Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5457 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@martijn197108 de oudste persoon in mijn omgeving is mijn opa. Die is nu 90. Die leeftijd is vooral te merken als hij een nieuw mobieltje koopt. Dan mag ik meehelpen alles te installeren.

Hij is erg lang automonteur geweest en kan nog steeds alles zeggen over onderhoud van oudere BMW's. 

 

Nieuwe vraag: Wat is je mooiste ervaring waar je geen cent voor hebt hoeven betalen? Waarmee ik bedoel dat concerten, betaalde vakanties en dergelijke niet meetellen. 

Reputatie 7
Badge +11

Nou wil het zo zijn dat ik voor heel veel concerten geen euro heb uitgegeven omdat ik gratis naar binnen kon maar dat is niet de mooiste ervaring. Denk dat mijn mooiste ervaring mijn eerste keer Lowlands was, niet als bezoeker maar als medewerker. Ik deed wel eens kleinschalig wat andere festivalletjes in de technische horeca maar hier was het ineens zo enorm veel groter en professioneler. Het was een warm welkom in het team en tot op heden werk ik nog steeds meerdere festivals van Mojo in de technische horeca 🥳.

 


Gaat KPN de Gouden Loeki winnen? 🐱🐱

Reputatie 7
Badge +12

Nou wil het zo zijn dat ik voor heel veel concerten geen euro heb uitgegeven omdat ik gratis naar binnen kon maar dat is niet de mooiste ervaring. Denk dat mijn mooiste ervaring mijn eerste keer Lowlands was, niet als bezoeker maar als medewerker. Ik deed wel eens kleinschalig wat andere festivalletjes in de technische horeca maar hier was het ineens zo enorm veel groter en professioneler. Het was een warm welkom in het team en tot op heden werk ik nog steeds meerdere festivals van Mojo in de technische horeca 🥳.

 


Gaat KPN de Gouden Loeki winnen? 🐱🐱

Mijn eerste keer Lowlands zal me ook altijd bijblijven, 2002 was dat denk ik. Wel gewoon als bezoeker maar dat mocht de pret zeker niet drukken!

 

Of KPN de gouden Loeki gaat winnen? Ja, ik denk het wel. Nu heb ik geen idee wie de andere genomineerden zijn maar goed, de wens is de vader van de gedachte zullen we dan maar zeggen.

 

Nieuwe vraag: wat is je lievelingssoep? 

Reputatie 7
Badge +11

Patatas a la Riojana! Vrij onbekend Spaans wintergerecht en zit een beetje tussen stoof en soep in maar het is echt een knuffel in een kommetje en geeft instant warme gevoelens. Lekker met een stuk goed brood in de bouillon dippen. Erg makkelijk en snel op tafel maar ultiem comfort food!

 

 

Om dan maar door te gaan over eten, favoriet pastagerecht?

Reputatie 7
Badge +20

het is echt een knuffel in een kommetje

 

Wat zeg je dit ontzettend mooi! Dit moet ik ook maar eens proberen!

 

Om dan maar door te gaan over eten, favoriet pastagerecht?

En dan stel je ook nog eens een vraag. Maar als ik dan echt moet kiezen, de Carbonara! Maar een Vongole, Puttanesca of the good old Bolognese zal ik ook zeker niet afslaan. Eigenlijk geen een pasta. Italianen weten wel wat lekker is!

 

En om nog weer verder te gaan over eten. Want ik kan eeuwig door gaan over eten, (collega's worden er soms wel eens gek van).

Uit welk land komt het meest verassende gerecht wat je gegeten hebt?

Reputatie 7
Badge +11

Pfoe, ik denk Ethiopië. Onze huiskok bij Doornroosje kan echt geweldig koken (zoals de zanger van Triggerfinger eens zei: je zou haast een band beginnen en succesvol worden, puur om er te kunnen eten) en die gaat vaak op culinair avontuur. Tegenwoordig is het koken vrijwel uitsluitend vegetarisch of vegan maar voorheen was vlees wel de standaard. In die tijd kregen we nog wel eens injera voorgeschoteld. Mega lekker! Als tweede komt Japan wel hoog te staan, okonomiyaki klinkt niet perse lekker maar mijn god wat is dat episch! Ben gelukkig ook wel een liefhebber van koolgroentes dus dat helpt wel.

 

Nu we toch op dreef zijn over eten (want ook ik kan er als voormalig kok eeuwig over doorgaan): wat is het beste restaurant waar je ooit hebt gegeten in Nederland?

Reputatie 7
Badge +17

@NHendriks Voormalig kok? Wat tof! 

wat is het beste restaurant waar je ooit hebt gegeten in Nederland?

Poeh ik heb echt het geheugen van een zeef dus deze duurde even. Mijn stiefvader nam me ooit eens mee naar een Surinaams restaurant ergens in Amsterdam. Beetje in de buurt van de… ‘rode’? buurt? Geen idee meer hoe het heette of waar het zat, maar de beste roti die ik ooit gehad heb daar gegeten! 

Vraag: Het is winters weer en dat doet me denken aan winterslaap. Wat is jouw favoriete slaaphouding? 

Ter inspiratie: 
 

Ik ben 7 als ik in slaap val en een combinatie tussen 2 en 6 als ik wakker word.

 

Reputatie 7
Badge +28

Drie.
 

Vraag: Patatje met (mayo) of Patatje Pinda(saus)? 
 

 

 

Vraag: Patatje met (mayo) of Patatje Pinda(saus)? 

 

 

 

Sowieso mayo!

Maar soms heb je van die zoete frietsaus, maar dat vind ik echt niet lekker.Ik vind zelf de Hellmann's Mayonaise erg lekker , die is tenminste niet zoet en ook niet super vet.Maar deze was een jaar of 10 geleden ook de beste uit de test van Kassa🙂

 

 

Een aparte technische vraag:

Hoe oud is het apparaat waar je nu mee op het forum zit?

Ik zit op eentje uit 2006, vind ik echt een prestatie dat ie het nog doet!Vroeger was het nog kwaliteit😜

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Minder dan een jaar oud maar er zitten ook wel wat oudere componenten in. Vorig jaar mijn PC geüpgrade en eigenlijk hield dat gewoon in dat alles nieuw moest worden omdat het bestaande te oud was om een upgrade te geven (was een oude Acer uit 2009). Zit nog wel een RAID-controller van HP in die al wel een jaar of tien oud is denk ik zo. Werkt allemaal top!

 

Aangezien Martijn me nét voor was met de vraag over de frieten ga ik daar maar even op door: wat is jouw mening over Frietje Rotzooi?

Reputatie 7
Badge +12

Dan mag je misschien wel uit de regio Nijmegen komen maar dat F wordt komt mijn mond niet in. Het is gewoon patat hoor. 😅 Patatje rotzooi heb ik moeten googlen en ziet er niet heel appetijtelijk uit. Ik ben meer van de patatje oorlog. 

Wat is het mooiste of speciaalste dier wat jij ooit hebt gezien. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat is het mooiste of speciaalste dier wat jij ooit hebt gezien. 

Een wit hert! Op één van de eerste autoritten alleen. Denk dat het een albinohert was, maar het was laat, mistig en ik schrok me kapot. Wel enorm mooi (toen de schrik gezakt was). 

Vraag: Welke wet zou je invoeren als het kon? 

Vraag: Welke wet zou je invoeren als het kon? 

Een maximale winstmarge!

Bijvoorbeeld de AH heeft een enorme winst, en de klant maar betalen.Ik vind het wel een goede supermarkt, maar erg duur.Jammer dat de Coop aan het verdwijnen is, ik was hier zelf altijd heel erg tevreden over.

Nieuwe vraag:

Wat vind jij het lekkerste fruit wat er is?

Reputatie 7

Wat vind jij het lekkerste fruit wat er is?

Is fruitmix is natuurlijk niet te versmaden maar als het echt om een individueel stukje fruit gaat dan ga ik toch voor een goed rijpe peer.

 

Volgende vraag:

Moet onze gezondheidszorg altijd maar nieuwe (dure) behandelingen en medicijnen blijven ontwikkelen of zit er een grens aan en moeten we de natuurlijke gevolgen van ouderdom en ziekten eerder onder ogen durven zien?

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik denk niet dat alleen maar omdat iets op dit moment een natuurlijk gevolg is van hoe onze lichamen in elkaar zitten ook moet betekenen dat het zo maar moet blijven. Niets is blijvend, alles verandert en ontwikkelt altijd maar door. Plus zijn wij mensen nou eenmaal onverzadigbaar nieuwsgierig (zie ook mijn handtekening). We willen altijd maar meer weten over waarom dingen zijn zoals ze zijn en gaan zoals ze gaan, en of we daar verder iets mee kunnen doen.

Koppel dat aan het feit dat er ook genoeg organismen zijn die vele malen langer leven dan wij, en/of die minder ziektes ervaren dan wij. Dan denk ik dat we daar zeker inspiratie van kunnen opdoen om te kijken hoe wij onszelf kunnen doorontwikkelen. 

De vraag zou, mijns inziens, dan ook meer moeten zijn, hoe kunnen we blijven ontwikkelen en veranderen op een manier die veel minder of idealiter in het geheel niet, schadelijk is voor de rest van onze planeet en haar bewoners.

 

 

Vraag: fietshelm. Wel of niet verplicht stellen?

Reputatie 7
Badge +11

Op ouderwetse analoge fietsen is een verplichting naar mijn mening echt niet nodig, op elektrische fietsen echter wel. Als het op bromfietsen met blauw plaatje tegenwoordig al verplicht is dan zou dit ook moeten op elektrische fietsen, ze gaan net zo hard en in veel gevallen zelfs sneller doordat ze turbo-functies hebben of opgevoerd zijn. Vooral de ongelukken waarbij 50-plussers betrokken zijn stijgen rap en dat is ook wel een grote doelgroep voor e-bikes. 

 

Om verder te gaan over mobiliteit, wat is jouw standpunt over LEV's? Loopt Nederland achter en moeten we legaliseren of niet toestaan op de weg?

Reputatie 7
Badge +28

Ben het niet met je eens @NHendriks . Ik ben zelf 50+-er en rij in de zomermaanden af-en toe een stukje op mijn elektrische fiets. Meestal rond de 20 km/ uur, de topsnelheid is 25 km/uur. Ik moet er niet aan denken om een helm te dragen tijdens het fietsen. 
 

Wat betreft jouw vraag over elektrische steps en andere nieuwe uitvindingen: Die vind ik een stuk gevaarlijker. Ze zijn in Nederland niet voor niets verboden. Mag van mij zo blijven. 
 

Mijn vraag: Wat is het spectaculairste dier wat je in het wild hebt gespot? (Dus niet in de dierentuin.) 

Reputatie 7

Mijn vraag: Wat is het spectaculairste dier wat je in het wild hebt gespot? (Dus niet in de dierentuin.) 

Dit was wel heel spectaculair. Zo'n 80 gieren die een impala verorberen.

Maar ook midden in een grote kudde olifanten terecht komen laat het adrenalinepeil sterk stijgen.

 

Waar gaat jouw volgende vakantie naartoe?

Reputatie 7
Badge +30

Mijn volgende vakantie gaat naar Rome! Paar dagen met m'n moeder de stad bekijken. 

 

Vraag: ga je nog iets leuks doen dit weekend?

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet niet of ik hier ja of nee op moet antwoorden. Ik moet werken namelijk. :)

 

Wat is jouw lievelingskaas? Heb je liever jonge? Oude? Schapen? Geiten of juist kaas van koeienmelk?

Reputatie 7
Badge +11

Weer zo'n onmogelijke vraag.. Heb in vrijwel alle linies wel een aantal favorieten, qua soort komen blauwschimmels wel heeeeeel hoog op de lijst, van een ‘simpele’ Blue Shropshire tot Gorgonzola (ook de Dolce ♥️) tot een Roquefort. Verder erg fan van Comté maar uit dezelfde regio ook de Morbier welke half uit ochtendmelk en half uit avondmelk bestaat. Qua Nederlandse kazen staat Kernhem erg hoog op mijn lijst. Verder maak je mij ook wel blij met intens oude Goudse-stijl kazen zoals een Reypenaer VSOP of XO. Overigens een perfect biertje voor bij blauwschimmelkazen naar mijn mening: Duchesses de Bourgogne. Fruitig, zoet en friszuur maar wat 'm voor mij echt kenmerkt is een bepaald aroma dat mij heel erg aan Roquefort doet denken.

 

Nou, dan maar door met biertjes. Wat is jouw favoriet en waarom?

Reputatie 7
Badge +20

Hier moet ik wel op antwoorden als Beer Geek. Als ik gewoon zin heb ik een biertje heb ik vaak de Punk IPA van Brewdog. Puur omdat het een mooie klassieke ipa is die een lekker bittertje heeft. 

Verder gaan de dikke Amerikaanse IPA's er altijd in. Maar ook die van enkele Nederlandse brouwers als White dog, Floem, Frontaal of Folkingebrew zijn heerlijk. De Duitsters met Frau Gruber, Sudden Death etc. kunnen er ook wat van. 

Verder drink ik graag een Farmhouse ale of een saison. Lekker droog of een heerlijke lambiek, en het kan mij dan niet zuur genoeg. 

 

Zijn er ook nog MotoGP fans onder ons? Heb je ook zoveel zin in het nieuwe seizoen? En ga je nog naar de TT?

Reputatie 7
Badge +11

Verder drink ik graag een Farmhouse ale of een saison. Lekker droog of een heerlijke lambiek, en het kan mij dan niet zuur genoeg. 

Geuzes gaan er bij mij ook altijd goed in! Heb nog een Boon Geuze Mariage Parfait uit 2012 in de kelder liggen bij mijn ouders. Ben wel benieuwd naar de smaak ondertussen... Misschien eens deze zomer open trekken.

 

Over Lambiek heb ik nog wel een mooi verhaal die ik hoorde toen ik nog in België woonde, de naam is verkregen door de Lembeek vallei en enkel hier kunnen Lambiek-bieren gemaakt worden door een specifiek soort gist wat er in de lucht zit. China wilde ooit ook Lambiek-bieren maken en heeft letterlijk lucht gekocht uit de Lembeek vallei. Het brouwen zou nooit gelukt zijn. Ik heb echt geen idee in hoeverre dit klopt maar ik vond het wel een mooi verhaal 😂

 

De vraag laat ik open voor iemand anders aangezien ik niks heb met motorsport 😅

Reputatie 7
Badge +20

Jat dat is een mooi verhaal ja. Ze denken daar ook echt alles na te kunnen maken. 

Hier in het noorden wordt het ook gebrouwen door Van den Broek. De brouwer: Toon heeft het maken van geuzes in België geleerd. Hij brouwt ze nu hier op houtgestookte koperen ketels. Erg lekker. 

 

Zijn er ook nog MotoGP fans onder ons? Heb je ook zoveel zin in het nieuwe seizoen? En ga je nog naar de TT?

 

Reputatie 7
Badge +20

Yes! Ik zit weer bij de haarbocht 😃 Zoals een echte Assense betaamt trots met een #46 pet op de kop want Assen is voor altijd Rossi-fan ook al rijdt ie zelf niet meer mee 💛 

 

(ik reageer stiekem ook nog even op jouw vraag @NHendriks, ben echt van de lekker stroperige stouts en kruidige tripels en quadruppels, mijn favo biertje ooit is de bounty hunter van Moersleutel.)

 

Wat is je favoriete vakantiebestemming en waarom moeten wij daar ook naar toe?

Reageer