inziens iets uit te leggen.
De call log registreert de laatste 10. Inkomend én uitgaand. Dus wel regelmatig bekijken en dan, handmatig, in een lijst noteren.
Bij elk gesprek staat tijdstip en duur. Een nummer kan meerdere keren voorkomen, want hij registreert per gesprek en niet per nummer (gelukkig in deze situatie).
Reputatie 1
wjb zegt: "factory reset geen enkel probleem"

erwin zegt: na de reset verdwijnt de call log

Ik deed de reset en kreeg bij call log: there is no item.

Nu is de vraag was er wel een item voor de reset?
Zekers. Dat zie je nu alleen niet meer. Van af nu ga je weer 'verzamelen'.
Reputatie 7
Goed dat je nu de call log kunt bekijken.
De volgende paar keer dat je met de taxi gaat kijk je vooraf even in de call log en nadat je weer terug bent.
Je zou dan toch vroeg of laat dat telefoonnummer een keer moeten gaan zien in de log.
Zo niet en staat het nummer wel weer op de factuur, meldt dat dan hier want dan is KPN (@Erwin_) aan de beurt om wat opheldering te verschaffen.
Daar sluit ik mij bij aan! Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de tijdstippen en het aantal keren dat er gebeld wordt. Misschien kan ik een patroon herkennen?
Kun je, indien gewenst, je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan duik ik ook eens in die facturen. (en crediteer ik tevens de kosten van het nummer)
Reputatie 1
De volgende factuur komt omstreeks de 9e augustus.
Tot die tijd houd ik de call log in de gaten.
Afgesproken! We lezen het tegen die tijd!
Reputatie 1
Nou daar gaan we dan, de KPN factuur is binnen.
Ik heb deze periode mijn vaste telefoon expres niet gebruikt, deed alles via mijn mobiel.
Op de call log staan alleen de binnenkomende gesprekken, op de zojuist ontvangen KPN factuur staan alleen maar de zogenaamde gesprekken die ik gevoerd zou hebben met het 06.....nummer dat ik niet mag noemen. (11 in totaal)
Alle facturen die ik moet betalen worden altijd zeer zorgvuldig bekeken voor ik tot betaling overga, bij de KPN facturen die automatisch werden afgeschreven dacht ik altijd: "wat kan er fout gaan aan een telefoonrekening ?"
Daar ben ik nu dus achter, ik ben in het "archief" gedoken en wat blijkt? Vanaf mei 2018 worden de bedragen voor dit nummer al in rekening gebracht.
Hoe is het mogelijk dat iemand gebruik kan maken van mijn lijn?
Hmmm, 🤔

Kijk eerst eens in MijnKPN of de vaste telefoon staat doorgeschakeld (naar dat 06 nummer eindigend op 836 dus).
Wat gebeurt er als je met je mobiel naar je vaste nummer belt? Gaat de vaste dan over?
Reputatie 1
Stond gisteren niet doorgeschakeld naar dat nummer.
Belde gisteren ook naar mijn vaste telefoon, ging gewoon over.
Heb daarna KPN gebeld en de vaste lijn opgezegd, werd er doodziek van, want dit gaat gewoon door natuurlijk. Een volgende klant die dat nummer dan krijgt kan ook genieten, neem ik aan.
Volgens mij heeft het toch te maken met het taxibedrijf.
b.v. Ik mail 's ochtends voor een taxi om 12.30 uur, dat 06 nummer staat dan op de rekening voor 12.25 uur of daaromtrent, altijd vóór de afgesproken tijd.
De chauffeur belt naar zijn centrale dat hij onderweg is, waarop bij de centrale automatisch een bandje start dat mij vertelt dat de taxi er aan komt. Dat laatste is te zien op de call log.
Nu vraag ik mij af of dat seintje dat de chauffeur aan de centrale geeft ten laste kan komen van mijn
rekening? Zou absurd zijn, maar ik kan niets anders verzinnen.
Reputatie 7
Als dat telefoontje een collect call telefoontje betreft en jij collect calls accepteert dan is dat mogelijk.
Reputatie 1
Nee, ik accepteer geen collect calls en dat telefoontje van de chauffeur gaat naar de centrale en niet naar mij.
Het bandje dat naar mij toe afgedraaid wordt komt van een 0592....nummer, dus een vaste telefoon.
Als dat naar je vaste nr. gaat, wat je nu hebt opgezegd, dan wel even aan de taxicentrale het nr. doorgeven waar dat "bandje" nu naar toe kan.
Reputatie 1
Nee, want ik wil niet gebeld worden meer. Ik weet wanneer ik de taxi besteld heb en hoef niet verteld te worden dat ik klaar moet staan. Ik nam dat"bandje" toch al nooit aan. Dat gezemel van: "de als u" bestelde taxi komt binnen ........enz. enz.
Tijdverspilling!
Ik zou al blij zijn als ik verlost ben van die 'oplichters' telefoonkosten
Wat een narigheid. Ik zal eerlijk zijn: Ik snap het nog steeds niet. Je ziet dus nu in het call log dat er gebeld wordt naar dat nummer? Als dat het geval is, kan het haast niet anders dat dat er fysiek gebeld is vanaf jouw modem. Ik wil je verhaal zeker niet in twijfel trekken, trouwens. Ik probeer het te begrijpen.
Reputatie 7
Ik neig ook naar Collect call, als benoemd taxibedrijf een berichtgeving doet naar de oproepende om aan te geven dat de taxi bijna aanwezig is. Dan kan dat een mogelijke verklaring zijn. Misschien sta je bij het taxibedrijf ingeschreven voor deze dienst omdat zij dit misschien bieden als ‘extra service’. Zou ik ze toch eens bellen om aan te geven dat je dat niet meer wilt, of er vanaf wilt.
Reputatie 1
Nee, ik zie in de call log dat er gebeld wordt naar mijn vaste telefoon door een nummer beginnend met 0592----. Een vaste telefoon dus. (Zie boven ). Dat is het nummer van het taxibedrijf.
Dat nummer dat zgn. niet genoemd mag worden en waar alles om draait komt in de call log niet voor. (Zie nogmaals boven.) Dat nummer komt alleen maar voor op de KPN rekening en mag ik betalen al vanaf mei 2018.
Omdat dat allemaal zo maar kan heb ik de vaste telefoon opgezegd want ik heb niet de illusie dat er iets aan gedaan gaat worden.
Reputatie 1
JeroenB22.

Gisteren iemand van het taxibedrijf aan de lijn gehad, die kennen dat nummer niet en begrijpen er niets van.
Reputatie 1
Nog even reageren op de reactie van Erwin:

"Ik wil je verhaal zeker niet in twijfel trekken."

Nou het is geen verhaal en ik zit om smoesjes verlegen.

"Kan het haast niet anders dan dat er fysiek gebeld is vanaf jouw modem"

Ik zou bijna zeggen: was het maar waar, kan wel wat gezelligheid gebruiken. Ben 82 jaar, vier jaar alleen en hoor thuis in de categorie "eenzame ouderen"
Heb gezocht in huis maar kan niets fysieks vinden, jammer, ik had de koffie al klaar.
Reputatie 1
moet natuurlijk zijn: zit NIET om smoesjes verlegen.
Ik probeer te begrijpen wat er nu precies gebeurd is. Het is zeker niet mijn bedoeling om je in twijfel te trekken.
Ik probeer aan de hand van de feiten te beoordelen wat er gaande is en moet je bekennen dat ik het nog niet snap. Aangezien het wel samenvalt met het regelen van de taxi ( iets wat je zelf ook aangeeft) vermoed ik toch dat het daar mee te maken heeft. Nu je het nummer hebt opgezegd, zal je in ieder geval niet meer voor onverwachte kosten komen te staan. Ik stuur je nog even een privébericht. Kun je daar op reageren?
Reputatie 1
Heb gereageerd op het privébericht en zojuist de eerste rekening ontvangen. Van enige vergoeding was op die factuur geen sprake.
Kan het zijn dat dat een mobiele factuur is? Ik heb het afgesproken bedrag met je vaste diensten verrekend en daar moet zo te zien nog een slotfactuur van komen. ( die verwacht ik trouwens vrij snel)