Vraag

SuperWifi brandt rood

  • 10 March 2024
  • 38 reacties
  • 278 keer bekeken

Ik heb een Super wifi punt (wit) aangeschaft en alle stappen doorlopen. Het ging goed en het lampje brandde continue groen. Dus je zou denken het werkt.

Zodra ik de ethernet kabel eruit heb gehaald, begon het lampje rood te branden, terwijl die naast de modem stond.

Mijn vraag is dan simpel: Werkt een super wifi punt wel zonder ethernet kabel wanneer je deze een andere verdieping plaatst. Uitgaande van dat alle installatie stappen zijn goed gegaan. (dus aansluiten eerst met ethernet kabel aan de modem en wachten totdat die de nodige software heeft binnen gehaald en na zo’n 25 minuten continue groen brandt. Daarna verplaats je het naar de gewenste locatie, en ROOD.)


38 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sheer, welkom hier. 

De SW1 draadloos aansluiten moet lukken. 

Laten we in ieder geval vers beginnen. Zou je als eerste de Box12 willen resetten? Als dat is gedaan, zou je dan ook de SW1 opnieuw willen instellen

Ik zal deze zeker proberen. Wie weet!

Dit heeft geen zin, bespaar je de moeite.

 

@Sheer

wat @SaltyBart inderdaad al aangeeft. met deze software krijg je de Superwifi 1.0 punten nog niet werkend mee.

alleen de Box12, Box14 en de Superwifi 2.0 punten zijn hiervoor nu geschikt. 

oftewel, je hebt nu helaas niks aan 1 Superwifi 1.0 punt. je zult er minimaal 2 moeten hebben. of 1 Superwifi 2.0 punt moeten aanschaffen/huren

Dus als ik 2 superwifi1 had, dan was het wel gelukt door 1 bekabeld dicht bij de router te plaatsen en de ander op de 1e verdieping?

Vraag 2. Kan ik nog 1 superwifi punt kopen bij iemand anders en zullen deze dan samen werken (aangezien ze niet bij elkaar horen, ik weet niet of dat een probleem is) of moet ik echt 2 punten bij 1 persoon/instantie halen omdat ze dan gesynchroniseerd zijn en met elkaar communiceren.

Als het ook een SuperWiFi1 is werkt dit ja.

Ik snap het niet. Ik heb al 1 superwifi punt 1, dit werkt duidelijk niet. Bedoel je dat ik een willekeurige extra wifi punt kan halen en dan zou het moeten werken.?

Het moet een KPN SuperWiFi1 zijn, de witte dus.

Hallo allemaal, Ben er weer. Ik heb alle bovenstaande tips gebundeld.

Een extra superwifi punt 1 gehaald. Deze gereset naar fabrieksinstellingen. Dan d.m.v. een ethernet kabel aangesloten et de modem en laten updaten totdat het lampje groen bleef branden. Deze heb ik bekabeld dicht bij de wifi gezet en die andere direct boven deze op de 1e verdieping. 

Die bij de 1e verdieping bleef na in een paar kleuren te hebben geknipperd, bleef rood branden,

Ik heb de wifi van de modem uitgezet, toen ging alles uit, geen wifi nergens in het huis.

Ik snap er niks van. Wat kan ik nog meer proberen? 

Moet de modem helemaal uit, of alleen de wifi? 

Reputatie 7
Badge +9

@Sheer Je modem heeft al KPN software en de SW1 heeft tot nu toe nog geen KPN software, beide werken daarom niet samen. De SW1 zullen wifi van modem versterken/verbreiden, als je wifi van modem uitzet kan SW1 geen wifi signaal pikken om te versterken (werkt sowieso nu niet tot  SW1 ook KPN software heeft). Eigenlijk vervangt KPN in jouw geval kostenlos de SW1 door SW2, maar 1 SW1 is oorspronkelijk niet van jou, is de andere SW1 wel van KPN gekocht? Dan kan jij misschien 1 SW2 gratis krijgen. Klantenservice of een van de  moderator moet dat voor jou regelen.

Dank voor je reactie. De SW 1 (2x) zijn van KPN, maar nee niet bij mijn abonnement ontvangen, maar toch. En ik heb beide punten laten de software updaten door ze voor ongeveer een half uur bekabeld met een ethernet kabel aan de modem aan te sluiten. De een die nog met een kabel aan de modem is aangesloten brandt ook groen, die andere boven rood.

Als ik bij de overige netwerken kijk, dan zie ik 2 WE2’s. Beide de wireless SSID van mijn punten. Moet ik dan verbinding maken met deze netwerken?

Reputatie 7
Badge +9

@Sheer KPN kunnen in hun administratie zien welke SW1 je van hun gekocht heb, zulke gaan ze kostenlos voor jouw vervangen door SW2. Maar SW1 dat je kocht van markplaats of van andere klanten, denk ik, gaat KPN niet vervangen voor jou. Je kan proberen in modem instelling wifi signaal uit te zetten maar de optie "exclusief bedraad externders” aan laten staan. Dan een SW1 bekabeld met modem verbinden, de andere SW1 draadlos met de eerste SW1 laten verbinden

Reputatie 7
Badge +9

@Sheer Je moet de WiFi van je modem uitzetten, dit kan je doen door de WiFi knop lang in te drukken op je modem of in te loggen. 
 

  1. Reset al je apparaten, modem en beide SuperWiFi1 punten.
  2. Zet je WiFi uit op je modem.
  3. Sluit je de eerste SuperWiFi1 aan met een netwerk kabel op je modem, deze laat je naast je modem staan bekabeld, dit blijft ook zo staan.
  4. Het SuperWifi1 punt heeft ongeveer 25 minuten nodig om de software op te halen. Als het lampje groen brandt is het klaar.
  5. Doe het zelfde met het tweede SuperWiFi1 punt, als deze klaar is haal je hem los van het modem.
  6. Plaats je tweede SuperWiFi1 punt op de gewenste plek.
  • Het lampje op het tweede SuperWifi1 punt brandt groen als de locatie goed is.
  • Als het led-lampje oranje of geel is: verplaats het tweede SuperWifi punt dan dichter naar het eerste SuperWifi punt totdat het lampje groen wordt.
  • Als het led-lampje rood is: Druk ongeveer voor 2 seconden op de WPS-knop op zowel het bedrade als het draadloze SuperWifi punt.
Reputatie 6
Badge +5

@Sheer Je moet de WiFi van je modem uitzetten, dit kan je doen door de WiFi knop lang in te drukken op je modem of in te loggen. 
 

  1. Reset al je apparaten, modem en beide SuperWiFi1 punten.
  2. Zet je WiFi uit op je modem.
  3. Sluit je de eerste SuperWiFi1 aan met een netwerk kabel op je modem, deze laat je naast je modem staan bekabeld, dit blijft ook zo staan.
  4. Het SuperWifi1 punt heeft ongeveer 25 minuten nodig om de software op te halen. Als het lampje groen brandt is het klaar.
  5. Doe het zelfde met het tweede SuperWiFi1 punt, als deze klaar is haal je hem los van het modem.
  6. Plaats je tweede SuperWiFi1 punt op de gewenste plek.
  • Het lampje op het tweede SuperWifi1 punt brandt groen als de locatie goed is.
  • Als het led-lampje oranje of geel is: verplaats het tweede SuperWifi punt dan dichter naar het eerste SuperWifi punt totdat het lampje groen wordt.
  • Als het led-lampje rood is: Druk ongeveer voor 2 seconden op de WPS-knop op zowel het bedrade als het draadloze SuperWifi punt.

@Sheer

als aanvulling hierop.

aangezien jou SW1 punten geen contact maken met de Box12 aangezien deze andere software heeft. nemen de SW1 punten dus niet de gegevens over van het modem. je zult dus handmatig in moeten loggen op het SW1 punt die bekabeld is aangesloten op het modem. dit doe je door naar het juiste IP adres te gaan in een web browser. als je eenmaal ingelogd bent kun je wel de juiste wifi gegevens in het SW1 punt zetten. pas als je de eerste gedaan hebt, dan pas kun je de 2e SW1 aansluiten en daarna uiteindelijk op de juiste plek neerzetten.

Goedemiddag. Heeft het resetten van een modem gevolgen? Moet ik dan opnieuw instellen of blijft het modem weer gewoon werken? 

Ik heb een SW 2.0 gehaald en het advies was om ook de modem te resetten nadat ik de SW heb gereset.

Reputatie 6
Badge +5

Goedemiddag. Heeft het resetten van een modem gevolgen? Moet ik dan opnieuw instellen of blijft het modem weer gewoon werken? 

Ik heb een SW 2.0 gehaald en het advies was om ook de modem te resetten nadat ik de SW heb gereset.

 

is het de bedoeling dat je dan SW1.0 punten helemaal afsluit en niet meer gebruikt??

in dat geval zou ik het modem wel even een reset geven ja. dan worden alle wifi instellingen enzo weer netjes opgehaald.

Bedankt voor je reactie. Ja de WS 1.0 helemaal afgesloten en wordt niet meer gebruikt.

Maar mijn vraag is of resetten van de modem voldoende is. Dus niet opnieuw installeren en zo, toch?

 

Reputatie 6
Badge +5

nee opnieuw installeren is niet nodig.

eerst de SW1.0 punten even allemaal afkoppelen. dan het modem een reset geven. daarna het modem even 10min de tijd geven om alle instellingen weer op te halen. 

hierna kun je de SW2.0 gaan aansluiten. let op, deze heeft wel echt 30min nodig als je hem net nieuw uit de doos aansluit voordat deze echt helemaal volledig is opgestart. hij zal dan ook meerdere keren opnieuw gaan opstarten.

nee opnieuw installeren is niet nodig.

eerst de SW1.0 punten even allemaal afkoppelen. dan het modem een reset geven. daarna het modem even 10min de tijd geven om alle instellingen weer op te halen. 

hierna kun je de SW2.0 gaan aansluiten. let op, deze heeft wel echt 30min nodig als je hem net nieuw uit de doos aansluit voordat deze echt helemaal volledig is opgestart. hij zal dan ook meerdere keren opnieuw gaan opstarten.

Alles gedaan zoals beschreven. De SW 2.0 zelfs bijna een uur gekoppeld gelaten voor de zekerheid.

Zodra ik de kabel ontkoppel, brandt het lampje weer rood. Ik neem aan dat dat niet heeft werkt.

Op de 1e brandt het ook rood. Werkt niet neem ik aan.

Sterker nog, de verbinding over het algemeen is nu trager. Telefoons en zo hebben nu soms moeite om een netwerk te vinden. Dit had ik niet verwacht.

Er blijft nog 1 ding over, een andere provider zoeken.

Dank voor alle hulp!

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Sheer, ik lees dat 't nog niet wil lukken met je nieuwe SuperWifi 2. We hebben tips op een rijtje gezet om dit rode lampje op te lossen, ik ben benieuwd of dat helpt bij jou:

 

Reageer