Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Mijn Digitenne basis abonnement is niet geactiveerd Kan ik dit zelf of moet dit KPN doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Picojesjuul  ***

 

Werkt dus ook niet😡😡😡

 

Klaar mee, maandag opzeggen, 85 euro per maand willen ze bij Ziggo ook wel hebben

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst en CAS ID verwijderd

Gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Mijn Digitenne basis abonnement is niet geactiveerd Kan ik dit zelf of moet dit KPN doen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

@Henry Abels welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook graag het CAS ID vermelden onder ‘persoonlijke opmerkingen'. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan helpen we je er verder mee. Lees daarnaast even de beginpost van dit topic. Daar staat in wat je zelf kunt doen als het aan onze kant goed staat.

 

@Picojesjuul welkom! Het forum is niet 24/7 bemand en je bent niet de enige die hier een vraag stelt. Het antwoord kan dus even op zich laten wachten. Inmiddels heb ik het CAS ID juist in het systeem gezet. Wil je me laten weten of het allemaal werkt?

Reputatie 2
Badge

Eindelijk heb ik het voor elkaar digitenne via mijn versterker. Deze week een nieuw digitenne ontvanger opgestuurd gekregen en nu werkt het, de oude gaf alleen een harde brom op de line uit.

Maar voor het gemak ben ik opzoek naar een lijst met radiostations die ik via digitenne kan ontvangen waar o waar staat deze lijst.

Reputatie 7
Badge +28

Dat kan @Michiel1 

De lijst met TV-zenders en radiozenders:

 

a7dde259-a4ed-48e9-aa93-401bc26d535f.png

 

48e8e8c5-3c45-4c07-a309-b96f18421de6.png

Deze lijkt me makkelijker. Ook te printen met wat copy/pasten.
Bron: volledig overzicht Digitenne op Breedbeeldweetjes.

101 NPO Radio 1
102 NPO Radio 2
103 NPO 3 FM
104 NPO Radio 4
105 NPO Radio 5
106 NPO Radio 2 Soul & Jazz
107 Veronica
108 Sky Radio 101
109 Radio 538
110 100% NL
111 Q-music
112 Classicnl
113 Radio 10
114 Arrow classic rock
115 BNR nieuwsradio
116 Slam!
117 Regionale zender
118 FunX
119 BBC radio one
120 BBC radio two
121 BBC radio three
122 BBC radio four
123 Sublime (jazz, soul, funk, lounge)
124 VRT Radio 1
125 VRT Radio 2
126 MNM
127 Studio Brussel
128 Klara
129 radiokanaal extra regiozender (indien beschikbaar)

Op de website van KPN is, gek genoeg alleen een genummerd tv-overzicht te vinden. Even scrollen voor genummerd tv-overzicht.
https://digitenne.kpn.com/zenders/

@Michiel1 , @Noordzee 

Reputatie 2
Badge

Eindelijk heb ik het voor elkaar digitenne via mijn versterker. Deze week een nieuw digitenne ontvanger opgestuurd gekregen en nu werkt het, de oude gaf alleen een harde brom op de line uit.

Maar voor het gemak ben ik opzoek naar een lijst met radiostations die ik via digitenne kan ontvangen waar o waar staat deze lijst.


Bedankt voor jullie reacties

Op mijn vorige digitenne ontvanger kon ik in stellen dat de tijd in het display kwam als hij uit stond, maar ik heb nu ZXV7200 hier kan ik het niet vinden bij de instellingen.

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan.  En wat betreft de tijd in de display:  Dit is één van de (vele) wensen die zijn doorgegeven als verbeterpunten voor in de beloofde toekomstige software-aanpassing. Dus mogelijk wordt dit in de toekomst gefixt.    

Ik kan ook alleen 1,2,3 ontvangen. Ik krijg foutmelding E-016

Reputatie 7

Hey @Clever, welkom op het KPN forum. Ik wil graag je signaal weer activeren. Jouw gegevens zijn al ingevuld, top! Ik zie dat je naast je internet digitenne afneemt. Het CAS-id dat je in je profiel hebt ingevuld, klopt niet(?!) of komt voor bij een andere provider? Zou je het CAS-id voor de zekerheid eens willen controleren? Of heb je de tuner via een ander gekregen toevallig? Ik hoor graag van je :)

 

Reputatie 7
Badge +28

@Clever   (nu even met tag) 

Jouw gegevens zijn al ingevuld, top! Ik zie dat je naast je internet digitenne afneemt. Het CAS-id dat je in je profiel hebt ingevuld, klopt niet(?!) of komt voor bij een andere provider? Zou je het CAS-id voor de zekerheid eens willen controleren? Of heb je de tuner via een ander gekregen toevallig? @Nadia  hoort graag van je :)

 

Ik heb een nieuw abonnement maar het lukt niet om iets te ontvangen. Alles is volgens de gebruiksaanwijzing geinstalleerd. Alleen zie ik de zenders NPO 1,2 en 3 niet.

Reputatie 7
Badge +28

@GroteBeer2013 

Vul even de gevraagde gegevens in jouw forumprofiel. (Zie startbericht)

Reputatie 7
Badge +21

@GroteBeer2013, bedankt voor je bericht! Ik help je graag verder, maar heb hiervoor wel wat gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Geef even een seintje als dat gelukt is, dan duik in de systemen in!

Wij hebben een digitenne ontvanger voor de camping.

vorig jaar deed deze het goed, nu krijg ik de foutcode E016-0 voor alle zenders behalve NED 1,2 en 3.

ik heb een profiel aangemaakt met het CAS nummer.

Ik begreep dat jij kan kijken of het abonnement geactiveerd is?

bij mijn product gegevens op mijnKPN staat Digitenne abonnement - Gratis

Zet 'm eens aan op het kanaal van CNN (30) en laat 'm daar tot een uur ofzo op staan, @Remhar .

Als een Digitenne-ontvanger ca. 5 weken niet is/wordt gebruikt raakt ie z'n abonnementsgegevens kwijt.

Heb je thuis, als je niet op de camping bent, geen behoefte aan extra tv / ontvanger? Digitenne is landelijk bruikbaar. (met herscan bij verplaatsing tussen regio's/provincies).

Reputatie 7
Badge +21

Wij hebben een digitenne ontvanger voor de camping.

vorig jaar deed deze het goed, nu krijg ik de foutcode E016-0 voor alle zenders behalve NED 1,2 en 3.

ik heb een profiel aangemaakt met het CAS nummer.

Ik begreep dat jij kan kijken of het abonnement geactiveerd is?

bij mijn product gegevens op mijnKPN staat Digitenne abonnement - Gratis

Ik heb zojuist jouw ontvanger gerefreshed. Laat je de ontvanger een tijdje aanstaan? Als het goed is moet het nu weer werken. Laat je ons weten of het weer werkt?

Goedenavond,

sinds vanavond krijgen we bij alle zenders die we via digitenne willen bekijken foutcode 016. Behalve npo 1,2 en 3. Voorheen werkte it gewoon prima. Kan iemand dit oplossen voor ons?! Bij voorbaat dank!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedenavond,

sinds vanavond krijgen we bij alle zenders die we via digitenne willen bekijken foutcode 016. Behalve npo 1,2 en 3. Voorheen werkte it gewoon prima. Kan iemand dit oplossen voor ons?! Bij voorbaat dank!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Dat kan ik en dat wil ik @OlofMaas Zoals je in dit topic, waar we je vraag in hebben geplaatst, kunt zien is het een probleem dat vaker voorkomt. Ik heb zonet het activatiesignaal opnieuw naar je ontvanger gestuurd. Wil je de zenders opnieuw zoeken, op de manier zoals die in het startbericht wordt aangegeven? En laat daarna je ontvanger een uurtje op NPO 1 staan. Dan blijft het daarna goed gaan. Laat je weten of het allemaal is gelukt? 

Hallo @Bart_  Helaas blijft het probleem bestaan nadat ik je instructies heb opgevolgd. Heb je nog een alternatief wat we kunnen proberen? Ik verneem het graag. Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +20

Dat is gek, @OlofMaas We proberen het nog eens. Ik heb het signaal weer doorgestuurd. Reset je ontvanger en zoek de zenders opnieuw. Laat 'm daarna echt wel even op NPO 1 staan. Ik ben benieuwd!

@Bart_  dank je wel! Ik ga het nog een keer proberen. Even voor de zekerheid…. moet ik de zenders automatisch of handmatig laten zoeken?

Reputatie 7
Badge +20

Doe maar even op deze manier, @OlofMaas 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hoi @Bart_ , nu werkt het wèl weer helemaal goed! Hartstikke bedankt voor je goeie en snelle hulp! Top!

Reageer