Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Hallo Joran,
Basis abonnement staat inderdaad op niet actief.
Reputatie 7
Badge +28
De TV-ontvanger moet de abonnementsstatus na verloop van tijd overnemen, maar dat lijkt hier niet te gebeuren. Ik heb de ontvanger nog eens geactiveerd en gezorgd dat de activatie voorin de rij staat (zodat je niet nog een uur hoeft te wachten). Kun je nog eens kijken of het werkt? Herstart eventueel de ontvanger nog een keer en laat die even op NL1 staan.
Na enige tijd niet gebruikt te hebben mijn ZXVT200 (***) op de camping (nederheide) in gebruik genomen... Nieuwe software geupdate, en zenders opnieuw geinstalleerd. Box geeft signaalserkte 100%.
Alleen nederland 1, 2 en 3 werken... bij de rest krijg ik foutcode E-030-0.
Wat kan hier mis zijn?

Met vriendelijk groet...

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @JvMelis, als de ontvanger langere tijd niet is gebruikt is het mogelijk dat de activatie is verlopen. Kun je de ontvanger even aan laten staan op NPO1? Ik heb de status aan onze kant ververst, de ontvanger zou dat binnen een paar minuten op moeten pikken.

Als het binnen een paar minuten nog niet werkt wil ik je adviseren een fabrieksreset uit te voeren: Hoe reset ik mijn Digitenne tv-ontvanger en stel ik zenders in? | KPN. Kun je laten weten of dit heeft geholpen?
Kan alleen NPO 1’2en 3 ontvangen. Heb alle stappen doorlopen, meerdere keren.
speelt al zolang als ik nieuwe kastjes heb ontvangen.
Eerst op slechts 1 nu op beide digitenne.
graag advies hoe ik wel kan kijken.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Marjo B,

Zie je een foutcode in beeld verschijnen?
Heb je na uitgebreid zenders zoeken wel alle zenders in je zenderlijst staan?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Hi Joran,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. De ontvanger heeft het idd opgepikt.

Het heeft dus prima geholpen, waarvoor dank!
Reputatie 7
Badge +28
@JvMelis: Top, goed om te horen! :)

@Marjo B: Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Kun @Noordzees instructies volgen? Als het niet werkt, laat het hier even weten. Dan controleren wij de gegevens aan onze kant.
Goeddemiddagf,
Krijg ook dezelfde foutmelding. Abonnement niet geactiveerd.
Profiel geupdate met CAS nummer.
SVP activeren
Hallo Marjo B,

Zie je een foutcode in beeld verschijnen?
Heb je na uitgebreid zenders zoeken wel alle zenders in je zenderlijst staan?

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Hallo,
De gegevens in het profiel zijn aangevuld. Ik krijg steeds foutmelding E017-0 en ja alle zenders heb ik wel in de zenderlijst staan.
groet,
Marjo
Reputatie 7
Badge +24
@Marjo B Staat nu goed, zou je willen kijken of het tussen nu en 15 minuten goed werkt?

@rls010 Zou jij dit ook willen nakijken?
@Alex_P Bedankt, het werkt nu
Hoi,
ik heb er inmiddels een uitgeprobeerd, maar die geeft nog steeds de zelfde melding.
dat is nr. Eindigend op 719-4.
De andere zal ik na het voetbal proberen, daar wordt nu NPO 3 gekeken, die werkte al.
vriendelijke groet,
Marjo
De digitenne met cas nummer eindigend op 641-4 werkt nu wel. Toch al iets opgelost. Gr. Marjo
Reputatie 7
Badge +25
De digitenne met cas nummer eindigend op 641-4 werkt nu wel. Toch al iets opgelost. Gr. Marjo
Hi @Marjo B! Beide ontvangers zouden moeten werken inmiddels. Wil je 719-4 nog eens checken? Eventueel een keertje de zenders uitgebreid zoeken?
Nog steeds niets, er staat ook bij abonnementstatus, basisabonnement: nee.
heeft het daar mee te maken?
ik zie je reactie wel weer komen.
groet,
marjo
Reputatie 7
Badge +30
Dan krijgt die ontvanger het signaal niet goed binnen, Marjo. Ik heb hem hier nog een keer een refresh gegeven. Zorg dat de antenne van die ontvanger goed uitgericht staat, zoek nog een keer de zenders, en laat hem dan een uur aanstaan op een van de NPO's. Daarna zou de activatie goed moeten binnenkomen.
Bedankt, het werkt nu.
groet,
Marjo
Hallo, het digitenne apparaat heeft gewerkt met alle kanalen, maar nu alleen nog kanalen 1, 2 en 3 en een melding dat het abonnement niet is geactiveerd. Alles gereset en opnieuw kanalen gescand, fabrieksinstellnigen enz.

Ik heb het CAS nummer in mijn persoonlijke profiel gezet. Kan het apparaat weer worden geactiveerd?

Bedankt,

AnneB
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Anne! Bij jou is het probleem, zie ik, dat de nieuwe ontvanger niet goed gekoppeld staat aan je abonnement. Daarvoor heb ik verzoek tot aanpassing uitstaan. Zodra dit geregeld is komen we er hier bij je op terug (later vandaag verwacht ik) en kun je weer kijken.
Beste moderatoren,

Heb het probleem met Digitenne dat in deze topic wordt behandeld. Profiel is ingevuld met de gevraagde gegevens.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +21
@LROTM, bedankt voor je gegevens! Het is inderdaad niet helemaal goed verwerkt in onze systemen. Ik heb gevraagd of ze het willen recht trekken! 😉
Hoi bij mij ook afwidselend foutcode E017-0 / E150-0. Kunnen jullie de boel activeren, heb de gegevens in m'n profiel gezet
Hallo, wie kan helpen? Kastje heeft code 4657-215-167-1. Dank, dank.
Reputatie 7
Yes, @lalalala97. Ik heb jouw CAS-id succesvol toegevoegd aan je abonnement. Wil je controleren of je weer beeld hebt? 🙂

Reageer