Beantwoord

Geen signaal digitenne. Op het kastje verschijn ‘good’, ‘rA’ en ‘dL’. Wat betekent dit?

  • 17 April 2019
  • 79 reacties
  • 3171 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
in onze tv zat een kaart. Ben naar de wc gegaan, mijn man in de keuken, kom terug en alleen 1, 2 en 3 beschikbaar. Had het nieuwe kastje in huis en volgens de aanwijzigingen aangesloten. Ontvangst alleen 1,2 en 3. Zaterdag contact met een medewerker ca 1,5 uur. Zijn er niet uitgekomen, wist niet wat de codes rA en dL betekende. Moest maar een ander stopcontact uitproberen (geen resultaat) of de tv na laten kijken.
Als leverancier moet u toch weten wat die codes betekenen!
icon

Beste antwoord door TV123elende 6 June 2019, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Misschien is @PeterG iets op het spoor. Zou je dat eens kunnen proberen?
Uiteraard help ik je verder als dit niet de oorzaak is!
Reputatie 1
Badge
Ik word er nu echt wanhopig van.
Ja, de antenne zit niet in de tv maar in het kastje.
Ja, hij staat op HDMI.

Voor mijn gevoel schrijf ik constant hetzelfde maar het lijkt alsof het niet begrepen wordt alles zit zoals het moet zitten. Mijn zoon, die vrij technisch is, komt er ook niet uit.

Zou het helpen de kaart en antenne weer in de tv te doen en dat er iets, door KPN, gedaan kan worden aan het signaal.
Met de kaart in de tv hebben wij al jaren een goede verbinding gehad.
Die kaart werkt niet meer. Eén week na toezending van de nieuwe ontvangers is die door KPN gedeactiveerd. Omdat ie niet werkt met het nieuwe systeem wordt ie niet meer geactiveerd.

Nou niet wanhopig worden. De ontvanger werkt gewoon, want op tv A is diezelfde ontvanger geen probleem. Omruil van de ontvanger is dan ook geen optie lijkt mij.
Heb je, als het op tv A is aangesloten en wel werkt, ook de antenne (die bij tv B, de Philips) staat, getest?? Als het dan ook niet werkt is het de antenne.

Als dat nog een eerste generatie is (die heb ik ook nog) dan kan het heel goed daarin zitten. Ook met de v4 antenne gaat het niet altijd goed met de nieuwe ontvanger.

OH JA: brandt het lampje op de antenne wél als ie "geen signaal" aangeeft?
Ik wil je niet wanhopig maken, @TV123elende :-)
Wat we proberen te ontdekken of het het kastje is of jouw televisie. Je verwoordt het prima maar er mist nog een belangrijk detail.. Als je de werkende tuner aansluit op de tv waar je nu het probleem hebt. Werkt het dan wel? Zo niet, dan heeft het geen zin om jou een nieuwe tuner te sturen en zullen we ons moeten focussen op de tv.
Ik wil je graag bellen om dit even goed door te spreken. Nu heb helaas geen mobiel nummer van je. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik werk vandaag tot 15:30 en morgen tot 16:30. Laat je weten wanneer het schikt?
Reputatie 1
Badge
xxxxxx ben thuis

admin: nummer verwijderd ivm privacy
Momenteel ben ik nog druk met een paar andere cases. Ik ga je morgen bellen! Heb je een voorkeur? Ik werk van 10:00 tot en met 16:30
Reputatie 1
Badge
Na 13:00 uur ben ik thuis.
Leuk je gesproken te hebben ! Mijn voorlopige conclusie is dat je huidige type tuner niet lekker 'praat' met die televisie.
Wij hebben nog een andere tuner voor digitenne van een andere fabrikant. Nu is het nog niet makkelijk maar ik ga proberen om dit type jouw kant op te sturen. Daar heb ik de hulp van wat collega's van nodig. Ik laat je zo spoedig mogelijk weten of het gelukt is! 🙂
Het gaat nog een beetje stroef maar iemand probeert nu een andere tuner te regelen. Ik houd je op de hoogte!
Reputatie 1
Badge
Wij zijn de laatste met het omwisselen van de ontvangers. Is er tot nu toe geen enkele overeenkomst met gelijkwaardige problemen van anderen of zijn wij een uniek geval?
Reputatie 1
Badge
Omdat de oude tv het niet meer zo goed doet een andere ter vervanging gekocht. Deze wel gezet op de plaats van onze probleem tv en wat denk je. Hier ook geen communicatie, hetzelfde probleem. Beide afstandsbediening werken ook niet, alleen kan je schakelen tussen de twee laatste zenders. Dat is het knopje naast menu.
Reputatie 7
Badge +22
Omdat de oude tv het niet meer zo goed doet een andere ter vervanging gekocht. Deze wel gezet op de plaats van onze probleem tv en wat denk je. Hier ook geen communicatie, hetzelfde probleem. Beide afstandsbediening werken ook niet, alleen kan je schakelen tussen de twee laatste zenders. Dat is het knopje naast menu.
Wat voor tv heb je dan gekocht @TV123elende? 🤔
Wij zijn de laatste met het omwisselen van de ontvangers. Is er tot nu toe geen enkele overeenkomst met gelijkwaardige problemen van anderen of zijn wij een uniek geval?
Nee. Hier werkt de zxv7200 prima. Zowel via HDMI met de versterker als met de televisie.
Lijkt me een exemplarische storing.

Heb je de vervangende al binnen?
Het gaat nog een beetje stroef maar iemand probeert nu een andere tuner te regelen. Ik houd je op de hoogte!
Ai, ai. Wat een gedoe. Je kunt dus nu twee zenders wél bekijken? Welke zenders zijn dat? Komen die codes van de oorspronkelijk storing ook weer terug?
Ik stel voor dat ik je begin volgende week even weer bel. We GAAN dit oplossen, hoe dan ook, dat beloof ik. 🙂
Reputatie 1
Badge
Een nieuwe tv gekocht en volgens Mediamarkt zou deze geen problemen hebben met Digitenne. Toch weer dezelfde problemen. Communiceert deze ook niet met de ontvanger? Wel kon ik op deze de signaalsterkte zien, deze verspringt telkens van 98, 63 naar 0 en dat herhaald zich voortdurend. Telkens tweemaal 3 groene streepjes en dan een rood stipje. Op de seconde verandert dat steeds.
Het ligt dus niet aan de communicatie tussen de ontvanger en de tv. Er is geen signaal.
Even terugkomend over de ontvangen zenders dat zijn 1,2,3 en regionale zender. De antenne zit dan direct in de tv.

Ik heb gisteren een medewerker KPN gesproken en die gaf mij het advies om een student in te schakelen om er naar te kijken. Samengevat: de KPN verandert van systeem en als je dan problemen daarmee krijgt kan je opdraaien voor extra kosten zonder de zekerheid te krijgen dat het probleem opgelost wordt.

Ondertussen wel bericht gekregen dat het abonnement omhoog gaat maar dat een medewerker persoonlijk komt kijken naar het probleem, nee dat kan niet. Het is wel zuur. Met het oude systeem jarenlang plezier gehad, maar nu ....
Reputatie 5
Badge +4
Dl, rA, Good zijn normale meldingen die iedereen krijgt op het schermpje van de ZTE ontvanger bij het aanzetten. Is niets vreemd aan.
Kan je de ontvanger eens via de analoge uitgang (scart-verloop) proberen. Als je dan wel beeld hebt dan is op zeker de hdmi defect (v.d. ontvanger dan imho)
Ik snap je ergernis helemaal! Jij hebt hier niet om gevraagd en nu heb je er alleen maar gedoe van. Helaas zijn er geen monteurs die digitenne ondersteunen dus die kan ik vanuit hier helaas ook niet voor je regelen. Ik heb nog steeds goede hoop dat we het samen kunnen oplossen.
Het ligt dus niet aan de communicatie tussen de ontvanger en de tv. Er is geen signaal.Even terugkomend over de ontvangen zenders dat zijn 1,2,3 en regionale zender. De antenne zit dan direct in de tv.

De antenne moet in het kastje. Via de tv werkt dit niet meer. Kun je dat eens proberen. Zo te lezen is het nu púúr een signaalsterkte probleem en is hopelijk op te lossen door de antenne in het kastje te doen. Ik hoop dat je dit voor mij wilt proberen.
Je zou die NPO zenders óók via het kastje moeten krijgen. Maar dan moet de antenne natuurlijk wel daar in de coax aansluiting en niet in die van de televisie 🤔

Enige snoeren van/naar televisie: stroom en HDMI (of scart).
Reputatie 1
Badge
Een ding opgelost! De nieuwe tv (voor de slaapkamer) doet het. Alle zenders zijn probleemloos te ontvangen.
Maar mijn andere tv (waar de kaart in de tv zat en niet in een ontvanger) doet het nog steeds niet. Alleen wanneer de antenne in de tv zit dan 1, 2, 3 en regionale zender.
Als de antenne in de ontvanger zit, dan helemaal geen ontvangst. Ik denk dat Erwin gelijk heeft, de ontvanger en tv communiceren niet met elkaar.
Wie heeft ervaring met eenzelfde probleem? Dus een tv waar de kaart inzat.
Ik vind de reacties fijn, maar soms komt men suggesties die ik allang heb uitgeprobeerd en dat wekt irritatie op dus alsjeblieft eerst goed lezen voordat een reactie wordt gegeven. Bedankt.
Ik ga er wel van uit dat je die bewuste tv, waar eerst een module in zat, dan ook NIET op z'n tuner maar op HDMI IN (de ingang waar de ontvanger in zit) af stelt....

Hoe oud is die TV? Misschien is z'n hdmi-kaart defect.... werkt 't wel met andere hdmi apparatuur. Bv. je bluraydisc-speler of een gameconsole.
Waar bevindt zich de antenne van de TV die het probleem heeft? Geeft een andere plek meer richting een raam of hoger een beter ontvangst?

Dit intrigeert me.

Maar mijn andere tv (waar de kaart in de tv zat en niet in een ontvanger) doet het nog steeds niet. Alleen wanneer de antenne in de tv zit dan 1, 2, 3 en regionale zender.
Als de antenne in de ontvanger zit, dan helemaal geen ontvangst. Ik denk dat Erwin gelijk heeft, de ontvanger en tv communiceren niet met elkaar.


Ik houd van simpel mijn verklaring is dan dat de antenne ingang van het betreffende kastje niet deugd. Een aantal reacties eerder nog een keer gelezen is dit blijkbaar niet het geval.

Beide antenne's funtioneren goed met de ontvanger op de slaapkamer correct?
Reputatie 1
Badge
Nog eenmaal alles op een rijtje en ingaan op reacties.
Nieuwe tv eerst op de slaapkamer uitgeprobeerd, geen probleem met ontvangst.
Nu nieuwe tv gezet (alleen kabels, kastje, antenne en afstandsbediening gelaten op slaapkamer) op de plaats van de probleem tv, verder te noemen tv A. Resultaat uitstekend ontvangst.
Beide kastjes geven geen problemen met nieuwe tv wel met tv A.
Met de kaart in tv A altijd goed gedaan problemen ontstaan na wisseling met het nieuwe systeem.
NPO zenders alleen te ontvangen met de antenne in de tv en via source TV selecteren. Antenne in kastje is ‘geen signaal’.
Plaats van de antennes is antennes goed, anders al eerder problemen gekregen. Zelf een werkende, een waarvan bewezen is, afstandsbediening van mijn zwager uitgeprobeerd en deze deed ook niets bij tv A wel bij de andere tv.
Afstandsbediening werkt niet op tv A maar wel op de andere. Ik heb net een nieuwe afstandsbediening ontvangen. Waarom?

Het probleem is dat de ontvangers, kabels, instellingen, antennes helemaal geen verbinding kan maken met tv A. Geen signaal. Ik heb alles dubbel en het werkt wel op de nieuwe tv, de tv die nu vervangen is maar niet tv A
Beide kastjes geven geen problemen met nieuwe tv wel met tv A

Aangezien betr. ontvanger het wel doet op nieuwe TV dan kan ik maar één ding concluderen: De HDMI van TV A zal waarschijnlijk stuk zijn (de hdmi kaart in het toestel waar de aansluitingen op zitten). Heb je 't op TV A wel geprobeerd met de scart verbinding? (handmatig de scart-ingang selecteren; de nieuwe kastjes doen dat niet automatisch. Ook HDMI dient handmatig geselecteerd)

Hoe oud is de TV? Is het nog een HDready?
Reputatie 1
Badge
Ja, scart verbinding aangesloten, geselecteerd en uitgeprobeerd, geen resultaat. Twee hmdi ingangen 1 en side. Tv afgesteld op de ingangen, geen resultaat. Zou heel bijzonder zijn als ze alle twee kapot zijn. De scartingang zou dan ook defect zijn. Ook verschillende snoeren en kabels gebruikt, hieraan ligt het dus ook niet.