Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan👍, de aanhouder wint! 

Reputatie 7

Alleen via het menu handmatig zenders zoeken op RF-kanaal 44 en dan de ontvanger op CNN zetten. Niet zappen naar andere zenders. 

Gelukt !!!! Alle zenders binnen. BEDANKT !!!

YEAH :sunglasses:

Ik heb sinds een paar dagen hier ook last van. Nederland 1, 2 en 3 zijn beschikbaar maar de rest geeft een foutcode E106-0. Als ik via menu naar abonnement ga, staat er dat ik geen basis abonnement heb, terwijl ik gewoon aan mijn betalingen voldaan heb.

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb sinds een paar dagen hier ook last van. Nederland 1, 2 en 3 zijn beschikbaar maar de rest geeft een foutcode E106-0. Als ik via menu naar abonnement ga, staat er dat ik geen basis abonnement heb, terwijl ik gewoon aan mijn betalingen voldaan heb.

Hoi @Mdpkieft. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. We zoeken het graag voor je uit. Zou je het KPN Forum profiel willen aanvullen met jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Ik heb sinds een paar dagen hier ook last van. Nederland 1, 2 en 3 zijn beschikbaar maar de rest geeft een foutcode E106-0. Als ik via menu naar abonnement ga, staat er dat ik geen basis abonnement heb, terwijl ik gewoon aan mijn betalingen voldaan heb.

Hoi @Mdpkieft. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. We zoeken het graag voor je uit. Zou je het KPN Forum profiel willen aanvullen met jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Als het goed is heb ik mijn gegevens nu geupdate op mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Mdpkieft , zou je het nu nogmaals willen proberen?

Hi @Mdpkieft , zou je het nu nogmaals willen proberen?

Super, hij doet het weer! Dankjewel!

Reputatie 1

Nieuwe ontvanger ontvangen RBX2800, geïnstalleerd en werkt. Na een paar weken weer de ontvanger aangezet en dan alleen 1,2,3,  en 2 regionale zenders te zien. De fout procedure 3 keer doorlopen en heeft geen resultaat op geleverd. Antenne lamp werkt 100% signaal balk, ook uitgebreid zoeken gedaan en ook de antenne verplaatst.

Wat rest er nu nog?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

@B777, bedankt voor je bericht! Welke foutcode krijg je? Ik kan vanuit hier een refresh doen, maar ik zie dat je 2 CAS-ID nummers hebt. Geven beide ontvangers dit probleem? Indien niet, dan ontvang ik graag het CAS-ID nummer waar het fout mee gaat. Deze kan je toevoegen aan je Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen!

Reputatie 1

Hallo Susan_, het gaat om CAs-**************  van ontvanger RBX2800.

Reputatie 7
Badge +21

@B777 Bedankt voor het achterlaten van je CAS-ID. Ik zie dat het CAS-ID nummer, dat je hebt doorgegeven, niet is gekoppeld aan het abonnement. Hoeveel Digitenne ontvangers heb je op dit moment in huis en zou je de het CAS-ID nummer van de andere ontvanger(s) ook achter willen laten in het KPN Forum profiel? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Reputatie 1

Hallo Vikash,

ik heb mijn profiel bij ge werkt zoals jij dat memoreerde. De ander (2de) ontvanger is *****

Reputatie 7
Badge +21

@B777 Bedankt voor je reactie. Ik heb de ontvanger zojuist geactiveerd. :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo beste Vikash,

Helaas is de ontvanger RBX 2800 nog niet gereset, ik zie nog steeds de foutcodes 150 en 170

Reputatie 1

sorry ,ik bedoelde deze codes E017-0 of E-150-0

Reputatie 7
Badge +28

@B777 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger op CNN staan. Zodra je beeld hebt, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo beste Vikash,

Helaas is de ontvanger RBX 2800 nog niet gereset, ik zie nog steeds de foutcodes 150 en 170

Ik heb de ontvanger opnieuw een setje gegeven. Zou je de stappen van het eerste bericht in dit topic nog eens willen doorlopen?

Reputatie 1

Hallo Vikash,

ik had de tv aan laten staan. Toen ik boven kwam stond de zender aan op de tv. Heb alle zenders gecheckt en doen het . Zender uit gezet en opnieuw aan gezet en er is nog steeds meer te zien dan ned. i,2,3.

 

Dank je wel voor jouw acties.

Reputatie 7
Badge +21

@B777 Graag gedaan! :slight_smile:

Reputatie 1

OPGELOST PROBLEEM

Beste moderator, 

Ik heb foutmelding 150-0 en heb net mijn gegevens in het profiel gezet met klantnummer en cas-id. 

Graag wacht ik het resultaat af. 👍

 

MvG Goody44

Reputatie 7
Badge +21

@Goofy44, bedankt voor je bericht!

Jouw tv-ontvanger was al wel actief, in combinatie met het CAS-ID nummer. Wat ik nu heb gedaan is hem een refresh gegeven. Zou je hem opnieuw willen opstarten, eventueel opnieuw handmatig zenders zoeken, en controleren of dit heeft geholpen?

Hallo,

Heb foutcode E016-0 op mijn Digitenne ontvanger, terwijl ik wel een abonnement heb. Ontvanger heeft wel een langere tijd uit gestaan. Graag weer activeren, zodat ik hem weer volledig kan gebruiken.

CAS ID staat op mijn profiel pagina.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Erwin van Brink

Reputatie 7
Badge +20

Hallo,

Heb foutcode E016-0 op mijn Digitenne ontvanger, terwijl ik wel een abonnement heb. Ontvanger heeft wel een langere tijd uit gestaan. Graag weer activeren, zodat ik hem weer volledig kan gebruiken.

CAS ID staat op mijn profiel pagina.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Erwin van Brink

Ha @ErwinVanBrink Ik heb 'm opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger voor de zekerheid willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger in elk geval een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan blijft het ook goed gaan. 

Hallo,

Heb foutcode E016-0 op mijn Digitenne ontvanger, terwijl ik wel een abonnement heb. Ontvanger heeft wel een langere tijd uit gestaan. Graag weer activeren, zodat ik hem weer volledig kan gebruiken.

CAS ID staat op mijn profiel pagina.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Erwin van Brink

Ha @ErwinVanBrink Ik heb 'm opnieuw aangemeld. Zou je de ontvanger voor de zekerheid willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en de ontvanger in elk geval een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan blijft het ook goed gaan. 

Hallo Bart,

Hij werkt weer, bedankt !

Met vriendelijke groet,

Erwin van Brink

Reageer