Vraag

Extra Digitenne ontvangers aanvragen via MijnKPN ging niet helemaal goed door fout KPN

  • 19 February 2020
  • 91 reacties
  • 10989 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

@Noordzee Waarom geven ze daar geen prioriteit aan dan?

Is toch lastig dat ze steeds verkeerde facturen aanmaken en deze dan steeds weer moeten corrigeren?

@Erik_  Er is opnieuw 17€ abonnementskosten in rekening gebracht op de factuur van 22 maart!

Wel zijn de abonnementskosten op deze factuur van de factuur van 22 februari handmatig gecrediteerd.

Kunnen jullie in MijnKPN de regel Korting vanwege iTV van Telfort -17,00€ weer terugzetten in mijn abonnement s.v.p.!

Anders moet ik elke maand blijven vragen om een credit!

Zonde van mijn tijd en die van jullie . . .

Reputatie 7

Hoi Harry, fijn dat je terug bent. Ik zag inderdaad dat de korting, ondanks wat ons verteld is, toch nog niet hersteld is. Ik begrijp ook van mijn klachtencollega dat je haar gisteren weer gesproken hebt. Dat is goed. Zij en ik blijven verder ook in contact hierover. We hebben dit nu verder uitstaan. Zodra we daar een update over hebben komen we er bij je op terug. Het is niet ideaal, en zoals je zelf ook al benoemt, best wel zonde van de tijd aan beide kanten.

Hoi Harry, fijn dat je terug bent. Ik zag inderdaad dat de korting, ondanks wat ons verteld is, toch nog niet hersteld is. Ik begrijp ook van mijn klachtencollega dat je haar gisteren weer gesproken hebt. Dat is goed. Zij en ik blijven verder ook in contact hierover. We hebben dit nu verder uitstaan. Zodra we daar een update over hebben komen we er bij je op terug. Het is niet ideaal, en zoals je zelf ook al benoemt, best wel zonde van de tijd aan beide kanten.

@Erik_ Helemaal niet fijn dat ik terug ben!

Had liever gehad dat KPN juiste facturen zou sturen.

Jammer dat het maanden duurt om jullie fout te herstellen.

Misschien een idee om iemand in dienst te nemen die alle kennis en bevoegdheden heeft om ieder probleem welke ontstaat door een fout van KPN direct op te lossen!

Om vervolgens de fout van KPN te herstellen zodat klanten nooit meer de dupe worden van diezelfde fout van KPN.

Maar dan had jij waarschijnlijk geen baan meer @Erik_ want dan zouden problemen structureel opgelost worden en zou uiteindelijk alles vlekkeloos verlopen.

Dat willen we natuurlijk niet!

JAMMER DAT HET NA AL DIE MAANDEN NOG NIEMAND IS GELUKT HET VAKJE VAN DE KORTING AAN TE VINKEN !!!

 

Reputatie 7

Inderdaad niet fijn op de manier dat het dus nog steeds niet opgelost is. Maar wel fijn dat je hier terugkomt om dat te melden, zo bedoel ik het. Ik zie ook liever dat dit soort dingen in een keer goed gaan. Het komt alleen af en toe voor dat er een probleem ontstaat dat we niet zo snel kunnen oplossen als we zouden willen. Is frustrerend, dat snap ik ook, maar we doen ons best. En je krijgt ook van deze maand die nu weer niet goed is gegaan de korting terug, dat beloof ik je.

'k heb nog geen update naar aanleiding van de verdere stappen die we hebben ondernomen. Daar kom ik dan ook volgende week bij je op terug.

Ik heb nog geen update naar aanleiding van de verdere stappen die we hebben ondernomen. Daar kom ik dan ook volgende week bij je op terug.


Hopelijk krijg ik 22 april een credit van -7€ ! @Erik_ 

Maar waarschijnlijk krijg ik 22 april alleen de 17€ gecrediteerd van 22 maart en gaan jullie gewoon opnieuw 27€ factureren i.p.v. 10€

Zal dus na 22 april opnieuw mijn maandelijkse credit van 17€ moeten gaan vragen vrees ik.

KPN is niet in staat de korting welke ze ten onrechte heeft gestopt per 19 februari weer te herstellen.

Heeft geen prio @Noordzee !

 

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb nog geen update naar aanleiding van de verdere stappen die we hebben ondernomen. Daar kom ik dan ook volgende week bij je op terug.

Heeft geen prio @Noordzee !

 

Op dit moment zijn er inderdaad andere prio's zijn de wereld en zeker ook bij KPN. En dat snap ik ook wel.

Buiten kijf is dat dit natuurlijk wel vervelend is. En eerlijk gezegd vrees ik dat het op 1 juli 2020 nog steeds niet opgelost is. Stel je daar nu maar op in, dan kan het alleen maar meevallen.

En als Erik nu maandelijks voor jou de teruggave (laat) regelen : Ach, dan moet het maar even zo.    

@Erik_  Er heeft weer iemand lopen prutsen aan mijn abonnement.

Goed nieuws is dat de korting er weer in staat.

Maar nu het het afpakken van de 17€ korting op de abonnementskosten niet is gelukt gaan jullie nu proberen de eerste gratis ontvanger af te pakken?

Gek genoeg moet ik nu voor mijn 3 ontvangers 15€ gaan betalen.

Als ik 1 ontvanger terugstuur betaal ik voor 2 ontvangers slechts 4€, dat scheelt dus 11€ ?

Als ik 2 ontvangers terugstuur krijg ik elke maand -1€ voor 1 ontvanger?

Voor alle duidelijkheid ik betaal alleen 10€ voor de tweede en derde ontvanger!

De eerste ontvanger en de abonnementskosten zijn voor mij gratis en dat laat ik me niet afpakken !!!

 

 

UPDATE:

Gisteren maar weer opnieuw contact opgenomen met Klantrelaties n.a.v. mijn klacht.

Zojuist teruggebeld met de toezegging dat de eerste ontvanger gratis blijft dus dat gaan ze weer herstellen is beloofd.

Daarnaast crediteren ze nog 6€ omdat 36€ korting beloofd was en maar 30€ gegeven was.

Als de beloftes nagekomen worden en de teveel betaalde kosten ook worden gecrediteerd klopt alles gelukkig weer.

Ik wacht het af want we zijn als de volgende factuur komt waarin alles weer zou moeten kloppen wel al twee maanden bezig de fout van KPN te laten herstellen.

Dan is het overigens alleen maar voor mij opgelost want de fout in het ordersysteem zit er gewoon nog in en alle andere klanten zullen dus ook maanden bezig zijn als ze het opgelost willen krijgen!

Reputatie 7

@Erik_  Er heeft weer iemand lopen prutsen aan mijn abonnement.

Goed nieuws is dat de korting er weer in staat.

Maar nu het het afpakken van de 17€ korting op de abonnementskosten niet is gelukt gaan jullie nu proberen de eerste gratis ontvanger af te pakken?

Gek genoeg moet ik nu voor mijn 3 ontvangers 15€ gaan betalen.

Als ik 1 ontvanger terugstuur betaal ik voor 2 ontvangers slechts 4€, dat scheelt dus 11€ ?

Als ik 2 ontvangers terugstuur krijg ik elke maand -1€ voor 1 ontvanger?

Voor alle duidelijkheid ik betaal alleen 10€ voor de tweede en derde ontvanger!

De eerste ontvanger en de abonnementskosten zijn voor mij gratis en dat laat ik me niet afpakken !!!

 

Fijn dat de korting weer hersteld is, Harry! Dan is dit nu eindelijk opgelost.

 

Wat betreft korting op de eerste ontvanger. Ik heb meerdere keren in dit topic aangegeven hoe het werkt met de Combikorting. 

  • Met een los DIgitenne abonnement, zonder interactieve TV van KPN of Telfort betaal je €17 voor het Digitenne abonnement en is de eerste ontvanger inbegrepen (gratis).
  • Heb je Digitenne in combinatie met interactieve TV van KPN of Telfort dan is het Digitenne abonnement gratis, maar betaal je wél voor de eerste ontvanger

Voor een tweede en derde ontvanger betaal je in beide gevallen €5 per stuk.

 

Dat dit voor de wijziging bij jou niet zo was, is een foutje geweest aan onze kant. Een meevaller voor jou, maar wel een voor zo lang als het duurt.

Je geeft aan dat de klachtcollega dit wel wil gaan terugdraaien. Dat is dan iets dat je verder met haar mag afhandelen. Via het forum kan ik je hiervoor verder niet helpen. Het is, in verband met Corona, te druk om via twee wegen hier mee bezig te zijn.

Met een los DIgitenne abonnement, zonder interactieve TV van KPN of Telfort betaal je €17 voor het Digitenne abonnement en is de eerste ontvanger inbegrepen (gratis).

  • Heb je Digitenne in combinatie met interactieve TV van KPN of Telfort dan is het Digitenne abonnement gratis, maar betaal je wél voor de eerste ontvanger

Voor een tweede en derde ontvanger betaal je in beide gevallen €5 per stuk.

 

Dat dit voor de wijziging bij jou niet zo was, is een foutje geweest aan onze kant. Een meevaller voor jou, maar wel een voor zo lang als het duurt.

Je geeft aan dat de klachtcollega dit wel wil gaan terugdraaien. Dat is dan iets dat je verder met haar mag afhandelen. Via het forum kan ik je hiervoor verder niet helpen. Het is, in verband met Corona, te druk om via twee wegen hier mee bezig te zijn.

@Erik_  Sterkte met de Corona drukte !

Wel moet ik je even corrigeren helaas.

De eerste ontvanger is altijd gratis voor iedereen.

Vaak is de eerste gratis ontvanger de iTV-ontvanger.

De tweede ontvanger is dan soms de Digitenne ontvanger en hier betaal je dan meestal 5€ voor.

Er zijn echter mensen welke meerdere gratis ontvangers hebben afgesproken in hun abonnement!

Deze mensen kunnen dus ook een gratis iTV-ontvanger en een gratis Digitenne ontvanger hebben.

Zelf had ik na het overgaan naar het nieuwe Digitenne systeem en het verlies van mijn 3 gratis kooptuners afgesproken dat ik naar 3 i.p.v. 4 gratis tuners ging.

1 van mijn drie gratis tuners was tijdelijk voor een jaar.

Ik had dus op 19 februari 3 gratis tuners.

2 iTV en 1 Digitenne !

Toen heb ik besloten om mijn tweede tijdelijke gratis iTV-tuner op te zeggen omdat ik via mijnKPN voor twee extra Digitenne tuners erbij een half jaar lang 4€ i.p.v. 10€ ging betalen!

Dat is ook wat er nu gaat gebeuren.

Alleen de 6x6€ korting (36€) betalen ze vooruit.

30€ heb ik al gehad en 6€ is nu ook toegezegd op de volgende factuur!

Sinds 19 februari heb ik dus nog maar twee gratis ontvangers.

1 iTV en 1 Digitenne

Daarnaast heb ik 2 betaalde Digitenne ontvangers.

Dat ik nu ineens teruggezet word naar 1 gratis ontvanger en voor alle drie de Digitenne ontvangers moet betalen is een fout!

Dat ik de eerste Digitenne ontvanger gratis heb is geen fout.

Ben al klant van Digitenne vanaf 2006.

Nieuwe abonnees hebben misschien wel de nieuwe voorwaarden welke je noemt maar er zijn ook abonnees met meerdere gratis ontvangers vanuit het verleden.

Deze gratis ontvangers zijn jullie in rap tempo aan het afpakken.

Ben zelf van 4 naar 3 en nu naar 2 gegaan.

Maar nu dus naar 1 maar dat word teruggedraaid is mij vandaag beloofd door KPN klantrelaties.

Krijg dus uiteindelijk wat in de bestelling is overeengekomen.

Kost wel veel van mijn en jullie tijd al die fouten van KPN die ook nog eens niet structureel worden opgelost.

 

 

@Erik_  Zag dat er opnieuw iemand is geweest die na het aanpassen van het aantal ontvangers beroofd is van zijn korting van 17€ via Telfort iTV.

https://forum.telfort.nl/factuur-337/korting-op-digitenne-weggevallen-86782

Probleem is dus nog steeds niet opgelost.

Misschien een idee de mogelijkheid voor het aanpassen van het aantal ontvangers tijdelijk te blokkeren totdat de fouten zijn hersteld.

Hopelijk ben ik over twee weken af van dit probleem en krijg ik een juiste factuur!

Alleen begint waarschijnlijk alles dus weer opnieuw als ik straks weer een ontvanger verwijder.

Goed nieuws:
@Erik_  Volgens Bart van Telfort  je collega moderator is de fout uit het systeem hersteld en kan iedereen weer ontvangers toevoegen en verwijderen zonder dat de kortingen weer wegvallen ! (zie onderstaande Topic)

https://forum.telfort.nl/tv-338/digitenne-extra-ontvangers-aanvragen-via-mijnkpn-ging-niet-helemaal-goed-door-fout-kpn-86400?sort=dateline.desc#comments

Benieuwd of ik over twee weken nu wel een juiste factuur krijg en dat daarop ook de ten onrechte betaalde kosten worden gecrediteerd !

Dan is alles weer opgelost :-)

Zojuist voor de derde achtereenvolgende maand een onjuiste factuur gehad!

De 17€ korting op de abonnementskosten is inmiddels gecorrigeerd.

De 36€ korting van de bestelling is ook inmiddels gecorrigeerd.

De kosten voor 1ste ontvanger of insteekkaart niet gratis welke vanaf 31 maart in rekening is gebracht t/m 21 mei ad. 8,55€ zal nog wel moeten worden gecrediteerd want ik heb de eerste basis ontvanger gratis en dat blijft zo is afgesproken.

Eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat 12,07€ teveel is gecrediteerd voor abonnementskosten voor de periode 31 maart t/m 21 april.Deze periode is dubbel gecrediteerd.

Jullie krijgen momenteel dus nog 3,52€ van mij als de credit van 16,52€ door jullie is overgemaakt!

Wel moet die toegevoegde regel 1ste ontvanger of insteekkaart niet gratis zo snel mogelijk uit het systeem worden verwijderd anders blijf ik maandelijks een factuur ontvangen welke 5€ te hoog is en zo blijf ik bezig elke maand een credit aan te vragen.

Gelukkig is mij toegezegd door Klantrelaties dat ze hun best gaan doen hiervoor.

Zal mij benieuwen hoe lang dit nu weer gaat duren.

Eerst proberen ze 19 februari mijn 17€ korting van de abonnementskosten af te pakken en mijn 36€ korting op de bestelling.

Nu dat is mislukt gaan ze ineens proberen mijn gratis eerste ontvanger af te pakken vanaf 31 maart!

Pfff . . .vermoeiend al dat gepruts

 

 

Echt triest hoe ze een trouwe klant (al vanaf 2006) van 75 jaar oud elke maand laten ploeteren om niet bestolen te worden van zijn kortingen! :frowning2:

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb nog geen update naar aanleiding van de verdere stappen die we hebben ondernomen. Daar kom ik dan ook volgende week bij je op terug.

Heeft geen prio @Noordzee !

 

Op dit moment zijn er inderdaad andere prio's zijn de wereld en zeker ook bij KPN. En dat snap ik ook wel.

Buiten kijf is dat dit natuurlijk wel vervelend is. En eerlijk gezegd vrees ik dat het op 1 juli 2020 nog steeds niet opgelost is. Stel je daar nu maar op in, dan kan het alleen maar meevallen.

En als Erik nu maandelijks voor jou de teruggave (laat) regelen : Ach, dan moet het maar even zo.    

 

@Erik_ 

Kun jij dit niet maandelijks agenderen? Het kan toch niet de bedoeling zijn dat @Harry1945 hier maandelijks zelf achteraan moet gaan. 

 

Reputatie 7

De korting die Harry hoort te krijgen is de €17 voor de abonnementskosten, Dat is hersteld, geeft Harry zelf ook aan. De korting op de eerste ontvanger hoort niet, dat heb ik inmiddels meermaals aangegeven. Dat deze eerder wel, per abuis, actief is geweest is heel erg leuk, maar geeft geen recht op vervolg van die korting. Echter, als de collega van klantreacties hier wel korting voor wil geven dat is aan haar, maar dat moet dit ook met haar geregeld worden. Mijn bemoeienis in deze is afgerond.

De korting die Harry hoort te krijgen is de €17 voor de abonnementskosten, Dat is hersteld, geeft Harry zelf ook aan. De korting op de eerste ontvanger hoort niet, dat heb ik inmiddels meermaals aangegeven. Dat deze eerder wel, per abuis, actief is geweest is heel erg leuk, maar geeft geen recht op vervolg van die korting. Echter, als de collega van klantreacties hier wel korting voor wil geven dat is aan haar, maar dat moet dit ook met haar geregeld worden. Mijn bemoeienis in deze is afgerond.

Teleurstellend!

Jammer dat @Erik_  nog steeds van mening is dat het terecht is dat mijn gratis eerste basis ontvanger vanaf 31 maart ineens niet meer gratis is?

Het kan toch niet zo zijn dat je als je vorig jaar aangeboden krijgt dat je eerste ontvanger gratis blijft, je nu ineens te horen krijgt dat dat een foutje was en dat je vanaf nu ineens moet gaan betalen voor de eerste ontvanger?

Daarnaast heb ik 19 februari nog 2 extra ontvangers besteld en die eerste ontvanger bleef toen ook nog gratis volgens de bevestiging.

Zonder enig bericht heeft @Erik_  waarschijnlijk de opdracht gegeven na het mislukken van het afpakken van de abonnementskorting dan maar de gratis eerste ontvanger af te pakken?

Gelukkig heeft mariette van KPN Klantrelaties mij toegezegd dat de eerste ontvanger gratis blijft!

Jammer dat @Erik_  zich hiervan distantieert en weigert mee te helpen deze wijziging terug te draaien!

Eigenlijk krijgt @Harry1945 dus als beloning voor het aankaarten en laten corrigeren van de fout in het ordersysteem van KPN een maandelijkse prijsverhoging van 5€ !

Ben je er daarvoor nou al die maanden mee bezig geweest @Harry1945  ?

Je bent al 14 jaren klant.

Als je nog 14 jaar klant blijft kost dit grapje je dus 840€
Al krijg ik niet het gevoel dat Digitenne over 14 jaar nog bestaat.

Een kwart van alle Digitenne klanten is het afgelopen jaar vertrokken.

Het waren er meer dan 200.000 vorig jaar en nu zijn het er minder dan 150.000

Elke dag zeggen er nog meer dan 100 mensen op dus in dat tempo is het over een paar jaar al afgelopen, maar dat is denk ik ook de bedoeling van KPN met het huidige beleid!

https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/4010/results-_-reports.html

Benieuwd wat de cijfers maandag weer zijn over het afgelopen kwartaal.

Factsheet tabje Consumer KPIs Q4 2019 gaf nog 156 duizend Digitenne klanten aan.

Q1 2020 schat ik zeker onder de 150 duizend!

 

@Noes1973 Vandaar!

Snapte al die tegenwerking ook al niet.

Dacht echt dat ze wilde dat ik weg ging als klant, maar dat is dus ook zo haha . . .

Zeg dat dan gewoon!

En ik maar mijn best doen om er samen uit te komen en de problemen op te lossen.

Pfff . . .echt vermoeiend en triest allemaal.

KPN zit gewoon met Digitenne is zijn maag.

Niet rendabel maar ze moeten afspraken nakomen met de overheid denk ik.

Wel knap hoe ze zo snel van alle klanten kunnen afkomen!
Niet allemaal volgens de wet maar kniesoor die erop let haha

Meeste klanten zeggen gewoon op als ze net als @Harry1945 behandeld worden.

Echter denk ik dat KPN niet helemaal door heeft dat mensen dan ook andere diensten massaal opzeggen haha.

Slecht management.

 

 

Kansloze missie @Erik_ om nu de eerste gratis ontvanger proberen af te pakken.

  1. Heb een toezegging gehad van KPN Klantrelaties
  2. Heb alle bewijzen nog in de vorm van schermafdrukken,emails met gegevensoverzichten en bevestigingen van contract,facturen etc.

 

@Harry1945 Volgens mij ben je in het verleden te vaak belazerd dat je van alles schermafdrukken,emails,gespreksopnames,contracten,facturen en alle andere bewijsmaterialen bewaard!

@Noes1973 Ja ik weet hoe het tegenwoordig werkt!

Als ik gelijk heb dan is het voor mij een soort sport om ook mijn gelijk te krijgen.

Maar tot dusver heb ik nog altijd mijn gelijk gehad al heb ik wel een aantal keren een kort geding moeten starten.

KPN Klantrelaties heeft beloofd me te bellen nadat ik de onjuiste factuur gehad had dus dat zal vandaag of morgen wel zijn.

Anders bel ik hun gewoon weer want ik ga natuurlijk niet betalen voor die eerste gratis ontvanger.

Reputatie 7

@Harry1945: ik zie dat jij de afgelopen dagen in verschillende andere topics dit opnieuw hebt lopen aankaarten. Dat is niet de bedoeling. Je hebt een eigen topic, en daar houden we het bij. Het feit dat jij het niet eens bent met het antwoord betekent niet dat het antwoord niet klopt. En het betekent ook niet dat je dan andersmans topics gaat lopen kapen in de hoop dat een van mijn collega's een ander antwoord gaat geven. Topics kapen is ook tegen de huisregels. Als je daarmee blijft doorgaan, hebben we geen andere keus dan je ook hier een ban te geven.

 

Inhoudelijk, voor de laatste keer:

Bij een combinatie van interactieve tv + Digitenne zijn de Digitenne ontvangers allemaal betaald. Dat is de realiteit. Jij hebt een lange tijd mazzel gehad en dat niet hoeven betalen. Dat is nu gecorrigeerd, en we doen ook geen naheffing over de onterechte korting. 

Als de klachtcollega hiervoor een handmatige korting wil geven, dan kan zij dat doen. Maar, dat is dan een korting uit coulance, en niet omdat je er recht op hebt.

Als de klachtcollega hiervoor een handmatige korting wil geven, dan kan zij dat doen. Maar, dat is dan een korting uit coulance, en niet omdat je er recht op hebt.

@Erik_  De klachtcollega, mevrouw ***, is op haar belofte teruggekomen.

Ineens liet haar geheugen haar in de steek en kon ze zich niets meer herinneren van haar toezegging dat de eerste ontvanger gratis zou blijven?

Opdracht van haar manager. (op advies van jou @Erik_ waarschijnlijk haha)

Schriftelijk had ze niets toegezegd dus ik hoop dat de gespreksopnames gemaakt en bewaard zijn.

Gelukkig had ik alle bewijzen van de afspraak dat de eerste huur-ontvanger nul euro per maand zou worden met de overgang naar de nieuwe huur-ontvangers bewaard.

Deze heb ik schriftelijk al aan jullie juridische afdeling verzonden.

Nu is het wachten op een officieel schriftelijk antwoord van KPN.

Aan alle telefonische toezeggingen heb je niets want die trekken ze net zo makkelijk weer in.

Dat is de reden dat ze alles telefonisch afhandelen.

Ben ik even blij dat ik alles zwart op wit heb!

 

Admin; naam verborgen i.v.m. privacy