Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@albertenjose Zou jij het CAS-ID van de Digitenne ontvanger en je postcode/huisnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan geef ik je een activatiesignaal. 

Reputatie 2
Badge

Ik zit nu 3 dagen op een logeer adres met een foutcode 016….help….

Ik zit nu 3 dagen op een logeer adres met een foutcode 016….help….

Bij digitenne heb je dan i.i.g. nog de NPO zenders….

Eigen ontvanger bij je? Staan je gegevens in je profiel? (adres van het abonnement; CAS ID van de ontvanger die je mee hebt op regel pers. opm.)

Een beller is sneller 0800-0402

Reputatie 2
Badge

Ik zit nu 3 dagen op een logeer adres met een foutcode 016….help….

Bij digitenne heb je dan i.i.g. nog de NPO zenders….

Eigen ontvanger bij je? Staan je gegevens in je profiel? (adres van het abonnement; CAS ID van de ontvanger die je mee hebt op regel pers. opm.)

Een beller is sneller 0800-0402

gebeld opgelost, dank.

Hier ook foutcode E016-0. Het CAS-ID en postcode/huisnummer staan in mijn profiel. Kunnen jullie er een slinger aan geven? Dank!

Reputatie 2
Badge

Hier ook foutcode E016-0. Het CAS-ID en postcode/huisnummer staan in mijn profiel. Kunnen jullie er een slinger aan geven? Dank!

@Mirthe95, Mijn ervaring is nu, dat je het beste even kunt bellen 0800-0402.

Hier ook foutcode E016-0. Het CAS-ID en postcode/huisnummer staan in mijn profiel. Kunnen jullie er een slinger aan geven? Dank!

@Mirthe95, Mijn ervaring is nu, dat je het beste even kunt bellen 0800-0402.

Als ik bel word ik doorverwezen naar deze internetpagina en wordt de verbinding verbroken.. Kan me goed voorstellen dat ze nu niet goed bereikbaar zijn, dus hopelijk lukt het zo ook. dank voor det tip!

Reputatie 7

Hier ook foutcode E016-0. Het CAS-ID en postcode/huisnummer staan in mijn profiel. Kunnen jullie er een slinger aan geven? Dank!

@Mirthe95, Mijn ervaring is nu, dat je het beste even kunt bellen 0800-0402.

Als ik bel word ik doorverwezen naar deze internetpagina en wordt de verbinding verbroken.. Kan me goed voorstellen dat ze nu niet goed bereikbaar zijn, dus hopelijk lukt het zo ook. dank voor det tip!

Hey @Mirthe95, hulp is gekomen :) Ik heb je CAS-ID een slinger gegeven!  

Hallo, wij hebben digitenne in de caravan en is een paar maanden niet gebruikt. 

Krijg foutmeldingen 016 dat er geen abonnement is.

 

Ik vermoed dat het CAS nummer niet meer klopt..

Kan iemand dit controleren?

Mvg. Gijs.

 

Hoi @Annajo . Het cas id was inderdaad nog niet geactiveerd. Dat heb ik zojuist gedaan.

Kun je straks nog even handmatig de zenders zoeken? (instructies zijn hier eerder gepost door @Noordzee )  .  Mocht het daarna nog steeds niet lukken, laat het weten.

Reputatie 7
Badge +28

@Annajo @Erwin_ 

De instructie staat in het startbericht van dit topic. Voor Annajo is het zoeken op RF-kanaal 44.

Helaas..het lukt niet...

 

Reputatie 7
Badge +28

@Annajo 

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Het is niet zo dat je dan meteen beeld hebt, de activatie kan wel tot en uurtje duren. Laat de ontvanger na het doorlopen van deze instructie aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

 

@Annajo

Dan kun je nu het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
 

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 
 

Het is niet zo dat je dan meteen beeld hebt, de activatie kan wel tot en uurtje duren. Laat de ontvanger na het doorlopen van deze instructie aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uitgezet worden. 

 

Super! Hij doet het nu met alle zenders 👍

Heel erg bedankt voor de uitgebreide oplossing!

 

Reputatie 7
Badge +17

Annajo Goed om te horen! Noordzee, bedankt voor het bijspringen :hugging:

Hey hallo,

Een jaar geleden had ik dit probleem na een week, wat blijkbaar bij iedereen gebeurden.

Nu een jaar later heb ik het weer… kan het verholpen worden? Alle gegevens staan als het goed is al ingevuld etc.

 

met vriendelijke groet,

Rico

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Marlin96, welkom terug! Jammer dat je er nu weer tegenaan loopt! Ik zie twee CAS ID's in je profiel staan. Gaat het om beide of een van beide? Wil je in dat laatste geval de laatste drie cijfers van het CAS ID doorgeven hier?

Als ik naar een andere zender wil kijken dan NPO 1, 2, of 3 bijvoorbeeld RTL4 dan lukt dat niet en dan krijg ik de fout code E016-0

 

Als ik deze foutcode erbij zoek dan lees ik dat ik via mijnkpn mijn wijzigingen door kan geven. Maar ik heb geen wijzigingen. 

 

Ook heb ik een tijdje geleden een mail gekregen dat KPN de het zogenaamde CAD nummer nodig had. Omdat deze digitenne op mijn boot is heeft het even geduurd maar op 11 april heb ik dat doorgegeven via de mail waarin ik het heb gekregen.

 

Al met al nog steeds geen goedwerkende Digitenne. Wat kan ik daar nou aan doen?

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sensation ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met het CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

En in welke plaats lig je nu met jouw boot?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Sensation, bedankt voor jouw bericht! Ik zie dat je profiel is aangevuld, maar het CAS-ID nummer mis ik nog. Wil je die nog toevoegen bij persoonlijke opmerkingen en een seintje geven?

Hoi Susan. Het Cas nummer heb ik geschreven in persoonlijke opmerkingen. Maar bij deze dan nog maar een keer: Het Cas-nummer is: 4637-635-242-6 De boot ligt nu in Amsterdam.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Sensation Bedankt voor je gegevens. Ik heb het kastje even opnieuw toegevoegd aan het abonnement. De afronding hiervan kan een paar uur duren. Je kunt af en toe het kastje opstarten en kijken of hij werkt!

nou dit is fraai ik heb al langere tijd digitenne van kpn normaal heb ik gewoon beeld en sinds vandaag krijg ik de volgende code: EO16-0 heb de zenders al op nieuw gezocht maar helaas niks werkt. Ik zal hem nu 1 uur op CNN laten staan om te kijken wat er gebeurt. Mocht dit niet werken dan morgen maar bellen tenminste als ze bereikbaar zijn tis natuurlijk wel zondag 

Reputatie 7
Badge +28

@Willem76 

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Willem76

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

ik heb mijn gegevens achtergelaten 

Reageer