Sticky

Voel je vrij om raak te vragen!

  • 13 February 2023
  • 431 reacties
  • 5457 keer bekeken
Voel je vrij om raak te vragen!

Toon eerste bericht

431 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb niet echt één favoriete bestemming, ik ga vrij weinig op vakantie, ik ga liever wat vaker een weekendje weg dan bijvoorbeeld 2 of 3 weken naar één bestemming. Gebeurd ook nog steeds te weinig maar voor zulke weekendjes heb ik wel een favoriet; de Ardennen. Ik kan mij daar heel goed vermaken en het is ook een perfecte bestemming voor het backpacken, genoeg bivakzones om gratis te verblijven en er zijn altijd wel dorpjes in de buurt waar inkopen gedaan kan worden. Ook voor het niet-backpacken is het top, zo enorm veel geschiedenis wat er daar te vinden is.

Waarschijnlijk is iedereen er al eens of meermaals geweest maar ik blijf er graag naar teruggaan, dat ik er met nog geen 3 uurtjes rijden in Bastogne kan staan helpt ook wel. Enige wat ik echter nooit begrepen heb is dat ze niet een keer een snelweg om Luik heen aanleggen zodat je niet altijd door die droevige zooi heen hoeft.

 

ik reageer stiekem ook nog even op jouw vraag @NHendriks, ben echt van de lekker stroperige stouts en kruidige tripels en quadruppels, mijn favo biertje ooit is de bounty hunter van Moersleutel.)

Ook goede keuzes! Bounty Hunter ken ik niet maar ik moet ook toegeven dat de ‘heftige’ stouts mij niet zo heel veel doen, qua tripels en quadrupels kies ik toch vaak voor de klassiekers, Rochefort, Westmalle of La Trappe bijvoorbeeld. 

 

Wat is het grappigste wat je deze week hebt meegemaakt? Van echte dingen tot filmmomentjes waar je stuk om ging en ga zo maar door. Voor mij was het zonder twijfel deze video op Youtube;

 

Reputatie 7
Badge +19

Deze week is nog best jong, maar moet zeggen dat jouw filmpje het grappigste is dat ik tot nu toe heb gezien of gehoord. 

Nieuwe vraag: 

Welk dier zou je graag willen hebben, maar mag je niet hebben volgens de wet? 

Reputatie 7
Badge +20

Nouja zeg, ik wilde aangeven dat ik wel graag prairiehondjes zou willen hebben want ZO SCHATTIG EN GEZELLIG maar blijkbaar zijn die helemaal niet verboden 🤔😮

Vanaf 2024 wel, met die nieuwe wet. Dus ik blijf toch bij m'n antwoord 😃

 

Waar mogen we jou 's nachts voor wakker maken?

 

Reputatie 7
Badge +20

ETEN! DUH! Haha. Ik hou van eten. Heel veel en lekker eten. Wat? Roti ofzo maar een lekker broodje shoarma gaat er ook altijd wel in. 

 

Ga je ook stemmen? En wil je ook vertellen op wie?

Reputatie 7
Badge +24

Ik stem erop dat @Bart_Z zijn recepten en foto's hier gaat posten. 

Want: 
 

ETEN! DUH! Haha. Ik hou van eten. Heel veel en lekker eten.

Die van mij! Pastasaus, 1 uur gemarineerd. 😎

Reputatie 7

Ik stem erop dat @Bart_Z zijn recepten en foto's hier gaat posten. 

Volgende vraag,

Zou je daar dan een apart topic voor aan kunnen maken?

Reputatie 7
Badge +19

Ik stem erop dat @Bart_Z zijn recepten en foto's hier gaat posten. 

Volgende vraag,

Zou je daar dan een apart topic voor aan kunnen maken?

Ik denk dat @Bart_Z dat wel lukt! Hier op de werkvloer zijn we hem ook al aan het pushen. 

Nieuwe vraag:

Welk recept lezen we dan graag terug in het betreffende topic? @Remco_ @Alex_P 

Reputatie 7
Badge +16

Zijn fameuze pina colada cocktail!

Wat hoor je nu precies, op dit moment?

Reputatie 7
Badge +13

Receptje voor kebab en spareribs kan ik wel waarderen @Bart_Z.  

Reputatie 7
Badge +24

Volgende vraag: wat is hét kenmerkende gerecht van @wjb

Reputatie 7

Volgende vraag: wat is hét kenmerkende gerecht van @wjb

Ik denk dat dat gerecht uit de slowcooker zal komen.

Een Vlaamse stoofschotel (op basis van bier en appelstroop) gaat er echt wel in. Maar ook zonder slowcooker is er veel lekkers op tafel te zetten. Laatst heb ik een heerlijk lamsrack gemaakt en ook een mooie biefstuk mag er echt wel wezen.

 

Volgende vraag: Wat is jouw favoriete natuurgebied in Nederland?

 

Reputatie 7
Badge +28

De Hoge Veluwe 

Daar hebben we vele jaren een jaarkaart voor gehad. Ook heel vaak op de camping daar gestaan. 
 

Nieuwe vraag: 

Heb je gestemd vandaag? 

Reputatie 7
Badge +12

Zekerweten. Sinds ik 18 ben stem ik altijd, ik vindt behalve dat het een recht is het ook een plicht zou moeten zijn. Wel heb ik dit keer voor een andere partij gestemd dan ik voorheen altijd heb gedaan, en tot vanmorgen twijfelde ik. 
 

Vraag; Waarom heb jij wel of juist niet gestemd? 

Reputatie 7
Badge +11

Precies de reden die jij opgeeft zijn voor mij een reden om te gaan stemmen. Politiek tot in detail interesseert mij niet zo maar op globale lijnen wel. Bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen kwam ik tot de ontdekking dat ik van link progressief naar centrum links progressief ben bewogen en dat is nog steeds het geval. 

 

Hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit?

Reputatie 7
Badge +20

Hoe ziet jouw ideale vrije dag eruit?

 

Wakker worden op een camping in Limburg, Luxemburg of de Ardennen, lekker bakje koffie drinken in de zon, daarna met mijn mountainbike-maten een fantastisch mooie route fietsen en genieten van de natuur/cultuur/geschiedenis in die gebieden en na terugkomst lekker bbq-en of uit eten. Avond afsluiten met biertjes en gezelligheid!

 

Wat gooi jij het liefst op je boterham?

Reputatie 7
Badge +30

Ik hou van combinatiebeleg. Dus ham én kaas, of kaas én jam, of hazelnootpasta én hagelslag 😁

Ben niet een hele grote van van brood in het algemeen, maar als ik voor een croissant mag gaan, dan kan ik intens genieten van een ham-kaas croissant. Vooral als hij nog warm is van de overn.

 

Welke tv-serie heb je als laatste gekeken?

Reputatie 7
Badge +11

Niet echt een tv-serie, althans niet in Nederland maar de seizoensfinale van The Last Of Us was denk ik de laatste. Not counting Avondshow met Lubach. Daarvoor alle drie de seizoenen van Shooter gebinged, blijft wat mij betreft ook een spannende serie die toch makkelijk weg kijkt 🙂

 

Ik las brood en aangezien ik graag dingen doe met koken; Brood is voor velen slechts een smaakloos middel om beleg naar binnen te werken maar wat is jouw favoriete brood(soort)?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb wel altijd weer de mazzel dat ik de eetvragen zie. :)

Ik ben gek op brood! Ben het ook steeds vaker zelf aan het bakken. Laatst stokbrood gemaakt die zeer goed gelukt was. 

Maar mijn favoriet is toch wel een zuurdesem. Lekker dik stevig brood. En dan het liefst als tosti uit de pan, dat de buitenkant lekker knapperig is en binnenkant zacht. En daartussen dan het liefst cheddar pastrami en rode uienchutney. 

Maar roggebrood heb ik ook steeds vaker weer in huis. Ook dat gaat er altijd wel in met boter en een plakje kaas. Even als Groninger hardbroden met boter en kaas. 

 

Om maar even door te gaan over eten en dan met name brood. Wat heb jij het liefst tussen de tosti? 

(edit: zie dat @Maja_ vrijwel dezelfde vraag heeft gesteld, mag de pret niet drukken toch?)

Reputatie 7
Badge +11

Ik ga qua tosti's toch graag voor de klassieker, simpel maar lekker, goede kaas zoals gruyère en een degelijke ham en natuurlijk gebakken in de pan met een belachelijke hoeveelheid boter, het liefste van simpel wit brood omdat ik het zonde vind van bijvoorbeeld een desem of durum tarwe brood omdat dat verschil op deze manier niet echt te proeven is naar mijn mening. Wel pak ik liever niet het typische witte brood van de super maar bijvoorbeeld wit vloerbrood van de Appie, net iets andere structuur en dat als triple dekker werkt echt top!

 

Op veel plekken hebben ze ook een vorm van rauw vlees dat in combinatie met brood, van de filet americain tot Duitse mett tot gedroogd of gerijpt vlees zoals sobrasada of prosciutto crudo. Hoe kijk jij hier tegenaan?

Reputatie 7
Badge +20

Ik eet het graag. :) Dus heb er totaal geen moeite mee. Helemaal zo'n prosciutto, dat smelt op je tong, heerlijk. 

 

Staat er dit weekend nog wat leuks op de planning?

 

Reputatie 7
Badge +30

Morgenochtend langs de lijn als voetbalmoeder en zondag naar sprookjeshof met familie. 

 

Vraag: ga je dit weekend sport kijken (op tv of live) en wie moedig je dan aan? 

Reputatie 7
Badge +16

Ja, live (op de achtergrond, want aan het werk). Het wordt voetbal en met een groot (!) Ajax-fan in huis, moedigen wij Ajax aan. 

Ik ga vanavond naar More Sax, Candy & Rock-‘n-Roll: een muzikale avond door Candy Dulfer. Ik vind de saxofoon zo’n gaaf instrument! 🎷💃🏾

Daarom de vraag:
Kun jij een instrument bespelen? Zo ja, welke en zo nee, welke zou je willen bespelen?

Reputatie 7
Badge +16

Ja, live (op de achtergrond, want aan het werk). Het wordt voetbal en met een groot (!) Ajax-fan in huis, moedigen wij Ajax aan. 

Ik ga vanavond naar More Sax, Candy & Rock-‘n-Roll: een muzikale avond door Candy Dulfer. Ik vind de saxofoon zo’n gaaf instrument! 🎷💃🏾

Daarom de vraag:
Kun jij een instrument bespelen? Zo ja, welke en zo nee, welke zou je willen bespelen?

Tenzij een computer een instrument is, nee tenzij het knap waardeloos bespelen zijn. ;) Een gitaar zou ik wel leuk vinden om een keer te leren. 

 

Wat is je favoriete dropje ;) 

Wat is je favoriete dropje ;) 

Honingdrop(van die gele)!

 

Nwe vraag:

Wat is jouw favoriete sap?

Reputatie 7
Badge +11

Van die vieze chemische ACE drink van vroeger! Moet er nog steeds een keer naar op zoek maar volgens mij hebben de Duitse supermarkten dit nog wel.

 

Wat is je favoriete muziek? 

Reageer