Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @AJRW, bedankt voor je bericht.

Ik heb meteen even jouw gegevens erbij gepakt! Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd aan het abonnement, en ik heb alle vertrouwen dat het nu weer werkt! Wil je de ontvanger even opnieuw opstarten? En me laten weten of het geholpen heeft?
@Marcia_ De FunkeV5 is vandaag toegekomen; na installatie werkte het niet direct en ook niet na uitgebreid zenders zoeken en een klein half uur wachten op NPO1. Na de fabrieksinstellingen opnieuw in te stellen veranderde de foutenboodschap wel naar E016-0 met verwijzing naar kpn.com/digitennewijzigen, wat verwijst naar exact dezelfde pagina als kpn.com/digitenneaanmelden. Die foutenmelding verscheen vroeger niet (enkel E017-0 en E150-0). Met de moed der wanhoop het gewoon op die zender laten staan en een tijdje later dan toch beeld en klank! Misschien was dat omdat de Digitenne op de achtergrond nog dingen aan het inladen was. Op de gids verschenen niet alle programmaties maar telkens naar de resp. zender zappen laadde wel de programmatie van die (en een paar andere) zenders tot ze allemaal beschikbaar waren.

Samenvatting: Het eerste deel van de vraag is dus opgelost.
Reputatie 1
Beste,

Ik heb een tijdje terug een nieuwe digitenne ontvanger ontvangen maar ik blijf hier alleen ned 1, 2 en 3 op ontvangen met heel veel storing. Nu doet mijn oude ontvanger het nog dus maakte ik me niet zo druk. Maar nu lees ik dat deze volgende week gaat stoppen met ontvangen dus nu toch maar even aan de slag met de nieuwe ontvanger.

Ik las al ergens dat de software geüpdatet moest worden en dan wordt je abonnement bij gewerkt of zoiets. Maar die update mislukt ook bij mij.

Ik las al wel dat ik hierin niet de enige ben dus ik hoop dat je mij hier ook mee kan helpen.

Alvast bedankt, met vriendelijke groet,
William.
Reputatie 1
Ik heb net mijn profiel geupdate met mijn postcode, klantnummer en CAS nummer. Software heeft versie 18.
Reputatie 1

Goedenavond @AJRW, bedankt voor je bericht.

Ik heb meteen even jouw gegevens erbij gepakt! Ik heb het CAS-ID nummer opnieuw toegevoegd aan het abonnement, en ik heb alle vertrouwen dat het nu weer werkt! Wil je de ontvanger even opnieuw opstarten? En me laten weten of het geholpen heeft?



Bedankt Susan het probleem is
opgelost.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn om te lezen, @NelH! Met het tweede deel bedoel je het opnemen? Dat kan helaas niet met de huidige Digitenne ontvangers. Mocht je iets anders bedoelen, laat je het me weten?

@William76 top dat je je gegevens ingevuld hebt! Het CAS ID is correct geactiveerd. Ik heb deze nog eens ververst, wil je de ontvanger nog eens uit en aan zetten? Mocht het nog niet werken, probeer dan nog eens de stappen uit dit bericht. Waar gaat het dan precies mis?
Reputatie 1
@Marcia_

Dank voor het nakijken. Ik had de digitenne even mee genomen en naar vrienden en daar gekeken en daar doet hij het wel goed. Ik merk dat het nogal nou luistert met het ontvangst. Dit moet beter zijn dan met de oude ontvangers.

Ik heb nu de antenne maar buiten gezet en dat gaat beter. Dat terwijl ik binnen ook 96% had maar buiten met 96% heb ik wel beeld. Eigenlijk os het geen buiten antenne maar ik denk dat het voorlopig wel even goed gaat.

Kunnen jullie misschien wel een buiten antenne opsturen?

Groet,
William.
@William76 Hoi William. Ik heb zojuist het nieuwste type antenne verstuurd. Deze kan buiten geplaatst worden. Waar plaats jij hem? Als daar regen bij kan zou ik wel iets (stukje rubber) om het gedeelte waar de kabel de antenne ingaat doen. Ik heb eventueel ook een montageset. Laat maar weten!

Wij ontvangen met een nieuwe ontvanger ook alleen NPO 1, 2 en 3. Bij CNN krijgen wij de melding dat we niet geabonneerd zijn. In ons profiel de gegevens van de ontvanger. Alvast dank!Dat is gek, natuurlijk. Krijg je ook een foutcode te zien, zoals in de titel van dit topic wordt vermeld?


Heel gek, de foutcode is E016-0.
Reputatie 7
Badge +30
@FinCo ik heb hem ververst en het zou nu moeten werken. Wil je de ontvanger nog eens uit en aan zetten en checken of het nu werkt?
Reputatie 1
@Erwin_
Bedankt voor het versturen van de antenne. Wacht ik die even af en ga ik dat ook proberen.
Ik ga er vanuit dat het helemaal goed komt.\

Groeten,
William.
Badge
Goede morgen.

sinds 1 week de nieuwe ontvanger geïnstalleerd maar sinds nu geef hij foutcode E016-0, hoe kan dat, groet Rutger Kars
Ik kan alleen Ned 1,2 en 3 krijgen. Heb het nieuwe kastje 1x gebruikt daarna lange tijd niet meer. Krijg nu foutcode: E150-0.
Heb alle stappen zoals op de site aangegeven doorlopen maar zonder succes!!
Reputatie 7
Badge +21
@Rutger kars, dit is helaas een bekend probleem. Heeft te maken met de administratie en activatie van het abonnement. Gelukkig kunnen we dit ook snel weer oplossen! Ik zie dat je al enkele gegevens hebt ingevoerd maar ik heb ook nog je CAS-ID nummer nodig, van de ontvanger. Kan je die nog toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in jouw Forum profiel?

@kloosterh, ook jou help ik graag verder. Wil jij je gegevens ook aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan kunnen we je sneller helpen 😉
Badge
CAS number is *

*Admin: CAS-ID nummer verplaatst naar Forum profiel.
Reputatie 7
Badge +21
@Rutger kars, bedankt! Ik zie dat er al aangevraagd is om de koppeling van je CAS-ID nummer opnieuw te regelen. Zoals het nu lijkt, wil dit niet direct lukken. Ik heb een ticket aangemaakt om het achter de schermen alsnog zo snel mogelijk op te lossen!
Badge
Top, ik ga straks kijken of hij werkt. Groet
Na installatie van mijn nieuwe digitenne kastje, heb ik bijna een week tv kunnen kijken. Nu krijg ik de foutcode 016-0 en heb ik alleen nog toegang tot NPO 1, 2 en 3. Nu heb ik gelezen dat het aan kpn ligt, een fout in de instellingen. Hoe wordt dit gefixt.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik heb vorige week tijdelijk Digitenne ontvangen en geinstalleeerd. Alles werkte de hele week, maar sinds vanmorgen heb ik alleen nog maar NPO1, 2 en 3 en krijg ik foutcode E150-0 en E017-0.

Ik heb al geprobeerd terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, zenders opnieuw geïnstalleerd, 1 uur op NPO1 laten staan... niks werkt. Inmiddels heb ik hier op het forum mijn gegevens ingevuld inclusief CAS ID. Hopelijk kan iemand mij helpen!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @mgvloon, welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en CAS-ID? Dan kan ik er voor je naar kijken.

@Adadrost jij ook van harte welkom. Heel goed dat je je gegevens vast hebt ingevuld! Omdat jij Digitenne in je noodpakket hebt zitten, kan ik het zelf niet voor je regelen. Ik heb het betreffende team aangestuurd en binnen 24 uur vanaf morgen 8 uur, moet het weer werken. Excuses voor het ongemak!
@Marcia_ Bedankt voor het vlotte antwoord, ik wacht het nog even af!
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

heb ook sinds een week hetzelfde probleem: inmiddels mn CAS ID achtergelaten op het foremumprofiel omdat telefoneren totaal niet werkt.
heb ook sinds een week hetzelfde probleem: inmiddels mn CAS ID achtergelaten op het forumprofiel omdat telefoneren totaal niet werkt.... uren wachten!
Reputatie 7
Badge +20
heb ook sinds een week hetzelfde probleem: inmiddels mn CAS ID achtergelaten op het forumprofiel omdat telefoneren totaal niet werkt.... uren wachten!

Ik ga er vanuit dat je een foutcode in beeld krijgt, waardoor je niet alle zenders ziet. (je opmerking over telefoneren zal een klein foutje zijn). Welke foutcode krijg je en welk type ontvanger heb je? En zou je ook je klantnummer nog in je profiel willen vermelden?
sorry..ik bedoel de KPN helpdesk telefoneren... dat schiet niet op, ik zal de gegevens in het profiel zetten

Reageer