Vraag

Extra Digitenne ontvangers aanvragen via MijnKPN ging niet helemaal goed door fout KPN

  • 19 February 2020
  • 91 reacties
  • 10989 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

@Bart_ Dank je ik wacht de reactie af van @Erik_  op mijn eigen Topic.

Het is voor mij allemaal heel simpel en duidelijk.

Hoop dat iemand bij KPN het ook begrijpt want heb het super duidelijk proberen uit te leggen.

Succes met het oplossen van de problemen daar.

Als ik jullie nog ergens mee van dienst kan zijn mocht er nog iets niet helemaal duidelijk zijn dan hoor ik het wel.

Dag @Harry1945 Wat een naar verhaal! Nu ben je volgens mij al met Erik in gesprek in je eigen topic. Hij zal vanmiddag nog met een reactie komen! 

Zondag zei @Erik_  ook al dat hij er maandag bij me op terug zou komen maar dat deed hij niet.

Nu zeg jij dat @Erik_ er vanmiddag nog op terugkomt maar mijn vertrouwen hierin is eerlijk gezegd niet heel erg groot!

Maar ik wacht het af, je hoort het.

Reputatie 7

Dank voor de screenshots, Harry. 

 

Om eerst even in te gaan op de status van het herstellen van de €17 korting, ik zie dat dit inmiddels bij de juiste afdeling is aangekomen. Ik ben alleen bang dat ze het niet meer voor het weekend kunnen herstellen. Daar kijk ik maandag even weer naar. Zodra de korting is hersteld, zorgen we natuurlijk ook voor een correctie voor de tussenliggende periode. 

 

Die zes maanden €5 korting is een foutje,. Heel vervelend dat je die wel zag en nog ziet. Dat ga ik dan ook aankaarten zodat dit hersteld kan worden. Zoals ook uit je bevestiging blijkt wordt deze korting niet daadwerkelijk toegepast. Dus moeten we zorgen dat de MijnKPN omgeving dit ook niet laat zien.

 

Wat betreft het aantal gratis ontvangers. Bij een normaal, betaald, Digitenne abonnement is het abonnement €17 euro en de eerste ontvanger inbegrepen. Als je dan bij KPN of Telfort ook interactieve tv afneemt, krijg je korting. Het Digitenne abonnement wordt dan gratis, maar je gaat wel voor alle ontvangers betalen, inclusief de eerste. Dat is, blijkt uit je facturen, bij jou niet gebeurd. Daar heb je geluk mee gehad. 

Je noemt verder dit. Dit klopt, alleen daarbij ging het om dat de eerste, gratis, onterecht kwam te vervallen bij mensen met een betaald Digitenne abonnement. Dat is niet jouw situatie.

@Erik_

Zoals je weet zit er een fout in het ordersysteem.

In het onderstaande topic hebben jullie dat al verteld:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/klaar-voor-de-toekomst-veranderingen-bij-digitenne-445235
 

Tijdens het bestellen van extra ontvangers vervallen gratis ontvangers.

Dit corrigeren jullie handmatig staat er dus dat mogen jullie in mijn geval ook gaan doen.

 

 

Ten slotte, om alles bij elkaar in één topic te houden heb ik je berichten, en die van Bart, uit het bovenstaande topic naar hier verplaatst. 

Dank je dat je reageert @Erik_ 

Als ik je goed begrijp heb ik "mazzel” gehad dat ik van 3 gratis kooptuners naar slecht 1 gratis tuner ben gegaan.

Dat was een foutje en dat herstellen jullie nu door mij mijn laatste gratis tuner ook af te pakken?

Ik had gelijk alle drie de gratis tuners moeten verliezen dus.

Had ik maar nooit twee extra tuners besteld!

Dat mensen -6€ korting krijgen (met de tekst 5€ korting) is ook een fout in het ordersysteem en dat draaien jullie ook zonder excuus gewoon terug.

Dat ik dacht te krijgen wat ik had besteld en de gratis tweede iTV ontvanger van Telfort heb opgezegd is ook mijn probleem en jammer voor me?

WOW ik ben onder de indruk van deze brutaliteit!

moet het even laten bezinken!

Is dit echt hoe jullie het gaan spelen?

Telfort geeft mij als pleister op de wonden na het verlies van drie gratis (koop)-tuners 1 gratis Digitenne tuner retour en een jaar lang een tweede gratis iTV-ontvanger.

Nu Telfort KPN gaat worden beginnen jullie alvast om mij korting te beloven en als ik daar in trap niet te geven en juist extra in rekening te gaan brengen door mijn gratis abonnement en Digitenne tuner af te pakken en tot overmaat van ramp ben ik er in getrapt en heb mijn tweede gratis iTV ontvanger van Telfort ook nog opgezegd.

Denk dat ik hier niet blij mee ben mede omdat ik deze ellende ook niet terug kan draaien want jullie laten mij niet annuleren en terug vallen in de situatie zoals die was!

Als dit echt is hoe KPN met zijn trouwe klanten (Digitenne vanaf 2006) om gaat weet ik niet of ik nog wel klant wil blijven en met mij mijn gehele familie en bedrijven.

In plaats van 36€ korting wat ik bestelde krijg ik geen korting maar een prijsverhoging van 5€ per maand en ik verlies daarnaast ook nog eens 20€(4 maanden x 5€korting op de tweede iTV-ontvanger van Telfort)

Jullie naaien mij voor 61€ (36+20+5)en willen mij vervolgens nog maandelijks blijven naaien voor 5€!

Ik verwacht toch wel een tegemoetkoming want deze situatie is door een fout(denk nu eigenlijk meer bewust) van jullie ontstaan.

Mijn berichten uit jouw Topic hierheen verplaatsen snap ik ook niet ben je bang dat teveel mensen dit lezen of zo?

Denk dat ik mijn rechtsbijstandverzekering nu eindelijk een keer ga gebruiken.

Heb zelf niets veranderd aan mijn abonnement buiten twee extra tuners toe te voegen.

Jullie kunnen dus niet zomaar mijn eerder verworven kortingen afpakken lijkt mij.

Daarnaast lijkt het mij ook niet rechtmatig prijzen te verhogen na de bestelling en dan niet de mogelijkheid geven te annuleren!

Kun je met iets beters komen dan dit @Erik_ ?

De automatische incasso voor de ontvangen onjuiste factuur hebben jullie gelukkig wel stopgezet!

Wel gaat er nu toch ook weer iets mis want krijg nu een sms en een email met de boodschap dat de automatisch incasso is mislukt omdat het rekeningnummer dat jullie van mij hebben onjuist is?

Voor alle duidelijkheid ik hoefde van jullie backoffice deze factuur niet te betalen omdat hij onjuist is. Jullie hebben zelf de automatische incasso tegengehouden!

Berichten dat mijn rekeningnummer wat jullie al gebruiken sinds ik klant ben in 2006 ineens onjuist zou zijn is is wederom onzin.

Jammer dat het zo'n zooitje is bij jullie en dat werkelijk alles bij mij fout gaat.

Zal de wet van Murphy wel zijn!

Heb de betaling van de factuur zelf maar even opgeschort voor 1 maand.

Hopelijk hebben jullie voor die tijd alles weer op orde.

Ook is er een klacht ingediend omdat jullie al weken weten van jullie fout en er nog niets is gebeurd!

Klanten worden op deze manier belast met het oplossen van jullie gepruts.

Foutje is menselijk maar als een klant jullie wijst op jullie gepruts dan moeten jullie het zelf oppakken en oplossen en niet de klant laten ploeteren!

@Erik_ Om eerst even in te gaan op de status van het herstellen van de €17 korting, ik zie dat dit inmiddels bij de juiste afdeling is aangekomen. Ik ben alleen bang dat ze het niet meer voor het weekend kunnen herstellen. Daar kijk ik maandag even weer naar. Zodra de korting is hersteld, zorgen we natuurlijk ook voor een correctie voor de tussenliggende periode. 

Fijn dat je vandaag even naar kijkt.

@Erik_  voor het weekend schreef je in mijn topic;"ik zie dat dit inmiddels bij de juiste afdeling is aangekomen. Ik ben alleen bang dat ze het niet meer voor het weekend kunnen herstellen. Daar kijk ik maandag even weer naar."
Kun je me misschien vandaag wel iets laten weten a.u.b.?

Reputatie 7

Dank je dat je reageert @Erik_ 

Als ik je goed begrijp heb ik "mazzel” gehad dat ik van 3 gratis kooptuners naar slecht 1 gratis tuner ben gegaan.

Dat was een foutje en dat herstellen jullie nu door mij mijn laatste gratis tuner ook af te pakken?

Ik had gelijk alle drie de gratis tuners moeten verliezen dus.

 

Ja, klinkt cru, dat begrijp ik, maar dat is wel het geval. De kooptuners zijn komen te vervallen omdat we die al jaren niet meer leveren en, met de veranderingen van Digitenne, ze ook niet meer te gebruiken waren. Daardoor was overgaan naar huurontvangers de enige mogelijkheid. 

Wat in jouw geval dan had moeten uitkomen op gratis abonnement (vanwege Telfort) en €5 voor de eerste ontvanger. Je hebt daarin geluk gehad dat je ook korting hebt gekregen op die eerste ontvanger.

 

Had ik maar nooit twee extra tuners besteld!

Dat mensen -6€ korting krijgen (met de tekst 5€ korting) is ook een fout in het ordersysteem en dat draaien jullie ook zonder excuus gewoon terug.

 

Die korting wordt niet teruggedraaid, hij is er nooit geweest. Dat is het probleem hier. Hij werd wel weergegeven, maar in het onderliggende systeem is hij er niet. Dus staat hij niet op je bevestiging. En de bevestiging is leidend.

 

Dat ik dacht te krijgen wat ik had besteld en de gratis tweede iTV ontvanger van Telfort heb opgezegd is ook mijn probleem en jammer voor me?

 

 

Daarnaast lijkt het mij ook niet rechtmatig prijzen te verhogen na de bestelling en dan niet de mogelijkheid geven te annuleren!

Het wisselen van de ontvangers kan prima teruggedraaid worden. Je kunt in je MijnKPN weer twee Digitenne ontvangers uitzetten en in je MijnTelfort weer een interactieve ontvanger aanzetten. Of die dan weer gratis is kan ik niet zeggen. Ik weet niet welk abonnement je bij Telfort hebt en wat daar wel of niet bij hoort. Daar kan Bart je meer over vertellen op het Telfortforum

 

 

De automatische incasso voor de ontvangen onjuiste factuur hebben jullie gelukkig wel stopgezet!

Wel gaat er nu toch ook weer iets mis want krijg nu een sms en een email met de boodschap dat de automatisch incasso is mislukt omdat het rekeningnummer dat jullie van mij hebben onjuist is?

Voor alle duidelijkheid ik hoefde van jullie backoffice deze factuur niet te betalen omdat hij onjuist is. Jullie hebben zelf de automatische incasso tegengehouden!

Berichten dat mijn rekeningnummer wat jullie al gebruiken sinds ik klant ben in 2006 ineens onjuist zou zijn is is wederom onzin.

 

Ik zie niet terug dat we de automatische incasso hebben stopgezet. Dus ik wil dit graag even nakijken. Wil je voor de zekerheid in je forumprofiel invullen, kan bij ‘persoonlijke opmerking’ wat het rekeningnummer moet zijn? Dan controleer ik hoe dit zit.

 

 

@Erik_ Om eerst even in te gaan op de status van het herstellen van de €17 korting, ik zie dat dit inmiddels bij de juiste afdeling is aangekomen. Ik ben alleen bang dat ze het niet meer voor het weekend kunnen herstellen. Daar kijk ik maandag even weer naar. Zodra de korting is hersteld, zorgen we natuurlijk ook voor een correctie voor de tussenliggende periode. 

Fijn dat je vandaag even naar kijkt.

Hier heb ik naar gekeken. Het is in behandeling genomen door een collega. Ik zie dat hij de korting nog niet daadwerkelijk hersteld heeft, dus ik heb hem om een update gevraagd. Ik kom er morgen weer bij je op terug.

 

@Erik_  De gratis tweede interactieve ontvanger van Telfort heb ik zelf opgezegd en dat blijft zo.

Ik ben een man van mijn woord dus ik neem voor lief dat ik door deze misleiding van KPN zelf mijn gratis tweede Telfort interactieve ontvanger heb opgezegd.

Mijn fout, had ik KPN maar niet moeten vertrouwen!

Zal me nooit meer gebeuren.

De eerste gratis Digitenne ontvanger had ik al gratis en blijft dus gratis want de bevestiging is leidend zeg je en daarin was hij nog gratis net als hij nu nog steeds gratis is.

De 36€ korting stond niet op de bevestiging net als dat de abonnementskosten er wel op stonden en de eerste gratis ontvanger ook.

Hoe kan een bevestiging nou leidend zijn als hij niet overeenkomt met het overzicht tijdens bestellen en er werkelijk niets aan klopt?

Ook vreemd dat ik al weken bezig ben dit met jullie op te lossen en dat er nog steeds niets is gebeurd!

Profiel is aangevuld met mijn rekeningnummer welke al vanaf 2006 bekend is bij jullie en nooit gewijzigd is.

Jullie incasseren altijd probleemloos van dit nummer!

Zoals ik al zei hebben jullie mij verteld dat jullie de incasso van de onjuiste factuur gaan tegenhouden.

Dat jij hiervan niets terugziet is vreemd.

Dat jullie de factuur niet incasseren en mij dan vervolgens sms en e-mailen dat ik binnen drie dagen moet betalen is heel vreemd vandaar dat ik het meld.

Nu krijg ik ineens een e-mail dat ik een betaalafspraak gemaakt zou hebben de factuur in april te betalen?

Voor de duidelijkheid mijn rekeningnummer klopt gewoon en ik hoef de foute factuur niet te betalen!

Succes met het oplossen van al jullie problemen!

Als alles weer klopt dan ga ik pas weer betalen.

 

 

Mij benieuwd of het ze vandaag lukt het vakje aan te vinken dat mijn Digitenne abonnement weer gratis is vanwege iTV van Telfort zoals het was voordat ik de twee extra ontvangers bestelde twee weken geleden.

Het is al weken bekend dat er bij mij iets fout gegaan is door een fout in het ordersysteem maar ondanks dat er heel veel mensen binnen KPN en Telfort vanaf weten hebben ze nog steeds niet de collega gevonden die het vakje mag en kan aanvinken.

Als het personeel van KPN al niet lukt een fout vlot gecorrigeerd te krijgen, kun je nagaan wat voor een muur klanten tegen aanlopen als er iets mis gaat bij jullie en ze willen dat jullie het weer oplossen!

We wachten het maar weer af!

Als het goed is belt afdeling klantrelaties mij vandaag vanwege mijn klacht.

Misschien kunnen zij klanten wel helpen met de problemen welke ontstaan zijn door een fout bij KPN.

Reputatie 7

 Dank voor het invullen van het nummer, Harry. Die komt inderdaad overeen met wat ik hier zie. Ik zie echter ook, wat jij al aangaf, dat we inderdaad de incasso hebben uitgesteld naar 1 april. Waarom je dan een melding kreeg over niet gelukte incasso ivm rekeningnummer heb ik geen directe verklaring voor. Wel een vermoeden, dat het een geautomatiseerde is geweest getriggerd door de uitgestelde betaling, maar dat weet ik dus niet zeker. Het hier in het systeem aanwezige rekeningnummer is in ieder geval correct.

 

Er is inmiddels een eerste keer contact met je geweest, zie ik, vanuit de klacht. Zoals ik het hier zie belt de collega op een later tijdstip nog even weer, klopt dat?

De collega die het verzoek om kortingsherstel in behandeling heeft genomen is vandaag niet aanwezig. Dus ik heb zijn teamleider gevraagd dit op te laten pakken door iemand anders uit het team. Maar het kan dan zijn, aangezien er nu ook een klacht loopt. Dat dit niet gebeurt en het door de klachtcollega verder afgehandeld wordt. Dat is een beetje het nadeel van via meerdere fronten contact opnemen. Dan kunnen er dingen door elkaar gaan lopen, en moet er extra gekeken worden wie nu wat doet. Als ik reactie heb hierover laat ik het je weten. Laat jij hier dan weten hoe het contact met de klachtcollega verloopt?

 

Dit snap ik alleen niet. 

@Erik_  De gratis tweede interactieve ontvanger van Telfort heb ik zelf opgezegd en dat blijft zo.

Ik ben een man van mijn woord dus ik neem voor lief dat ik door deze misleiding van KPN zelf mijn gratis tweede Telfort interactieve ontvanger heb opgezegd.

Als jij bij Telfort twee gratis ontvangers in je abonnement heb zitten, waarom zou je die tweede dan niet weer opnieuw activeren? 

Nou ben gebeld hoor door KPN!

Kreeg alleen een dame welke het zeer vervelend vond dat ik haar steeds verbeterde.

Ze vertelde me dat de abonnementskosten vergoed gaan worden zoals voorheen en dat al in rekening gebrachte abonnementskosten gecrediteerd gaan worden.

Verder vertelde ze me dat de 6€ korting per maand niet op de huur van tuners van toepassing is maar alleen dat korting alleen gegeven wordt op abonnementskosten en omdat ik die niet hoef te betalen krijg ik geen korting dat kan niet.

Dat ik in het overzicht tijdens het bestellen zag dat de korting van de huur van de tuners afging betwijfelde ze en daarom zal ik haar op het e-mailadres wat ze me zou mailen de schermafdrukken sturen.

Bood haar ook aan mijn wachtwoord te geven zodat ze het zelf kon zien maar dat mocht niet.

Toen ik haar vertelde dat KPN nu ook voor de eerste gratis ontvanger 5€ wil gaan berekenen en dat ik i.p.v. 4€ (10€-6€korting voor 6 maanden)zoals in de bestelling stond 15€ ga betalen kregen we bijna ruzie.

Dat was niet waar ik ga slechts 10€ betalen want de eerste tuner blijft gratis zei ze.

Toen ik bleef volhouden dat mij anders verteld is wilde ze de hoorn er opgooien maar gelukkig vroeg ze het voor de zekerheid toch nog even na.

Toen ze terug kwam moest ze me toch gelijk geven en vertelde me doodleuk dat de belofte een aantal minuten daarvoor dat ik slechts 10€ ging betalen voor de drie tuners werd ingetrokken en dat dat toch 15€ ging worden omdat ze er naast zat.

Zo makkelijk gaat dat bij KPN je besteld tuners voor 4€ en je krijgt een bevestiging dat je 10€ moet betalen voor de drie tuners en als je daar wat van zegt verhogen ze het naar 15€?

Het moet niet gekker worden.

Ben al Digitenne klant vanaf 2006.

Had nooit moeite iets meer te betalen bij KPN vanwege de service.

Die is er blijkbaar nu niet meer.

Denk dat ik hetzelfde internet abonnement op hetzelfde KPN-netwerk maar ga afsluiten via Youfone ofzo dan betaal ik geen 37,50€ per maand voor DSL maar slechts 30€(eerste half jaar slecht 20€).

Mobiel scheelt me ook een paar euro voor hetzelfde op hetzelfde netwerk van KPN.

Huistelefoon gaat er ook uit denk ik en iTV ook scheelt me ook weer 12,50€

Betaal ik wel 17€ voor Digitenne incl. 1e kastje maar dat is nog altijd goedkoper dan 12,50€ plus die 5€ voor het eerste kastje wat ze willen gaan rekenen!

Mijn zoon gaat ook van mij een kastje krijgen voor 5€ en mijn dochter ook!

Die gaan ook hun huistelefoon en iTV opzeggen en nemen ook Youfone-internet.

Mobieltjes worden ook van mijn zoon en dochter en van vier van hun kinderen omgezet.

Bedrijven binnen de familie gaan ook de mogelijkheden bekijken.

Ach normaal betalen we teveel en doen daar niet zo moeilijk over maar dit is een principe kwestie.

Als je trouwe klanten al zo gaat behandelen dan vraag je om leegloop van KPN en kan je die krijgen ook!

 

@Erik_  Of er vandaag nog een keer door klantrelaties naar mij gebeld gaat worden weet ik niet.

Heb ze zojuist het bewijs gestuurd dat er in het ordersysteem iets fout gaat bij het bestellen en dat er 6€ korting van het totaalbedrag afgetrokken wordt met de tekst Eerste 6 maanden 5€ korting per maand

Volgens klantrelaties blijft de eerste tuner gratis maar toen ik vertelde wat jij @Erik_ en Bart hadden gezegd draaide ze dat na ruggespraak ineens weer terug?

Leek wel het corrupte ordersysteem van jullie zeg.

Mijn rechtsbijstand gaat het nu overnemen want er zijn wetten overtreden dus ik ga mijn gelijk nog krijgen en het wordt alleen maar duurder voor KPN.

Ik vroeg slecht om 36€ vergoeding voor de beloofde en niet gegeven korting.

Daar komen straks nog griffiekosten etc. bij dus snap het werkelijk niet wat ze moeilijk doen.

Om op deze manier korting af te pakken van een man van 75 jaar welke al velen jaren trouwe klant is.

Nu moet ik zelfs gaan procederen voor een paar tientjes,echt triest!

@Erik_ Als jij bij Telfort twee gratis ontvangers in je abonnement heb zitten, waarom zou je die tweede dan niet weer opnieuw activeren? 

Zo makkelijk gaat dat niet als je een korting verwijderd is hij weg!

Als je dan een ontvanger opnieuw toevoegt krijg je de korting niet meer.

Net als dat jullie mijn gratis eerste Digitenne tuner gaan verwijderen.

Daarna zal het voor mij onmogelijk zijn deze weer gratis te krijgen.

Kortingen verwijderen gaat heel makkelijk!

Kortingen behouden daar moet je héél hard voor ploeteren en soms zelfs procederen :-(

Ik bestel met korting en jullie sturen bevestiging met prijsverhoging en probeer dat dan maar weer terug te draaien nou ben er al twee weken mee bezig en nog geen stap verder gekomen!

@Erik_ Harry had geen twee gratis ontvangers maar drie!

De eerste gratis ontvanger is de Telfort iTV.

De tweede gratis ontvanger is de 1e gratis Digitenne tuner.

De derde gratis ontvanger had Harry voor 12 maanden gekregen en dat was een tweede iTV.

Deze heeft Harry gekregen om het verlies te compenseren van het terugvallen van drie gratis Digitenne (koop)-tuners en 1 gratis. iTV naar slechts 1 gratis Digitenne (huur)-tuner en een gratis iTV.

De derde gratis tuner (en tweede gratis iTV) heeft Harry nu dus opgezegd omdat hij 36€ korting zou krijgen op de huur van de 2e en 3e Digitenne tuners.

In plaats daarvan pakken jullie hem zijn gratis Digitenne tuner ook nog af en zijn 17€ korting op de abonnementskosten maar dat willen jullie terugdraaien.

Blijft dus over geen beloofde korting van 36€ maar maar een prijsverhoging van 5€ per maand!

Schandalig en onrechtmatig.

Wat laten jullie een trouwe klant van Digitenne al sinds 2006 van 75 jaar oud door een hel gaan om niet bestolen te worden.

Heb hier geen woorden voor!

 

 

@Erik_  Het was beter geweest als jullie excuses hadden aangeboden voor de fouten in de KPN systemen.Mij schadeloos hadden gesteld door 36€ te geven en niet mijn gratis Digitenne abonnement vanwege iTV af te pakken daar is gewoon nog steeds recht op net als de eerste gratis tuner welke ik heb.

Daarnaast hadden jullie mij ook kunnen bedanken voor het opmerken van de fouten in jullie systemen en diegenen die verantwoordelijk zijn voor hun fouten opdracht geven de fouten te herstellen zodat niet nog meer klanten hier de dupe van worden.

In plaats daarvan zetten jullie mij tot dusver neer als een klant welke niet begrijpt hoe het zit en die gewoon zijn mond moet houden.

Misschien is het lastig voor jullie om je fout toe te geven, excuses te maken, me te compenseren en te bedanken?

Maar nu zijn er heel veel mensen van Telfort en KPN in de weer om er alles aan te doen het bovenstaande allemaal niet te doen!

Veel duurder voor KPN , klantonvriendelijker en niet echt goede reclame lijkt mij.

Jammer dat er nog steeds niets is opgelost en dat je jullie mij bijna dwingen een kort geding te starten om mijn gelijk te krijgen.

Dit brengt alleen maar meer kosten met zich mee en ik weet niet of jullie baas hier zo blij mee gaat zijn.

Het gaat maar om een vakje voor de korting aanvinken en een paar tientjes crediteren!

Had in een minuut opgelost kunnen wezen.

Nu zijn jullie al twee weken bezig en er is nog niets opgelost.

Aandacht zou moeten gaan naar het verbeteren van jullie diensten en systemen en het behouden van jullie klanten.

Reputatie 7

We zijn je ook zeker dankbaar dat je deze onduidelijkheid in het bestelsysteem bij ons kenbaar hebt gemaakt, Harry! Immers, als wij niet weten dat iets misgaat, dan kunnen we het ook niet (laten) herstellen. Dus de verkeerd weergegeven korting is doorgezet naar de mensen die hier over gaan.

Ik heb ondertussen ook contact gehad met klachtencollega die de klacht in behandeling heeft en waar jij mee gesproken hebt. Zoals het er nu uitziet zou de korting bij de volgende factuur weer in orde moeten zijn. Alleen, dat kunnen we ook pas met zekerheid zeggen als die factuur er is. Crediteren van de tussenliggende periode kunnen we dan ook pas doen nadat die factuur bekend is. Extra vervelend, dat snap ik, maar ik garandeer je dat je alle teveel betaalde kosten voor het Digitenne abonnement terug krijgt.

 

Het gaat maar om een vakje voor de korting aanvinken en een paar tientjes crediteren!

Had in een minuut opgelost kunnen wezen.

 

Was het maar zo simpel. Een creditering is inderdaad snel genoeg gedaan. Maar het weer toevoegen van deze korting is niet zomaar een vakje dat we kunnen aanvinken. Daar zit een aardig wat ingewikkelder proces achter omdat het systemen van Telfort én KPN moet koppelen.

@Erik_ Harry had geen twee gratis ontvangers maar drie!

De eerste gratis ontvanger is de Telfort iTV.

De tweede gratis ontvanger is de 1e gratis Digitenne tuner.

De derde gratis ontvanger had Harry voor 12 maanden gekregen en dat was een tweede iTV.

Deze heeft Harry gekregen om het verlies te compenseren van het terugvallen van drie gratis Digitenne (koop)-tuners en 1 gratis. iTV naar slechts 1 gratis Digitenne (huur)-tuner en een gratis iTV.

De derde gratis tuner (en tweede gratis iTV) heeft Harry nu dus opgezegd omdat hij 36€ korting zou krijgen op de huur van de 2e en 3e Digitenne tuners.

In plaats daarvan pakken jullie hem zijn gratis Digitenne tuner ook nog af en zijn 17€ korting op de abonnementskosten maar dat willen jullie terugdraaien.

Blijft dus over geen beloofde korting van 36€ maar maar een prijsverhoging van 5€ per maand!

Schandalig en onrechtmatig.

Wat laten jullie een trouwe klant van Digitenne al sinds 2006 van 75 jaar oud door een hel gaan om niet bestolen te worden.

Heb hier geen woorden voor!

 

 

@Erik_ Het is exact zoals Noes1973 zegt !

Naast het terugdraaien van de ten onrechte in rekening gebrachte abonnementskosten blijft over;

dat ik bij het bestellen van de twee extra Digitenne tuners een korting van 36€ krijg aangeboden (door een fout van KPN)

en dat er een plan lag dat de eerste en altijd gratis tot nu toe tuner vanaf nu 5€ zou gaan kosten.

Heb net contact gehad met Klantrelaties en mij is nu telefonisch toegezegd dat het abonnement weer in ere wordt hersteld dus dat abonnementskostenvergoeding vanwege iTV van Telfort weer wordt toegevoegd en de ten onrechte in rekening gebrachte abonnementskosten gecrediteerd worden.

Daarnaast zal de eerste gratis Digitenne tuner gewoon gratis blijven daar veranderen ze niets aan!

Ook zal er 30€(Eerste 6 maanden 5 euro korting) overgemaakt worden!

Beetje jammer dat het niet 36€ (6x-6€) is want dat was het bedrag waarmee gerekend werd tijdens het bestellen 6x5€ korting stond alleen in de tekst.

Maar het ergste vind ik dat het mij twee weken heeft gekost voordat ik de toezegging kreeg dat het opgelost zou worden! (dan kan die 6€ welke ik nu kwijt raak aan beloofde korting me niets schelen)

Nu afwachten tot de correcties zijn nagekomen en doorgevoerd!

Het is KPN nog niet gelukt de regel welke ze ten onrechte na het toevoegen van extra tuners via MijnKPN verwijderd hebben op 19-02-2020 opnieuw toe te voegen!

Digitenne abonnement - korting vanwege iTV via Telfort -17,00

Ook ontbreekt de credit van 30€ nog

“Eerste 6 maanden 5 euro korting per maand”

Hopelijk lukt dit ze nog voordat er opnieuw een onjuiste factuur komt.

De laatste onjuiste factuur moet namelijk ook nog worden gecorrigeerd!

Leuk dat je opgebeld wordt door klantenrelaties en er toezeggingen worden gedaan alleen jammer dat die dan niet schriftelijk worden bevestigd zoals gevraagd.

Tot dusver is er nog niets zichtbaar :-(

 

Reputatie 7

De korting wordt geautomatiseerd weer hersteld. Dat kan, gerekend vanaf de wijzigingsdatum, een maand duren. Je komende factuur krijg je op 22 maart. Op die factuur zal de Telfortkorting dan weer staan. Ook krijg je op die factuur de korting van 6x €5 in één keer uitbetaald, samen met een vergoeding voor de teveel betaalde abonnementskosten. Ik zie dat de klachtencollega deze laatste twee crediteringen al heeft ingevoerd, dus die staan klaar. Dan is het eind van deze maand allemaal weer in orde.

 

Ik heb verder nog even nagevraagd bij mijn Telfortcollega hoe het zit met die tweede ontvanger die je daar gratis had. En inderdaad, wat je ook al aangaf, die kan helaas niet meer met korting geactiveerd worden.

Ik heb verder nog even nagevraagd bij mijn Telfortcollega hoe het zit met die tweede ontvanger die je daar gratis had. En inderdaad, wat je ook al aangaf, die kan helaas niet meer met korting geactiveerd worden.

@Erik_ Omdat ik met korting de 2e en 3e Digitenne tuners heb besteld heb ik de derde ontvanger die ik tijdelijk gratis had zelf opgezegd en dit hoeft ook niet worden teruggedraaid!

2e interactieve TV-ontvanger eerste 12 maanden gratis

11 jun 2019 t/m 10 jun 2020 (stopgezet per 19-02-2020)

 

Nu blijven alleen mijn gratis iTV - ontvanger van Telfort en mijn gratis tuner van Digitenne over naast de 2e en 3e Digitenne tuners waar ik voor betaal.

De factuur van 22 maart zal een creditnota worden van -38,65€

(abonnement 17, korting telfort -17, gratis tuner, tweede tuner 5, derde tuner 5, correctie abonnement vorige factuur -18,65, zes maanden korting -30)

De eerste factuur van 29,61€ zal ik zoals jullie willen op 01-04-2020 betalen als de 38,65€ van credit 22 maart op mijn rekening staat!

Of jullie moeten de eerste factuur zelf al verrekenen met de credit van -38,65€ en mij dus 9,04€ betalen na 22 maart.

@Erik_  Helaas nog steeds niets zichtbaars veranderd in mijn abonnement overzicht in MijnKPN;

Bang dat de volgende factuur nog steeds mis zal gaan!

 

Nogmaals wil ik jullie erop wijzen dat in MijnKPN de abonnementsprijs nog steeds niet is aangepast! @Erik_ 

Morgen komt de volgende factuur en ik hoop dat deze wel klopt want ik wil graag betalen maar daar heb ik wel juiste facturen voor nodig.

Reputatie 7
Badge +28

Dit speelt al maanden. Het is een bekend probleem waar geen hoge trio aan gegeven wordt.  @Erik_ kan wel handmatig correcties uit (laten) voeren. En dan ben je ook geholpen.