Beantwoord

KPN Box 12: SuperWifi 2 werken niet meer na update KPN Box

  • 7 March 2024
  • 34 reacties
  • 451 keer bekeken

Hi,

Ik ben sinds deze week overgestapt naar KPN glasvezel en ondervind momenteel problemen met de superwifi’s. Sinds gister avond heeft er een remote update plaatsgevonden voor de KPN Box 12 en sinds dien hebben beiden superwifi spots geen connectie meer waar bij ik constant een rood lampje ziet branden. 

Ik heb de volgende stappen al uitgevoerd https://forum.kpn.com/wifi-versterkers-124/hulp-gevraagd-bij-het-resetten-van-superwifi-601996#:~:text=Zet%20het%20eerste%20SuperWifi%20punt,paars%20gaan%20branden%20(fabrieksinstelling)

Ondanks het resetten van de KPN box en resetten van de superwifi’s naar fabrieksinstellingen werkt de connectie niet. Wanneer de superwifi spots met kabel aan de modem hangt dan krijg ik een groen lampje te zien maar na een paar minuten wachten zodra ik de kabel verwijder springt het lampje terug naar rood.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

 

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 20 March 2024, 13:02

Bekijk origineel

34 reacties

Ik heb het bij deze gereset. Zag ook dat de modem is gereset maar geen enkele device maakt momenteel connectie. Ik zie het netwerk wel staan maar er gebeurd niets.

@Alex van KPN als ik de kabel uit de SW2 haal dan blijft het een rood lampje tonen. Bekabeld dan wordt het groen en zie ik hem ook terug als 1 van de apparaten onder de kpn 12 box. 

De niet werkende SW2 hangt overigens al dagen aan de modem, maar het lijkt er op dat de SW2 niet wordt geupdate met de laatste firmware?

De werkende SW2 had even geen connectie meer maar na het resetten werkte het weer. Je zou zeggen dat de niet werkende SW2 net zo makkelijk een connectie zou maken maar helaas. Kan ik de niet werkende SW2 anders terug sturen en dat ik een vervangend SW2 toegestuurd krijgt?

Reputatie 7
Badge +24

Het lijkt er inderdaad op dat de niet werkende defect is. Het omruilen gaat via een KPN winkel, mag ik vragen hoe je deze hebt aangeschaft? Je hebt namelijk een aankoopbewijs nodig, dit kan een factuur zijn, aankoopbon in de winkel of de bon van de monteur. Factuur of bon van de monteur kan ik voor je achterhalen. 

Ik huur de wifi spots. Kan ik alsnog langs de kpn winkel om de wifi spot om te ruilen?

Reputatie 7
Badge +24

Het is helemaal geen probleem om het in dit geval om te ruilen, aangezien deze defect is. Als het goed is heb je onderstaande sticker erop. Je kunt hier een winkel uitzoeken om het om te ruilen. Neem uiteraard een ID-bewijs mee en de SW-punt en een klantnummer. 
 

 

Reputatie 7
Badge +24

@RT79, is het nog gelukt met het omruilen?

Hi Alex, yes is gelukt! De nieuwe SW2 gaf in het begin ook een rood lampje maar uiteindelijk aan de praat gekregen en werkt nu ook op de 2e verdieping :)

Reputatie 7
Badge +24

Hi Alex, yes is gelukt! De nieuwe SW2 gaf in het begin ook een rood lampje maar uiteindelijk aan de praat gekregen en werkt nu ook op de 2e verdieping :)

Fijn om te lezen dat het nu werkt zoals het hoort. 

Reageer