Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

@Goofy44, bedankt voor je bericht!

Jouw tv-ontvanger was al wel actief, in combinatie met het CAS-ID nummer. Wat ik nu heb gedaan is hem een refresh gegeven. Zou je hem opnieuw willen opstarten, eventueel opnieuw handmatig zenders zoeken, en controleren of dit heeft geholpen?

Goedenmiddag Susan, 

 

Ik heb de stappen doorlopen. Het heeft nog niet gewerkt. Ik krijg nu ook foutmelding E017-0.

Heb je nog een tip? 

 

MvG Goofy44 

Reputatie 7
Badge +17

@Goofy44, bedankt voor je bericht!

Jouw tv-ontvanger was al wel actief, in combinatie met het CAS-ID nummer. Wat ik nu heb gedaan is hem een refresh gegeven. Zou je hem opnieuw willen opstarten, eventueel opnieuw handmatig zenders zoeken, en controleren of dit heeft geholpen?

Goedenmiddag Susan, 

 

Ik heb de stappen doorlopen. Het heeft nog niet gewerkt. Ik krijg nu ook foutmelding E017-0.

Heb je nog een tip? 

Wat gek dat het nog niet werkt Goofy44. Ik heb nogmaals een activatiesignaal gegeven aan het Cas-ID dat je op je profiel hebt ingevuld. Dit kan maximaal 1 uur duren. 
Wil je het laten weten als het wel of niet lukt? 

@Goofy44, bedankt voor je bericht!

Jouw tv-ontvanger was al wel actief, in combinatie met het CAS-ID nummer. Wat ik nu heb gedaan is hem een refresh gegeven. Zou je hem opnieuw willen opstarten, eventueel opnieuw handmatig zenders zoeken, en controleren of dit heeft geholpen?

Goedenmiddag Susan, 

 

Ik heb de stappen doorlopen. Het heeft nog niet gewerkt. Ik krijg nu ook foutmelding E017-0.

Heb je nog een tip? 

 

MvG Goofy44 

 

 

 

 

Wat gek dat het nog niet werkt Goofy44. Ik heb nogmaals een activatiesignaal gegeven aan het Cas-ID dat je op je profiel hebt ingevuld. Dit kan maximaal 1 uur duren. 
Wil je het laten weten als het wel of niet lukt? 

Ik ga zo kijken.

Bedankt voor het snelle antwoord en een prettige kerst gewenst 

Reputatie 2

Goedemiddag, Ja wij zijn ook met deze foutcode geconfronteerd. Eerst mijn complimenten over de duidelijke aanwijzingen die op dit forum m.b.t. dit onderwerp zijn geplaatst. Desondanks kon ik het euvel niet verhelpen.

Sinds een week een nieuwe ontvanger en de ontvangst was prima. Nu alleen 1,2en 3 en regionale zender.

Met zender zoeken kunnen constateren dat de ontvangst 100% is.

Daarmee denk ik aangewezen te zijn op een administratieve handeling van KPN en hoop ik weer snel alle zenders te kunnen kijken.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ruuth 

Staaf het Cas-ID al in jouw profiel vermeld? 

Reputatie 2

Jawel.

@Ruuth : Ik heb het abonnement een ‘duwtje’ gegeven.  Kun je controleren of het nu werkt? (desnoods even de zenders handmatig opnieuw scannen)

 

Reputatie 2

Helaas. Toen het niet meteen lukte heb ik weer zenders gezocht. Alle zenders zie ik tijdens het zoeken keurig voorbij komen, maar ik krijg ze niet binnen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ruuth

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

 

Laat de ontvanger net zolang op CNN staat tot je beeld hebt. Dit kan wel er. Uurtje duren. Daarna weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 2

Na handmatig zoeken te hebben ingesteld, kan er een RF kanaal worden ingesteld. De RF kanalen die gekozen kunnen worden liggen tussen 21 en 60. Ik zie niet welke daarvan het gewenste kanaal zou moeten zijn.

Reputatie 2

Beste mensen,

Alhoewel ik het jammer vind dat ik vannacht niet naar mijn favoriete zender kan kijken zijn er toch veel belangrijker zaken.

ik ga nu van het net.

ik wens iedereen een prettige jaarwisseling en en voorspoedig nieuwjaar.

In het nieuwe jaar pakken we de draad weer op.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, je kunt de RF-kanalen 27 en 28 proberen. 
 

En jij ook een fijne jaarwisseling. 

Reputatie 2

Goedemorgen.

Iedereen de beste wensen!

Onze dag begon met handmatig zenders zoeken op RF 27 en 28. Op zowel 27 als 28; 7 TV en 10 radiozenders.

Na vijf kwartier op CNN nog geen beeld.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi Ruuth en de beste wensen! Wat vervelend dat jouw Digitenne ontvanger nog steeds niet werkt. Ik heb de ontvanger een zetje gegeven. Zou je het nog eens willen proberen?

Reputatie 2

Sorry voor de late reactie Vikash, maar ook dit duwtje heeft niet geholpen.

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ruuth

Ben je wel eerst teruggegaan naar de fabrieksinstellingen?

Dan handmatig zoeken op RF-kanaal 27 of 28? ( op het kanaal met het sterkste signaal van deze twee kanalen)

Dan op CNN laten staan en niet tussentijds zappen, want dan kan je net het signaal missen. 

Reputatie 2

Na de fabrieksinstellingen te hebben hersteld heb ik vanmorgen vijf kwartier op CNN gestaan zonder resultaat.

Heb nu weer het hele circus doorlopen en ga maar weer een uurtje in de wachtstand.

Het zal inmiddels niemand meer verbazen dat ik zo langzamerhand kotsmisselijk ben van het digitennegepruts.

Vorige week een paar dagen zonder TV omdat de ontvanger defect was. Met de nieuwe ontvanger aanvankelijk geen probleem maar dat feest mocht maar een week duren en nu al weer dagen aan het klooien.

Het is voor mij volkomen onbegrijpelijk dat een klant (want dat ben ik toch als ik betaal?) een apparaat krijgt dat goed functioneert, waar vervolgens een signaal naar gestuurd moet worden om als bewijs van goed gedrag (betalende klant) verder te mogen kijken.

Wie het anders ziet mag het zeggen, maar dit is niet te verkopen.

Reputatie 7
Badge +28

 

Wie het anders ziet mag het zeggen, maar dit is niet te verkopen.

 

Als het nu nog steeds niet gelukt is, is er wat anders aan de hand. 

Twee vragen: 

1/ Hoe hoog is de signaalsterkte op kanaal 27 en 28? Dit kun je terugzien in het menu. 

2/ Wil je voor de zekerheid nog even het CAS-ID nummer controleren? Als er ook maar 1 cijfer anders staat in jouw profiel, dan bereikt het activatiesignaal jouw ontvanger niet. Je zou niet de eerste persoon zijn, die een foutje heeft gemaakt met het intypen van het CAS-ID-nummer in het profiel.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er zat van bent.. Ik baal er ook van dat we er niet achter komen waar het probleem nu zit. Ik heb 'm nog eens ververst onder het mom ‘drie keer is scheepsrecht', maar ik vrees ervoor. Je krijgt nu ook nog steeds foutcode e 150-0? Daarin is niets veranderd? Welke software versie heb jij nu? Dat kan je zien onder ‘abonnementstatus’.

Reputatie 2

Op zowel 27 als 28 100%.

Het CAS nummer heb ik veranderd. Stond nog op de oude ontvanger.:flushed:

Hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +28

Aha, dat moest het ook wel zijn. 

Misschien wil @Marcia_  dan nogmaals een activatiesignaal versturen. 

 

Reputatie 2

Dat hoop ik ook.

Natuurlijk was het stom om het CAS nummer niet aan te passen, maar ik blijf bij mijn gemopper over de complexe manier om een zender te kunnen ontvangen.

Reputatie 7
Badge +30

@Noordzee wat ontzettend scherp van je! Mijn excuses dat wij daar met z'n allen niet naar gevraagd hebben, @Ruuth. Ik heb nu het juiste CAS ID geactiveerd en de ontvanger zou het nu snel moeten gaan doen! 

Reputatie 2

Dank Marcia, het is opgelost.

Reputatie 2

Mijn dank geldt uiteraard ook voor @Noordzee !

Reageer