Beantwoord

Av uitgang werkt niet ( geluid) RBX2800

  • 3 May 2019
  • 60 reacties
  • 1685 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Ik zou via DAB+ / FM luisteren aan boord van een schip. Tijdens het varen hoef je daarbij tenminste niet steeds opnieuw zenders te scannen. Bij FM heet dat RDS.
Bij Digitenne is ontvangst regio-afhankelijk.

Een autoradio (dat is dat toch?) heeft een systeem waardoor ie steeds op de sterkste zender afstemt. Daar merk je niks van. (werkt i.i.g. bij FM met RDS en bij de NPO zenders van DAB+).
Reputatie 2
Klopt, en dat werkt prima.
Ga eerst maar eens afwachten tot de juiste kabel binnen komt en kijken of het dan wel werkt.

Fijn weekend gewenst.

vr.gr.
Martin.
Even een korte update: Je order is nu actief en ik heb het kabeltje zojuist verstuurd. Binnen een dag of twee valt 'ie door de bus.
Ben benieuwd of het dan wel werkt, zal eigenlijk wel.
De brom die je nu krijgt is het signaal van het beeld wat nu op de audio-ingang komt. Met het juiste kabeltje zal je op rode en witte tulp wel de betreffende audiokanalen moeten hebben.
Reputatie 2
Bedankt Erwin,
nog wel een vraag,is er een verloop naar de aux ingang van de Radio want dat is een 3 polige mini jacket zoals bij de meeste aux ingangen.?

vr.gr. Martin.
Hoi Martin. Ik vermoed dat je dat met zo'n verloop kan oplossen. Maar dat weet ik dus niet zeker en ik laat me graag verbeteren door de andere gebruikers in dit topic.
Hoi Martin. Ik vermoed dat je dat met zo'n verloop kan oplossen. Maar dat weet ik dus niet zeker en ik laat me graag verbeteren door de andere gebruikers in dit topic.
Deze kan, maar mijn eerder genoemde ook 😉 KLIK.
Ik ben in de meeste gevallen een voorstander van een kort kabeltje ipv een blokje.
Flexibeler in wegwerken en minder kans op te grote mechanische krachten op het inwendige van het apparaat.
Reputatie 2
Ik vind deze oplossing het beste

,dan kan ik de bestaande mini jack 2xmale kabel van 10meter die er al ligt
gebruiken.
Euh, hoe wou je het van male-tulp dan naar één van deze krijgen???? 🤔
,dan kan ik de bestaande mini jack 2xmale kabel van 10meter die er al ligt
gebruiken.
Ja, Kees?

Dan nog altijd het feit dat het kabeltje v.a. de ontvanger eindigt in male-tulp. Van daaruit zal verder gewerkt moeten worden. Dat gaat met alleen de combinatie die hugebos in zijn laatste bericht geeft dus niet lukken.
Ik heb er een andere voorstelling bij blijkbaar, laten we wachten op een reactie van de vraagsteller.

Dit lijkt op de gesprekken die ik heb als ik een klusje ga doen bij m'n moeder, heel veel woorden en dan is het me nog niet duidelijk en dan sta ik daar weer met de verkeerde spullen :-/
Terwijl het meestal heel eenvoudig is op te lossen met de juiste info.
Het is niet zo heel moeilijk, Kees.

Hij krijgt voor de digitenne ontvanger een dergelijk kabeltje. Waarbij de 4 polige jack (A/V) in de ontvanger moet. Van die uit (de male-tulpjes dus) moet ie verder 'werken' om 8 meter verder uit te komen op een stereo-mini-jack.
Jaha, maar in plaats daar van wil @hugebos het verloopje gebruiken van het plaatje (lijkt mij).
Oh ja. probleem daarmee zal echter zijn dat de (4-polige) jack iets te kort is/zal zijn. Voor de rbx2800 is een langere 4-polige jack nodig dan standaard verkrijgbaar heb ik begrepen.
Maar: proberen staat vrij natuurlijk.

Godzijdank heb ik een zxv7200 toegestuurd gekregen. Met normale female tulp aansluitingen.

Op de versterker gaat ie overigens met HDMI. V.a. de versterker gaat HDMI naar de tv.
Heb straks de 'analoge' uitgang alleen nodig voor de dvd-recorder.
Ja, daar heb je een goed punt, daar ben ik ook al tegen aangelopen bij mijn koop ontvanger, de standaard voor die 3,5mm jacks met meer ringen is niet goed afgesproken of wordt niet goed gevolgd.
Het is nmi altijd handiger om via tulp te gaan, dan heb je alle signalen apart en veel eenvoudiger omsteken en fout zoeken.
Bij mijn koop ontvanger heb ik het (audio uit) nog niet aan de gang, ondanks een forse doos met vele soorten verloopkabels.

Over variaties in standaarden, ik heb onlangs met veel moeite een te dikke AA batterij uit een apparaat gepielt, of het apparaat was te krap, dat weet ik dus niet.
Het puntje (de plus) is ook vaak te kort.
(tot zo ver deze zijsprong)
Reputatie 2
Ik heb ontvangen via de post een snoer met 1 mini 4 polige jacket ( deze gaat in de box ) met aan de andere kant 3 male tulp stekker ( rood wit geel )
Deze male tulp 2x gaat in de tulp female ( zie plaatje ) video blijft los , dan heb ik op het eind een male 3 polige standaard mini jacket.
Daar gaat het koppelstuk op ( zie plaatje ) en dan gaat daar de bestaande 3 polige jack kabel in die naar de ontvanger gaat die er al ligt. waar dus ook een 3 polige jack aanzit voor in de radio.
Klaar is kees😀

Als ik het verkeert zie dan hoor ik het wel.

gr
Martin
Reputatie 2
ik zie al dat het plaatje niet klopt,de,de groene en paarse had tullip female moeten zijn.
foutje😯
maar die zijn er ook volgens mij.
Reputatie 2
deze dus.

( ... ) Klaar is kees😀

En? Heb je inderdaad geluid? Het zou zo idd moeten werken.
Reputatie 2
als de spulletje binnen zijn en het werkt dan laat ik het weten.ga wel voor de kabel verloop uitvoering.
vind ik beter als zo'n verloop blokje.

Ik ben nu toch wel benieuwd geworden. Ben je er al aan toegekomen, @hugebos ?
Reputatie 2
Ja,maar daar is iets niet goed gegaan en de Aux van de radio is stuk en de radio vertoond nu
kuren en is er mee gestopt.☹️
Ben er even klaar mee, snap niet goed waarom de kpn dit niet goed op orde heeft.
Denk dat ik het hele spul maar terug stuur.
Reputatie 7
Badge +22
Ja,maar daar is iets niet goed gegaan en de Aux van de radio is stuk en de radio vertoond nu
kuren en is er mee gestopt.☹️

Oeps! Dat is niet zo best! 😥 Wat zal KPN hier aan gaan doen? 🤔