Beantwoord

Op alle zenders drop-outs met mijn Digitenne ontvanger

  • 24 July 2023
  • 223 reacties
  • 2004 keer bekeken


Toon eerste bericht

223 reacties

onze interne info pagina is vanavond niet benaderen. :-( dus even uit het hoofd en via mijn systeem.

Eerst even dubbelcheck op het nieuwe Cas Id. Is dat:  6*****8693  ?

Die geeft (na een refresh aan mijn kant) deze status:


Insteekkaart (CAM)
Merk : KPN
Model : Digitenne Insteekkaart (DVB-T2 CAM v1.4)
Software versie : V7.0.5.10
Software update : ACTIEF

M'n profiel hier ook bijgewerkt. 

Even wat foto's. Software lijkt te kloppen. Dat ie dus steeds aangeeft dat het is mislukt lijkt dus niet te kloppen. Deze zijn net gemaakt 

 

Notitie mijnerzijds: bovenstaande via Sony tv.

Route op de Apebox: 

*Menu → CAS → Common interface → Slot 1: Irdeto access → Cam management → Cam info → 

CAM SW: IRD-CCASECPLUSGRC-7.0.5.10 m2

Reputatie 7
Badge +28

Ik weet niet of Software-versie : V7.0.5.10 de laatste versie is? 

Ik heb in ieder geval dat gehaper niet wat de eerste Smit gebruikers meldden. Bij mij lopen de uitzendingen door.

Op de storing op espn 3 na dan. 

 

hmm.  Dan sta ik even met mn mond vol tanden wat die foutmelding betreft. @Noordzee? Jij hier ideeën over?

 

@PeterG  Ik heb een scan gedaan over de afgelopen 2 weken op jouw mast en een straal van 80km daaromheen. Geen gearchiveerde storingen in die periode. 

Er was alleen een tijdelijke storing in Den Haag die ging over een aantal radiozenders.

Ik heb je signaal doorgestuurd naar onze storing coördinatoren en gevraagd of ze dit signaal de afgelopen dagen vaker gehad hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Erwin_ 

Dat Smit-module is nog zo nieuw, dat ik nog weinig van weet. Zo vraag ik mij af wat de laatste software-versie is. 

Kun jij daar niet achter komen?

En wat betreft ESPN-3? Ik weet niet zeker of de activatie voor ESPN goed doorgekomen is. Dat zou @PeterG kunnen checken op het kanaal van ESPN 2 zodra daar een uitzending op is. Maar zover ik het kan zien is dat pas op vrijdag 15 september 2023.   

 

Volgens mij is espn 3 hooguit vanaf gisteren verstoord. 

De zxv7200 werkte daarstraks ook nog op espn. Maar ook die deed het niet op espn 3.

Hier 2 verschillende ontvangers (Apebox en Sony televisie) en het werkt niet. Als het abonnement erop niet zou werken zou je toch niet geluid! en beeld (verstoord zie foto) verwachten. 

Topic: storing op espn 3; geen beeld.

Helaas kan je met een module volgens mij als gebruiker nergens zien of het espn abonnement op de module goed staat.

Morgen is (vrouwen) psv - telstar 18:15 op espn 3. Ben benieuwd. Op dit moment nog zwaar verstoord. 

 

Noordzee schijft: Dat zou PeterG kunnen checken op het kanaal van ESPN 2 zodra daar een uitzending op is. Maar zover ik het kan zien is dat pas op vrijdag 15 september 2023

Ja. Bloed irritant.

Ik zie dat morgenavond al een wedstrijd op espn 2 is. 20:50 Boca juniors - AZ (onder 20). @Noordzee 

Als espn 2 het dan doet maar 3 niet is er zeker storing.

@Erwin_

Dat Smit-module is nog zo nieuw, dat ik nog weinig van weet. Zo vraag ik mij af wat de laatste software-versie is. 

Kun jij daar niet achter komen?

En wat betreft ESPN-3? Ik weet niet zeker of de activatie voor ESPN goed doorgekomen is. Dat zou @PeterG kunnen checken op het kanaal van ESPN 2 zodra daar een uitzending op is. Maar zover ik het kan zien is dat pas op vrijdag 15 september 2023.   

 

Wat die module en die software betreft iig niet uit onze interne kennispagina's.  Ik ga volgende week onze digitenne expert bevragen. 

De voedingsadapter voor de antenne die bij de module geleverd wordt is overbodig. Iedere tv waarop ie gebruikt wordt heeft een 5 volt usb aansluiting voor de “Digitenne antenne powerkabel”.

@Noordzee

ESPN 2 werkt. Nu zaterdagavond Boca - AZ (u-20) aan. 

En ook ESPN 3 blijfk het ineens te doen. Vanmiddag nog zwaar verstoord beeld.

Deze reactie is geplaatst om 21:13 uur.

 

Hoi @TvG2016 , ff vraagje. 

Bij de box verschijnt voor de namen van de gecodeerde zenders het dollar teken. 

Kan dat ook verborgen? Er zit nu een module in.

 

Wanneer wordt de zender Haarlem nou es gerepareerd? Je wordt knots van de drop outs. @Erwin_ 

Vandaag overdag tijdens radio Veronica tot 3 per uur. Eén keer zelfs meerdere in 5 minuten.

RTL 4 ook zwabbers in beeld en geluid. Uiteraard verder gekeken de rest van de avond via iTV. (de smart-tv app is ook crap, maar dat is een ander topic)

En nu net NHradio. bij 6 onderbrekingen in 5 minuten gestopt met tellen. Tussen 00:25 en 00:31. Toen NPO radio 2 hakkelde ook. Nog even NH tv en NPO 2 extra… gehakkel. TV (Sony) maar uit gezet.

Wel beetje spijt van de aanschaf van de Apebox. Daar heb ik zo niet veel aan!

Het is met alle frequenties! Dus RTS en NTS 1 t/m 4.

01:17 NPO 1. OP1 verstoring van ca 2 seconden.

Reputatie 7
Badge +28

Echt vreemd. 

Want ik zie er verder helemaal geen meldingen over uit andere delen van het land. 

Ik heb ook totaal geen haperingen op welke zender dan ook. 

Echt vreemd. 

Want ik zie er verder helemaal geen meldingen over uit andere delen van het land. 

Ik heb ook totaal geen haperingen op welke zender dan ook. 

Ja. Er is letterlijk geen enkele melding binnengekomen. Al weken niet. Ik heb (nog) geen idee waarom @PeterG deze storing heeft. 

Ik maak voor jou een storingsformulier aan. 

Kennen wij andere digitenne gebruikers die het signaal van dezelfde mast plukken hier op het forum?

Ik maak voor jou een storingsformulier aan. 

Thanks. Wordt er zo langzamerhand knettergestoord van als ik via DVB-T2 / Digitenne kijk of luister.

Al weken. 

Met v6 antenne dus al 3 zxv7200, Samsung tv (NPO) en de Apebox (module, maar ook zonder module de storing).

Met de v5 antenne op de Sony televisie met en zonder module.

Je zou haast denken dat er misschien een stoorzender in de buurt zit, @PeterG .  

Tja, maar wat.

Onder mij mijn eigen berging, Niks op stroom.

Berging daarnaast ook niet en die voor ook niet (3 bergingen onder de woonkamer). Berging onder mijn slaapkamer staat al jaren dezelfde koelkast en vriezer. Maar dat zou achterin de huiskamer geen invloed mogen hebben. Hooguit in de slaapkamer (antenne daar).

Antenne woonkamer zeker 11 meter daar vandaan.

Bij bovenburen en bovenste buren ook niks veranderd. (haast geen elektrische apparaten ook)

Zelf heb ik er ook geen apparaten bij. Sterker nog adapters zijn uit stopcontact ipv dat apparaten lang op stand-by staan.

Reputatie 7
Badge +28

Het kan ook een led-lamp zijn of zelfs een electronische thermometer. 
 

In de loop der jaren hier van alles gezien wat de storingsbron bleek te zijn. 

De lampen branden niet 24 uur per dag.

De 2 draadloze thermometers zijn er al 15 en 10 jaar.

Storing nu zo'n 2 maanden. Ongeacht tijdstip. Overdag, s'avonds, s'nachts.

Meerdere keren per uur. Alle zenders. 

Ff geen opties meer wat het kan zijn.

Zoekende naar oorzaak.

Mobiel: wifi uit / vliegtuigstand. Totaal geen verbinding dus. 30 min. 

2 x storing

Mobiel: wifi aan / vliegtuigstand (dus totaal geen 4G verbinding; wel wifi incl. bellen)

2 x storing in 30 minuten op de dvb-t2 ontvangst

Mobiel: wifi uit / 4G aan.

4 x storing (tijdens de periode van 30 minuten)

Mobiel: Wifi aan / vliegtuigstand uit, dus ook beetje 4G (denk ik)

Gebruikte antenne's: v1, v5, v6. Diverse locaties in/rond flat.

Conclusie: mijn telefoon lijkt het ook niet te zijn.

Oh ja, de bovenburen hebben alleen 2 GSM-metjes; 1 tablet en een Arris ontvanger. En de bovenste buurman een Windows Mobiel die ie thuis niet gebruikt.

Hier staat een v10, boven een 12, helemaal boven Ziggo modem. Geen onderburen of naast me (straat).

Wifi andere kant haalt mij niet en mijn wifi daar niet.

Nu nog: Telefoon BT uit/ laptop BT uit (heeft los sticky, want geen ingebouwde).

40 minuten later (13:43): dit heeft tot gevolg: minder storing en als het er is minder heftig. Beetje blokvorming in beeld; geluid loopt door. (dus radio zal dan ook wel werken).

Hoe kan DVB-T2 (alle 5 frequenties) ineens zo gevoelig zijn voor Bluetooth?

Nu 13:43 BT telefoon weer aan…. Eerste heftiger storing dient zich alweer aan 13:45

BT telefoon weer uit.

13:59 TOCH WEER EEN PITTIGE STORING (1,5 seconde, maar lang genoeg voor irritatie)

MAAR TV+ BOX IS AAN. Heeft ook Bluetooth voor de afstandsbediening.

Update 18-9; 11:58

Helaas nog steeds haperingen. Alle ontvangers, antenne's ongeacht RTS of een van de NTS frequenties.

Bizar, @PeterG .  Wonen er nog familie/vrienden in de buurt? Als je het daar mag proberen ben ik wel benieuwd of het beter is.

Ik check nu geregeld de storingshistorie van digitenne.  Er is zelfs niks gemeld in jouw provincie.  We zouden toch wel meer storingsmeldingen moeten hebben als die mast raar doet, vermoed ik. 

Het is wel al een stuk minder. Sinds ook BT uit is op de laptop en mobiel. Maar helemaal weg is het nog niet. 

Laatst stond er iemand pal voor het raam te bellen en was het veel gehaper. Was nog geen 2 meter van de v5 antenne. 

Ik zal daar, ontvanger met module, eens de v6 neerzetten. 

BT uit op phone en laptop en het is wat minder. 

Als het heel erg is telefoon enkele minuten op vliegtuigstand, wifi internet en bellen wel aan, en het is eigenlijk weg. Totdat iemand pal voor mijn huis bijvoorbeeld staat te bellen, dan stoort het weer. Soms is het ook al met langs rijdende fietser ( telefoon op zak tenslotte).

Zet ik na enkele minuten vliegtuigstand weer uit blijven de storingen redelijk weg. Ook al ben ik druk op het forum via de telefoon. 

Reageer