Beantwoord

Digitenne insteekkaart

  • 30 April 2019
  • 42 reacties
  • 4421 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Ik heb al jaren een digitenne aansluiting op mijn tv dmv een insteekkaart.
Door de wijziging bij kpn Functioneert de insteekkaart niet meer, maarvhet ergste is dat ik alle dunctionaliteit van mijn tv kwijt ben.
de ingebouwde harddisk voor opnemen kan niet meer gebruikt worden. Oudere opgenomen prigramma's kan ik niet meer afkijken. De pauze knop werkt niet meer. Tot slot zit ik met 2 afstandsbedieningen om de tv aan en uit te zetten.
Of ik nu hd tv heb, ik weet het niet er is namenlijk geen verschil.

is er bekend of en zo ja wanneer kpn met een nieuwe insteekkaart komt? anders ga ik maar een andere provider opzoeken. Voor het gekd hoef je dat niet te laten
icon

Beste antwoord door Noordzee 7 June 2019, 17:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

42 reacties

Hallo @vc252 ,
KPN komt niet meer met een vervangende insteekkaart, maar wel alleen nog met een vervangende decoder die u op de tv aan kunt sluiten. Als het goed is heeft u daar bericht van gehad van KPN.
Reputatie 3
Badge
Dag Jan D.
Dat nieuwe kastje is geinstalleerd en functioneert maar daardoor ben ik alle functionaliteit van mijn tv kwijt en zit ik opgescheept met 2 afstandsbedieningen.

Ik zou graag weer een insteekkaart willen, dus dan maar een andere provider.
Hallo @vc252 ,
de enigste provider die nog insteekkaarten levert is, bij mijn weten, Ziggo, de kabelboer, daar heb je dan een tv-abo voor nodig.
Reputatie 3
Badge
Dank voor je suggestie.
Hallo @vc252 , laat s.v.p. even de (goede) afloop weten, daar hebben we allemaal wat aan.
Reputatie 3
Badge
Zodra ik wat weet hoor je dat.
Groet.
Of KPN nog module's gaat leveren is niet bekend. Daarvoor is het wel nodig dat je televisie het nieuwe systeem ondersteunt. Kan je TV DVB-T2 HEVC aan?

Module's zijn m.i. niet voor zomer 2020 te verwachten ALS ze al komen. ...

Helaas is dit niet te veranderen:
dat ik alle functionaliteit van mijn tv kwijt ben.


Ziggo levert alleen smartcards met Module in oud-Ziggo gebied. Woon je in oud-UPC gebied dan krijg je een Mediabox XL of Mediabox Next.
Reputatie 3
Badge
Volgens de leverancier vd TV kan de TV dat aan.
Volgens de leverancier vd TV kan de TV dat aan.
Dan hoop ik voor jouw dat KPN óóit weer met Module's gaat werken.
Reputatie 3
Badge
Dank je en groet.
. . .Oudere opgenomen programma's kan ik niet meer afkijken.
Dat zou nog wel moeten kunnen.
Reputatie 3
Badge
Dag Kees, maar hoe is dat dan te realiseren?
Hallo @PeterG ,
Ziggo levert alleen smartcards met Module in oud-Ziggo gebied. Woon je in oud-UPC gebied dan krijg je een Mediabox XL of Mediabox Next.

Dat klopt niet, ook in oud-UPC-gebied kun je nog steeds voor een smartcard (CI+-module) kiezen i.p.v. een decoder.
Het verschil met het oude Ziggo-gebied is, dat in het oude Ziggo-gebied met een smartcard óók opgenomen kan worden en dat kan in UPC-gebied niet en gaat daar ook niet komen.
In zowel oud-Ziggo als UPC-regio kun je ook een box krijgen zonder opnamefunctie, in UPC de Pace en in Ziggo de Humax. De 4K-decoder zit nog in de (eind)testfase en wordt nog niet standaard uitgeleverd.
Reputatie 7
Volgens de leverancier vd TV kan de TV dat aan.
Wat is het merk en type van jouw televisie?

. . .Oudere opgenomen programma's kan ik niet meer afkijken.Dat zou nog wel moeten kunnen.


Dag Kees, maar hoe is dat dan te realiseren?
Niets doen, dat blijft werken, alleen de ontvangst werkt niet meer.
Reputatie 3
Badge
@ jwb TV= Loewe art32
@Kees Hartelijk dank voor je advies
Reputatie 3
Badge
Ik heb nu zoveel reacties dat ik nu eerst eens alles op een rij ga zetten ook wat Ziggo betreft.
Er zit in huis een oude ziggo aansluiting maar die is van hte tijdperk puem (geloof ik) en ca 17 a 18 jaar oud. Of die nog werkt weet ik niet.
Ik ga dus aan het zoeken en heb de tijd.
Dank voor jullie suggesties en als ik wat heb kom ik er op terug zoals beloofd.

groet😂
Hallo @vc252 ,
stel dat je een Ziggo-abo neemt dan kun je van de gratis installatiemonteur gebruik maken en die gaat dan thuis de bestaande aansluiting opwaarderen naar de huidige Ziggo-normen met een nieuw AOP (Abonnee Overname Punt). Dat is de tegenhanger van het IS/RA-punt bij PTT/KPN.
Bij oudere huizen zit die aansluiting nog in de huiskamer, bij nieuwe huizen in de meterkast.
Loewe art32

IK kan geen HEVC vinden onder de specificaties van dat toestel.
De Loewe art32 zou ook, volgens deze site, uit 2014 zijn. Toen was er nog helemaal geen sprake van bestaan van HEVC, dat moest nog ontwikkeld worden.
Verder lijkt het me een Full HD televisie. Tot nu kom ik HEVC alleen tegen bij 4K televisies.

Specs Loewe art 32
https://www.kieskeurig.nl/televisie/product/1860155-loewe-art-32-wit/specificaties

Hij beschikt wel over mpeg4 maar dat is (nog) de toen geldende H.264 norm en niet HEVC.
Ook kabeltelevisie maakt gebruik van H.264.
Reputatie 3
Badge
en Peter wat houdt dat allemaal in. Kan ik evt overstappen naar een ziggo cl+ module of heeft dat geen enkele zin?
groet en dank voor je uitvoerige berichtgeving.
Reputatie 3
Badge
Jan-D dat is een goed advies. Dank
en Peter wat houdt dat allemaal in. Kan ik evt overstappen naar een ziggo cl+ module of heeft dat geen enkele zin?
groet en dank voor je uitvoerige berichtgeving.

Als je een Ziggo (of ex-UPC) aansluiting in huis hebt kun je een abonnement nemen en een CI+ module (waar de smartcard in gaat) aanvragen. Ze sturen dan een module à € 2 per maand erbij.
Het lijkt mij dat je daarmee ook het opnemen op de Harddisc kunt gebruiken. Er is een kansje dat dat niet werk, zie een van de reviews op de site via de link van kieskeurig. Maar die review is wel van 11-6-2014.
Onderstaande uit die review:
Tot nu toe 2 problemen:
1 De Loewe Media Asst App werkt niet op deze TV, terwijl het chassis nummer en software versie wel voldoet aan de eisen.
2 Digitaal opnemen werkt niet icm Ziggo. Chase play wel.


Volgens de specs (zie link) heeft de tv overigens geen ingebouwde Harddisc. Ik neem aan dat je er een aan een van de USB-poorten hebt ingeplugd.

Nog even dit: zelf ben ik groot voorstander van gebruik van settopboxen. Dat heb ik al sinds 2003 (sinds 2003 kwam het eerste digitale tv platform Mr. Zap). En voor FilmNet > Canal+ had ik ooit een analoge settopbox/decoder. Nog langer geleden gebruikten we de VHS-recorder al als settopbox (ontvanger), daar konden meer zenders in dan onze tv toendertijd (jaren '80/'90).
Maar settopboxen hebben wel het nadeel dat functies van de tv als teletekst en opnemen niet gebruikt kunnen worden.

Het nieuwe Digitenne mag dan straks prachtig HD beeld hebben, qua functies is het miserabel. Niet de kosten waard van € 17 met 1 ontvanger en zelfs € 27 met 3 ontvangers. Da's duurder (!) dan kabel of KPN interactieve tv. En die hebben daarvoor meer mogelijkheden....
Reputatie 3
Badge
Dag Peter,
Je uitvoerige uiteenzetting geeft mij voldoende mogelijkheden om met zo'n monteur van ziggo in de slag te gaan.
ik denk dat ik dan een stap verder kom dan met kpn want die laten gewoon niets van zich horen en als al iets laten goten is het voor mij althans negatief.
overigens heeft de tv een interne harde schijf. Hoe die aangesloten is weet ik niet, maar reageert wel keurig op de afstandsbediening.
In de instructieboeken wordt van een DR+ gesproken.

groet en nogmaals bedankt
In de instructieboeken wordt van een DR+ gesproken.

Oh. Ah. Okee. Is nergens bij de specs te vinden, maar specs zijn vaak net niet volledig. Bovendien hangt het ook nog van het typenummer vaak af.
Weer wat geleerd. Had nog nooit van een televisie met ingebouwde HDD gehoord nota bene. 😉
Hallo @PeterG en @vc252 ,
Bij Ziggo hoef je er geen losse CI+-module bij te huren voor 2 euro per maand, als je een abo neemt kun je direct kiezen voor een CI+kaart i.p.v. de standaard decoder zonder extra kosten.
Als je een HDD rechtstreeks op de TV aan kunt sluiten kun je dat programma opnemen waar je op dat moment naar kijkt, je kunt dus niet NPO1 kijken en NPO2 opnemen,
dat kan wel met de Mediabox XL en de in de loop van dit jaar uit te komen opvolger van de XL.