Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2003 keer bekeken

Zie titel. Drop outs op alle tv- en radiozenders. CAS nummer xxxxxx 381-3.

3 verschillende antenne's 'getest’. En de antenne locaties zelf hebben goede ontvangst.

(zo heb ik niks aan m'n tv backup. Toch 2 storingen in een week bij i-tv….)

icon

Beste antwoord door PeterG 27 September 2023, 15:30

Bekijk origineel

223 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @PeterG ,

Heb je dat nu nog steeds? 

Een paar uur geleden was er een flinke onweersbui bij jou in de regio en dan krijg je soms atmosferische storingen. Daar doe je niets aan.   

 

Nu weet ik niet exact wat er met die dropouts wordt bedoeld, ook onze vip5202 heeft regelmatig zwart beeld. Bijna twee keer per uur, op meerdere kanalen.

Reputatie 7
Badge +28

Dat is dan wat anders dan met Digitenne of bv satellietontvanger. 
 

Ik heb het hier allebei en ik weet dat bij extreem weer er uitval kan plaatsvinden. Kon het vanmiddag niet testen tijdens het onweer vanwege andere verplichtingen. 

Dit gaat over digitenne @Galdor68 .

Maak je voor je interactieve tv ontvanger een eigen topic aan alsjeblieft?

 

Noordzee. Ik heb 't al dagen en het wordt steeds frequenter. Radio of tv of een bepaalde mux maakt niet uit.

Reputatie 7
Badge +28

Vervelend @PeterG ,

Dan wordt het wederom tijd voor een omruil van jouw ontvanger. 
 

Ik hoop dat je dit keer een Rebox krijgt. Die ontvangers werken nu eenmaal beter. 
 

 

Ik hoop dat je dit keer een Rebox krijgt. Die ontvangers werken nu eenmaal beter.

Die kans is helaas erg klein.

Volgens mij worden alle Reboxen aan de kant gezet om als noodpakket gebruikt te worden.Misschien kan een moderator een Digitenne noodpakket toesturen en die onder Peter's abonnement activeren, maar ik verwacht van niet…

 

Reputatie 7
Badge +28

Waar een wil is, is een weg. Voor een aantal klanten is ooit via via een Rebox geregeld. 
 

Er zouden er voldoende in het magazijn moeten liggen. 

Klopt, er kunnen wel verzoeken ingediend worden en dan kan er een rebox gestuurd worden.Maar eigenlijk alleen bij noodpakketten of specifieke gevallen.

In dit geval werkt de ZXV7200 doorgaans prima bij Peter begrijp ik, alleen is de levensduur kort.Dat zal bij andere mensen ook zo zijn, dan kunnen ze alle ZXV7200's wel omruilen.Dat gaat KPN echt niet doen.

 

Hopelijk dat als Digitenne langer dan 2030 blijft KPN toch meer Reboxen gaat kopen, die ZTE troep moet echt weg…

 

 

Inderdaad. Beter één keer een goede dan elke 2 jaar (!) een minder goede. 

Reputatie 7
Badge +28

 

 

Hopelijk dat als Digitenne langer dan 2030 blijft KPN toch meer Reboxen gaat kopen, die ZTE troep moet echt weg…

 

 

Dat (Nieuwe partij Rebox) gaat niet gebeuren. Tegen die tijd (over zeven jaar) heeft bijna iedereen een TV welke het CI+-module ondersteunt. En die “insteekkaart” is daardoor toekomstbestendig. 

Geef ik je gelijk in @Noordzee .

Ik verwacht overigens wel dat Rebox daar op in gaat spelen, en dat er binnen niet al te lange tijd een ontvanger beschikbaar komt waar de CI+ module in past.Hopelijk met opname mogelijkheid.

Hoi @PeterG . Ervaar je dit nog steeds?

Zoals je waarschijnlijk al weet heb ik geen enkele invloed meer op welk type tuner er wordt opgestuurd. Ik kan alleen een knopje ‘omruil’ indrukken als ik de indruk krijg dat ie stuk is.

Hoe is het nu met de dropouts?  Gezien je kennis en achtergrond neem ik aan dat alles wat je er zelf aan kunt doen wel is uitgesloten. 

 

Reputatie 7
Badge +28


Ha @Erwin_ ,

Ik ben bang dat dit niet spontaan overgaat. Die ZTE-ontvangers blijken in de praktijk niet jarenlang goed te kunnen blijven functioneren. 

Een paar jaar terug heeft oud-moderator Bart (via de jou bekende Digitenne-man???) een Rebox kunnen regelen voor een aantal klanten met ontvangstproblemen. Zij waren daarmee geholpen. Gezien de terugval in Digitenne-abonnees zouden in het magazijn voldoende Rebox-ontvangers moeten liggen. Iemand zou met de afdeling “omruil” moeten schakelen in plaats van alleen op een knopje drukken. Want dan is de kans 95% dat er weer een ZTE-ontvanger verstuurd gaat worden. 

Ik ben bang dat dit niet spontaan overgaat. Die ZTE-ontvangers blijken in de praktijk niet jarenlang goed te kunnen blijven functioneren. 

Is dat zo?

Ik herken alleen issues met sommige tuners die het bij sommige klanten niet goed doen. Volgens mij staan er duizenden ZTE's  al jaren vredig en stabiel te draaien in Nederland. Maar als jij het tegendeel kunt hardmaken heb ik iets om mee naar de product owner te gaan. 

@Erwin_,

Ik heb ergens gelezen dat het soldeerpunt van de antenne aansluiting van inferieure kwaliteit is, en dat dit (op den duur) contactproblemen oplevert.

Of dit klopt, ik heb geen idee.Om dat te achterhalen zou iemand de afscherming tijdelijk moeten verwijderen, opnieuw solderen en de afscherming opnieuw plaatsen en dan kijken of dat effect heeft:

Foto van KeesYagi

Overigens zijn er ook verhalen in de ronde dat de ontvanger de warmte niet goed kwijt kan, je ziet op de bovenstaande foto ook duidelijk dat de koelvinnen helemaal niet hoog zijn.Bij bv. de Thomson TG789vn Experia Box zijn deze koelvinnen veel hoger en zorgen voor een beter warmte afgifte:

 

Reputatie 7
Badge +28

Is natuurlijk lastig om hard te maken. Er zijn ongetwijfeld duizenden abonnee’s die hun ontvanger niet dagelijks (of soms zelfs niet maandelijks) gebruiken. Iemand als @PeterG gebruikt de ontvanger wel frequent, al is het maar om radiozenders te beluisteren. 

Inderdaad. Radio. 

Maar vrijwel niet meer te doen momenteel. 

Ooit was er een ontvanger, ik geloof de TF6500, die berucht was om een ELCO die het meestal na (ook) een jaar of 2 begaf.

Maar de zxv7200 werkt op zich prima maar is ook een zwakke broeder. Geen lang leven.

Hopelijk komt er wel vandaag of morgen een moderator langs. Het is nu wel irritant.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG 

Moderator @Erwin_ is al up and running. 

Ooit was er een ontvanger, ik geloof de TF6500, die berucht was om een ELCO die het meestal na (ook) een jaar of 2 begaf.

Dat zou bij deze natuurlijk ook zo kunnen zijn.Misschien kan jouw ontvanger voor onderzoek opgestuurd worden om de genoemde dingen te controleren.

Hoi @PeterG . Ervaar je dit nog steeds?

Zoals je waarschijnlijk al weet heb ik geen enkele invloed meer op welk type tuner er wordt opgestuurd. Ik kan alleen een knopje ‘omruil’ indrukken als ik de indruk krijg dat ie stuk is.

Hoe is het nu met de dropouts?  Gezien je kennis en achtergrond neem ik aan dat alles wat je er zelf aan kunt doen wel is uitgesloten. 

 

Ai, @Erwin_ 

Ik had je reactie compleet gemist. Drop outs nu vaak wel zo'n 20 per uur. Soms enkele binnen 5 minuten.

Het ding is momenteel maar ff buiten gebruik. Gebruik 'm inderdaad voornamelijk voor radio, dagelijks enige uren.

Je mag op het knopje omruil drukken. Het wordt toch weer een zxv7200. Maar hopelijk wel een nieuwe, want dan blijft ie het tenminste weer 2 jaar werken. Want dat is ongeveer de termijn.

Erwin schrijft: Maar als jij het tegendeel kunt hardmaken heb ik iets om mee naar de product owner te gaan. 

Tot heden is de levensduur van de 7200's hier maximaal 2 jaar. Echt slecht.

@martijn197108 @Noordzee  @PeterG   

Dank voor de aanvullende info.   Ik zorg dat Peter een nieuwe krijgt en stuur dit topic door naar onze digitenne man. 

 

Dank je @Erwin_ .

Heb ‘m nu aan. Radio Veronica op 107. Veel onderbrekingen. Ook via Arrow 114 en NPO S & J 106. Dus een nieuwe is wel heel fijn. Maar het maakt niet uit welke tv of radiozender aan staat. En het is ook ongeacht FTA of betaalde zenders.

Ik zie de nieuwe graag tegemoet. Komt ‘ie naar m'n huisadres?

Ik heb 'm naar de Gamma gestuurd, @PeterG .  Huisadres kost je extra want dan moet het met een koerier. 

Gamma, Cruquius? Ah, okee. Hoe krijg ik bericht dat ik 'm kan afhalen? (tegen inlevering van de oude).

Krijg je een sms?

Hoe Track & Trace werkt weet ik niet.

Hupseflups.

Een ontvangen sms geeft antwoord op de bovenstaande vragen. Ook of je een sms krijgt…. 😁

Reageer