Beantwoord

Superwifi werkt niet (meer)

  • 30 January 2024
  • 7 reacties
  • 193 keer bekeken

goedenavond,

 

lange tijd tevreden geweest over de verbinding die er als volgt uitziet.

Meterkast, met Box 12, hieraan twee bedrade witte superwifi punten. Een superwifi punt direct naast de box 12 en een bedraad op zolder. Aanleiding voor onderzoek komt voort uit het gegeven dat het bedrade punt op zolder niet meer werkt. Mogelijk na een update? Er brandt wel een groen licht op het wifi punt maar er komt geen data door. Betekent dat alle devices die op dit superwifi punt staan ingelogd, wel verbinding hebben maar feitelijk geen data doorgeven. Nader onderzoek wijst uit dat de enige werkende wifi verbinding die van de box 12 is. TV, KPN kastje en omvormer zonnepanelen werken allemaal bedraad. Geen enkel probleem.

Twee keer contact helpdesk en reset van superwifi punten en van box 12. Lampjes op de wifi punten branden weliswaar groen maar het signaal komt er niet uit. Internetsnelheid op zolder rond e 25 mbitp/s.  Dit is het restant van het signaal van box 12. Ik werk nu thuis met een kabel door het huis om boven op werkkamer te kunnen werken. Twee keer gebeld, beide keren advies gekregen om te resetten wat dus niet heeft geresulteerd in verbetering. Mijn abonnement zou goed moeten zijn voor 1000mbit/s.

Wat kan ik nu het beste doen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 February 2024, 10:22

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Wat zuur dat het ineens niet helemaal lekker meer werkt @Superwifi werkt niet 🙁

Zou je eens een schone installatie van de SuperWifi punten uit willen voeren? 

Goedenavond, dat heb ik reeds drie keer gedaan. Vandaag bij KPN geweest. Zij gaven aan dat box 12 na update niet meer werkt met de witte wifipunten. Daarom kan ik omruilen voor super wifi 2. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ok, dan heb jij de update naar de KPN software al ontvangen. Dat zou niet moeten als je de witte SuperWifi punten aangesloten hebt 🤔 Gelukkig maar dat je kan omruilen, de SuperWifi 2 punten zijn wél om te zetten naar de KPN software en werken vervolgens weer goed met je Box 12 samen 😊

Dat gaat automatisch wat update betreft?

hoe moet ik het koppelen. Box 12 resetten en op laten starten. Daarna met gele kabel het eerste wifi punt aansluiten en installatie laten afronden? Moet ik wifi punt 1 aangesloten laten zitten wanneer ik nummer 2 aansluit met de gele kabel?

Reputatie 7
Badge +9

@Maja van KPN Als ik nu witte Superwifi-punten aansluit op een (nieuwe) Experiabox 12, ondervind ik dan ook problemen? Of kan dat ongestoord werken?

Ik heb nieuwe super wifi 2 gekregen. Probleem opgelost. Werkt weer perfect 

Reputatie 7
Badge +20

Dat gaat automatisch wat update betreft?

hoe moet ik het koppelen. Box 12 resetten en op laten starten. Daarna met gele kabel het eerste wifi punt aansluiten en installatie laten afronden? Moet ik wifi punt 1 aangesloten laten zitten wanneer ik nummer 2 aansluit met de gele kabel?

Je doet ze om en om @Superwifi werkt niet, dus eerst punt 1, en als die minstens een half uur groen heeft gebrand koppel je die los en daarna sluit je punt 2 aan. Ook die laat je minstens een half uur met de kabel aangesloten. De SuperWifi 2 punten horen dan ook de update naar de KPN software voor SW2 te installeren, zodat ze optimaal samenwerken met je Box 12. 

@Maja van KPN Als ik nu witte Superwifi-punten aansluit op een (nieuwe) Experiabox 12, ondervind ik dan ook problemen? Of kan dat ongestoord werken?

Dat hangt af van de software die aanwezig is op de Box 12, als daar al de KPN software op aanwezig is, dan zullen de witte SuperWifi 1 punten niet meer optimaal werken.

Reageer