Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2005 keer bekeken


Toon eerste bericht

223 reacties

Hupseflups.

Een ontvangen sms geeft antwoord op de bovenstaande vragen. Ook of je een sms krijgt…. 😁

Je zit al zo lang bij ons, ik dacht.. die kent het klappen van de zweep wel qua logistiek.   ;-)

Er wordt niet veel omgeruild of ontvangen van kpn hier. 

Laatste; digitenne module. Kwam per post. Is alweer tijd geleden. Media februari 2022 volgens mij.

Ook de TV+ box kwam juni vorig jaar via bezorger.

Reputatie 7
Badge +28

Maar nu mag je naar de Gamma fietsen. 

Ook weer eens leuk. Benieuwd wat je daar nog meer gaat kopen. 

 

Daar? De mediamarkt is er ook maar 150 meter vandaan. FF lekker neuzen Noordzee. En een lekker vers frietje van La Place gaat er ook wel in. Jammer van het matige weer….

En de Gamma heeft heerlijke ….. drop!

De Gamma heeft heerlijke ….. drop!

En…

😄

Zonder gein:

Fijn dat er een nieuwe ontvanger onderweg is, ik hoop voor je dat deze langer mee gaat😉

De nieuwe ontvanger komt niet op tijd voor de mogelijke onderbreking van internet (en dus ook tv) vanavond vanaf 22:30 uur.

De bezorging is 1 dag uitgesteld.

De oude is al helemaal ingepakt.

Hopelijk blijft 4G (hotspot telefoon) wel werken. Vorige keer dat dat het ook niet.

Reputatie 7
Badge +28

Daar? De mediamarkt is er ook maar 150 meter vandaan. FF lekker neuzen Noordzee. En een lekker vers frietje van La Place gaat er ook wel in. Jammer van het matige weer….

En de Gamma heeft heerlijke ….. drop!

Dus vandaag nog geen frietje en geen drop? 

Ook dat wordt morgen, @Noordzee . 

De frietentent de Vlaminck vlak bij mij is ook gesloten wegens vakantie. En de andere Vlaamse frietentent in mijn woonplaats is maandag en dinsdag gesloten.

En de drop? Dat wordt vandaag een drop-out 😉.

Ik moet nog boodschappen doen.  Nu ik dit hier lees moet ik wel me wel beheersen om niet rechtstreeks naar de snackbar te rijden.

Reputatie 7
Badge +28

De nieuwe ontvanger komt niet op tijd voor de mogelijke onderbreking van internet (en dus ook tv) vanavond vanaf 22:30 uur.

De bezorging is 1 dag uitgesteld.

De oude is al helemaal ingepakt.

Hopelijk blijft 4G (hotspot telefoon) wel werken. Vorige keer dat dat het ook niet.

Mogelijk kun je nog naar de NPO-zenders kijken via jouw TV? 

(De TV  waar het CI+-modem in werkt.)  

Noordzee schijft: Mogelijk kun je nog naar de NPO-zenders kijken via jouw TV? 

(De TV  waar het CI+-modem in werkt.)

Die laatste i.d. slaapkamer sowieso, module is uitgeleend aan mijn moeder.

Maar de grote Samsung staat in de woonkamer. Kan ik inderdaad NPO via DVB-T2 HEVC op krijgen. Module werkt daarop niet. Vandaar het kastje…

De enige DAB+ met een uitgang (koptelefoon) is mono. Dat gebruik ik nog wel eens naar de Pioneer.

De andere DAB+ is stereo maar heeft geen uitgang.

Beide een beetje goedkoop: Denver.

Het speelt weer. Radio via de digitenne op de versterker. Nu Arrow C.R. 114.

Wel typisch is dat je bij zenders zoeken rare nummers krijgt de laatste maanden. In de 200 reeks voor zowel tv als radio. Pas na kiezen van bijvoorbeeld “4” krijg je normale cijfers.

En helaas heeft de Gamma niet meer die verrukkelijke “klusdrop”. Ze verkopen nu gewoon zakjes Venco. Wel stroopwafels meegenomen. Die blijven in de vriezer heel lang goed. Steeds 1 of 2 eruit voor consumptie dan.

Nou, klein uurtje later kan ik melden: het heeft niet geholpen! @Erwin_​​​​@Noordzee .

Nieuwe ontvanger geeft precies dezelfde onderbrekingen (tot wel 2 à 3 in een minuut!!) als de vorige. Met diverse antennes op diverse locaties die het op de tv met module wel goed doen. (alleen zit daar dus even geen module in; die is uitgeleend aan m'n moeder 140 km verderop)

Ook de balken kwaliteit en sterkte gaan dan even op 0 %.

Het blijft zo een absolute noodoplossing. Ik koppel 'm weer af.

KPN moet of BETERE ontvangers aan inkopen. Of dat hele digitenne eruit gooien. Dit gaat zo geen succes meer worden.

Dit wordt zo mijn laatste digitenne ontvanger. En aangezien deze al direct hakkelend is…. ga ik ‘m denk ik niet lang gebruiken.

Reputatie 7
Badge +28

Ik hoop dat @Erwin_ voor jou via via een Rebox-ontvanger kan regelen.

Hoi @PeterG ,

Verdorie!

Ik hoop voor je dat @Erwin_ een RBX2800 kan regelen.

Dit zijn echt betere ontvangers, ik heb zelf deze week een Rebox RE2400 aangeschaft voor een familielid, beter enkel FTA zenders in goede kwaliteit dan alle zenders met gehakkel.En ook nog eens Youtube erbij😉

 

Tja, FTA. Martijn197108

Ik gebruik 'm dagelijks uren lang voor vnml radio en dan doorgaans: Radio Veronica. Arrow Classic Rock, ClassicNL en Sublime. Die zijn niet FTA.

Ik wil tenminste voor radio (op de grote set) NIET afhankelijk zijn van internet danwel KPN TV.

een RBX2800 kan regelen.

Nog nooit gehad, maar wil ik zo langzamerhand wel proberen inderdaad.

Begrijp ik @PeterG .

Was de ontvanger die je ontving nieuw of refurbished?

Gebruik je trouwens de V5 of V6 antenne?

 

 

Ik zal mijn ervaring met de RE-2400 hier nog wel delen(zowel bij mijzelf als bij mijn familielid), mochten jullie daar geïnteresseerd in zijn.

Was de ontvanger die je ontving nieuw of refurbished?

Geen idee. Maar zal wel niet nieuw zijn. Er zaten wel plasticjes op.

 

Ik heb 3 x v1, waarvan 1 in gebruik. Die geeft op de Sony tv 100/98 **. Werkt dus prima. En op de ontvanger, zelfde (lengte) kabel ook, 100/58. Met dus afzakkers naar 0/0.

En ook een v5 en v6. Allemaal prima. Behalve de laatste weken met de oude zxv7200 en nu met de "nieuwe” zxv7200".

KPN onwaardige kwaliteit.

** x/y = kwaliteit in % / sterkte in %

Zit er een blauw ZTE stickertje op de zijkant?

Zo ja, i.c.m. dat plastic zal hij nieuw zijn.Met een wit stickertje zit er een nieuwe bovenkant op.

Maar goed, als de Sony het prima doet...Kun je de antenne’s en stoorbronnen wel uitsluiten.

Wit stickertje met blauw raster. Met in ie vakjes allerlei cijfers en letters.

Reputatie 7
Badge +28

Begrijp ik @PeterG .

Was de ontvanger die je ontving nieuw of refurbished?

Gebruik je trouwens de V5 of V6 antenne?

 

 

 

Dat wou ik ook net bespreekbaar maken. Je hebt natuurlijk zo’n ontvanger gekregen die door iemand anders met klachten is geretourneerd. Ze checken bij de afdeling retour of de ontvanger werkt en dit soort storingen merken ze nooit bij een korte test. 
 

Wil je een duurzame oplossing en mag het iets kosten? Koop één van de laatste van deze ontvangers: 

https://hinta.fi/1524266/xoro-hrm-8761-ci/tuotetiedot

 

of hier: 

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_xoro-hrm-8761-ci-1312214.html

CI+-module erin en gaan………

Ik kan daar allemaal niet met iDeal betalen helaas.

Wit stickertje met blauw raster. Met in ie vakjes allerlei cijfers en letters.

Dan is 'ie gewoon nieuw.Blijkbaar heeft KPN een erg grote voorraad.

 

 

Helaas is die niet meer in de webshop te koop.Nog één winkel in Stockholm heeft ze nog….Verder bij de Zweedse MediaMarkt volledig uitverkocht😔

Reputatie 7
Badge +28

En die in Finland? 
https://hinta.fi/1524266/xoro-hrm-8761-ci/tuotetiedot

 

Geloof dat dat wel goed gaat. 

@Noordzee ,

Ik heb ff doorgeklikt en mij lukt het niet…

Zou de Edision Piccollo misschien ook werken? (https://www.cardwriter.nl/edision-piccollo-s2t2c-met-ci.html?source=googlebase&gclid=EAIaIQobChMI48-n1rW-gAMVGS8GAB1n7AdDEAQYASABEgJxrvD_BwE#imageGal-10)

Reageer