Huisdieren-topic

  • 3 September 2016
  • 464 reacties
  • 16724 keer bekeken
Huisdieren-topic

Toon eerste bericht

464 reacties

Reputatie 7

Had je zelf water bijgevuld? Vaak na een regenbui of water verversing/wissel is er groot feest ;-) 

De eerste regenbui in tijden was in de nacht van dinsdag op woensdag maar die visjes zwemmen er al wat langer. Aanvullen doen wij vrijwel nooit en als het dan eens moet dan gebruiken wij daar meestal de regenton voor tenzij het water daarin al te lang "staat" en daardoor ook te warm geworden is.

In mijn 30 liter bak zijn bij de vuurgarnalen jonkies geboren en in de 60 liter bak Black Molly's. De kleintjes van de kleintjes zijn echt klein en ze huppelen vrolijk rond.:joy:

Reputatie 7
Badge +10

In mijn 30 liter bak zijn bij de vuurgarnalen jonkies geboren en in de 60 liter bak Black Molly's. De kleintjes van de kleintjes zijn echt klein en ze huppelen vrolijk rond.:joy:


Garnalen 😍

Ik heb hier Japonica’s, komen helaas geen offspring van. 

Molly’s zijn nog erger dan 🐰😅 En komen met tientallen, zo niet meer, tegelijk, maar wel leuk om te zien 👍

In de grotere bak heb ik ook enkele japonica's naast deze vissen.

 

Reputatie 7
Badge +10

In de grotere bak heb ik ook enkele japonica's naast deze vissen.

 


Heel mooi!

Hier ook in de 100 liter gezelschapbak 😀

Opvallend topic: GPS tracker voor de kat.

https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/extra-nummer-toevoegen-aan-1-kpn-id-507273

@huistijger@Nadia 

Reputatie 7
Badge +21

Gps voor de kat…. ik ken het niet, nooit van gehoord.
Mijn katten komen alleen maar in mijn geheel afgesloten tuin, dus die hebben geen GPS tracker nodig :)

Reputatie 7

Opvallend topic: GPS tracker voor de kat.

https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/extra-nummer-toevoegen-aan-1-kpn-id-507273

@huistijger@Nadia 

Ik wist niet dat het op de ‘consumentenmarkt’ te verkrijgen was, maar het verbaasd me allerminst. Ik vind de halsband nogal log, lijkt me niet erg prettig zitten. Maar ik ben natuurlijk ook geen kat, dus ik kan er niet over oordelen :stuck_out_tongue_closed_eyes:  

Reputatie 7

Overigens, nu we hier toch over GPS-trackers hebben. Ik had twee weken terug een hele lieve, mooie ‘zwerfkat’ (eigenlijk een poes) thuis. Ze was zo ontzettend mager en had geen halsband om. Telkens als ik haar via de voordeur naar buiten zette kwam ze binnen 5 minuten vanaf de achtertuin weer aanlopen. Na twee dagen te hebben genegeerd toch maar een beetje aaien. Uiteindelijk toch ook maar wat brokjes - ja ja, dat mag eigenlijk niet- gegeven. Ze was zoals gezegd een scharminkel, en met het hete weer vond ik het onverantwoordelijk om haar aan d'r lot over te laten. Bovendien bivakkeerde ze 's nachts in onze tuin en had ze ruzie met elke buurtkat in de omgeving, terectoriumdingetje? Iedere ochtend kwam ze me weer gezellig begroeten met een slaak van opluchting klonk het dan erg gezellige miaauw. Alle sites (dagelijks) afgezocht naar ‘Vermiste katten’ maar geen match. Balen! Want ze was om op te vreten zo lief en tevreden. Ik kon het me niet voorstellen dat ze geen thuis had, daarvoor was ze veel te aanhankelijk en sociaal. Na de vijfde dag toch maar even naar de dierenambulance gegaan om te kijken of ze een chip had, helaas…. Ze had geen chip, was niet behandeld voor geboortepreventie. Wat nu? De Dierenambulance gaf me een halsbandje waarop stond: 'Ben ik een zwerfkat? Of ben jij mijn baas? Bel naar 050 ******* De Dierenambulance.   

Binnen 2 dagen was ze verdwenen en heb nu al een week niets meer van haar gezien of gehoord. Ik vermoed dat haar baasje op vakantie was, misschien kreeg ze wel eten van de ‘oppas', de dierenambulance ‘broeder’ vertelde me dat wat ik zag als mager best bij haar leeftijd zou passen, ze was misschien net een 1 jaar oud, maar aan aandacht had ze zichtbaar wel te kort. En dat vond ze na lang onderhandelen dus toch bij ons ;) 
Normaal gesproken belt de Dieren ambu ook even naar de ‘vinder’ maar daar is nog geen melding binnengekomen dat Poes 152 (haar tracknummer) is gemeld. Haar baasje zal vast een beetje zijn geschrokken? En haar nu lekker thuis veel aandacht en liefde geven. Ik ga er maar vanuit.   

PS. Dit is geen pleidooi voor een GPS-tracker, gewoon chippen lijkt mij meer dan voldoende :)

Reputatie 7
Badge +21

Als je katten buiten hebt lopen dan moet je ze chippen of (ouderwets) een tatoeage geven zodat ze altijd bij de eigenaar terug gebracht kunnen worden.
Goed bezig geweest @Nadia ! :ok_hand_tone2:

Reputatie 7
Badge +20

Heel goed gedaan @Nadia! Hopelijk is ze nu weer bij haar baasje :relaxed:

Ik had laatst ook 2 dagen een heel lief en gezellig (nog redelijk jong) katje in de tuin, omdat ze telkens wel even weg ging maar daarna ook steeds weer terug kwam, wist ik niet helemaal zeker of ze gewoon een baasje in de buurt had. Zag ineens bij ons in de buurt-app dat het katje ook al op andere plaatsen was gespot en eerst helemaal onder de teken zat, wel een zwervertje dus! Gelijk vervoermandje klaargezet zodat ik haar kon pakken als ze weer terug zou komen, maar daarna heb ik haar niet weer gezien. Stiekem maak ik me nog steeds best een beetje zorgen om haar!

Was eigenlijk al een beetje verlief op haar aan het worden, kijk dan wat een schatje :heart_eyes:

 

Reputatie 7

Lifegoals,…. :rolling_eyes:

 

5 maandjes oud alweer!

Maar even zonder gekheid, ik laat die 2 terroristen, op dit moment alleen nog los in de achtertuin, ondanks ze nu echt beginnen met klimmen en klauteren, zijn ze nog niet geheel ontsnapt. Helaas verdwijnen er momenteel best wel katten uit mijn wijk/buren 😞 Dus ik durf ze nu nog niet echt los te laten (straks eerst nog DA, voor chippen, castreren en inenting) Maar ook ik denk wel echt aan een GPS tracker de eerst komende paar maanden, hopelijk raken ze hun bandje dan niet kwijt ofcourse,… 

Reputatie 7
Badge +22

Lifegoals,…. :rolling_eyes:

 

5 maandjes oud alweer!

Ze zijn wel met de plant aan de haal gegaan, en het plantenpotje is kapot! 🙈

Reputatie 7
Badge +10

Katten zijn lief en duivels tegelijk 😂

Ik had mijn kat (geholpen, gechipt en geënt) altijd aan een veilig tuigje met een 20 meter lange lijn.
En er werd dan altijd op hem gelet. 

Ik zeg altijd, ik heb een huisdier voor mezelf en niet voor buurt&omstreken…

Moet er dan wel bij vermelden dat ik een enorm grote tuin heb en ik snap dat niet iedereen dat heeft. 

Reputatie 7
Badge +21

Als je katten plant, zorg dan wel dat ze minimaal 30cm afstand hebben, zodat ze ruimte hebben om te groeien.
 

 

Reputatie 7
Badge +21

Maak kennis met Simba, een kat die onlangs door een ernstig ongeluk een poot moest missen, maar er weer helemaal bovenop is gekomen. (welk ongeluk is niet bekend, men dacht aan een grasmachine of een auto-ongeluk) De eigenaar wilde de dierenartskosten niet betalen (wat doen ze dan met dieren??) en zodoende ben ik aan hem gekomen.
En met Pretzel, deze twee kunnen erg goed met elkaar omgaan, toch hebben ze een soort haat/liefde verhouding, maar het gaat wel goed met die twee.
Beide zijn katers.
 

Simba
 

Pretzel

Reputatie 2
Badge

Ik heb 3 hele lieve poezels. Vlnr: Saartje 💖(grijs/wit) 4 jaar jong. Ansje💖(cypers) 12 jaar en Droppie💖(zwart) 15 jaar.

Reputatie 7

 

Ruim 6 maand en ze groeien als kool! Morgen met Billie en Sam naar de DA:zipper_mouth:

@JeroenB22 

Zeg maar tegen Billy dat Billy zegt dat Billy in goeie kringen verkeerd. :stuck_out_tongue::open_mouth::relaxed::stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7
Badge +10

Thuiswerken…. :joy:

 

 

Reputatie 7

Thuiswerken…. :joy: 

Je werkt zeker voor een dierenspeciaalzaak en laat de inkoop van hondenvoer zeker graag over aan de experts.

Reputatie 7
Badge +10

Thuiswerken…. :joy: 

Je werkt zeker voor een dierenspeciaalzaak en laat de inkoop van hondenvoer zeker graag over aan de experts.

Je zou het bijna denken, maar nee haha

Reputatie 7

Ik heb zo nu en dan last van een Writer's block met thuiswerken :sweat_smile: ​​​​​​

 

 

Pennen is er dus niet meer bij,…

Reputatie 7
Badge +20

Fijne dierendag voor alle beestjes hier!

 

Reputatie 7
Badge +21

't Is vandaag dierendag, betekend dat nu dat de dieren erg lief voor ons moeten zijn? Of zou het wat anders betekenen?
 

 

Reageer