Vraag

Experia Wifi: Update naar versie 36 V2 lukt niet

  • 28 February 2023
  • 52 reacties
  • 495 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Wiebjuh, de modemcollega's stellen voor dat we een monteur sturen. 

Een monteur sturen om een Experia WiFi te updaten? Kunnen jullie dan niet beter gewoon een andere sturen? Jullie hebben ze in de shop staan van € 17,95 ofzo dacht ik...

Reputatie 3

@Wiebjuh, de modemcollega's stellen voor dat we een monteur sturen. 

Een monteur sturen om een Experia WiFi te updaten? Kunnen jullie dan niet beter gewoon een andere sturen? Jullie hebben ze in de shop staan van € 17,95 ofzo dacht ik...

 

Ergens kan ik je reactie begrijpen @Nick83 ! 

Helaas is het zo dat het modem en de verbinding niet of niet goed uitgelezen kan worden door het beheersysteem van KPN, dit heeft @Erik_  in een eerder bericht ook aangegeven. Ook heeft pushen van de software naar de EW en SW heeft niet geholpen. Ik denk zelf dat KPN dit graag verder wil onderzoeken, temeer omdat dit bij meer klanten speelde of nog steeds speelt...

Reputatie 7
Badge +24

Tja... ik heb volgens mij ook nog steeds een SuperWiFi die achterloopt...

Reputatie 7
Badge +30

Prima! 

Ik kan maandag, woensdag en vrijdag de hele dag! Mag van mij ook in de avonduren hoor!

Avonduren is niet zo handig aangezien de monteur met de engineer moet schakelen en die zal (naar ik aanneem) tijdens kantooruren werken. 'k Heb de monteur nu gepland voor maandag de 13e. Hij komt tussen 8:00 en 12:00. Ik stuur je ook nog even een privébericht met wat aanvullende informatie.

 

 

@Wiebjuh, de modemcollega's stellen voor dat we een monteur sturen. 

Een monteur sturen om een Experia WiFi te updaten? Kunnen jullie dan niet beter gewoon een andere sturen? Jullie hebben ze in de shop staan van € 17,95 ofzo dacht ik...

 

Ergens kan ik je reactie begrijpen @Nick83 ! 

Helaas is het zo dat het modem en de verbinding niet of niet goed uitgelezen kan worden door het beheersysteem van KPN, dit heeft @Erik_  in een eerder bericht ook aangegeven. Ook heeft pushen van de software naar de EW en SW heeft niet geholpen. Ik denk zelf dat KPN dit graag verder wil onderzoeken, temeer omdat dit bij meer klanten speelde of nog steeds speelt...

Dit inderdaad. Dit is een uitgelezen mogelijkheid voor ons om hier verder naar te kijken.

Reputatie 3

Top! Hartelijk dank voor je reacties en hulp! De uitkomst zal ik natuurlijk delen! 😄

Reputatie 7
Badge +24

En is de monteur inmiddels geweest?

Reputatie 3

Ja! Monteur is langs geweest. Heeft ook direct geschakeld met het modemteam. 

Mijn oude Superwifi punten waren ook bij het modemteam niet uit te lezen. Deze zijn daarom vervangen door een nieuw setje Superwifi punten. Daarvan haalde 1 gelijk de juiste firmware update binnen (na ongeveer 30 minuten. Na aansluiten van het tweede punt, komt alsnog de nieuwe firmware niet binnen helaas. Ook niet na de bekende schone installatie.  Het beheersysteem ziet op de een of andere manier niet of niet goed dat er oude firmware aanwezig aanwezig is. Het nu een SuperWifi punt op een V10 aangesloten. Op deze wijze kan ik inloggen in de beheer inferface van het SuperWifi punt. Handmatig zoeken naar firmware levert ook geen resultaat op. En in de log zie je : Can't connect to auto upgrade server

 

Ik ben nog in overleg met KPN hoe dit op te lossen. Het probleem komt niet alleen bij mij voor, maar bij meerdere klanten

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog geen verdere reactie vanuit het team. Dus daar ga ik even opnieuw achteraan. Ik denk dat het ze ontschoten is in de huidige drukte rondom de nieuwe firmware.

Reputatie 7
Badge +30

Nog geen verder uitsluitsel, @Wiebjuh. Heb het nu via andere weg voorgelegd. Ik kom er op terug.

Reputatie 3

Helaas! Maar ik wacht rustig af;)

Reputatie 7
Badge +30

We hebben hier helaas nog (steeds) geen definitieve oplossing voor, @Wiebjuh. Er wordt, vanwege de uitrol van de nieuwe Software voor de verschillende apparaten, ook gewerkt aan verbeteringen in ons beheersysteem om situaties zoals deze zoveel mogelijk te voorkomen en verhelpen. Maar op het moment is het advies afwachten. 

Reputatie 7
Badge +24

Weer (bijna) 2 weken verder. Is er al een oplossing in zicht?

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Reputatie 7

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Kan je op die “super”WiFi's ook niet de firmware handmatig upgraden zoals dat op de Experia WiFi ook kan?

Volgens mijn moet de “super”WiFi dan niet aan een V12 gekoppeld zijn immers dan neemt de V12 het beheer over en kan niet meer op de “super”WiFi zelf ingelogd worden.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Kan je op die “super”WiFi's ook niet de firmware handmatig upgraden zoals dat op de Experia WiFi ook kan?

Nee. 

Zeer frustrerend...

Reputatie 7

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Kan je op die “super”WiFi's ook niet de firmware handmatig upgraden zoals dat op de Experia WiFi ook kan?

Nee. 

Zeer frustrerend...

@Paul_, Geldt hier hetzelfde als bij de Experia WiFi? (Zie dit bericht)

Zo ja, wanneer is de batchgewijze uitrol van de firmware dan afgerond zodat deze klaargezet gaat worden voor handmatige uitrol?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Kan je op die “super”WiFi's ook niet de firmware handmatig upgraden zoals dat op de Experia WiFi ook kan?

Nee. 

Zeer frustrerend...

@Paul_, Geldt hier hetzelfde als bij de Experia WiFi? (Zie dit bericht)

Zo ja, wanneer is de batchgewijze uitrol van de firmware dan afgerond zodat deze klaargezet gaat worden voor handmatige uitrol?

Ja, ik verwacht dat hier hetzelfde geldt. Voor zover ik weet zou deze uitrol qua batches voltooid moeten zijn. Maar ik weet niet alles. Ik ga navragen.

Het kan zijn dat die SuperWifi punten van @Nick83 niet te beheren zijn wat we wel vaker zien. Nick83, wil je mij een PB doen met de serienummers van die 3 apparaten? En even voor de zekerheid even een keertje rebooten? Dan kan ik specifiek voorbeelden geven.

Reputatie 7
Badge +24

Zojuist PB verstuurd.

Reputatie 3

Omdat ik graag verschillenden dingen wil uitvogelen en testen, heb ik onlangs de nieuwe software voor de KPN Box 12 ontvangen. Dat werkte allemaal goed😁

 

Daarom heb ik na mijn vakantie allereerst de Experia Wifi's weer aangesloten. Ik begon met de ExperiaWifi met versie 36. Hierop ingelogd en op de update knop gedrukt. En warempel, de ExperiaWifi met versie 36 had 10 minuten later nieuwe software, maar de andere (met versie 34) ook!

 

Na afloop beide gereset en apart van elkaar aangesloten op het modem. Wanneer ik nu op de update knop druk (om te kijken of er nieuwe firmware is) geven beide ExperiaWifi aan dat de laatste versie 41 is, dus geen foutmelding meer.

 

Dit dus ook uitgeprobeerd bij de 2 SuperWifi punten, maar daar gaat bovenstaande niet op. De ene heeft wel de juiste firmware ontvangen, maar de andere zit nog op versie 9.

 

Ik heb zelf het vermoeden dat door de software update van de Box 12, er een en ander getriggerd is in het beheerssysteem. Dit omdat de Experia Wifi nu wel zonder gedoe hun upgrade hebben gekregen.

 

En ja, ik weet dat mesh oa misschien niet goed werkt, maar dat boeit voor mij nu niet!;) @Paul_  of @Erik_ , kan de software voor het ene wifi punt eventueel klaargezet worden?

Reputatie 3

Ik heb nu 3 witte SuperWiFi's die op 1.00.14v2 blijven hangen. De 4de SuperWiFi zit op 1.00.21.

Kan je op die “super”WiFi's ook niet de firmware handmatig upgraden zoals dat op de Experia WiFi ook kan?

Nee. 

Zeer frustrerend...

@Paul_, Geldt hier hetzelfde als bij de Experia WiFi? (Zie dit bericht)

Zo ja, wanneer is de batchgewijze uitrol van de firmware dan afgerond zodat deze klaargezet gaat worden voor handmatige uitrol?

Check je logging maar eens! Dan zul je zien dat hij niet kan connecten met de auto upgrade server (probleem wat ik ook deels had!)

Reputatie 7
Badge +24

Check je logging maar eens! Dan zul je zien dat hij niet kan connecten met de auto upgrade server (probleem wat ik ook deels had!)

Ja, weet ik. Heb ik gezien. Je kan er alleen niks mee...

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, maar dat wijst er dan inderdaad wel op dat het een issue is rondom de connectie met het beheersysteem. 

Paul heeft jouw apparaten doorgegeven aan het modem & wifiteam om te laten nakijken, Nick. We komen er op terug.

WIebjuh, die SuperWifi van jou die nog niet wil updaten, was dat nou een witte of een zwarte? 

Reputatie 3

 

WIebjuh, die SuperWifi van jou die nog niet wil updaten, was dat nou een witte of een zwarte? 

@Erik_ . Is een witte, oftewel SW 1.0 😉. Heb ze beide bekabeld aangesloten op de Box 12!

Reputatie 7
Badge +30

Systeem wil hem ook nog steeds niet herkennen/uitlezen. Heb je serienummer ervan voor me, @Wiebjuh? Mag in je forumprofiel in het veld ‘persoonlijke opmerking’’. Reageer even weer als je dit gedaan hebt.

Reputatie 3

Hmm! Serienummer staat nu in m'n profiel! ;) @Erik_ 

Reputatie 7
Badge +30

Merci! De relevante mensen hebben feestdagenverlof, dus ik moet je helaas om nog wat aanvullend geduld vragen. Kom er na het weekend verder op terug.