Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Remco36, bedankt voor jouw berichtje!

Ik help je graag snel aan beeld op jouw televisie! Alleen heb ik hiervoor wel gegevens nodig. Zou je jouw profiel willen aanvullen met de gevraagde gegevens en een seintje kunnen geven? :slight_smile:

Ik wilde laatst overstappen omdat er een goedkopere optie was via oxxio, zelfde pakket (op de digitenne na kwam ik later achter)van kpn maar dan een stuk goedkoper. Ik heb dit In de bedenk tijd afgezegd omdat er geen digitenne optie was en ik deze gebruik voor thuis en in onze vakantie woning. Helaas doen sinds die tijd (31-1) alleen Nederland 1/ 2 / 3 nog maar, kunt u aangeven hoe dat te herstellen is ?
 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Ruben Heideman

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

(Ik kan zien dat een deel van het profiel al gevuld is, maar ik kan dus niet alles zien...)

 
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Ruben Heideman, goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het bij ons bekende CAS ID geheractiveerd. Die zou het inderdaad binnen een uur weer moeten doen. Mocht dat niet zo zijn, wil je 'm dan onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel zetten? Dan controleer ik het nog eens.

Hallo,

Ik kan alleen maar NPO 1, 2 en 3 ontvangen via digitenne. Ik krijg de foutcode E017-0 en E150-0 bij de andere zenders. Daarbij wordt aangegeven dat mijn abonnement nog niet is geactiveerd. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bij voorbaat dank,

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Michiel712 ,

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Ha @Ruben Heideman, goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het bij ons bekende CAS ID geheractiveerd. Die zou het inderdaad binnen een uur weer moeten doen. Mocht dat niet zo zijn, wil je 'm dan onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel zetten? Dan controleer ik het nog eens.

Hallo Marcia, Helaas doet hij het nog niet, ik hoop dat jullie er wat aan kunnen doen

Reputatie 7
Badge +28

@Ruben Heideman 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Reputatie 7
Badge +17

@Ruben Heideman Zou je voor de zekerheid het CAS-ID eens willen toevoegen aan je profiel. Ik heb namelijk het bij ons bekende nummer een activatiesignaal gegeven. Als dit verkeerd geregistreerd staat, blijven we natuurlijk bezig. Laat je het weten als dit is gebeurd? Dan controleer ik het even. :smile:

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Michiel712, welkom! Wil je, zoals Noordzee aangeeft, inderdaad je forumprofiel aanvullen? Dan kan ik je CAS ID heractiveren als het nodig is. We helpen je er graag verder mee!

Hallo Marcia_kpn,

Mijn forum profiel is aangepast.

Alvast bedankt,

 

Reputatie 7
Badge +21

@Michiel712, administratief staat er nog een smartcard bij jouw abonnement. Ik ga even doorgeven dat dit aangepast moet worden, zodra ik bericht terug heb zou hij het weer moeten doen (misschien even een herstart). Je hoort zo snel mogelijk van me!

@Ruben Heideman

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Top het is gelukt

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo:thumbsup_tone3: , en graag gedaan natuurlijk….

 

Hallo, hier hetzelfde probleem, kan alleen NPO 1,2,3 ontvangen.

Klantnummer en CAS nummer staan in mijn profiel.

Hoi @HeinvanH : Ik heb je tuner een duwtje gegeven. (hij stond eigenlijk al goed, dus wel een beetje vreemd)

Kun jij controleren of je nu wel alle zenders kunt ontvangen? Laat de tuner iig even een kwartier op een commerciële zender staan.

Reputatie 7
Badge +28

@HeinvanH 

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

heb nieuwe activatie code nodig na foutcode eo33-0.

casnummers staan in mijn profiel

 

alvast bedankt

@jeroen12345678 : Ik heb alle tuners een zetje gegeven. Het zou nu weer moeten werken.

Erwin,

Helaas nog steeds het zelfde.

Moet ik ze op een bepaalde zender zetten?

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @jeroen12345678 ,

Wil je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
     

Zet de ontvanger op CNN (niet zappen) en wacht tot er beeld is. Dat kan tot een uur duren na de activatie door een moderator. 
 

Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid  zenders zoeken. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@jeroen12345678  Ik heb net als Erwin alle tuners nog een zetje gegeven. Zou je de stappen van Noordzee willen doorlopen? Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen! :smiley:

Badge

Ik krijg alleen ned 1,2 en 3.  Ik krijg fout code E017-0. Halfuur gewacht nog niets zenders opnieuw gezocht. Weer geen rtl etc. 

Ik heb 2 digitennes allebei hetzelfde probleem kan iemand helpen?

Badge

Hoi. Ik heb mijn digitenne kastje lang niet gebruikt en nu geeft ie foutcode E017-0 en E150-0 aan voor iedere zender behalen npo 1 2 en 3. mijn cas nummer is: *. kan iemand mij hier mee helpen?

*Admin: gegevens in profiel gezet i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +21

 @PerW, Jouw tv-ontvanger heeft even een zetje nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer bij persoonlijke opmerkingen? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan help ik je graag verder!

@Mennokpn, het CAS-ID nummer alleen is helaas niet voldoende. Wil jij ook je profiel verder aanvullen met de gegevens zoals hierboven gevraagd?

Reageer