Beantwoord

Heeft de KPN SuperWifi "daisy chain" topologie ondersteuning?

  • 3 April 2024
  • 8 reacties
  • 74 keer bekeken

Heb nu in huis 2 superwifi punten

En in de tuin netgear wifi om de 30 meter een wifi punt daisy chain opstelling om zo 80 meter te overbruggen. T werkt maar heb nu 2 ssid's wil graag naar 1 wifi netwerk.

Kabels aanleggen wil ik eigenlijk voorkomen.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 3 April 2024, 18:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Maar u kunt wel gewoon proberen de netwerk naam / wachtwoord hetzelfde te maken. Misschien werkt het gewoon.

U wilt geen kabel leggen. Maar om de 30 meter heeft u nu een WiFi punt. Er ligt dus wel een stroomkabel? 

Er ligt wel stroom wifi punten zijn in tuinhuisje en kas onderdak gemonteerd

Zou graag de nergear vervangen door superwifi punten maar weet niet of die "daisy chain"  config ondersteunen.

Reputatie 7
Badge +24

U kunt beter de SuperWiFi's die u heeft op marktplaats zetten en 2 WiFi punten van Netgear aanschaffen. Ik denk dat u dan beter af bent.

Reputatie 7
Badge +8

Ja superwifi ondersteunt in een ketting achter elkaar. Op wifi zal het geen top verbinding worden omdat je bij elke sprong bandbreedte verliest maar het wordt wel ondersteund.

Reputatie 7
Badge +9

@Landcruiserlj70 Waarom zou daisy chain niet werken? Ieder wifi repeater is gedwongen met de dichtbij zijnde zender te verbinden, met de verder weg geplaatste lukt het wegen de afstand niet. Maar 30m te overbruggen luk je niet met normaal Netgear of KPN repeater. Met prijzige router/repeater vanaf 500,- per stuk is theoretisch mogelijk, maar de behaalde snelheid is waarschijnlijk te laag.

Dank allen voor de reacties ik weet nu wat er mogelijk is, nu nog ff keuze maken😀

Reputatie 7
Badge +24

Het probleem met de SuperWiFi's is dat ze niet netjes als een ketting achter elkaar koppelen. Je wilt dat SuperWiFi nr 3 netjes met SuperWiFi nr 2 koppelt. Maar dat gebeurt vaak zat niet. Dan gaat die weer rechtstreeks met het modem verbinding maken met een slechte verbinding tot gevolg. En je kan daar niets aan doen. Er zijn geen instellingen waarmee je de connectie volgorde vast kan zetten.

Enkele topics als voorbeeld:

https://forum.kpn.com/internet-9/3-wifipunten-connectievolgorde-en-geen-goede-wifi-wat-nu-548191

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vijf-superwifi-punten-koppelen-in-vaste-volgorde-496813

En er zijn nog veel meer mensen die dit geprobeerd hebben. Het mislukt gewoon. 

Dus als u nu een werkende situatie heeft met de Netgear punten, blijf er vanaf zou ik zeggen.

Reageer