Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Hallo Joran,
Basis abonnement staat inderdaad op niet actief.
Reputatie 7
Badge +28
De TV-ontvanger moet de abonnementsstatus na verloop van tijd overnemen, maar dat lijkt hier niet te gebeuren. Ik heb de ontvanger nog eens geactiveerd en gezorgd dat de activatie voorin de rij staat (zodat je niet nog een uur hoeft te wachten). Kun je nog eens kijken of het werkt? Herstart eventueel de ontvanger nog een keer en laat die even op NL1 staan.
Na enige tijd niet gebruikt te hebben mijn ZXVT200 (***) op de camping (nederheide) in gebruik genomen... Nieuwe software geupdate, en zenders opnieuw geinstalleerd. Box geeft signaalserkte 100%.
Alleen nederland 1, 2 en 3 werken... bij de rest krijg ik foutcode E-030-0.
Wat kan hier mis zijn?

Met vriendelijk groet...

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @JvMelis, als de ontvanger langere tijd niet is gebruikt is het mogelijk dat de activatie is verlopen. Kun je de ontvanger even aan laten staan op NPO1? Ik heb de status aan onze kant ververst, de ontvanger zou dat binnen een paar minuten op moeten pikken.

Als het binnen een paar minuten nog niet werkt wil ik je adviseren een fabrieksreset uit te voeren: Hoe reset ik mijn Digitenne tv-ontvanger en stel ik zenders in? | KPN. Kun je laten weten of dit heeft geholpen?
Kan alleen NPO 1’2en 3 ontvangen. Heb alle stappen doorlopen, meerdere keren.
speelt al zolang als ik nieuwe kastjes heb ontvangen.
Eerst op slechts 1 nu op beide digitenne.
graag advies hoe ik wel kan kijken.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marjo B,

Zie je een foutcode in beeld verschijnen?
Heb je na uitgebreid zenders zoeken wel alle zenders in je zenderlijst staan?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Hi Joran,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. De ontvanger heeft het idd opgepikt.

Het heeft dus prima geholpen, waarvoor dank!
Reputatie 7
Badge +28
@JvMelis: Top, goed om te horen! :)

@Marjo B: Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Kun @Noordzees instructies volgen? Als het niet werkt, laat het hier even weten. Dan controleren wij de gegevens aan onze kant.
Goeddemiddagf,
Krijg ook dezelfde foutmelding. Abonnement niet geactiveerd.
Profiel geupdate met CAS nummer.
SVP activeren
Hallo Marjo B,

Zie je een foutcode in beeld verschijnen?
Heb je na uitgebreid zenders zoeken wel alle zenders in je zenderlijst staan?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Hallo,
De gegevens in het profiel zijn aangevuld. Ik krijg steeds foutmelding E017-0 en ja alle zenders heb ik wel in de zenderlijst staan.
groet,
Marjo
Reputatie 7
Badge +24
@Marjo B Staat nu goed, zou je willen kijken of het tussen nu en 15 minuten goed werkt?

@rls010 Zou jij dit ook willen nakijken?
@Alex_P Bedankt, het werkt nu
Hoi,
ik heb er inmiddels een uitgeprobeerd, maar die geeft nog steeds de zelfde melding.
dat is nr. Eindigend op 719-4.
De andere zal ik na het voetbal proberen, daar wordt nu NPO 3 gekeken, die werkte al.
vriendelijke groet,
Marjo
De digitenne met cas nummer eindigend op 641-4 werkt nu wel. Toch al iets opgelost. Gr. Marjo
Reputatie 7
Badge +25
De digitenne met cas nummer eindigend op 641-4 werkt nu wel. Toch al iets opgelost. Gr. Marjo
Hi @Marjo B! Beide ontvangers zouden moeten werken inmiddels. Wil je 719-4 nog eens checken? Eventueel een keertje de zenders uitgebreid zoeken?
Nog steeds niets, er staat ook bij abonnementstatus, basisabonnement: nee.
heeft het daar mee te maken?
ik zie je reactie wel weer komen.
groet,
marjo
Reputatie 7
Badge +30
Dan krijgt die ontvanger het signaal niet goed binnen, Marjo. Ik heb hem hier nog een keer een refresh gegeven. Zorg dat de antenne van die ontvanger goed uitgericht staat, zoek nog een keer de zenders, en laat hem dan een uur aanstaan op een van de NPO's. Daarna zou de activatie goed moeten binnenkomen.
Bedankt, het werkt nu.
groet,
Marjo
Hallo, het digitenne apparaat heeft gewerkt met alle kanalen, maar nu alleen nog kanalen 1, 2 en 3 en een melding dat het abonnement niet is geactiveerd. Alles gereset en opnieuw kanalen gescand, fabrieksinstellnigen enz.

Ik heb het CAS nummer in mijn persoonlijke profiel gezet. Kan het apparaat weer worden geactiveerd?

Bedankt,

AnneB
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Anne! Bij jou is het probleem, zie ik, dat de nieuwe ontvanger niet goed gekoppeld staat aan je abonnement. Daarvoor heb ik verzoek tot aanpassing uitstaan. Zodra dit geregeld is komen we er hier bij je op terug (later vandaag verwacht ik) en kun je weer kijken.
Beste moderatoren,

Heb het probleem met Digitenne dat in deze topic wordt behandeld. Profiel is ingevuld met de gevraagde gegevens.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +21
@LROTM, bedankt voor je gegevens! Het is inderdaad niet helemaal goed verwerkt in onze systemen. Ik heb gevraagd of ze het willen recht trekken! 😉
Hoi bij mij ook afwidselend foutcode E017-0 / E150-0. Kunnen jullie de boel activeren, heb de gegevens in m'n profiel gezet
Hallo, wie kan helpen? Kastje heeft code 4657-215-167-1. Dank, dank.
Reputatie 7
Yes, @lalalala97. Ik heb jouw CAS-id succesvol toegevoegd aan je abonnement. Wil je controleren of je weer beeld hebt? 🙂

Reageer