Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2004 keer bekeken


Toon eerste bericht

223 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Op dit moment kunnen we dat alleen maar afwachten. Eerst die ontvanger maar eens ontvangen en installeren. 

Ontvanger binnen. Installatie volgt. Eerst koffie. (11:06)

En hij speelt (11:18)

Dus nu: tijd voor een module (  Erwin_ ). Groene kant dan boven @TvG2016 ?

Oh, eh Noordzee. Bij installatie (Terrestrisch) stond nog LCN aan/uit. Geen idee wat dat is dus maar aan gelaten.

Reputatie 7
Badge +28

Geen idee, maar misschien is dat de vijf volt spanning richting de antenne? Want die spanning moet inderdaad op aan staan. 

Veel plezier met de ontvanger ! 

Hoi @Noordzee en @PeterG ,

LCN staat voor logical channel numbers. Zou ik inderdaad aan laten staan🙂

 

LCN is dat de zenders in de zenderlijst komen zoals de provider heeft voorgesteld.

Je moet inderdaad 5Volt voor de antenneversterker op 1 of andere manier meesturen. Ik gebruik gewoon de voeding van de V6 antenne.

Dankjewel Jarco. Antenne voeding aangezet op de box (tuner stroom). Kan m'n power inserter naar de tv in de slaapkamer. Daar is npo voldoende want daar ook meest Nokia streamingbox 8000 in gebruik. 

En groene kant van de module boven @TvG2016 ? Zodra ik die heb.

Inderdaad de normale manier. Etiket boven. Module kan er ook maar op 1 manier in,

Oh. In de Sony tv ging 2 manieren. Maar werkte maar op 1 manier. Alleen heb ik die module momenteel uitgeleend. 

@ moderator:

Zojuist telefonische bevestiging van mijn bestelling van de Apebox CI gehad. 

Dat moet dus toch weer een module gaan worden, @Erwin_ 😉.

ZXV7200 omruilen voor CI+ module a.j.b.

Reputatie 7
Badge +28

@PeterG

Heb je al een (NPO-)radiozender getest via jouw installatie? 

 

Heb NPO uurtje aan gehad. TV zender. Geen significante problemen gelukkig.

Morgen Nederland - Griekenland kijken via de Apebox 😉.

Hoi @Erwin_ 

Zou je de zxv7200 willen switchen naar een module? Ik heb een Apebox CI aangeschaft. 

Ga ik doen @PeterG . Kom er zo op terug.

Okay.  tuner verandert in module en Cas id van de tuner opgeschoond.

Laat je weten of je vandaag een sms/mail krijgt (en een berichtje van PostNL dat ie er aan komt) ?

Zojuist mail van kpn, Erwin. 

Nota bene. De module die ik al had moet óók actief blijven!

Het worden er nu dus 2 en geen kpn ontvanger (Digitenne) meer.

Eh. Ik kan m'n dienst binnen 15 minuten gebruiken? Maar heb de module nog niet eens! 

Update: mail dat pakket per post komt.

Kan ik verder (testen) met de Apebox. 

Hopelijk is de Smit module al van de nieuwe software voorzien. Want dit weet ik nog:

Ook al zou ie dan wel de nieuwe software moeten laden. 

Zojuist mail van kpn, Erwin. 

Nota bene. De module die ik al had moet óók actief blijven!

Het worden er nu dus 2 en geen kpn ontvanger (Digitenne) meer.

Eh. Ik kan m'n dienst binnen 15 minuten gebruiken? Maar heb de module nog niet eens! 

no worries. Die andere module ben ik vanaf gebleven.  En we zijn idd behoorlijk voortvarend wat die 15 minuten betreft. ;-)

Reputatie 7
Badge +28

Update: mail dat pakket per post komt.

Kan ik verder (testen) met de Apebox. 

Hopelijk is de Smit module al van de nieuwe software voorzien. Want dit weet ik nog:

Ook al zou ie dan wel de nieuwe software moeten laden. 

We gaan het vast meemaken. Tenslotte nu al 167 reacties in dit topic! 

Dat smaakt naar meer……  

Over smaak gesproken:  

Ga je nog frites halen als je de oude ontvanger gaat inleveren?  

Tja. Net nog even radio 2 (102) aangehad via de ZTE. Al 3 x gehakkel in zo'n 20 minuten. 

Het staat nu via de Apebox. Ook 102 want m'n favoriet radio Veronica 107 werkt nu natuurlijk nog niet. Morgen, als de module er is…. 🙂.

Veronica en Arrow hakkelen op de ZTE ook. 3 verschillende NTS-en.

En 3FM vind ik wat oubollig. Of ligt het nou aan mij?

Overigens is radio 5 nóg oubolliger. Als of alle luisteraars “een beetje dom” zijn. Zeikerige weeïge presentatie.

Reputatie 7
Badge +28

Sinds twee jaar luister ik elke werkdag de hele dag naar Radio Caroline. Echt een aanrader! 

En in het weekend afwisselend naar Mi Amigo Radio, Radio Mi Amigo International en Radio Monique.

Nota bene

Ook radio 2 via de Apebox vertoont hakkeltjes. Het nieuws (15:01) is op dit moment nauwelijks te volgen. En nu net na het nieuws is het weer okee 🤔.

Misschien dat @Erwin_ ook nog eens de technici de logs van zendmast Haarlem kan laten uitlezen.

Vrij exotische stations, Noordzee.

Hier sinds 15 jaar, om de frequentie wissel “mee te maken”, weer eens een FM (T-lint antenne) aangesloten. Veronica via de nieuwe frequentie nog slechter dan via de oude, die ging nog in mono. Nu zelfs in mono een en al gekraak en geruis. (dus via Digitenne / KPN TV)

Maar Joe, nieuw op FM, komt super binnen. En is best een fijne zender. Hoewel het wel een beetje een kopie van Arrow Classic Rock is.

Verder gebruik ik DAB+ (maar die is niet op de grote set aan te sluiten), DVB-T2 / Digitenne en natúúrlijk de ontvanger van KPN TV voor radio zenders.

Bij mij vooral Veronica, maar ook Arrow, Joe (via FM dus). Nu even NPO radio. De ZTE is al afgekoppeld.

Heel soms de radiozender FIP (frans equivalent van Soul & Jazz zeg maar), of KINK. Via MyTuner app in o.a. mijn Samsung tv. Maar ja, ruim 100 watt tv verbruik bovenop het verbruik van de versterker om een radio zender te krijgen….😏😣.

Ohja, AM ( MW, LW) komt er hier niet meer in.

Hoi, @Erwin_ .

Module is binnen. Het toch de Smit.

Zowel de Sony televisie als de Apebox settopbox vragen om een update van de module. In beide apparaten geeft die “mislukt” (danwel failed). Dat is dus niet helemaal goed, zit de update nog wel in de lucht (letterlijk)?

Verder nog:

Is er storing op espn 3 bij digitenne (zender Haarlem)? De Sony geeft onderstaande beeld. En op de Apebox blijft het zwart, wel geluid.

En ook de zxv7200 geeft momenteel wel geluid maar geen beeld op espn 3. (ik kan dit nog testen wat espn abo staat nog op ja. Basisabo op nee…. ;) )

espn 3 via Digitenne momenteel 

 

Reputatie 7
Badge +28

Zet de TV of de Apebox even een uurtje aan op NPO 1 met het module erin. Dan kan het activatiesignaal opgepikt worden. 

Hij stond op Fox. Maar nu op 4. Daar zit het signaal zeker in.

De module zit trouwens heel diep in de box. Kreeg 'm er nauwelijks uit om (tijdelijk) in de Sony televisie te stoppen. Om espn 3 ook daarop te checken, maar is verstoord. Daar heb ik nu een topic over. Later vandaag gaat de module weer in de Apebox. 

Ben je nu in de buurt van de apparatuur, @PeterG ?  Ik zit hier tot 21:30.

Geef even een seintje dan kijk ik of ik iets kan forceren met die update. 

De module zit momenteel in de Sony televisie van de slaapkamer. En die tv staat aan. @Erwin_. Ik zal 'm wel even op rtl 4 zetten. 

(Kan niet meekijken want ik ben in de woonkamer.

En kijk espn 221 via de app in de Samsung)

En laat je de technici ook de storing in espn 3 (digitenne zendmast Haarlem) checken?!

Reageer