Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?


Reputatie 7
Badge +28

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

 

In dit topic helpen we je een handje :wink:

De nieuwste innovatieve servicetool is de Digitenne Manager.
Met de Digitenne Manager hebben klanten nu de controle over hun eigen kijkervaring.

Enkele problemen die klanten via deze tool kunnen verbeteren of oplossen:

  • Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!


Lukt dat niet? Dan helpen we jou via het forum. 

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel


2955 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Beste KPN,
zie mijn persoonlijk profiel.
ik heb code E150-0. Kunt u dit oplossen aub.

Hans

Dat kan ik, @hanzel12 Ik heb je ontvanger vanuit hier opnieuw geactiveerd. Wil 'm even resetten, de zenders opnieuw zoeken en daarna de ontvanger een uur op NPO 1 laten staan. Dan wordt de activatie goed doorgevoerd.
ik ga het proberen!
ik laat het weten.
Hans
Helaas, eerst alleen NPO 1,2 en 3! Daarna weg en geen antennesignaal. Gereset en na veel 5 en en 6 en weer zenders opgehaald lukt wel en niet antenne signaal van 0 naar 100% en alles er tussen. Fabrieksinstellingen gedaan en nu uiteindelijk weer foutcode E150-0 waar alles mee begon. Morgen verder, ga nu slapen! Zzz
@Susan_
Het werkt nu allemaal. Heel fijn. Nogmaals bedankt
Reputatie 7
Badge +21
@hanzel12 Ik heb het software van de tv-ontvanger vernieuwt. Wil je de ontvanger nog eens resetten en daarna uitgebreid zenders? Welk model/type antenne heb je?
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Ik heb onlangs Digitenne gekregen maar al vanaf het begin krijg ik de foutcode E017-0: uw abonnement is nog niet geactiveerd en kan ik alleen NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders zien. Ik heb inmiddels ook het Forum profiel ingevuld.
Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen!
Vikash, bedankt voor je reactie. Kan pas vanavond kijken, nu op mijn werk. Ik kom erop terug!
Hans
Goedemiddag,

Ik heb een kastje ZXV7200 die ik pas heb geïnstalleerd. De 1e week had ik gewoon alle zenders, maar ineens heb ik alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 en Rijnmond. Bij de rest staat dat digitenne niet geactiveerd is. Bij het menu en dan bij kopje abonnement staat ook achter basisabonnement een nee.Heb alle instellingsstappen nogmaals doorlopen maar die helpen niet. Denk dat jullie hem vanaf jullie kant moeten activeren. Heb in mijn profiel alle benodigde gegevens staan.
Is er een moderator die dit voor mij na wilt kijken. Alvast bedankt.

Ik hoor van jullie.
Groetjes en een fijne dag
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Brenda078 Ik heb je ontvanger opnieuw geactiveerd. Wil je de ontvanger resetten, de zenders opnieuw zoeken en 'm daarna een uurtje op NPO 1 laten staan? Laat je weten of dit heeft geholpen?
Hallo @Bart_ bedankt en ik ga het gelijk doen. Laat je strakkies weten of het geholpen heeft
@Bart_ hallo Bart alles doet het weer hoor. Bedankt voor het snelle regelen👍
Reputatie 7
Badge +21
@Foutcode E017-0, jouw CAS-ID nummer was nog niet gekoppeld aan je abonnement. Dat heb ik nu even geregeld, dus hij zou het moeten doen zo meteen! Wil je dit eens controleren, en eventueel de ontvanger even uit-en aanschakelen?
@Susan_
Dankjewel! Alles doet het nu!
Badge
hebben van alles geprobeerd. Geen RTL etc, alleen Ned 123 & L1
Bij de gegevens staat
Basisabonnement nee
Betalingsachterstand nee
maar we hebben een digitenne abonnement met maandkosten 17 euro afgesloten dat 29.8 geactiveerd zou zijn.

De beschreven handmatige manier doorlopen, geen resultaat
Reputatie 7
Badge +21
@johermans Wat vervelend dat je alleen maar naar de NPO zenders kan kijken. Wij zullen voor je uitzoeken hoe we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
Badge
cas aan profiel toegevoegd
Reputatie 7
Badge +20
cas aan profiel toegevoegd
Dank @johermans Ik heb je ontvanger geactiveerd. Wil je 'm resetten, de zenders opnieuw zoeken en 'm daarna een uurtje op NPO 1 laten staan? Laat je weten of dit heeft geholpen?
Hallo,

zelfde als iedereen hier op dit forum, na 1 week nog alleen NPO 1, 2 & 3

Gegevens zijn toegevoegd aan het profiel...

bedankt alvast!
Badge
Dag Bart
bedankt, het werkt.
Groetjs
Jo
Hoi @Jeswen . Dank voor de informatie. Ik heb de stappen doorlopen. Je zou nu weer alle zenders moeten hebben. 🙂
Hoi Erwin,
Het werkt nog niet... ik heb hem na je melding gereset, de zenders opnieuw gezocht en daarna de ontvanger een uur op NPO 1 laten staan. Kan ik nog iets anders doen?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Jeswen,

Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Laat de ontvanger dan op CNN staan. Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
casnr.**
serienr.**

Activeren s.v.p. heeft gewerkt, na 2 dagen niet meer!

Admin: Privégegevens verwijderd, samengevoegd met centraal topic
Reputatie 7
Badge +28
Thanks @Noordzee!

@Jeswen: Als het na deze stappen nog niet werkt, kun je dan controleren of het Basispakket actief staat bij Menu > Abonnementsstatus?
Reputatie 7
Badge +28
@Joop v d Akker: Welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit centrale topic. Kun je jouw adresgegevens nog toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan activeer ik de ontvanger.

Reageer