Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2004 keer bekeken


Toon eerste bericht

223 reacties

Ik kan daar allemaal niet met iDeal betalen helaas.

 

Zo te zien kan het wel met een bank overschrijving

Pre payment

Once order is placed, we will send customer an invoice to be payed for his order. Once invoice is payed we will ship the order.

 

Reputatie 7
Badge +28

Wit stickertje met blauw raster. Met in ie vakjes allerlei cijfers en letters.

Dan is 'ie gewoon nieuw.Blijkbaar heeft KPN een erg grote voorraad.

 

 

Helaas is die niet meer in de webshop te koop.Nog één winkel in Stockholm heeft ze nog….Verder bij de Zweedse MediaMarkt volledig uitverkocht😔

Mij lukt het gewoon bij de Zweedse Mediamarkt: 

https://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelOrderRegistration?storeId=90952&catalogId=11651&langId=-16&krypto=CXnhAcO5Hudf53TfJiNdNw%2BQ8PN5fLJg0f4Dk5QWrnKWdMvYP03AVGh4CpK3inmDkQpc6tw2Z5PooSu8g7hVJ%2FdLUAlsf17Yu220Ubzk0AKKrLOINydIa5Bus9oOO8EBUPtN%2FDyVSw3fITk6XEONVV%2BVSsbRyIDL%2Be8%2BNzO1AoKr7rLTOqK3ilH7nkIh2KXSTGsJS%2BRXGWcEmevu6tVsezDnOOR7caqGkzV6EJixs3q%2BpLVys4JrsOEjvTJr9gRRs9EgS%2F%2BhQybSNPWUcdriIahHXnfHlenMO6b49sqNc1uVPZxRnPrcR0uKTKuxt3cZ

Weer verrassend:

Met een tv zender lijkt het wel te werken. Nu RTL 4 aan sinds 18:40 uur. Tot 19:50 uur. En nog geen enkel dipje gehad.

Maar met een radio zender is het dus wel met dipjes.

@Noordzee,

Er staat wel '’Ej i webblager'’ wat dus vertaald betekend dat er helaas geen online voorraad is...

 

Reputatie 7
Badge +28

Kan heel goed. Rtl 4 zit op RF-32, Arrow op RF-45. Hoe hoger het RF-kanaal, hoe slechter de ontvangst. Boven RF-48 zitten de telefoonfreqenties. 

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee,

Er staat wel '’Ej i webblager'’ wat dus vertaald betekend dat er geen online voorraad is🙄

 

Ik kwam via de gastkassa en dan rekenen ze zo’n 8 euro verzendkosten. 

Het valt te proberen @Noordzee , als ze 'm alsnog niet kunnen leveren zullen ze het bedrag wel terugstorten.

Reputatie 7
Badge +28

Ik kon zelfs Nederland selecteren als land voor de verzending. 

@PeterG ,

Wat ik nu ook bedenk, is dat je misschien langs een KPN winkel kan gaan.Mogelijk hebben ze daar wel een Rebox.

Ik hoop in ieder geval dat Erwin of eventueel de KPN winkel iets voor je kan betekenen.

 

Reputatie 7
Badge +12

@PeterG wil je me morgen even taggen?? (Of vanmiddag, het is nu al nacht) dan krijg ik een mailtje als herinnering.
 

Zal even aan een collega in de winkel vragen welk type Digitenne ontvangers ze hebben mocht je er over na denken naar de winkel te gaan. Dat scheelt weer een eventueel onnodige toch.

Hoi, @Ik_Combineer .

Wat een leuk aanbod. Niet geschoten….

De 2 winkels in Haarlem komen qua afstand en beschikbaar vervoer in aanmerking.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, @Ik_Combineer .

Wat een leuk aanbod. Niet geschoten….

De 2 winkels in Haarlem komen qua afstand en beschikbaar vervoer in aanmerking.

Ik heb contacten in Europoort, hier twee winkels gevraagd en die hebben de ZTE ZXV7200. Neem aan dat alle winkels dezelfde voorraad geleverd krijgt. Moet een moderator wel even een aantekening maken in het systeem dat je hem in de winkel mag omruilen, anders geven ze geen nieuwe mee zo ver ik weet.

Reputatie 7
Badge +28

Ja @Ik_Combineer ,

Dat zat er dik in.

De enige hoop voor @PeterG is dat @Erwin_ iets kan (laten) regelen.

Of Peter koopt in Zweden zo'n XORO-ontvanger….

  

Dank je Ik_Combineer.

Ik laat het voor nu even bij de huidige. 

Ik ga denk ik wel een DAB+ radio kopen die wel stereo is op de audio uitgang. Of dat line of headphone is maakt voor de line in van de versterker niet uit.

Ik wou het eigenlijk niet zeggen...Maar:

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/schotelantennes/m1988089976-rebox-rbx2800

Ik weet het, het is niet zoals het hoort.Maar je komt er echt niet door in de problemen.En als je de ZXV7200 netjes terugstuurt maakt het voor KPN ook niks uit.

 

Hmm, die behuizing maakt geen 'plastic’ indruk zoals bij de 7200. Kast ziet er al degelijker uit; dat zal ook wel wat over het interieur zeggen, @martijn197108 .

PS @Noordzee . Niet alleen dips in radio op Arrow Classic rock (nts 2), maar ook in radio Veronica (nts 2). En zelfs met de vorige ook gehad bij NPO S & J. Die heb ik op deze nog niet aan gehad.

Zal 'm vandaag op radio Veronica houden. En vanavond in de vooravond RTL 4. Want na 20:00 uur is dat ook niet veel soeps.

Hoi, @Ik_Combineer .

Wat een leuk aanbod. Niet geschoten….

De 2 winkels in Haarlem komen qua afstand en beschikbaar vervoer in aanmerking.

Ik heb contacten in Europoort, hier twee winkels gevraagd en die hebben de ZTE ZXV7200. Neem aan dat alle winkels dezelfde voorraad geleverd krijgt. Moet een moderator wel even een aantekening maken in het systeem dat je hem in de winkel mag omruilen, anders geven ze geen nieuwe mee zo ver ik weet.

Aantekening maken is uiteraard geen probleem. Maar dan vertrekt Peter dus wel wéér met een ZTE uit de winkel.  

En het blijft me verbazen.  Ik wil best mee in het verhaal dat een ZTE een kortere levensduur heeft. (hoewel ik daar geen enkel concreet bewijs voor heb).  En het is natuurlijk ook wel opvallend dat een Rebox bij aanhoudende problemen vaak een oplossing is. 

Maarrrr.   Er staan in Nederland duizenden ZTE's  netjes hun werk te doen. En als ik het goed begrijp heeft die van @PeterG  het ook jaren goed gedaan.  Dus je hebt misschien gewoon pech met die omruil, Peter.  

Specifiek een Rebox jouw kant opsturen gaat mij niet lukken. Of ik moet ergens inbreken bij een depot maar dat gaat me net iets te ver ;-)

Moeten we nóg een omruil proberen, @PeterG ? dus gewoon weer via de gamma o.i.d. 

Klopt @PeterG 🙂

Persoonlijk zou ik die op Marktplaats gewoon proberen, ik verwacht dat het via KPN erg veel moeite kost.

Ik heb bij mezelf ook een RBX2800 kunnen testen en hij werkte helemaal prima, terwijl de ZXV7200 hakkelde.Ondanks dat wilde KPN er mij geen toesturen.

 

Erwin_ schrijft: Er staan in Nederland duizenden ZTE's  netjes hun werk te doen. En als ik het goed begrijp heeft die van Peter G het ook jaren goed gedaan. 

Als jij een levensduur van maar 2 jaar “jaren” vind…. @Erwin_ . Dan mag dat van mij. Ik vind dat ontvangers/decoders toch wel minstens 5 jaar probleemloos moeten werken.

Sinds het nieuwe systeem heb ik een ZTE gehad van zomer 2019 tot zomer 2021. En van zomer 2021 tot onlangs (2023) de net omgeruilde.

Zelfde ervaring heb ik met kennissen die 2 ZTE's hebben. Al 3 keer de mijne uitgeleend (als ie het doet). Zij kunnen echt niet zonder tv ivm omstandigheden.

Ik raad ook niemand Digitenne aan. Prachtig beeld; waardeloze apparaten.

PS m’n i-tv ontvangers doen het wel echt jaren!

We kunnen nog een gokje wagen al is deze laatste note bene een nieuwe. Volgens de sticker informatie en kennis van @martijn197108 . (ik vrees dat die rbx dan niet geactiveerd wordt, Martijn)

Reputatie 7
Badge +28

 

Ik raad ook niemand Digitenne aan. Prachtig beeld; waardeloze apparaten.

 

Digitenne is geweldig, maar dan wel met een Rebox RBX 2800 of een CI+-module.  

@PeterG schreef:

Ik vrees dat die rbx dan niet geactiveerd wordt, Martijn

Als je de KS belt lukt het waarschijnlijk gewoon😉

Is mij wel gelukt om ooit een ZTE van een andere klant op mijn klantnr te activeren, puur ter test.Lukte gewoon.Daarna eigen teruggestuurd.

Ik overwoog ook een RBX2800 op MP te kopen, maar heb ik nooit gedaan.

Inmiddels heb ik een nieuwe TV waar de insteekkaart in past, mocht ik het willen.En ik heb een antenne+ 5 v power inserter liggen om bij storing van iTV nog naar de FTA kanalen te kijken.

 

 

 

 

Digitenne is geweldig

Ik weet dat jij een nogal ouderwetse lineaire live kijker bent, , @Noordzee 

Maar voor mij en velen met mij valt het nogal tegen met digitenne:

-- Grootste tegenvaller: alleen live kijken (komt vaak niet uit; en doe ik alleen met sport, niet met films, boulevard/shownieuws, series e.d.). Nieuws uitzendingen kijk ik ook live, maar dat zou zelfs nog in zwart/wit kunnen…..😛

-- niet terugkijken

-- niet opnemen

-- geen bbc first, sbs 9, espn 4. En ook Ziggo sport niet.

--Beeldkwaliteit gelijk aan i-tv/tv+ , dus daarvoor maakt dát ook niet uit. TV+ op (nu nog) eerste 10 zelfs mooier beeld (kan heen en weer switchen).

Hier is 99 % van de tijd dat ie aan staat digitenne alleen als radiotuner in gebruik.

Reputatie 7
Badge +28

En toch zou ik je adviseren om in ieder geval ESPN en ESPN 2 voorlopig via Digitenne te bekijken in plaats van KPN TV. Want die zenders hebben nog niet die mooie beeldkwaliteit van de eerste tien zenders. Geldt natuurlijk ook voor Eurosport en nog wat zenders. 

Noordzee schrijft: En toch zou ik je adviseren om in ieder geval ESPN en ESPN 2 voorlopig via Digitenne te bekijken in plaats van KPN TV. Want die zenders hebben nog niet die mooie beeldkwaliteit van de eerste tien zenders.

Mee eens. Doe ik ook vaak. Want sport kijk ik live dus dan is niet kunnen pauzeren enzo geen bezwaar hoor.

En mijn moeder doet dat nu ook via mijn module. Want bij espn is het inderdaad net ff mooier. Voor de eerste 10 vind ik i-tv/tv+ wel mooier.

Helaas kan/werkt een module niet in mijn 43” Samsung. Wel in de kleine 32” in de slaapkamer maar daar kijk ik vrij weinig tv.

@PeterG @Noordzee ,

Toevallig net de RE-2400 bij mezelf alvast getest en echt een geweldige ontvangst, geen haperingen en zelfs de antenne richting doet 'm weinig: het beeld blijft in stand.

Deze ontvanger is, net als de RBX2800, veel beter dan de ZXV7200.

 

Reageer