Beantwoord

Bekabeld aangesloten SuperWifi punten branden paars, Wifi netwerk niet zichtbaar

  • 5 December 2022
  • 18 reacties
  • 327 keer bekeken

Goedemorgen, zaterdag begonnen de twee superwifi’s rood te branden. Een daarvan is bekabeld. Alle hulpprogramma’s van KPN minstens tweemaal door gelopen. Eindresultaat: twee bekabelde Super WiFi punten die allebei paars led lampje laten zien, na eerst een tijdje groen te knipperen. Dat paars duidt op ‘fabrieksinstelling’. Alle lampjes op de Experia box V10 branden groen. In de hulppakket waarin alle standen worden doorlopen vind ik mijn eind resultaat niet terug.  Ook zie ik op de iPad of laptop mijn KPN netwerk niet meer. Weet u raad?

icon

Beste antwoord door Joep1965 6 December 2022, 12:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Misschien heeft u iets aan dit topic ? De lampjes van de Superwifi blijven paars branden. Wat te doen? | KPN Community

Beste Hansaanzet, dank voor de moeite maar die had link had ik zelf ook gevonden en de oplossing uitgeprobeerd, helaas zonder succes. Het is alsof de Experiabox niet meer comminiceert, geen data deelt. 

Kunt u wel inloggen op het modem ? Experia Box V10: van specificaties tot instellingen | KPN Community

Nee, dat is ook niet gelukt  

Ik heb echt alles uitgeprobeerd denk ik. Ook van afstand is door KPN alles gecheckt. Steeds was de conclusie: alles moet het nu doen. Wat wel gek was: er werd gevraagd met welke kleur de ked lampjes brandden. Bij mij knupperden ze grien maar dat kon je niet aangeven. Daarna werd het paars en ben ik op die link terecht gekomen die je me eerder zond. Ook tevergeefs. Geen weergave ook te zien van mijn netwerk op bijvoorbeeld de ipad. 

Het KPN SuperWifi punt neemt de wififunctie van het modem over bij een V10 en daarom moet de V10 uit staan bij het gebruik van superwifi's. Staat die bij u uit? KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

 

Reputatie 7
Badge +12

Is er een apparaat die bekabeld kan worden aangesloten op het modem? In dat geval kunt u inloggen op het modem via mijnmodem.kpn of https://192.168.2.254. 

Je zou dan kunnen nakijken of de wifipunten een IP adres krijgen.

Goedenavond, mijn reactie liet even op zich wachten. Ik heb vanmiddag zo’n 2,5 uur met KPN gebeld. De eerste medewerker doorliep weer het proces van resetten modem en resetten WiFi punten (met een paperclip). Ik werd na een uurtje resetten etc.  in de wacht gezet en toen werd de verbinding verbroken. Opnieuw gebeld. Andere medewerker: die doorliep weer hetzelfde protocol. Eindresultaat: WiFi netwerk zichtbaar op devices. Maar een ander nummer netwerk  dan we hadden. Eindigt op FD en dat was het nummer van onze vorige Experia box. We zijn twee jaar geleden verhuisd en hebben destijds alles door KPN laten verhuizen en installeren. Nu moest ik beide WiFi ‘s weer bekabeld aansluiten op Experia box. Heb ik gedaan rond 17.30. Een led licht brandde paars, de andere knippert groen. Nu nog steeds.  Maar de KPN medewerker wilde van me af. Die zei: “het ligt aan u, u doet iets niet goed. Of misschien moet u maar met die super WiFi naar een KPN winkel terug maar ik kan niets voor u doen”. Tja. Twee medewerkers verder. En het enige is dat ik nu mijn oude Experia box nummer als netwerk zie op mijn devices. Maar die super WiFi’s doen denk ik niets. Wordt er een beetje moedeloos van. En de medewerkers van KPN laten je eigenlijk precies hetzelfde doen als al in de online instructies. Jammer is dit. Ik slaap er nog maar eens een nachtje over. 

Reputatie 7
Badge +12

Maar krijgen de SW punten wel een IP adres? Ik heb namelijk gister hetzelfde probleem  mee gemaakt waarbij zowel het resetten als vervangen van de punten geen zin had. Uiteindelijk een nieuwe V10 opgehangen wat wonderen deed.

Beste Hussel, allereerst: veel waardering voor uw inzet. Maar nee, de SW punten krijgen geen IP adres. Status: 2 jaar geleden verhuisd naar flat. Oude Experia V10 box ‘FD’ meeverhuisd, installatie door KPN laten doen, dat ontwormt dacht ik. Na half jaar: redelijk slecht bereik, KPN WiFi manager check laten doen: advies: koop 2 SWs en al uw zorgen zijn voorbij. Ook dit is met KPN monteur gedaan en die heeft juli 2021 ook een nieuwe Experiabox V10 geïnstalleerd nummer eindigend op ‘6’. En nu weer problemen dus. De nieuwe Experiabox geeft sinds gisteren als netwerknaam weer dezelfde als de oude box (FD). De SWs heb ik eraf gehaald. Eigenlijk is de situatie nu hetzelfde als voor juli 2021. De nieuwe V10 en de SWs en de installatie heeft veel geld gekost maar niets gebracht. En niet u maar uw collega zegt dan: “het is uw fout, zoekt u het maar uit”. Ik kom helaas niet verder met / bij KPN. Waar ik nu al ruim 42 jaar klant ben. Om eerlijk te zijn, ik overweeg nu maar eens over te stappen: ik weet inmiddels wat ik aan KPN heb, wellicht tijd voor een nieuw avontuur. Want hoe kom ik aan een nieuwe Experiabox? Weer geld uitgeven terwijl ik anderhalf jaar geleden al een heel nieuwe kreeg en SWs heb aangeschaft? Voelt niet goed maar hoe zou u dit oplossen?

met vriendelijke groet, Klaas 

 

 

 

 

 

 

 

‘Ontwormt’ moet natuurlijk zijn ‘ontzorgt’😅 

Badge +19

Dag @Itrack we zien de laatste dagen opmerkelijk veel meldingen van paarse lampjes op de SuperWiFi's.  Wellheeft het met de laatste update te maken. Bij sommige mensen heeft helemaal opnieuw installeren gewerkt.

@Itrack Naar de KPN winkel gaan helpt ook niet. Kunnen ze je ook niet verder helpen. Jouw probleem staat niet alleen.  Veel mensen op het forum hebben sinds vorige week dezelfde problemen. Bij ons is de modem zelfs vervangen door een Box 12, maar ook die neemt de instellingen over van zo’n 5 jaar geleden, ondanks harde resets. SW's blijven paars branden. Tijd dat iemand bij KPN de update terugdraait of iedereen voorziet van gratis nieuwe zwarte SW. Misschien dat dat een oplossing biedt.

Badge +19

@GeertJK dat het modem de oude instellingen overneemt is toch prima lijkt me. Die worden juist opgeslagen bij kpn om een modemwissel makkelijk te maken. 

Goedemorgen allen, ben blij met jullie reacties. Zo te lezen ben ik dus toch niet zo’n digi-sukkel. Dat de Experiabox naar de oude netwerk naam terug is, is inderdaad geen probleem. Alles werkt daarop. Zonder SWs. Want die blijven paars. Bereik Wifi is in sommige delen van de flat minder. Het is alleen spijtig te lezen, dat de rol van KPN groter lijkt in deze misere en dat ze dat niet toegeven. Ik zie mooie aanbiedingen van de concurrentie! 

Badge +19

Het lijkt erop dat met de laatste update er wat mis gaat. Er wordt aan gewerkt. 

Reputatie 3
Badge +1

Het lijkt erop dat met de laatste update er wat mis gaat. Er wordt aan gewerkt. 

 

Vandaag gebeld door KPN, want ik heb hetzelfde probleem. Eerst zou er een monteur komen maar dat heeft geen zin aangezien het een landelijk probleem is wat opgelost moet worden. ze werken aan een oplossing en tot die tijd moeten we geduld hebben…..

Hartelijk dank voor deze informatie. Heel leerzaam en ik hoor graag het vervolg. Wel vind ik dat KPN zich niet heel netjes gedraagt naar haar klanten. Want het laatste wat ik hoorde was : ‘het ligt aan u, we kunnen niets doen’. Het zou KPN sieren een berichtje te sturen naar haar klanten en hen ook te informeren wanneer het opgelost is en wat de klanten daarna dan zouden moeten doen..voor nu: fijne avond.