SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

  • 7 February 2022
  • 504 reacties
  • 77124 keer bekeken
SuperWifi 2: de vernieuwde SuperWifi punten

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

504 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Het is zijn mijns inziens foute keuzen die kpn maakt door dergelijke functionaliteit als het uitzetten van de wifi op de V12 onmogelijk te maken.

Ik weet niet of je dat zo zien moet. Op andere mesh systemen kan het volgens mij ook niet. Bij bijvoorbeeld de Orbi of Deco en dergelijke systemen, daar kun je denk ik ook niet de WiFi van de router uitzetten. En hoe zit het bij een Fritzbox? Kun je die laten werk zonder dat die zelf WiFi uitzend, terwijl WiFi punten elders in huis wel uitzenden?

Reputatie 7
Badge +22

Hmm interessant wel.. Uhmmm @Paul_ ? :thinking:

 

Heb je last van het licht ‘s nachts? :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy: Kun je wel de weg naar de deur vinden om naar de wc te gaan! :rofl:

Reputatie 7

Op andere mesh systemen kan het volgens mij ook niet. 

Ik weet het en daarom was de fictieve V11 ook by far de beste Experia Box. :wink:

Reputatie 7
Badge +8

hmm. Dan zou ik, in mijn geval, ook slechts 1 Superwifi 2 kunnen gebruiken, Box 12 in woonkamer, met switch voor Nas en Timecapsule ( WiFi uit, tbv TimeMachine..) en boven de Superwifi 2 met switch voor andere apparatuur (printer,  Logitech touch en ev iMac) Maar eens afwachten wat eerste tests aangeven..

Je kunt de wifi van de V12 niet uit zetten want dan gaat de wifi van de "super"WiFi 2 ook uit. :confounded:

Dit is eerder opgemerkt door iemand bij het begin van 516  uitrol en door moderator onderkend als nog op te lossen bug. Dus uiteindelijk zou je dus de v12 wifi moeten kunnen killen zonder dat de rest uitgaat.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is eerder opgemerkt door iemand bij het begin van 516  uitrol en door moderator onderkend als nog op te lossen bug. Dus uiteindelijk zou je dus de v12 wifi moeten kunnen killen zonder dat de rest uitgaat.

Nou ja, zie mijn eerdere reactie. Bij een Deco of Orbi kan het denk ik ook niet. Je moet het in ieder geval al niet zien als bug. Want dat is het niet. En ik vraag me af of er iets aan gaat gebeuren.

Reputatie 3
Badge +1

Wel een mooie vooruitgang met de 2 rj45 poorten 

Nu kan de superwifi ook gewoon bij de tv ontvanger geplaatst worden 

Zonder extra utp kabel of switch 

Simpel tussen pluggen tussen de tv ontvanger

De experia wifi had dit ook al 

Hallo @peter-keetfm , alleen de goede werking met deze aansluitmethode wordt niet gegarandeerd en ondersteund door KPN, zie ook de aanhef van dit topic.

Het advies blijft de tv-decoder rechtstreeks op het modem aansluiten.

 

 

Zonder switch zal kunnen maar heb liever met switch met deze nieuwe super wifi, je sluit de super wifi op de switch aan en je HD tv decoder lijkt me beter dan op de super wifi aansluiting, de vaste kabel heb je toch al liggen op je verdieping en meer poorten tot beschikking.

Op dit moment is het zo dat op de v12 box wifi 6 niet meer werkt wanneer je de witte SuperWifi’s aansluit. Als je deze nieuwe versies gebruikt neem ik aan dat de wifi van de box v12 ook weer wifi 6 heeft?

Met de laatste KPN Box 12 update die ik onlangs heb gehad, gaat de wifi van de Box 12 juist meedoen in het mesh systeem. En dit betekent voor de KPN Box 12 ook het wifi 6 signaal. De wifipunten blijven wifi 5 uitzenden. In mijn geval kon ik beneden (waar de KPN Box 12 staat opgesteld) één wifi punt weghalen. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb het over bekabeld aansluiten via de superwifi  

 

Hallo @peter-keetfm 

Kan ik een tv-ontvanger aansluiten op een SuperWifi punt?

Ons advies is om een tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten op het modem. Zo heb je de minste kans op storingen. Kies je er toch voor om de tv-ontvanger aan te sluiten op een SuperWifi punt? Dan kan het wel werken, maar het valt niet onder de ondersteuningsvoorwaarden.

 

Hier wil ik nog even op reageren: dit gaat specifiek over wifi. Dus stel je installeert een tv-ontvanger op een draadloos aangesloten Superwifipunt. Dan zit er inderdaad geen ondersteuning op maar een TV-ontvanger op een bekabeld superwifipunt wel. Dat was namelijk ook een van de vele verzoeken vanuit de monteursorganisatie bij de nieuwe wifipunten omdat we die functionaliteit zo prettig vonden bij Experia-wifi.

Reputatie 6
Badge +3

Inmiddels draaien in mijn huis ook 3 van deze “puppy's”! Het was echt plug & play. Ingeprikt even gewacht en uiteindelijk werd de eerste groen. Tweede ingestoken gewacht tot deze ook groen bleef en tot slot de laatste ingestoken. Ik gebruik ze i.c.m. een Box 12.

 

Ik heb ze alle drie bedraad aangesloten. Haal op een iPhone nu 609Mbps down en 546Mbps up. Hele verbetering t.o.v. mijn oude dual band N WiFi versterkers!

 

Overigens leek het er op dat het LED-je bij mij ook niet uit te zetten was. Maar nadat ik dit een tweede keer probeerde ging die wel uit.

 

Misschien nog een andere vreemde vraag. Kan ik de oude versterkers terugsturen naar KPN om ze te laten recylen? Ik vond deze pagina maar kon mijn situatie niet echt vinden: Terugsturen | KPN

 

Of mag ik dit gewoon in een doosje doen en naar: 

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn 

sturen?

 

Bedankt alvast 🙂 !

Reputatie 7
Badge +12

@Alpha89 maar natuurlijk dat dit mag. Adresgegevens die je hebt kloppen. Let er alleen wel op dat het officieel gewoon jouw eigendom is en je er ook geld voor kan krijgen op marktplaats of een vriend/collega er blij mee kan maken.

 

Reputatie 7
Badge +11

Misschien nog een andere vreemde vraag. Kan ik de oude versterkers terugsturen naar KPN om ze te laten recylen? Ik vond deze pagina maar kon mijn situatie niet echt vinden: Terugsturen | KPN

 

Of mag ik dit gewoon in een doosje doen en naar: 

Kpn
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn 

sturen?

 

Bedankt alvast 🙂 !

Je kan ze inderdaad daarheen sturen voor recycling maar dat is natuurlijk zonde van het geld wat ze ooit gekost hebben, je zou er bijvoorbeeld ook iemand anders blij mee kunnen maken. Hier zijn de twee Superwifi-1 punten ook overbodig geworden door Superwifi2 dus de witte gaan richting de ouders van een huisgenoot. De nieuwe gaan op termijn naar mijn ouders, ik wil daar toch eerst eens wat beter mee gaan testen.

 

Ah, @Ik_Hussel was me net voor 😅

Reputatie 6
Badge +3

@Ik_Hussel en @NHendriks super bedankt voor jullie mega snelle en behulpzame reacties!

Ik zal nog eens even rondvragen of ik er iemand blij mee kan maken. Zo niet dan stuur ik ze op naar KPN.

Nogmaals bedankt!

@Paul_

Misschien een optie om in het start bericht van dit topic aan passen dat een tv ontvanger via een superwifi 2 aangesloten kan worden mits deze bekabeld aan de experiabox of box 12 aangesloten zit 

Een ideetje 😀

Ik vindt dat niet duidelijk in dit stukje :

 

Kan ik een tv-ontvanger aansluiten op een SuperWifi punt?

Ons advies is om een tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten op het modem. Zo heb je de minste kans op storingen. Kies je er toch voor om de tv-ontvanger aan te sluiten op een SuperWifi punt? Dan kan het wel werken, maar het valt niet onder de ondersteuningsvoorwaarden.

 

Badge +12

Hmm interessant wel.. Uhmmm @Paul_ ? :thinking:

 

Uit interesse: waarom gebruik je Superwifi's i.c.m. een FritzBox? Dan kun je toch geen gebruik maken van de mesh-functie? Of zet je ze puur in als.accesspoints? Als je bij een bestelling kiest voor de Superwifi's kun je zelfs geen FritzBox aanvinken. Je zou zeggen dat KPN daarmee aangeeft dat het geen ideale combi is (?).

Reputatie 7
Badge +24

Hmm interessant wel.. Uhmmm @Paul_ ? :thinking:

 

Uit interesse: waarom gebruik je Superwifi's i.c.m. een FritzBox? Dan kun je toch geen gebruik maken van de mesh-functie?

Wel hoor. Alles werkt gewoon. Kijk maar:

Die draadloze, dat is toch echt "mesh" 😉

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Ja ... uiteraard. Daar zijn ze toch voor? 🤔

Hmm interessant wel.. Uhmmm @Paul_ ? :thinking:

 

Uit interesse: waarom gebruik je Superwifi's i.c.m. een FritzBox? Dan kun je toch geen gebruik maken van de mesh-functie?

Wel hoor. Alles werkt gewoon. 

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

beheer misschien :joy:

Reputatie 7

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

Bekabeld of draadloos aangesloten.

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

Bekabeld of draadloos aangesloten.

zijn altijd bekabeld aangesloten via het stroomnet :rofl:

als je een fritzbox en superwifis gebruikt zal je ze apart in moeten stellen in dezelfde wifi ww en ssid

gebruik zelf tp-link omada bij een nieuwe ap is dat klik en klaar

net als bij de fritzbox met fritz repeaters

bij kpn spullen is het ook zo maar worden er dingen ongewenst uitgeschakeld

zoals bij een experiabox vaak bij wifi het geval is en is niet handig

 

Reputatie 7
Badge +24

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

Bekabeld of draadloos aangesloten.

Achter een fritzbox moet je er minimaal 1 bekabeld aansluiten. De rest kan gewoon draadloos. Het werkt net als achter een Experiabox v10 of ouder model.

Reputatie 7
Badge +24

 

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

beheer misschien :joy:

Dat doe je door in te loggen op de SuperWiFi's. Op de master dus. De rest neemt de instellingen automatisch over.

Of zet je ze puur in als.accesspoints? 

Wat euhm... is het verschil? 🤔

Bekabeld of draadloos aangesloten.

Achter een fritzbox moet je er minimaal 1 bekabeld aansluiten. De rest kan gewoon draadloos. Het werkt net als achter een Experiabox v10 of ouder model.

wifi van de v10 gaat uit

bij de fritzdoos bepaal je dat zelf

Reputatie 7
Badge +24

als je een fritzbox en superwifis gebruikt zal je ze apart in moeten stellen in dezelfde wifi ww en ssid

Je logt in op de master, op de rest kun je niet eens inloggen, die sturen je meteen door naar de master. Alle instellingen die je doet op de master worden automatisch overgenomen door de rest.

gebruik zelf tp-link omada bij een nieuwe ap is dat klik en klaar

net als bij de fritzbox met fritz repeaters

Dat is bij de SuperWiFi's ook zo. In heb de zwart SuperWiFi erbij geplaatst en klaar. Niks in hoeven stellen. Kan niet eens.

Reputatie 7
Badge +24

Het werkt net als achter een Experiabox v10 of ouder model.

wifi van de v10 gaat uit

bij de fritzdoos bepaal je dat zelf

Ja klopt. Maar ik doel op de werking van de SuperWiFi's. De werking van de SuperWiFi's achter de fritzbox is hetzelfde als achter een Experiabox v10 of ouder.

als je een fritzbox en superwifis gebruikt zal je ze apart in moeten stellen in dezelfde wifi ww en ssid

Je logt in op de master, op de rest kun je niet eens inloggen, die sturen je meteen door naar de master. Alle instellingen die je doet op de master worden automatisch overgenomen door de rest.

gebruik zelf tp-link omada bij een nieuwe ap is dat klik en klaar

net als bij de fritzbox met fritz repeaters

Dat is bij de SuperWiFi's ook zo. In heb de zwart SuperWiFi erbij geplaatst en klaar. Niks in hoeven stellen. Kan niet eens.

Ik gebruik dit hiervoor en werkt geweldig 

Achter een fritzbox

Fritzbox is voor mij belangrijk voor VoIP en ITV 

 

Het werkt net als achter een Experiabox v10 of ouder model.

wifi van de v10 gaat uit

bij de fritzdoos bepaal je dat zelf

Ja klopt. Maar ik doel op de werking van de SuperWiFi's. De werking van de SuperWiFi's achter de fritzbox is hetzelfde als achter een Experiabox v10 of ouder.

dat is het dus niet

de wifi van de experiabox gaat uit

van een fritzbox is het een eigen beheer instelling

waarom denk je @Nick83 dat ik geen kpn spullen meer gebruik op de 2x vip5202 na dan