Beantwoord

vaste telefoon in verzorgingstehuis

  • 4 October 2020
  • 69 reacties
  • 2848 keer bekeken

Reputatie 3

Goedendag, kan iemand mij met het volgende helpen; mijn moeder is verhuisd naar een verzorgingstehuis. Ik heb een nieuwe huistelefoon voor haar gekochte en dacht die even met de vierpolige stekker in de muur te drukken… Volgens de directrice moet het dus aangesloten met een modem, maar zij weet niet hoe en ook niet waar de meterkast zich bevindt… In mijn moeders’s appartement is geen meterkast, dus deze is gecentreerd. Mijn ervaring met KPN is dat, als ik deze toestand zou bestellen, de modem ergens wordt neergepleurt en het nog steeds niet geïnstalleerd en dus geregeld is. 

Mijn vraag is; hoe regel ik dit? Waar koop ik de modem en waar installeer ik deze (directrice weet het niet en de andere bewoners hebben een mobiel, maar met een a-technische moeder is dit geen optie)?

Bij voorbaat dank. 

icon

Beste antwoord door ruudforsthovel 4 October 2020, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Reputatie 3

Ben ik weer Lisa… ik heb vrijdag en vandaag sms’jes en mails gekregen van KPN dat ik ze moet bellen omdat ik een storing heb doorgegeven…?? En dan moet ik bellen met het doorgegeven nummer. Dat dus nog steeds niet aangesloten is! Ik word wel heel moe van dit gezeur hoor, dat zul je begrijpen! 

Kun jij dit recht zetten, want ik ben niet van plan om te bellen voor iets dat niet ter zake doet. 

En zou je dus de monteur willen regelen om het bij mijn moeder voor elkaar te maken? Graag op maandag. Ik hoor graag van je. 

En je zou nog kijken naar het feit dat haar abonnement al is ingegaan, terwijl de telefoon dus nog niet aangesloten is. 

Groet 

Reputatie 3

Ik heb de monteur geregeld hoor. Het duurt me allemaal veel te lang. Zou jij nog wel achter het tijdstip van het begin van het abonnement aan willen gaan? Want dat is al ingegaan. Als alles goed gaat heeft mijn moeder a.s. maandag telefoon. 

Groet 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Yvonne1112! Ik ben een aantal dagen niet aan het werk geweest, dus ik heb je verzoek tot monteurafspraak niet gelezen. 

Voor direct contact kun je ten alle tijden het beste telefonisch contact opnemen of chatten. Dit is het Forum waar niet dagelijks door ons op topics wordt gereageerd. Als de monteur is langsgeweest en alles werkt, maak ik de credit in orde en verreken ik het op de eerstvolgende factuur. Yes, de voorgaande monteur heb ik geboekt op storing, want een installatie monteur is na activatiedatum niet meer te plannen. Vandaar dat je dit bericht hebt gekregen. 

Goed dat je zelf een monteur hebt gepland overigens! Dat is de snelste weg:hugging: . Laat het maar weten als alles geactiveerd is maandag :D 

Reputatie 3

Hey Lisa,

Dank je wel voor je bericht, het is duidelijk nu! 

Ik zal je laten weten als het maandag gelukt is! 

Groet en fijn weekend,

Ellen 

Reputatie 3

Hey Lisa,

Ik zou je laten weten of de activatie gelukt is, en ja hoor, het werkt! We zijn erg blij! 

Jij gaat voor ons nog even de credit in orde maken? Bedankt alvast en een fijne dag,

Ellen 

Reputatie 7
Badge +17

Wat super om te horen, Ellen. Ein-de-lijk! De monteur heeft het aansluitpunt kunnen vinden begrijp ik?
Ja,  ik maak de credit voor de abonnementskosten meteen aan:money_mouth: . De kosten worden verrekend op de eerstvolgende factuur.
Bedankt voor het melden. Fijne maandag nog:hugging:

Reputatie 3

Dank je wel, Lisa! 

Ja, hij was in vijf minuten klaar en zei er nog bij dat ik het zelf had kunnen doen… Geen idee, ik heb niet gezien wat hij gedaan heeft, want ik was met mijn moeder bezig. Hij vroeg nog of ik een wifiwachtwoord had ontvangen, maar nee…. Toch was hij zo klaar en ontzettend aardig. 

Ik heb hem nog gewezen op de weinige zenders op de tv, mijn moeder heeft alleen NPO 1, 2 en 3. Hij vond het vreemd dat we dit abonnement hadden gekozen, maar jij begrijpt wel dat ik het allemaal niet meer wist. Ik zat in een burn out en heb maandenlang op KPN gewacht en zoals jij het uitlegde, was dit het beste. Maar dit is helemaal niet goed. Drie zenders ontvangen en misschien eens per week bellen voor dat bedrag… De monteur heeft mijn telnr genoteerd, zodat ik maandagavond gebeld zou worden voor een ander abonnement, maar je raadt het al, dat is niet gebeurd. 

Lisa, jij kunt er allemaal niets aan doen en doet je werk, maar deze hele toestand is ontzettend frustrerend en bezorgd mij met recht hoofdpijn. Alles is fout gegaan en ik snap niet hoe KPN dat voor elkaar krijgt. 

Wij zijn dus niet tevreden met dit abonnement. Moet ik nu weer een half uur bellen met KPN om dit te veranderen? 

Groet,

Ellen 

Is het tv abonnement wel via KPN? In instellingen heeft de instelling meestal een contract met een provider die speciaal voor instellingen levert. Zoals bv. JIPTV. Een abonnementsaanpassing dient dan ook via een dergelijke provider te gaan.

Dat kan ook zijn i.c.m. een provider.

Bv in instellingen is het ook vaak Ontzorgnet die abonnementen van Ziggo heeft. De cliënten moeten dan bij Ontzorgnet zijn.

Reputatie 3

Hallo PeterG, bedankt voor je reactie, maar ik begrijp er niks van...?

Dus maar weer naar Lisa; buiten het feit dat mijn moeder maar drie zenders kan ontvangen (...), staat haar beeld elke dag stil. En zo heeft zij dus geen enkele zender! 

Als ik een stekker er uit trek, gaat het weer goed. Maar even later staat hij weer stil. We hebben dus helemaal niets aan haar abonnement. We worden het goed zat allemaal! Ongelooflijk. Wat moet een mens doen om normaal tv te kunnen kijken, binnen een normale tijd, en hetzelfde met telefoon? Wij begrijpen het niet meer. Wat een gezeur. 

Tja, in instellingen wordt je er niet vrolijk van.

Een kennis van mij wilde graag Fox Sports hebben. Maar via de instelling krijgen ze alleen het 'vrije’ aanbod van Ziggo. Cliënten kunnen niet zelf pakketten nemen en de instelling kan (om technische redenen) ook niks anders afnemen bij Ziggo.

Dus hebben zo ook maar Digitenne met extra Fox Sports genomen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Yvonne1112. Het oude Digitenne abonnement is vervangen door de nieuwe bestelling. Zo te zien heb je Internet besteld met alleen vaste telefonie zonder tv abonnement?:thinking:
Na ingangsdatum van het nieuwe abonnement is het vorige Digitenne abonnement gestopt en verdwijnen uiteraard na enige tijd de zenders. Dat je moeder nu geen tv heeft, klopt dan ook. 

In mijn advies van 10 oktober adviseer ik 3 abonnementsvormen incl. tv. Er is dus iets niet goed gegaan in de communicatie wat besteld had moeten worden. Helaas heb ik de bestelling niet voor je geplaatst maar een andere collega die je geproken hebt, dus waarom er geen tv/Digitenne besteld is, weet ik niet. Het is niet erg, maar wel weer een extra stap die gezet moet worden. 
 

Ik kan tv voor jullie aanzetten in het abonnement (5,00 10,00*) Willen we zo snel mogelijk tv? Dan bestel ik een Digitenne ontvanger. Krijgen jullie wel weer een pakketje (met ontvanger). Dit is een automatisch proces. Ik kan het pakketje naar een postNL punt laten leveren, dus geen zorgen dat het op de afdeling terecht komt. 

Zodra het pakketje is afgehaald. Kan ik de oude/nieuwe ontvanger activeren. Ik heb hiervoor het cas-nummer nodig onderop de ontvanger. 

Laat het maar weten als ik dit voor je kan doen. 

*Edit: eerst ontvanger is 10,00 ipv 5,00
 

Reputatie 3

DIEPE ZUCHT… ik snap niets van jouw bericht Lisa. Mijn moeder had toch al tv! Dat heb ikzelf moeten installeren. Omdat KPN zo moeilijk deed, kwam de telefoonaansluiting later. Zeg je nu dat mijn moeder geen tv meer kan kijken? Er is toch niet veranderd, alleen dat ze nu telefoon heeft. Dat daar internet voor nodig was verandert toch verder niets?? Ik snap het echt niet meer. 

Nog even overnieuw; mijn moeder had tv en genoeg zenders. Voordat (!!) de monteur kwam om de telefoon te installeren, had mijn moeder opeens maar drie zenders, die ook meestal vastliepen. Dus een stilstaand beeld. 

Dus eerst installeer ik de tv en laat de telefoon maanden op zich wachten. Nu heeft ze eindelijk telefoon en heeft ze geen tv meer???? 

Reputatie 3

En die tv ontvanger, daar bedoel je de antenne mee? Die staat er nog steeds hoor.

Wel raar dat de Digitenne is afgesloten terwijl je op de vaste lijn alleen internet/telefoon hebt aangevraagd.

Maar… je kunt voor je moeder nu wel Interactieve TV (via dat zelfde internet) erbij nemen. Dat zal ook niet vastlopen want dat signaal gaat niet door de lucht. Waarschijnlijk heeft je moeder onvoldoende goede ontvangst voor Digitenne.

Reputatie 7
Badge +17

In het kort. Je moeder had een Digitenne abonnement. Dit Digitenne abonnement is vervangen door het nieuwe abonnement. 
Anders had ze twee losse abonnementen één voor Digitenne en één voor Internet+telefonie. Dit is in verhouding duurder. Goed, ik zet Digitenne weer aan in het pakket. Dan heeft je moeder snel weer alle zenders. Kun je het cas-nummer onderop het Digitenne kastje hier doorgeven? Zodra de order rond is activeer ik het kastje dat nu in gebruik is. 

Reputatie 3

Lisa, dank je wel nogmaals. Ik wist dit dus niet en stond weer met vraagtekens boven mijn hoofd…

Laat verder maar allemaal, ik heb al mails en sms’jes ontvangen waarin staat dat er weeeeeer een nieuw kastje wordt geleverd. Dat is de derde… Het zal allemaal wel. Jij hebt je best gedaan en ik wil je hier niet meer mee lastig vallen. Ik heb een vette klacht ingediend en zal morgen bellen over hoe nu verder. 

Peter, jij ook bedankt. Ik vrees dat dit nog een langer staartje gaat krijgen… En het staartje bestaat al vanaf 15 juli!!

Reputatie 7
Badge +17

Ik hoop niet dat ik je het gevoel gaf dat je me lastig viel. Dat is namelijk absoluut niet aan de orde. Afijn, we laten het nu hierbij. Hoop dat je dit, met mijn collega die de klacht behandeld, snel kunt afsluiten en kunt focussen op leukere/belangrijkere dingen. Mocht je toch nog ergens tegenaan lopen of vragen hebben. Schroom aub niet om ze hier te stellen! Wij denken graag met je mee:blush:

Reputatie 3

Nee Lisa, dat gevoel heb je mij absoluut niet gegeven, zo bedoel ik het niet. Ik waardeer juist heel erg wat jullie hier doen op het forum, want het zal niet gemakkelijk voor jullie zijn. De meesten klagen hier natuurlijk steen en been, net als ik! 😁

Als KPN het enige was waar ik overdag mee bezig was, dan kon ik het nog wel handelen, maar dat is natuurlijk niet zo. Het is gewoon erg frustrerend allemaal! 

Ik heb inmiddels een aardige medewerkster gesproken en een belafspraak met haar gemaakt nadat het andere kastje weer geleverd is. 

Het zal ooit wel goed komen. Bedankt voor alles Lisa en ook zeker voor je geduld! Sorry als ik soms even ontplofte…

Groet

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Klinkt alsof het einde in zicht is. Frustraties begrijp ik hoor. Kijk hoe lang het inmiddels duurt:sweat_smile:. Wat ik eerder zei blijft staan. Bij vragen, kun je hier altijd terecht. Nu én in de toekomt. Case (voor nu) closed! :blush: