Beantwoord

SuperWifi Versterkers 1 (wit) verbinden niet met KPN Box 12

  • 22 February 2024
  • 34 reacties
  • 518 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

 

Onze wifi versterkers (versie 1, witte) verbinden niet meer met onze KPN Box 12. Ik heb alles all meerdere keren gereset, eerst ene wifipunt, aanzetten zonder ethernet kabel (lampje paars), dan ethernet kabel verbinden (lampje groen), meerdere uren wachten en nog steeds groen. Echter staat er op de modem dashboard nog steeds dat hij niet verbonden is. Als ik in mijn wifi lijst kijk dan staat daar de SSID van de wifi versterker bij (dus neemt hem die ook niet over), en als ik daarmee probeer te verbinden dan zegt android dat ik verbonden ben maar geen internet heb. Als ik de ethernet kabel er weer uit haal wordt het lampje weer paars. Dit gebeurt bij beiden wifi versterkers, en heb zowat alles al geprobeerd met meerdere (schone) installaties. Wie oh wie kan mij verder helpen?

 

Ik merk de laatste tijd dat ik steeds regelmatiger de wifi versterkers handmatig moet resetten omdat ze voor welke reden dan ook niet meer (goed) verbinden met de modem, zelfs als ze er langs staan. Tot nu toe hielp het dan om ze weer (zucht) opnieuw te resetten, maar dat helpt nu dus niet meer. Misschien zit er ergens een ander (onderliggend) probleem?

icon

Beste antwoord door Nick83 2 March 2024, 22:51

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1

De wifi manager geeft aan dat er geen problemen zijn.

Het is de bedoeling dat een van de twee wifi verstekers boven in een (slaap)kamer staat om via een kabel een computer te verbinden. Terwijl de andere boven op de overloop staat om het signaal “door te sturen” naar de modem. Ze vinden allebij de overloop al te ver (vergeleken met toen ze wel prima werkten). Als ik hem van de overloop verplaats naar de kamer dan blijft hij geel (dus voor nu “werkt” het, alleen niet optimaal zoals het voorheen deed).
Het probleem is dat de modem (volgens mij) niet in het mesh netwerk zit, waardoor een van de twee wifi versterkers altijd beneden moet staan. De bedoeling is eigenlijk dat een van de twee op de overloop staat (en groen is), en de andere dan in de kamer (die dan via de overloop doorverbind).

Scenario 1:
1ste langs modem, niet bekabeld = rood
2de overloop = rood

Scenario 2:
1st langs modem, bekabeld = groen
2de overloop = oranje

Scenario 3 (1 maar wifi versterkers omgewisseld):
2de langs modem, niet bekabeld = rood
1ste overloop = rood

Scenario 4 (2 maar omgewisseld):
2de langs modem, bekabeld = groen
1ste overloop = oranje

Scenario 5:
1st langs modem, bekabeld = groen
2de langs modem, niet bekabeld = groen

Scenario 6:
1ste langs modem, niet bekabeld = rood
2de langs modem, niet bekabeld = rood

Reputatie 7
Badge +17

Check, dankje @Gerard en Jose! Dan wil ik toch mijn systemen eens induiken om te kijken wat daar te vinden valt. Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? 

Dan kan ik op onderzoek uit!

Reputatie 1

Check, dankje @Gerard en Jose! Dan wil ik toch mijn systemen eens induiken om te kijken wat daar te vinden valt. Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? 

Dan kan ik op onderzoek uit!

Hij is ingevuld!

Reputatie 7
Badge +17

Super! Ik heb alles doorgemeten en merk dat het wat lastig is om op afstand contact met de Box 12 te krijgen. Dat is ook de enige verbindende factor wat de SuperWifi punten betreft, dus ik heb een vervanger voor je aangevraagd gezien ik vermoed dat die van jullie er geen zin meer in heeft. 😬 

Je krijgt een SMS met alle informatie, inclusief hoe je het modem om kunt ruilen en waar het nieuwe modem klaarligt. Dat zal morgen na 14:30 zijn en je krijgt ook een SMS zodra het modem afgeleverd is. 

Hopelijk is alles dan opgelost. 🤞 Houd je me op de hoogte?

Reputatie 1

Top, dankjewel. Ik hou je op de hoogte!

Reputatie 1

Heb de wifi versterkers opnieuw gereset zoals eerder aangegeven, en met de nieuwe modem verbonden. Wederom waren ze oranje (waar ze voorheen groen waren?...) op de overloop en slaapkamer. Heb het een dag afgewacht en dit bleef hetzelfde, maar het probleem dat de modem niet meedeet met het mesh netwerk is in ieder geval opgelost.

Echter zit het “modem restart” probleem er nog steeds in. Zodra de modem opnieuw opstart, dan gaan beide wifi versterkers op rood (en blijven ze rood).

Reputatie 1

Zodra ik een van de twee met de kabel aansluit op de modem wordt die groen (zoals hoort), en de andere gaat van rood naar oranje.

Reputatie 7
Badge +17

Check, wat jammer dat alles niet meteen soepel draait met de nieuwe Box 12. 😭 Even nog wat dingen nalopen: 

Dit gebeurt ook weer als de SuperWifi dichterbij het modem staat? Het oranje en het rode lampje doen mij toch echt vermoeden dat er iets in de verbinding stoort waardoor het signaal vanuit het modem niet goed bij de SuperWifi aankomt. Is er, sinds het slechter is, ook niet iets van nieuwe apparatuur in huis gekomen? Of nieuwe spullen tussen de modem en de SuperWifi locaties die voor storingen zouden kunnen zorgen? 

Reputatie 1

Yep, hij dit gebeurt ook als hij er langs staat. Alles werkt prima na het "koppelen", zelfs wifi versterker opnieuw opstarten. Alleen als de modem opnieuw opstart knalt alles eruit. Overigens als ik hem via een kabel aansluit op de modem, dus van rood naar groen, en de andere van rood naar oranje, dan komt er niks tevoorschijn in de modem dashboard (ook niet na een paar uur).

 

Er is geen nieuwe apparatuur in huis gekomen, en ook geen andere spulletjes tussen modem/wifi versterker.

Reageer