Huisdieren-topic

  • 3 September 2016
  • 464 reacties
  • 16724 keer bekeken
Huisdieren-topic

Toon eerste bericht

464 reacties

Reputatie 7

 

 

Vandaag zijn ze thuis gekomen, nadat ze thuis waren gebracht heb ik even brokjes gehaald bij de Jumbo, dezelfde als waar ze nu mee zijn opgevoed. kunnen we mooi mengen. Bij thuiskomst kwamen we ze zo tegen haha, eentje op de bank, andere eronder :joy: Ook zijn ze nog wat stilletjes omdat alles nog zo nieuw is, natuurlijk!

Ook lijken ze op de foto's groter dan dat ze zijn haha! Wel helemaal happy iig, over namen zijn we nog niet uit :thinking::grinning:

Reputatie 7
Badge +22

Wel helemaal happy iig, over namen zijn we nog niet uit :thinking::grinning:

Peppie en Kokkie? 😂

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 Wat verschrikkelijk lief!:scream: Mijn hart smelt altijd een beetje als ik kittens zie, al helemaal als er een rood katje tussen zit. 
Ik las toevallig gisteren iets leuks over katten in huis namelijk time-sharing! Ik weet niet of het klopt hoor, maar het is wel leuk om patronen te ontdekken als je meerdere katjes rond hebt lopen:heart_eyes: .

 

 

Reputatie 7

@Lisa De zoektocht was ook erg lang, vorig jaar gestaakt en begin dit jaar weer begonnen, tot een collega een nestje van 7 kittens had. En dan ook nog een bonte verzameling haha! In de reismand naar huis (ong half uurtje rijden) Dus was ook nog eens lekker dichtbij was de rode echt superrelaxed, bleef lekker liggen in de mand. en de grijs gevlekte zat heel de tijd te mauwen, die wilde er maar al te graag uit.  

Zeker een bijzonder stukje over dat Time Sharing! In dit geval zijn het wel 2 Bro's uit hetzelfde nestje.

Nu liggen ze gebroederlijk alweer 2 uren onder de bank, misschien is dat hun territorium van vandaag, wel superstil ze hebben nog niet gemauwd, en ook nog niet gegeten of gedronken,…  Maar dat komt vast wel!

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@JeroenB22 Ahw, ja de eerste dag is natuurlijk heel erg wennen. Ze eten vast wel als er niemand in de buurt is. Vannacht als jullie slapen begint het avontuur pas echt. Ik ben benieuwd hoe ze zich vermaken over een tijdje.  :hugging:

Reputatie 7
Badge +30

<kattenfoto's>

Awwwwww! :heart_eyes: Wat een schatjes!

 

Die van mij zijn dat stadium al even ontgroeid. Mijn oudste baby, Monkey, is van 't weekend 17 geworden :astonished:

Het is de linker hier, met z'n jongere broeder (Milo, 10) van een andere moeder. Het zijn niet echt dikke vrienden, meestal negeren ze elkaar. Maar soms komen ze, min of meer per ongeluk, dicht bij elkaar in de buurt. En dat moet er altijd even kort geëtterd worden :D

 

Reputatie 7

Cute, respectabele leeftijd ook! Haha, nou het zijn me echt wel 2 draakjes hier inmiddels,..

Vandaag dag nummer 2,… Vanmorgen 7 uur beneden, ze lagen samen op de hoek van de rug/armleuning van de bank, kwam beneden ze keken op, en hun doldwaze uurtje was ook direct begonnen. (ze zijn wel braaf geweest in de nacht) Echt ze spelen enorm veel met elkaar, bespringen elkaar speelserwijs, de grijze is enorm gek op de speelgoedmuisjes, terwijl de rode gek is met z'n hengeltje met balletje en veren.  Heb ook ronde balletjes, kan vertellen dat ze van de nederlandse voetbalcompetitie met gemak kunnen winnen tegen heel een elftal! 

Het brengt veel avonturen mee, ze drinken samen uit de kom met water, ze eten samen uit hun kommetje met brokjes :joy: En ondanks er weinig in de kattenbak lag, wilden ze er even niet in. Toch even geleegd vanmorgen en bijna niks er uitgehaald. Nadat ik klaar was springen ze er toch samen in en schijten ze alles weer vol :zipper_mouth:

Dan gaan ze weer eens rusten en begint daarna weer hun doldwaze uurtje, jullie kennen het wel,…. 

 

in ieder geval nog geen kapotte gordijnen, of kapot bankstel, nu is dat ding van ikea, en hoor ik ze er duidelijk op klauteren, blijft wonderbaarlijk toch nog wel heel terwijl ze al best scherpe nagels hebben…. Krabpaal is ook ontdekt, alleen durven ze daar nog niet echt in of op. Al met al best een avontuur, veel drukte erbij in huis. 

Reputatie 7
Badge +20

Wat een gave beestjes, @JeroenB22 en wat leuk dat ze zo speels zijn. Het is inderdaad wonderbaarlijk dat je bankstel het nog volhoudt. ;-) 

Onze ouwe (inmiddels al weer een jaar of twee op de eeuwige muizenvelden) hield ook van speelgoedmuizen. Het was dan de bedoeling dat ik zo'n ding weggooide, zodat hij 'm dan halverwege de kamer met een soort van karatesprong uit de lucht kon plukken. Er zelf achter jagen was 'm te min; hij verwaardigde zich enkel om naar een goed geworpen speelgoed muis te springen als ‘ie mooi langs kwam zeilen. Het gevolg was dat ik alleen maar achter mijn eigen weggooide speelgoedmuis aan liep, terwijl de kat halverwege de kamer rustig zat te wachten tot ik zover was om 'm naar 'm toe te gooien. 

Katten zijn soms rotzakken.

Ik waarschuw je maar alvast. ;-)  

Reputatie 1

Nee, onze kat Bengel is geen pin-up model. Hij ligt graag zo uitdagend. Wel heeft ie zijn eigen Instagram met wereldwijd 4k+ aan volgers (hoe dan). Wat dochters allemaal wel/niet doen voor wat roem :grin: ​​​​​​

Onlangs durft ie niet meer buiten en blijft ie 24u binnen. Zelfs beneden is vluchtig en verblijft 98% boven. De nieuwe overburen hebben zo'n ultrasoon dierenverjager. Bepaald geen dierenliefhebbers. Een goed gesprek schijnt geholpen te hebben en het apparaat is verdwenen.. uit 't zicht. Wat is dat lastig te checken of zo'n apparaat echt uit staat.

Reputatie 7
Badge +20

Wat is Bengel een kapperd:heart_eyes: Weet je zeker dat het geen pin-up model is? :wink:  Ik snap dat wel, van de 4K volgers :smiley: (wat is z'n insta?)

Stom zeg, dat de overburen hem en de andere buurtkatten niet weten te waarderen en daar zelf een apparaat voor aanschaffen dat er voor zorgt dat hij in zijn eigen huis niet meer beneden wil zijn :disappointed_relieved: Ik hoop dat het apparaat echt uit staat en dat het een kwestie van weer leren durven is, zodat Bengel snel weer beneden en misschien ook weer buiten wil komen!

Reputatie 1

Ehhhh door je reactie begin ik toch 'n beetje te twijfelen. Bij de poezen scoort ie inderdaad best wel oké. Alleen heeft ie er zelf weinig oog voor of heeft 't niet door (heeft ie van mij) 😁

https://instagram.com/bonkieminthecat?igshid=cioqor6bm6r2

Inmiddels al 2 weken een binnenkat. Al diverse apps getest om ultrasoon te waarnemen, maar wordt er niet wijzer van. Kijk.. ik begrijp 't enigzins wel dat je last van katten in je kattenbaktuin kunt hebben, maar dan verwacht ik van zo'n apparaat dat het niet verder dan je eigen tuin het ultrasoon uitzend. Deze nieuwe buren kwamen (helaas) (en in gebrekkig Engels) met 'n Europese wetgeving dat katten niet los mogen lopen. De toon was gezet 🤔

Reputatie 7
Badge +21

Deze nieuwe buren kwamen (helaas) (en in gebrekkig Engels) met 'n Europese wetgeving dat katten niet los mogen lopen. De toon was gezet 🤔

Dat is grote onzin van de buren, er is geen enkele wet die je verbiedt om jouw katten los te laten lopen.
Wat zou de politie dan een hoop bekeuringen kunnen innen met al die loslopende katten :money_mouth::money_mouth:

Reputatie 1

Nou Huistijger,.. dat dacht ik dus ook! Nederland is het enige Europese land dat 't niet handhaaft en dus gedoogd. Maar er is (helaas) een Europese wet dat huisdieren niet vrij rond mogen lopen. Natuurlijk pluk ik 't niet uit de lucht en zijn er genoeg stukken over te vinden.

Dus zolang Rutte en z'n vrienden gewoon samen met Sydney een "jonko" vrij kunnen paffen, laat ik mijn kat gewoon vrij rondlopen 😁

Reputatie 7
Badge +21

Wat een gave beestjes, @JeroenB22 en wat leuk dat ze zo speels zijn. Het is inderdaad wonderbaarlijk dat je bankstel het nog volhoudt. ;-) 

Onze ouwe (inmiddels al weer een jaar of twee op de eeuwige muizenvelden) hield ook van speelgoedmuizen. Het was dan de bedoeling dat ik zo'n ding weggooide, zodat hij 'm dan halverwege de kamer met een soort van karatesprong uit de lucht kon plukken. Er zelf achter jagen was 'm te min; hij verwaardigde zich enkel om naar een goed geworpen speelgoed muis te springen als ‘ie mooi langs kwam zeilen. Het gevolg was dat ik alleen maar achter mijn eigen weggooide speelgoedmuis aan liep, terwijl de kat halverwege de kamer rustig zat te wachten tot ik zover was om 'm naar 'm toe te gooien. 

Katten zijn soms rotzakken.

Ik waarschuw je maar alvast. ;-)  

Katten zijn totaal anders dan honden, een hond kun je commanderen een kat commandeert jou. Een hond werkt ook graag voor zijn baas, een kat laat je voor hem werken :cat:
Men zegt ook niet voor niets een hond heeft een baas en een kat heeft personeel. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Als je dat niet kunt accepteren, moet je geen kat nemen. :blush:

Uhh, volgens mij is Billy toch ook wel een baasje.:grin:

 

Reputatie 7
Badge +10

Wat een gave beestjes, @JeroenB22 en wat leuk dat ze zo speels zijn. Het is inderdaad wonderbaarlijk dat je bankstel het nog volhoudt. ;-) 

Onze ouwe (inmiddels al weer een jaar of twee op de eeuwige muizenvelden) hield ook van speelgoedmuizen. Het was dan de bedoeling dat ik zo'n ding weggooide, zodat hij 'm dan halverwege de kamer met een soort van karatesprong uit de lucht kon plukken. Er zelf achter jagen was 'm te min; hij verwaardigde zich enkel om naar een goed geworpen speelgoed muis te springen als ‘ie mooi langs kwam zeilen. Het gevolg was dat ik alleen maar achter mijn eigen weggooide speelgoedmuis aan liep, terwijl de kat halverwege de kamer rustig zat te wachten tot ik zover was om 'm naar 'm toe te gooien. 

Katten zijn soms rotzakken.

Ik waarschuw je maar alvast. ;-)  

Katten zijn totaal anders dan honden, een hond kun je commanderen een kat commandeert jou. Een hond werkt ook graag voor zijn baas, een kat laat je voor hem werken :cat:
Men zegt ook niet voor niets een hond heeft een baas en een kat heeft personeel. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Als je dat niet kunt accepteren, moet je geen kat nemen. :blush:


Mijn lieve Teigetje rip 2015 😞 luisterde zo goed, nog beter dan mijn ‘ 24 hrs spring in’t veld jachthond’, dat hij wel een hond moest zijn geweest in zijn vorige leven ;-) 

 

Reputatie 7
Badge +25

Cats! Verstoppertje spelen vindt Billy leuk:

 

Vorige week toch zo'n rotdag gehad. Alle vissen waren kassiewijle.

Reputatie 7
Badge +10

Vorige week toch zo'n rotdag gehad. Alle vissen waren kassiewijle.

Aaaah nee toch!  :frowning2:
CO2 vergiftiging? 

Klopt ja. CO2 installatie was van slag, werkte slechter. Dropchecker was geel. De CO2 had de zuurstof verdreven.

Reputatie 7
Badge +10

Klopt ja. CO2 installatie was van slag, werkte slechter. Dropchecker was geel. De CO2 had de zuurstof verdreven.

Ooooh wat vreselijk!

Het overkomt de beste hoor! (Takashi Amano ea. ook) 

Sterkte! 

 

Bedankt @Anneke-Anna  ik heb inmiddels een nieuwe terugslagventiel en drukregelaar. 

Reputatie 7

Wij hebben een ware vissen explosie in onze vijver.

Een enorme school van naar schatting zo'n 150 visjes houdt zich op in het ondiepe gedeelte van onze vijver. Blijkbaar vonden de volwassen exemplaren dat het tijd was voor wat nageslacht.

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt @Anneke-Anna  ik heb inmiddels een nieuwe terugslagventiel en drukregelaar. 


Ah kijk aan 👍Hopelijk blijft het goed gaan 🍀

Ik gebruik hier bio co2, maak ik zelf en commerciële. Werkt prachtig en veilig in mijn plantenbakken.

En ik heb LED wat gedimd kan worden. 

Reputatie 7
Badge +10

Wij hebben een ware vissen explosie in onze vijver.

Een enorme school van naar schatting zo'n 150 visjes houdt zich op in het ondiepe gedeelte van onze vijver. Blijkbaar vonden de volwassen exemplaren dat het tijd was voor wat nageslacht.

Ach wat leuk 👍

Had je zelf water bijgevuld? Vaak na een regenbui of water verversing/wissel is er groot feest ;-) 

Reageer