Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @istraate Goed dat je dit hier meldt. Ik ga ze vanuit hier een setje geven. Wat handig is: reset straks alle twee de ontvangers even, zoek de zenders opnieuw en laat dan de ontvangers een uurtje op NPO 1 staan. Dan blijft het ook goed gaan. Verder zie ik dat er nog een oude digitenne-ontvanger staat aangemeld. Dat lijkt me niet de bedoeling. Zal ik deze voor je weghalen? 

Reputatie 1

Beste Bart,

Hartelijk dank voor je antwoord, ik ga het proberen.

Als je de oude Digitenne ontvanger kunt weghalen, dan graag. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

istraate

Reputatie 1

Beste Bart,

op één van de Digitenne-ontvangers is het gelukt, maar op de tweede niet. Ik krijg daar de foutcode E016-0 . Het CAS-nummer van de ontvanger die het niet doet is : 4637-751-341-4 .

Graag advies wat nu te doen.

 

Met vriendelijke groet,

istraate

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @istraate. Wat goed dat je op één van de twee ontvangers al tv kan kijken. Ik heb zojuist de tweede ontvanger ook een setje gegeven. Laat je ons weten of je weer tv kan kijken op de tweede ontvanger?

Reputatie 1

Beste Vikash,

Dank voor je snelle reactie, en ja, de tweede ontvanger doet het nu ook.

Nogmaals dank voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

istraate

Beste Kpn,

Ik heb ook problemen met mijn digitenne ontvanger. Het apparaat geef foutcode E016-0 en ik heb alleen 1,2,3 en een regionale zender. Kunt u mijn ontvanger weer activeren. Cas nummer is *********** , RF kanaal is 32 en software versie is ook 32.

Met vriendelijke groet,

P.D.Mannot

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +25

Hi @P.D.Mannot, welkom! Zou je naast het CAS-ID ook je gegevens kunnen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan gaan we voor je aan de slag.

Hoi, De gegevens zijn ingevoerd. Veel succes.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi, De gegevens zijn ingevoerd. Veel succes.

Bedankt voor het invullen. Administratief klopt alles wel in ieder geval. Ik heb wel het CAS-ID ververst. Zou je nu de zenders opnieuw handmatig willen zoeken? 

Geprobeerd, maar nog steeds de zelfde foutcode.

Reputatie 7
Badge +25

Geprobeerd, maar nog steeds de zelfde foutcode.

Heb je uitgebreid gezocht trouwens? Ik zie hier geen reden waarom het niet zou werken namelijk.

Reputatie 7
Badge +28

@P.D.Mannot 

Als dat toch niet lukt? 
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

Zet jouw ontvanger dan op CNN. Zodra je beeld hebt, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Hartstikke bedankt. Het werkt nu perfect.

Reputatie 7

Bedankt voor de terugkoppeling, @P.D.Mannot :) Super!

Badge

Ik ontvang alleen NPO 1 , 2 en 3 maar signaalsterkte is 100 procent, hoe krijg ik de andere zenders te zien ?

 

Groetjes Ron

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ontvang alleen NPO 1 , 2 en 3 maar signaalsterkte is 100 procent, hoe krijg ik de andere zenders te zien ?

 

Groetjes Ron

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Ron Schotten Kan het ook zijn dat je een foutcode ziet op je ontvanger? Welke is dat dan? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Ik wil ook graag het CAS ID van je ontvanger weten, dit nummer vind je op de sticker op de ontvanger. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Badge

Ik ontvang alleen NPO 1 , 2 en 3 maar signaalsterkte is 100 procent, hoe krijg ik de andere zenders te zien ? HEB profiel ingevuld en foutcode is E0 33-0

 

Groetjes Ron

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Ron Schotten Kan het ook zijn dat je een foutcode ziet op je ontvanger? Welke is dat dan? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Ik wil ook graag het CAS ID van je ontvanger weten, dit nummer vind je op de sticker op de ontvanger. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 7

Hey @Ron Schotten , ik heb je CAS-id een kikje gegeven. 

Wil je nu de zenders gaan zoeken. Dat doe je door onderstaande stappen te volgen;

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken 
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop) 
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28..
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook software-updates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.

Reputatie 7
Badge +28

@Ron Schotten   ( @Nadia ) 

In Castricum moet je handmatig zoeken op kanaal 44 (of evt. kanaal 27) Kanaal 28 gaat niet werken.  

 

Badge

@Ron Schotten   ( @Nadia ) 

In Castricum moet je handmatig zoeken op kanaal 44 (of evt. kanaal 27) Kanaal 28 gaat niet werken.  

 

De foutcode blijft en er komen geen zenders bij 

Reputatie 7
Badge +28

Na het handmatig scannen je ontvanger op CNN zetten. De activatie kan enige tijd duren, tot wel een uurtje soms. 
Even geduld dus....

Reputatie 7

@Noordzee, my bad :see_no_evil: Thanks! 

Badge

@Noordzee, my bad :see_no_evil: Thanks! 

Tot nu toe alleen NH nieuws erbij

Reputatie 7
Badge +28

Alleen via het menu handmatig zenders zoeken op RF-kanaal 44 en dan de ontvanger op CNN zetten. Niet zappen naar andere zenders. 

Badge

Alleen via het menu handmatig zenders zoeken op RF-kanaal 44 en dan de ontvanger op CNN zetten. Niet zappen naar andere zenders. 

Gelukt !!!! Alle zenders binnen. BEDANKT !!!

Reageer