Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Kees.

Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan op CNN staan. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Reputatie 7
Badge +21
@Paul1961, check! Wil je het nogmaals proberen?

@Kees., alles zou nu goed moeten staan! Nog extra zetje gegeven.. Wil je stappen van Noordzee nu eens doorlopen?
Reputatie 1
Badge
Gisteren en vandaag diverse malen stappen van Noordzee gedaan.
Zonder resultaat.
Ook ipv kanaal 27 andere hogere kanalen geprobeerd, waaronder 30 waar bij mij CNN staat.
Ontvangst blijft bij deze ontvanger schommelen, van 100 naar 0.
Ook als ik antenne buiten houd.
Bij oude digitenne ontvanger altijd volle ontvangst gehad op dezelfde plaats.

Mvg Kees
Reputatie 7
Badge +30
Welke antenne gebruik jij, @Kees.? Ik wil je graag een V5 toesturen als je deze op dit moment nog niet hebt. Met een oudere antenne is het mogelijk dat je tegen problemen aan blijft lopen. Als de ontvangst problematisch blijft, dan is het altijd een goed idee om de antenne buiten te plaatsen. Dat kan sowieso met de V5. Oudere antennes zijn daarvoor niet geschikt.
Reputatie 1
Badge
Ik heb nu een Funke V4 845650
Beste Erwin en Bart,
Bedankt voor jullie support, eerst lukte het niet, doch naar een uur nogmaals geprobeerd en alle kanalen zijn geinstalleerd. Ook werd de abonnement status bij basis abonnement gewijzigd in ja (was nee).
Nogmaals dank.
Reputatie 7
Badge +30
@Kees. dan heb ik bij dezen een V5 voor je besteld. Je ontvangt deze binnen twee werkdagen en ik ben heel benieuwd of het daarmee opgelost is. Wil je ons op de hoogte houden?

@Michel172 wat fijn! 🙂
Reputatie 1
Badge
@Marcia,
Alvast bedankt.
Ik hou jullie op de hoogte.
Badge
@TN88 Het is gelukt! Jouw CAS-ID is inmiddels gekoppeld aan het abonnement. Zou je de ontvanger willen resetten en uitgebreid naar de zender willen zoeken? Laat je ons weten of je weer tv kan kijken?
@Vikash helaas na een aantal keren resetten, uitgebreid zenders zoeken enz. is het nog niet mogelijk om RTL4 enz. te kijken. Bij abonnement status staat Basis abonnement op nee, is dat juist? Hebben een funke V4 antenne welke nu buiten is gemonteerd. Het signaal kwaliteit ligt nu tussen de 64 en 100%.

Kun je nog eens kijken. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tom
Reputatie 7
Badge +21
@TN88, opnieuw een zetje gegeven.. Mocht dit niet helpen dan stuur ik je graag een Funke V5 toe!
Ik heb een nieuwe ontvanger gekregen en krijg ik de melding: uw abonnement is nog niet geactiveerd. Het stappenplan heb ik gedaan maar de melding blijft.
Reputatie 7
Badge +21
@KlaasT, het nieuwe CAS-ID nummer stond nog niet gekoppeld in jouw abonnement. Nu wel als het goed is! Wil je de ontvanger eens opnieuw opstarten en dit controleren?
Reputatie 1
Badge
Hallo.
Vandaag de nieuwe Funke V5 antenne binnen gekregen.
Toppie!!!
In de dakgoot gezet en gericht en constant volle 100 procent ontvangst.
MAAR,,,,,,,,,,,,,,,,,
Fabrieks instellingen en uitgebreid zoeken en 1 uur gewacht, NPO en regionale zender beschikbaar,
krijg ik nog op alle andere zenders de melding: uw abonnement is nog niet geactiveerd.
Weer resetten en stappen van Noordzee weer doorgenomen.
Weer niets geactiveerd. Foutcode E017-0
Ontvangst is dus 100 procent.
(ps, ik kijk zowat op de zendmast van Digitenne, max. 1000 meter)
Vorige week toen ik nieuwe ontvanger ging gebruiken 1 week zonder problemen alles kunnen kijken.
Zo uit de doos instaleren, zenders zoeken, klaar. Nog geen 5 minuten werk.
Dus dit is echt een activeringsprobleem!
Ik ben deze maand wel van abonnement veranderd van alles in 1 thuis standaard naar Internet en TV.
Is hier soms iets mis gegaan?

Mvg Kees
@Kees. Hela, Kees. Dat is merkwaardig. Het cas id in je profiel is neem ik aan ook het nummer wat onderop die ontvanger staat?

Ik heb daar zojuist (voor de zekerheid) nog maar eens een refresh op gedaan. Administratief sta je bij ons volledig geactiveerd in de boeken. Kun je nog eens een (handmatige) scan doen? Ik heb goede hoop!
Reputatie 1
Badge
Ik wil Nadia, Noordzee, Marcia_ , Susan en Erwin_ (en degene die ik vergeten ben) bedanken.
Net nog een keer handmatig gescand en gelijk beeld op CNN?
daarna uitgebreid zoeken gedaan, en alle zenders weer binnen.
Morgen ff de antenne buiten monteren,
Iedereen bedankt!!

Kees
Reputatie 1
Badge
Oh ja, Susan
Jij ook nog bedankt.
Zonder de nieuwe antenne was het denk nog niet gelukt!
Reputatie 1
Badge
Oh ja, Susan Jij ook nog bedankt.
Zonder de nieuwe antenne was het denk nog niet gelukt!


Bedoelde eigenlijk Marcia_,maar eind goed, al goed!!!
☺️
Prettig weekend
Reputatie 7
Hah @Kees. Teamwork! Jij ook bedankt voor je geduld. Duurt even, maar dan heb je ook wat 😉 Fijn weekend.
Dankjewel Susan, ik ontvang nu alle zenders !
Hoi! Ik krijg steeds een foutcode, het gaat om de codes: E150-0 en E016-0.
Zenders Npo 1, 2 en 3 doen het wel.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
De gegevens heb ik op mijn profiel gezet.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi! Ik krijg steeds een foutcode, het gaat om de codes: E150-0 en E016-0.
Zenders Npo 1, 2 en 3 doen het wel.
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Ik heb zojuist het software vernieuwd van de ontvanger. Zou je de ontvanger willen resetten en uitgebreid naar de zenders willen zoeken? Laat je ons weten of het is gelukt?
Ik heb de ontvanger gereset en uitgebreid gezocht naar de zenders, alleen ik krijg nog steeds foutcode E150-0 en E016-0, maar nu ook foutcode E017-0.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb de ontvanger gereset en uitgebreid gezocht naar de zenders, alleen ik krijg nog steeds foutcode E150-0 en E016-0, maar nu ook foutcode E017-0.

Dan gaat er hier niet helemaal goed, je weet ook zeker dat het opgegeven CAS ID in je profiel klopt? Geen typefoutje per ongeluk? Anders ga ik voor je bezig.
Ik heb het CAS-nummer nog even gecheckt en ik heb geen typfout gemaakt.
Ik dacht, laat ik nog maar is kijken of hij het echt niet doet... en opeens doet ie het!!!

Reageer