Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Naam vergeten A.H Arends
Reputatie 7
Badge +28
Het is beter om jouw persoonlijke gegevens niet in het bericht te zetten, maar om het Forum profiel aan te vullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer. Dat laatste nummer kun je kwijt in het veld persoonlijke opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +28
@Nasake wil je onderstaande stappen eens volgen? Ik begrijp uit het rapporteren van het bericht, dat het nog niet werkt. Mocht het na het doorlopen van bovenstaande stappen nog niet werken, wil je dan in het topic reageren? Dan helpen we je graag verder.



Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor voor bouquet 5, waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van bouquet 1, waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.




Wat betreft handmatig zoeken op bouqet 5 (o.a. CNN) : Kanaal 44 wordt gebruikt in Friesland, Flevoland en Noord-Holland noord. Andere gebruikte kanaalnummers zijn :

25 : Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid, Utrecht en regio Almere
28 : Overijssel en Gelderland
31 : Texel
33 : Noord-Brabant en regio Nijmegen
35 : Zeeland en regio Roosendaal



Door de vele frequentiewijzigingen van de laatste tijd is bovenstaand overzicht voor Almelo niet meer actueel. Kies voor Almelo kanaal 44.

@Erik_ : Wil je het eerste bericht aanpassen?:

bouquet 5 heet tegenwoordig RTS 4 :

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo

(Edit : Heb het net zelf alvast aangepast in mijn gedeelte van de openingspost...)
****

Admin: Privégegevens weggehaald en in profiel gezet
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Antoine1949,

@Noordzee gaf aan om je forumprofiel aan te passen. (Klik op forumprofiel) Daar zie je je wat gegevens van jou, die gegevens moet je aanvullen.

Die gegevens kan de KPN medewerker gebruiken om verder in het systeem te kijken. Je adres moet je niet hier plaatsen wat je nu hebt gedaan. Iedereen kan het hier lezen. 😉 Dan zouden je gegevens op straat liggen.
Goedeavond ,

heb sinds kort 2 nieuwe Digitenne ontvangers 1 werkt er perfect de andere heeft inmiddels al meer dan 12 uur op npo 1 gestaan ( afgelopen nacht ) maar vanmorgen nog steeds de melding abb nog niet geactiveerd
op de andere zenders .
van de niet werkende kast heb ik al het CAS nummer in me profiel vermeld

mvg ron lukas
hartelijk dank het probleem is opgelost


Dat vind ik altijd erg fijn, om te lezen !
( en dat zou vaker mogen gebeuren )

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@Antoine1949: Welkom! Er ging inderdaad iets mis met het activeren van deze ontvanger. Het zou nou moeten werken, kun je nog eens testen? Als het niet direct werkt zou het na een herstart van de ontvanger moeten werken.

@Blackshadow: Bij jou lijkt alles al goed te staan. Ik heb de ontvanger nog eens geactiveerd. Kun je die herstarten en het nog eens proberen?
Ontvanger werkt weer goed, BEDANKT
Als de ene ontvanger weer gaat valt een andere weer uit
Mijn casnr. ***********
Heb al 3x gebeld met KPN digitenne, maar het lukt ze niet.
Graag oplossing

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo maxama,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

En geef in het onderstaande topic even een seintje wanneer dit gedaan is.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/krijg-je-foutcode-e016-0-e017-0-of-e-150-0-te-zien-466062

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +28
@Antoine1949 : Wat is het CAS-ID nummer van de ontvanger die het nu niet doet. Wil je dat nummer nu in het Forum profiel zetten? Het nummer kun je kwijt in het veld persoonlijke opmerkingen.
Reputatie 7
Badge +21
@maxama Ik heb zojuist de ontvanger opnieuw aangemeld. Zou je willen testen of het nu weer werkt?
@Antoine1949 Werkt de tweede ontvanger inmiddels weer?
Goedeavond,

vandaag weer geprobeerd of de tuner nu werkt maar helaas
nog steeds alleen npo 1,2en 3 en de andere zenders blijven staan op abb niet geactiveerd
laat de tunner vanavond nog wel even aan staan op NPO1 en kijk over een een uurtje nog wel een keer
jammer dat het weer eens niet gewoon in 1x werkt
Reputatie 7
Badge +28
@Blackshadow : Zoek is handmatig (zenders) op kanaal 27.
Reputatie 7
Badge +21
@Blackshadow, dat is jammer om te horen. Laat je weten of het uurtje NPO de ontvanger goed heeft gedaan of dat het gelukt is na de tip van Noordzee?
zojuist weer thuis gekomen en we hebben alle zenders
was voldoende om hem nog een tijdje op NPO1 te zetten
bedankt voor de feedback en hulp
Reputatie 7
Badge +30

Door de vele frequentiewijzigingen van de laatste tijd is bovenstaand overzicht voor Almelo niet meer actueel. Kies voor Almelo kanaal 44.
@Erik_ : Wil je het eerste bericht aanpassen?:

bouquet 5 heet tegenwoordig RTS 4 :

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo

(Edit : Heb het net zelf alvast aangepast in mijn gedeelte van de openingspost...)


Aanpassing gemaakt, @Noordzee 👍🏻
Ik heb dit probleem ook ( foutcode E150). Ik heb mijn profielgrgevens bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Dmvliet, hij stond wel actief! Ik heb 'm opnieuw geactiveerd. Wil je eens proberen of het nu werkt na herstart? Als dat niet het geval is, wil je dan onderstaande eens doorlopen? Ik hoor graag of het daarmee opgelost is.

Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland
31 : Texel
32 : Zeeland en regio Roosendaal
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo
Beste Forum leden,

Goedenavond allemaal,

Na de omruilactie beschik ik over 3 ZXV7200 Digitenne ontvangers, 1 ontvanger heb na ontvangst meteen in gebruik genomen, deze ontvanger (aangeduid in mijn profiel privé gegevens met "CAS... = OK") werkt naar behoren, hier werken alle kanalen prima.

2 Ontvangers heb ik later in gebruik genomen toen de insteekkaarten in de tv's niet meer werkte. Dit ging een week goed, maar nu geven alle kanalen behalve de kanalen NP0 1, 2 en 3 de foutcode E017-0. (deze ontvangers heb ik in mijn profiel privé gegevens aangeduid met "CAS... = Niet OK"

Vermoedelijk heeft dit te maken met de registratie van de niet werkende ontvangers in de KPN administratie, ontvangers een uur op NPO1 lost het niets op, reset van ontvangers en opnieuw kanalen opzoeken ook niet.

Wie kan mij verder helpen en eventueel mijn niet werkende CAS nummers toevoegen aan de administratie van KPN?

Bij voorbaat super bedankt.

MIchel

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 2
Vandaag mijn digitenne geïnstalleerd op de camping, maar helaas geen commerciële zenders en geen software update mogelijk. Software zxv7200 is 26, regio is 22, maar krijg bij ota steeds update mislukt. Antenne is 100%
Net een andere antenne geprobeerd, maar dat helpt ook niet.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Het is dezelfde foutcode E016-0
Het casnummer van deze digitenne is ****

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst en CAS ID verwijderd
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Michel-Ridderkerk, @Wilco69 en @Nasake bedankt voor het invullen van jullie gegevens! Ik heb de betreffende CAS ID allemaal opnieuw geactiveerd. Willen jullie het nog eens proberen en me laten weten of het nu wel werkt?

Reageer