Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
heb ook sinds een week hetzelfde probleem: inmiddels mn CAS ID achtergelaten op het foremumprofiel omdat telefoneren totaal niet werkt.

Zojuist opnieuw gegevens in profiel gezet
Reputatie 7
Badge +20
@WimdeWammus Ik heb het één en ander aangepast. De oorzaak zit 'm in de uitleg die collega Erik geeft. Zou je de tv minimaal 10 minuten op NPO 1 willen laten draaien en kijken of het dan wel werkt? Je kunt de zenders opnieuw zoeken, als het niet werkt. Ik hoor het graag.
Nieuw digitennekastje geinstalleerd begin januari. Alles werkte die dagen dat wij op ons vakantieadres waren goed. Nu na ruim een maand alleen nog maar 1,2, 3n 3. Alle aanwijzingen opgevolgd, niets helpt
Casnr.: ***.
Graag, hééél graag hulp!!
Lilian

Admin: Cas ID verwijderd en opgeslagen in je profiel. Bericht naar lopende topic verplaatst
Dit is een administratief dingetje: je CAS ID staat dan niet helemaal juist in je abonnement bij KPN.
Snelst is even bellen 0800-0402

Ontvangers worden voor een week geactiveerd verstuurd. Als daarna CAS ID niet goed staat dan gaat het fout.

Er is voor een KPN moderator op 't forum wel iets meer info dan alleen het cas id nodig. Zou je die willen invullen in je profiel hier:
(vul adresgegevens in waarop het abonnement staat geregistreerd. Digitenne kan op ander adres gebruikt worden.

Zodat je door een moderator geholpen kunt worden zou je je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Deze gegevens zijn niet publiek te zien.
I.i.g. voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer(s), Tel.nr. (op de regel Persoonlijke opmerkingen)
Na het invullen onderaan op {Sla wijzigingen op} klikken.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
@Marcia_ Bedankt voor het vlotte antwoord, ik wacht het nog even af!

Inmiddels werkt alles bij mij weer. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @LdB2, welkom! Fijn dat je al je gegevens in je forumprofiel ingevuld hebt. Op die manier heb ik direct het juiste CAS-ID kunnen koppelen. Die was nog niet actief en dat betekent dat na een week werkende diensten, je alleen maar NPO 1, 2 en 3 kunt kijken. Als je de ontvanger even uit en aan zet, zou het weer moeten werken!

@Adadrost heel fijn!
Beste Marcia,
Uw mail ontving ik nog net op vakantieadres, heb het meteen geprobeerd, maar lukte weer niet, zie onderstaande foto's. Nu ben ik op mijn huisadres en ga de 23e februari weer terug naar mijn vakantieadres (met de digitenne).
Wat kan ik dan nog meer doen? Graag in simpele tekst. Als 70 plusser, kan ik wat dit soort dingen betreft niet goed meer meekomen.
Fijn dat u mij wil helpen!!


Reputatie 7
Badge +21
Hoi @LdB2, wat vervelend dat het nog niet werkt. Ik zie dat de ontvanger is geactiveerd. Zou je de tv minimaal een uur op NPO 1 willen laten staan? Op deze manier is er een verbinding met de mast zodat de tv-ontvanger kan zien dat het inmiddels is geactiveerd. Mocht het na een uur nog niet werken dan kan je het beste de ontvanger resetten. Laat je ons weten of het gelukt is?
Heb net klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Volgens mij is alle relevante informatie nu aanwezig. Als ik over 2 weken weer op vakantieadres ben, zal ik de tv op NPO 1 een uur aan laten staan. Daarna zal ik u berichten of het is gelukt.
Voor nu bedankt!
Badge
ik had vandaag de foutmelding e016-0 (12-2-2019)
wat is er aan de had en hoe (snel) kan dit probleem opgelost worden.
ik heb alleen maar toegang tot npo 1,2,3 .
Ik heb deze foutmelding ik heb aantal gegevens toegevoegd aan mijn profiel als iemand die zou kunnen activeren/checken zou ik dat erg op prijs stellen
Reputatie 7
Badge +21
@LdB2, bedankt voor je gegevens! Het CAS-ID nummer is opnieuw toegevoegd, mocht het over 2 weken toch nog niet goed zijn (waar ik niet vanuit ga) neem dan weer even contact met ons op ;)

@E.v.b, bedankt voor je bericht. Ik heb op basis van je gegevens een abonnement kunnen vinden en ook een CAS-ID nummer. Nu is het voor mij onduidelijk of dat CAS-ID nummer al wel of niet gekoppeld was. Er stond namelijk ook nog een smartcardnummer bij! Kan je bij persoonlijke opmerkingen aangeven wat het CAS-ID nummer is van de ontvanger die de foutcode geeft? Dan gaan we alsnog even kijken.

@Patidieheld, ik heb het nummer opnieuw geprobeerd te koppelen aan het abonnement. Na een herstart zou hij de foutcode niet meer moeten tonen. Wil je dit testen? 😉
@LdB2, bedankt voor je gegevens! Het CAS-ID nummer is opnieuw toegevoegd, mocht het over 2 weken toch nog niet goed zijn (waar ik niet vanuit ga) neem dan weer even contact met ons op ;)

@E.v.b, bedankt voor je bericht. Ik heb op basis van je gegevens een abonnement kunnen vinden en ook een CAS-ID nummer. Nu is het voor mij onduidelijk of dat CAS-ID nummer al wel of niet gekoppeld was. Er stond namelijk ook nog een smartcardnummer bij! Kan je bij persoonlijke opmerkingen aangeven wat het CAS-ID nummer is van de ontvanger die de foutcode geeft? Dan gaan we alsnog even kijken.

@Patidieheld, ik heb het nummer opnieuw geprobeerd te koppelen aan het abonnement. Na een herstart zou hij de foutcode niet meer moeten tonen. Wil je dit testen? ;)

Ja dankjewel voor je hulp 👌
Badge
wat ik nog wel kan vertellen is dat na het kastje is geactiveerd we weer op de oude manier tv gekeken hebben ,dit om dat daar wel de mogelijk was om programma`s op te nemen.
heb van avond al vele en verschillen de manieren geprobeerd ,maar tot nu zonder resultaat.
boven op de slaapkamer doet de digitenne het wel
hoop niet dat dit ECHT 2 WEKEN gaat duren. ??????????????????????????

Admin: bericht hieronder met CAS ID erin verborgen, CAS ID opgeslagen op profiel
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor het CAS ID, @E.v.b! Ik heb hier die ontvanger geactiveerd. Als je hem nu aanzet zou hij het moeten doen 🙂
Badge
bedankt inmiddels werk alles weer ,alleen dat had ik gister avond ook allemaal een aantal keren gedaan met nul resultaat ,nu dus wel.🤔
Sinds vanochtend krijgen wij de foutmelding e016-0
Hoe kan dit probleem opgelost worden?
Hebben nu alleen Nederland 1,2,3.
Momenteel heb ik ook deze foutcode nog kan enkel 1,2,3 en regiozender kijken....
Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, @Henkheij en @KjdeBoer! Dank voor het invullen van de gegevens.

KJ de Boer: Ik heb de ontvanger opnieuw geactiveerd. Als je hem nu aanzet moet hij het doen. Let er wel op dat je hem dan ook even een poos (een uur ongeveer) aan laat staan om te zorgen dat de activatie goed doorkomt.

Henk: Ik zie op onder het abonnement van de gegevens die je ingevuld hebt geen Digitenne actief. Kan het zijn dat die op een ander adres geregistreerd staat? Zo ja, wil je dan die adresgegevens invullen op je profiel?
Ik ontvang alleen NPO 1 ,2,3 en tv Gelderland maar de rest niet daar krijg ik foutcode EO16-0 waar ligt het probleem.
mvg , TC

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Tyronne, welkom op het forum! Hoort het klantnummer in je profiel bij deze Digitenne ontvanger? Dan duurt het nog een week voordat alle diensten zijn geleverd, tot die tijd is Digitenne nog niet te activeren. Vanaf de 22e hoort alles te werken, als dat niet het geval is kunnen we de ontvanger op afstand activeren.
@Erik_ ik heb het gecontroleerd maar het digitenne abonnement staat geregistreerd op het adres in mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +28
@Henkheij: Ik ben er uit, Digitenne staat onder een ander klantnummer dan het internetabonnement (degene in je profiel). Ik heb de ontvanger geactiveerd, kun je het nog eens proberen? Als het nog niet werkt, herstart dan de TV-ontvanger even. Laat maar weten of het werkt!
@Joran Het heeft gewerkt. Dank je wel!
Ik heb sinds vandaag een nieuwe digitenne ontvanger gekregen voor op de slaapkamer. Helaas krijg ik de foutcode E160-0, als ik naar bepaalde zenders ga. Voor zover ik weet betaal ik wel gewoon voor een volledig pakket. Heb nu alleen beschikking tot npo 1 2 3.
Hopelijk kan dit snel worden opgelost.

Reageer