Vraag

Extra Digitenne ontvangers aanvragen via MijnKPN ging niet helemaal goed door fout KPN

  • 19 February 2020
  • 91 reacties
  • 10989 keer bekeken

Denk je ik vraag via MijnKPN even twee extra basis ontvangers aan voor Digitenne.

Zie je dat je de eerste 6 maanden geen 10€(2x5€) maar slechts 4€ gaat betalen!

Dat scheelt 36€ dus dat doe je dan vervolgens.

Nieuwe maandbedrag is 4€ staat er dan (omdat de 17€ abonnementskosten en de eerste ontvanger gratis zijn vanwege Telfort DSL + interactieve TV abonnement)

Krijg je een bevestiging van KPN dat je 27€ per maand moet gaan betalen i.p.v. 4€?

De regel -17€ vanwege Telfort was ineens verdwenen en de 6€ korting voor 6 maanden stond er ook niet op?

KPN gebeld en ze zeggen dat door de aanpassing van het abonnement niet het beloofde en bestelde is doorgevoerd maar dat door een fout de kortingen zijn verdwenen!

Alleen is het niet terug te draaien of op te lossen.

Althans KPN kan dat niet zeggen ze.

Moet me maar tot Telfort richten zeggen ze!

Ben al vanaf 2007 Digitenne klant.

Heb ruim een uur aan de telefoon gezeten met KPN en ze geven me 100% gelijk.

Alleen kunnen ze niets voor me doen anders dan mijn hele abonnement opzeggen?

Snap dat ze liever klanten hebben welke de volle mep betalen maar om zo met je trouwe klanten om te gaan vind ik echt stijlloos!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Onbegrijpelijk dat KPN gemaakte afspraken steeds niet nakomt.

Afspraak is afspraak !

Screenshots zijn allemaal heel duidelijk @Harry1945 

Dat ze doen alsof ze het niet begrijpen en je steeds tegenwerken is echt triest.

Neem gewoon personeel aan welke uitsluitend afspraken maakt in overeenstemming met de geldende voorwaarden.

Zorg dat de online ordersystemen op orde zijn en mensen niet akkoord gaan met een prijs in hun scherm om vervolgens iets anders gefactureerd of bevestigd te krijgen.

Dan hoef je daarna niet steeds klanten hun voordeeltjes af te pakken met als mededeling dat het een foutje was.

Wettelijk gezien is dit niet toegestaan lijkt me en anders is het uiterst klantonvriendelijk en onethisch.

Mensen lokken met kortingen om daarna te zeggen dat het een foutje was en de kortingen af te pakken.

Eerst was een Digitenne abonnement 15,50€ per maand en had je drie gratis kooptuners.

Toen veranderde ze het systeem en werden kooptuners onbruikbaar.

Dus moest er ineens voor hetzelfde abonnement 25,50€ betaald worden.

Toen werd dat 27€ dus een prijsverhoging van 11,50€

Voor @Harry1945 is het nog een groter verschil want die betaalde eerst vanwege zijn abonnement bij Telfort niets en daarna 10€ voor 3 ontvangers.

Nu willen ze dat hij 15€ gaat betalen voor iets wat een jaar geleden nog gratis was voor hem.

Zou me niets verbazen als @Harry1945 net als een kwart van alle Digitenne klanten die het afgelopen jaar is vertrokken, nu ook weggaat na 14 jaar trouwe klant te zijn geweest.

Maar dat zal wel de bedoeling zijn!

Blijft triest hoe KPN met een 75 jarige trouwe klant omgaat.

Eerst proberen zijn abonnementskorting af te pakken en nu dat niet is gelukt zijn eerste gratis ontvanger proberen af te pakken.

Jullie geven liever honderden euro's uit om alles te proberen om dit er door te drukken dan een oude man gewoon zijn paar euro korting te laten houden . . .Pfff

 

De korting die Harry hoort te krijgen is de €17 voor de abonnementskosten, Dat is hersteld, geeft Harry zelf ook aan. 

@Erik_ Mij is medegedeeld dat de problemen met het ordersysteem waren opgelost door jullie maar dat is helaas niet het geval.

Ben er achter gekomen dat ik helemaal geen 3 Digitenne ontvangers nodig heb dus heb er 1 af laten halen.

Tot mijn verbazing kreeg ik een bevestiging maar je raadt het nooit . . .

de korting is opnieuw verdwenen!

Kun je de 17€ korting weer herstellen @Erik_ ?

Blijkbaar was er niets opgelost en gaat het nog steeds elke keer bij het wijzigen van het aantal tuners fout.

Zelfs als je het door de klantenservice laat doen zoals ik nu gedaan heb!

Echt vermoeiend dit allemaal!

Hopelijk lossen jullie de problemen bij jullie nu ook echt een keer structureel op.

Hieronder hoe mijn abonnement nu geworden is (22€ per maand) en hierboven wat in de bevestiging stond (16€ per maand)

Daaronder hoe het in het besteloverzicht stond.(4€ per maand)

Het had overigens 5€ per maand moeten zijn dus er klopt echt helemaal niets van jullie systemen!

 

 

Inmiddels toch besloten dat ik er klaar mee ben en dat ik weer terug ga naar de situatie voor 19-02-2020 voordat ik de twee extra ontvangers bestelde.

Dat heeft me alleen maar ellende bezorgd.

Nu heb ik dus alleen nog mijn gratis abonnement en mijn gratis eerste ontvanger en ik betaal dus helemaal niets meer!

Succes met alle problemen het zijn niet meer de mijne haha

p.s. Wel nog even de 17€ korting herstellen s.v.p. anders blijven jullie foute facturen sturen.

Inmiddels toch besloten dat ik er klaar mee ben en dat ik weer terug ga naar de situatie voor 19-02-2020 voordat ik de twee extra ontvangers bestelde.

Dat heeft me alleen maar ellende bezorgd.

Nu heb ik dus alleen nog mijn gratis abonnement en mijn gratis eerste ontvanger en ik betaal dus helemaal niets meer!

Succes met alle problemen het zijn niet meer de mijne haha

p.s. Wel nog even de 17€ korting herstellen s.v.p. anders blijven jullie foute facturen sturen.

That’s the spirit @Harry1945 haha

Als ze niet willen dat je extra diensten afneemt dan toch niet haha

Tsja dat hadden ze waarschijnlijk niet verwacht.

Gaan ze toch niets extra aan jou verdienen haha

Eigenlijk krijgt @Harry1945 dus als beloning voor het aankaarten en laten corrigeren van de fout in het ordersysteem van KPN een maandelijkse prijsverhoging van 5€ !

Ben je er daarvoor nou al die maanden mee bezig geweest @Harry1945  ?

Je bent al 14 jaren klant.

Als je nog 14 jaar klant blijft kost dit grapje je dus 840€
Al krijg ik niet het gevoel dat Digitenne over 14 jaar nog bestaat.

Een kwart van alle Digitenne klanten is het afgelopen jaar vertrokken.

Het waren er meer dan 200.000 vorig jaar en nu zijn het er minder dan 150.000

Elke dag zeggen er nog meer dan 100 mensen op dus in dat tempo is het over een paar jaar al afgelopen, maar dat is denk ik ook de bedoeling van KPN met het huidige beleid!

https://ir.kpn.com/websites/kpn/English/4010/results-_-reports.html

Benieuwd wat de cijfers maandag weer zijn over het afgelopen kwartaal.

Factsheet tabje Consumer KPIs Q4 2019 gaf nog 156 duizend Digitenne klanten aan.

Q1 2020 schat ik zeker onder de 150 duizend!

 

147 duizend inderdaad @Noes1973 !

Elke dag zeggen er inderdaad honderd mensen hun Digitenne abonnement op.

9000 het afgelopen kwartaal en de kwartalen ervoor ook.

Hoe zou dat nou komen zeg?

Zojuist gebeld door KPN “3e-lijns”.

Ze hebben me op alle fronten gelijk gegeven.

Ze hebben geen zin om nog extra kosten zoals griffierecht te krijgen en weten dat ik volkomen in mijn recht sta.

Die zag ik even niet aankomen!

De hoogste baas van Digitenne heeft zich erover gebogen.

Fouten in het ordersysteem gaan nu echt structureel opgelost worden.

Wel jammer dat je pas als je naar de rechter stapt iemand te spreken krijgt met verstand van zaken.

 

 

Zojuist gebeld door KPN “3e-lijns”.

Ze hebben me op alle fronten gelijk gegeven.

Ze hebben geen zin om nog extra kosten zoals griffierecht te krijgen en weten dat ik volkomen in mijn recht sta.

Die zag ik even niet aankomen!

De hoogste baas van Digitenne heeft zich erover gebogen.

Fouten in het ordersysteem gaan nu echt structureel opgelost worden.

Wel jammer dat je pas als je naar de rechter stapt iemand te spreken krijgt met verstand van zaken.

 

 

Dat werd wel tijd zeg!

Wel jammer van de slecht functionerende eerste en tweede-lijns klantenservice.

Ach die hebben er natuurlijk ook niet voor geleerd, dus ook wel een beetje logisch.

Hun taak is niet het structureel oplossen van problemen maar het afpoeieren van “lastige” klanten.

Situatie is inmiddels weer hersteld.

Dat wil zeggen;

Abonnement is weer gratis door -17€ korting vanwege iTV via Telfort
Eerste Digitenne Basis Ontvanger is weer gratis

Als ik een tweede en derde ontvanger bestel betaal ik het eerste half jaar geen 10€ maar slechts 4€.


Het is nog wel even de vraag of als ik de bestelling doorvoer het bestelde wel nagekomen wordt en ik niet net als op 19 februari een bevestiging krijg van niet 4€ maar 27€ omdat de kortingen allemaal ineens verdwenen zijn door de fout in het KPN ordersysteem!

Situatie is inmiddels weer hersteld.

Dat wil zeggen;

Abonnement is weer gratis door -17€ korting vanwege iTV via Telfort
Eerste Digitenne Basis Ontvanger is weer gratis

Als ik een tweede en derde ontvanger bestel betaal ik het eerste half jaar geen 10€ maar slechts 4€.


Het is nog wel even de vraag of als ik de bestelling doorvoer het bestelde wel nagekomen wordt en ik niet net als op 19 februari een bevestiging krijg van niet 4€ maar 27€ omdat de kortingen allemaal ineens verdwenen zijn door de fout in het KPN ordersysteem!

Ja laten we het hopen dat de fouten in het KPN ordersysteem nu wel zijn verholpen!

Anders ben je weer maanden bezig KPN uit te leggen dat prijzen waarvoor je een bestelling plaatst niet achteraf verhoogd mogen worden haha.

Of je moet weer je rechtsbijstandverzekering inschakelen om een kort geding te starten tegen KPN alvorens ze eieren voor hun geld kiezen en pas hun fout toegeven als er extra kosten in de vorm van proceskosten bijkomen als ze je niet je recht geven haha.

Tsja je probeert KPN te helpen om hun systemen op orde te krijgen maar je komt gewoon niet door die muur van klantenservicemedewerkers en forummoderators heen die geen verstand van zaken hebben om het probleem structureel opgelost te krijgen.

Dat duurt echt maanden voordat je iemand van het management te spreken krijgt.

Dat is dan ook vaak een heel raar moment.

Duizenden keren heb je het probleem uitgelegd aan wel honderd verschillende mensen maar zonder enig resultaat.

Dan krijg je ineens iemand te spreken die in een oogopslag ziet waar de schoen wringt.

Dan sta je op het punt alles weer opnieuw uit te gaan leggen en dan ineens besef je jezelf dat dat niet hoeft omdat je dan iemand te spreken hebt gekregen van de derde lijns ofzo  met het verstandelijk vermogen om het simpele probleem te begrijpen.
 

Je vraagt je echt af of de klantenservice eerste en tweede lijns moet doen alsof ze het niet begrijpen.

Of dat KPN uitsluitend mensen te werk heeft gesteld voor het minimumloon ofzo zonder vermogens zodat al het salaris overblijft om met een handje vol managementleden te delen haha.

Jammer want zo gaat KPN wel kapot!

Ga er maar vanuit dat het beide is haha.

Klantenservicemedewerkers en forummoderators geholpen door “forumhelpers” ofwel wannebe moderators weten echt wel dat de klant gelijk heeft.

Ze moeten alleen, hoewel ze al wel van de problemen op de hoogte zijn, doen alsof je echt de eerste bent met dat probleem en dat ze het heel vervelend vinden en je echt willen helpen haha.

Maar ze mogen nooit toegeven dat er een probleem is.

Het is dus nooit hun probleem maar altijd jouw probleem.

Soms geven ze iemand gelijk maar ze zullen nooit echt problemen oplossen.

Dan zitten ze immers snel zonder werk haha.

Zinloos volk!

Maar wel lekker voor het geld graaiende management want die vallen ze niet lastig met problemen.

Alleen lijkt het management niet te beseffen dat klanten weglopen.

Of misschien wel maar dan leiden ze inmiddels toch alweer een andere firma haha

Kortom het is allemaal zinloos volk dus probeer ze in Gods naam niets te leren want daar staan ze helemaal niet voor open @Harry1945

Zonde van je tijd!

Als je altijd je gelijk/recht wilt krijgen zul je je hele leven bezig zijn te procederen want niemand laat zich de les lezen en iedereen zal er altijd alles aan doen om maar niet toe te geven dat ze ernaast zitten.

Je hebt gelijk @Noes1973 !

Maar ik blijf altijd geloven in het goede van de mens haha

Helaas weet ik ook wel dat ik zo’n beetje de laatst overgeblevenen ben in een wereld vol laten we zeggen mensen die “anders” zijn haha

Het begon allemaal heel simpel!

Ik vroeg of ik kon krijgen wat ik had besteld.(het onderstaande)

Nu maanden verder ben ik weer terug bij af!

Durf bijna niet opnieuw weer te bestellen omdat ik er niet zeker van ben dat KPN nu de problemen heeft opgelost.

Straks moet ik weer maanden strijden om me niets af te laten pakken!

Ik vind het goed zo! @Erik_ @Bart_  @Alexa_ 

Heb Digitenne en krijg nog geld toe ook.

 

Ik vind het goed zo! @Erik_ @Bart_  @Alexa_ 

Heb Digitenne en krijg nog geld toe ook.

 

Snap ik haha !

Goed geregeld hoor.

Jammer dat KPN de problemen nu pas heeft opgelost!

Maar na drie maanden heb ik eindelijk wat ik had besteld op 19 februari;