Beantwoord

Heeft de nieuwe ontvanger een slechtere onvangst dan de oude?

  • 12 March 2019
  • 182 reacties
  • 6651 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

182 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Met een betere antenne en betere kabel en meer antenne hoogte moet het kunnen.

EN een betere ontvanger . . . ?

Evt. een koop ontvanger voor de vrije kanalen.

Anders : schotel ?

 

Ik hoop toch dat ik het signaal iets beter kan krijgen, alleen FTA met een te kopen ontvanger is dan het alternatief. Laatste voor familie gekocht, werkt prima. Schotel ook wel aan gedacht maar maar is ook zo wat. Gaat mij vooral om NL 1 2 3 plus een enkele sportding op de andere zenders. Morgen komt de antenne versterker, zou wel heel mal zijn als daat het nu oplost. Heb er wel lol in!!  Al blijft het mal dat er iets niet helemaal klopt.

Reputatie 7
Badge +28

Maar ik zou nu toch graag wel eens een keer een antwoord vanuit KPN horen of er dit jaar nog een uitbreiding mogelijk is op het zenderpark

Zo te lezen zijn we daar nog niet duidelijk genoeg over geweest. Sorry daarvoor. Laat ik dan nu meteen maar de angel eruit trekken: nieuwe zendmasten plaatsten gaat niet gebeuren. 

Wat masten betreft, dat is wat het is. Er zullen niet zo gauw nieuwe bijkomen, het plaatsen van een nieuwe mast is namelijk heel kostbaar, zowel in geld als in tijd. 


@Nadia

Dan heb ik nog een ander idee waar dan geen nieuwe zendmast voor nodig is. 

Zend via de mast van Lelystad een extra regionale transportstream uit richting Friesland. Deze mast staat pal aan het IJsselmeer en kan over het water goed uitgericht met gemak het zuiden van Friesland halen. Nu al hebben we hier forumleden die in het zuiden van Friesland wel met een buitenantenne Omroep Flevoland en Gelderland kunnen ontvangen, maar niet Omroep Friesland. 

Daarmee kunnen we wellicht de ontvangst van Digitenne in het Zuiden van Friesland verbeteren. 
 

Wil jij dit idee voorleggen aan het kernteam van Digitenne? 

n.b. Vanuit Oss en Veenendaal worden ook meerdere transsportstreams uitgezonden. 

Wil jij dit idee voorleggen aan het kernteam van Digitenne? 

@Noordzee, verzonden! :sunglasses:  

 

 

 

@Nadia

Zowel jij alsmede  (vast ook) de leden van het kernteam zijn inmiddels weer terug van vakantie. Is het idee van de extra transportstream daar in goede aarde gevallen? Ik ben benieuwd naar de terugkoppeling. En per wanneer de extra transportstream aangezet kan worden. 

Reputatie 7

Hey @Noordzee, welkom terug van vakantie! :D

Ik zal het navragen, bedankt voor je berichtje. Als ik terugkoppeling heb kom ik bij je terug! 

Reputatie 7
Badge +28

Hey @Noordzee, welkom terug van vakantie! :D

Ik zal het navragen, bedankt voor je berichtje. Als ik terugkoppeling heb kom ik bij je terug! 

Hoi @Nadia 

Vijf maanden geleden heb je mijn idee verzonden en drie maanden terug heb je een herinnering gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar de terugkoppeling. 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Nadia 

Vijf maanden geleden heb je mijn idee verzonden en drie maanden terug heb ik je een herinnering gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar de terugkoppeling. 

 

Reputatie 7

Hoi @Noordzee, ik heb terugkoppeling: extra transsportstreams inzetten is niet mogelijk. De frequentieruimte in openbare communicatienetwerken is beperkt; KPN gebruikt nu de maximale bandbreedte die er beschikbaar is gesteld door Agentschap Telecom. Maar, we zijn wel continu in beweging om naar andere oplossingen te kijken om het bereik van Digitenne uit te breiden :) 

Mocht hierover echt meer te melden zijn, dan publiceren we dat zo snel mogelijk  :) 

Reputatie 7
Badge +28

Een update voor iedereen die zich hier ooit gemeld heeft met een slechte ontvangst. 

Nu anno 2022 is er een alternatief : Het CI+-module. Hiermee kan je direct via een moderne TV kijken naar Digitenne.

Maar je kunt het CI+-module ook in een ontvanger stoppen als die ontvanger een CI+-Cam aan boord heeft. Zelf kijk ik nu via een Xoro 8761-ontvanger. Maar er zijn meer ontvangers die daar goed mee overweg kunnen zoals de Edision Piccolo. Heb je ontvangstproblemen met een KPN-ontvanger? Probeer dan eens één van deze alternatieven! 

Meer info : 

Â