Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

@I.Schobben . Ik heb zojuist het cas id dat in je profiel staat een duwtje gegeven. Kun je controleren of dat effect heeft gehad?

Badge

Hij werkt weer. Hartelijk bedankt.

Badge

2e Digit enne kastje geeft foutcode e016-0 aan. Kan iemand van kpn dit probleem oplossen. Dit al eens meegemaakt met het 1e kastje. Dit ging toen via de kpn chat. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Peter046 ,

De chat is op dit tijdstip gesloten. 
 

Een moderator kan wel voor jou een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet de ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. 

Reputatie 7
Badge +28

@Peter046 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Zet de ontvanger alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitblijven. 

Badge

@Noordzee  heb zojuist alles ingevuld. Heb kastje nu op zender 1 staan. Kpn chat is niet actief volgens mij. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Peter046, welkom! Dank voor je gegevens, daarmee heb ik gelijk gekeken en de ontvanger een zetje gegeven. Laat hem even lekker een uurtje aanstaan. Als het dan nog niet werkt, check of je antenneplaatsing nog goed genoeg is. Doe vervolgens de manier van zenderzoeken zoals in het startbericht van dit topic waar we je heen verplaatst hebben.

Badge

Dankjewel voor de goede hulp. Digitenne ontvangt de zenders weer👍

 

Graag zou ik de activatiecode ontvangen! 

Beste, ik heb zojuist het profiel aangevuld. Kan daar alleen niet het CAS-ID nummer aanvullen, klopt dat? Gr Robin

Reputatie 7
Badge +16

Dat kan, @Robin_Schillemans maar daar hebben we echt het CAS ID nummer voor nodig. Wil je deze toevoegen in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen'? 

 

Beste,

Ook hier de E016-0 foutmelding.

Ik denk tijd voor een nieuwe activatie, want alle andere trucjes van dit forum al geprobeerd. 

 

Vriendelijke groet,

Paul

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb zojuist een activatiesignaal @Pauke88 naar de ontvanger gestuurd. 

Dankjewel @Jeroen_dB! Helemaal top! Hij doet t weer!

Graag activering doorzenden naar Cas ****

Postcode **** 

 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)
*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jzweerus, ik heb je privégegevens even verplaatst naar je profiel en je topic samengevoegd met het verzameltopic.
Ik kijk graag even met je mee! Kun je daar je huisnummer nog toevoegen en hier even een seintje geven?

Heb telefonisch contact gehad en ze hebben hem weer opnieuw geactiveerd.

Dank voor uw reactie 

Reputatie 2

helaas krijg ik na 1 week ineens geen ESPN meer en krijg ik fout code (017-0) te zien.

Hoe is dit op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 2

helaas krijg ik na 1 week ineens geen ESPN meer en krijg ik fout code (017-0) te zien.

Hoe is dit op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


aanvulling hierop : ik heb al mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Graag een activatie signaal

Reputatie 7
Badge +20

helaas krijg ik na 1 week ineens geen ESPN meer en krijg ik fout code (017-0) te zien.

Hoe is dit op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


aanvulling hierop : ik heb al mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Graag een activatie signaal

Heel mooi @SjakieDO Ik heb je ontvanger een zetje gegeven. Wil je 'm een uurtje op NPO 1 laten staan? Daarna zou alles moeten werken. 

Reputatie 2

helaas krijg ik na 1 week ineens geen ESPN meer en krijg ik fout code (017-0) te zien.

Hoe is dit op te lossen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


aanvulling hierop : ik heb al mijn gegevens aangevuld in mijn profiel. Graag een activatie signaal

Heel mooi @SjakieDO Ik heb je ontvanger een zetje gegeven. Wil je 'm een uurtje op NPO 1 laten staan? Daarna zou alles moeten werken. 


Dank je wel Bart, ben helaas nu niet op camping waar digitenne staat. Als ik er ben zal ik hem uurtje op NPO1 laten staan

CAS ID: **********

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy en topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

@Carel75 welkom! Ik heb jouw ontvanger een zetje gegeven. Wil je eens kijken of het nu wel werkt?

Graag ontvang ik een activeringssignaal.

Ben al sinds 2008 abonnee en altijd betaald en nu werkt alleen NPO 1,2 en 3 nog en de lokale zender.


*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @divado, welkom op ons forum! Ik heb je reactie verplaatst naar dit verzameltopic!
Ik zie dat je gegevens al ingevuld hebt, deze ontvanger staat al goed gekoppeld aan je abonnement. Ik heb hem een zetje gegeven, als je m nu een half uurtje op NPO1 laat staan moet ie werken!

Reageer