Beantwoord

Experia Wifi snelheid ligt rond de 40 Mbit/s met een 1 Gbit/s abonnement

  • 20 November 2022
  • 28 reacties
  • 783 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik al jaren de wifi versterkers van KPN en als dit door een monteur dan wordt ingesteld heb ik hele snelle wifi 250 mb of meer maar na een tijdje loopt dit terug tot 40 mb.

Dat is op zich prima maar wel jammer als je voor 1gb betaald.  

Ik weet dat het haalbaar is want als er een kpn monteur komt die alles doormeet en wat aanpassingen doet is alles weer normaal. 

Ook doet de wifi 6 het ineens niet meer en ook de wifi hulp werkt niet en geeft geen oplossing

Vandaag 20-11 weer een meeting gedaan beneden haal ik 100 mb en boven op de zolder nog geen 40.

Op de zolder staat een versterker en heeft in het verleden 300 mb gehaald.  

Ik heb alles al een keer gereset stekker eruit en er weer in.  Wifi manager meerdere keren gebruikt. 

Modem gereset.

Ik weet het nu niet meer. Maar als dit zo blijft ga ik niet betalen voor 1gb 

Ik kan online best veel en om nu weer een monteur te laten komen.  

Weet iemand waar ik terecht kan?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 March 2023, 17:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 3
Badge

@Erik_ 

 

Dank voor al je hulp

Na een aantal dagen testen blijkt dat ik bekabeld aan de modem de snelheid wel behaal 

Op de zolderverdieping op de laptop behaal ik de snelheid ook. 

Ik denk dat mijn desktop de snelheid van 1gb niet aankan of dat er iets mis is. 

Maar dat maakt niet zoveel uit. De desktop is ook aan vervanging toe is al 7 jaar oud. 

Wel heb ik de vraag het verschil tussen 1gb en 200mb ik snap dat de snelheid lager is maar als ik nu al via de wifi  rond de 120 mb haal en het niet uitmaakt of ik dan een 1gb of 200 mb abonnement heb (als ik dat goed heb begrepen) hoe merk ik dat en ik ben ook tester geweest van de nieuwe iptv heb ik daar sneller internet voor nodig?

Graag jou mening. 

Ook heb ik jou nog een privé bericht gestuurd inzake de nieuwe iptv zou je daar ook naar willen kijken. 

 

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +7

@Erik_

 

Dank voor al je hulp

Na een aantal dagen testen blijkt dat ik bekabeld aan de modem de snelheid wel behaal 

Op de zolderverdieping op de laptop behaal ik de snelheid ook. 

Ik denk dat mijn desktop de snelheid van 1gb niet aankan of dat er iets mis is. 

Maar dat maakt niet zoveel uit. De desktop is ook aan vervanging toe is al 7 jaar oud. 

Wel heb ik de vraag het verschil tussen 1gb en 200mb ik snap dat de snelheid lager is maar als ik nu al via de wifi  rond de 120 mb haal en het niet uitmaakt of ik dan een 1gb of 200 mb abonnement heb (als ik dat goed heb begrepen) hoe merk ik dat en ik ben ook tester geweest van de nieuwe iptv heb ik daar sneller internet voor nodig?

Graag jou mening. 

Ook heb ik jou nog een privé bericht gestuurd inzake de nieuwe iptv zou je daar ook naar willen kijken. 

 

Dank je wel

De tv+ streams zijn momenteel 7 Mb/s en straks met de HD+ gaat dat 14Mb/s worden als ik goed heb. Ik heb zelf een 100 Mb/s lijn en dat is ruim voldoende. Ik heb tv+  draadloos aangesloten. Werkt prima.

MAAR: het maakt natuurlijk wel hoeveel er nog parallel naast gedaan wordt. Denk aan het leegtrekken van een news server. Maar bij een beetje normaal gebruik denk ik dat het 200 mb abo afdoende is.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_

Dank voor al je hulp

Na een aantal dagen testen blijkt dat ik bekabeld aan de modem de snelheid wel behaal 

Op de zolderverdieping op de laptop behaal ik de snelheid ook. 

Ik denk dat mijn desktop de snelheid van 1gb niet aankan of dat er iets mis is. 

Maar dat maakt niet zoveel uit. De desktop is ook aan vervanging toe is al 7 jaar oud. 

Wel heb ik de vraag het verschil tussen 1gb en 200mb ik snap dat de snelheid lager is maar als ik nu al via de wifi  rond de 120 mb haal en het niet uitmaakt of ik dan een 1gb of 200 mb abonnement heb (als ik dat goed heb begrepen) hoe merk ik dat en ik ben ook tester geweest van de nieuwe iptv heb ik daar sneller internet voor nodig?

Graag jou mening. 

Ook heb ik jou nog een privé bericht gestuurd inzake de nieuwe iptv zou je daar ook naar willen kijken. 

Dank je wel

 

Goed om te horen dat de snelheid zoals die je huis binnenkomt wel goed is, @Smit212000. Dan verwacht ik eigenlijk wel dat je de wifisnelheid die je nu hebt ook wel grotendeels behoud als je zou teruggaan naar 200 Mbit. En, zoals Roy ook al aangaf, dat is meer dan genoeg voor de TV+ streams. Je kunt, binnen je abonnement, die snelheid maandelijks wijzigen. Dus je zou het ook een maandje kunnen uitproberen.

En ik heb op je privébericht gereageerd :)