Beantwoord

Lage snelheid na aansluiten SuperWifi's

  • 23 January 2022
  • 28 reacties
  • 562 keer bekeken

Ik haak maar even aan op dit topic…

Sinds van de week draait mijn nieuwe KPN abbonement. De maximale snelheid leverbaar op mijn adres is 200mbps.

De WiFi punten heb geïnstalleerd volgens handleiding aan mij KPN box 12. Voor ik de WiFi punten aangesloten had, haalde ik bijna de maximale snelheid via de KPN box 12.

Na het bekabeld aansluiten van beide WiFi punten haal ik nog geen 100mbps. Ik vind het vreemd dat ik “Super WiFi punten” heb van in totaal €199,- en de snelheid lager is dan via de WiFi van de KPN box 12.

Als proef op de som heb ik nog even een oude router aangesloten achter de KPN modem. Router op dezelfde kabel aangesloten als mijn WiFi punt. Resultaat is wederom bijna de maximale snelheid.

 

Snelheid eigen router achter modem

 

Snelheid KPN Super WiFi

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Knol010 24 January 2022, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Kan je dan eens kijken of je wellicht op 2.4GHz aangesloten bent.

5GHz

Een veldsterkte van -65dBm is ook niet iets om blij van te worden.

Ik vraag me af of je wel met de dichtsbijzijnde "super"WiFi verbonden bent.

Heel lang geleden, tijdens de.pilot met de Experia WiFi's heb ik ook mogen ervaren dat ik beneden naast een Experia WiFi stond maar telkens weer met de Experia WiFi op de 2e verdieping verbonden werd waardoor de wifi zo goed als onbruikbaar werd.

Dan zou er bij wijze van test eentje uitmoeten en zien of bij de dichtsbijzijnde de snelheid ok is.

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb begrepen dat WiFi super punten ook werken met een eigen router. Ben wel benieuwd wat de snelheid doet als ik deze achter mijn eigen router aansluit. Straks even kijken wat dit met de snelheid doet. Dan kan ik in ieder geval uitsluiten of aan de WiFi punten ligt of aan de modem van KPN!

Klopt ze vragen gewoon via dhcp ip adressen aan en kunnen achter elke router. Vandaan de losse superwifi interface om instellingen te maken.

 

Zelf heb ik SuperWifi punten achter een 2e router (een oude Cisco van 10 jaar oud).
En die zit op zijn beurt achter een eigen -niet KPN- router. (Twee gescheiden netwerken omdat ik de internetverbinding deel met de overbuurvrouw aan de overkant van de straat middels SuperWifi).

Met een 100/100 Mbps glasvezel account en verbonden op het andere netwerk met het 1e SuperWifi punt wat bij mij staat, kom ik aan de volgende snelheden. Zie < eerdere reactie >

Na een hoop geploeter, opnieuw toevoegen WiFi punten, kabels checken en veel bloed zweet en tranen is het wonderbaarlijk gelukt.

Wat nu het probleem is geweest weet ik niet maar de snelheid is nu goed.

Bedankt voor al jullie hulp!