KPN Cloud

KPN Cloud

Toon eerste bericht

135 reacties

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik in Google Drive een .kdb bestand (KeePass) dat twee richtingen op synchroniseert als ik de Google Drive app op mijn telefoon gebruik. Als ik datzelfde .kdb bestand in de KPN Cloud app op mijn telefoon gebruik synchroniseert deze maar een kant op. Dat wil zeggen dat ik het .kdb bestand vanuit KPN cloud wel kan lezen echter als ik iets wil wijzigen krijg ik de foutmelding ’failed to store’ en kan ik niets wijzigen.

 

Iemand een idee??

Reputatie 7

Dat is inderdaad specifiek @HansjePansje. Slaat KeePass het bestand direct op in de map van KPN Cloud, of sleep je het bestand na het wijzigen handmatig daarheen? Heb je geprobeerd of daar een verschil tussen zit?

Reputatie 7
Badge +24

Dat is inderdaad specifiek @HansjePansje. Slaat KeePass het bestand direct op in de map van KPN Cloud...

Dat is volgens mij een beetje het probleem, andere apps hebben volgens mij nog geen directe toegang tot de bestanden in de KPN Cloud-app

Reputatie 7

Dat gevoel heb ik ook inderdaad, vandaar dat ik de vraag stelde om het op beide manieren te proberen. Dan weten we het helemaal zeker..

Reputatie 3
Badge

Dat is inderdaad specifiek @HansjePansje. Slaat KeePass het bestand direct op in de map van KPN Cloud, of sleep je het bestand na het wijzigen handmatig daarheen? Heb je geprobeerd of daar een verschil tussen zit?

@Jasper dank voor je reactie. Het .kdb bestand open ik op mijn Android telefoon vanuit KPN cloud en daar zou het ook weer opgeslagen moeten worden maar dat lukt dus niet. Geen slepen of kopiëren/plakken dus. Het bestand opent wel direct vanuit de KPN cloud app en ik kan ook lezen maar geen wijzigen aanbrengen.

Op mijn Windows laptop werkt het prima dus lezen én schrijven

Reputatie 3
Badge

Dat is inderdaad specifiek @HansjePansje. Slaat KeePass het bestand direct op in de map van KPN Cloud...

Dat is volgens mij een beetje het probleem, andere apps hebben volgens mij nog geen directe toegang tot de bestanden in de KPN Cloud-app

@Nick83 ook bedankt voor je aanvulling! Het .kdb bestand kan ik wel rechtstreeks vanuit KPN cloud op mijn Android telefoon openen en lezen omdat de KeePas op mijn telefoon is geïnstalleerd. dat werkt verder prima.  Het wijzigen (schrijven) werkt niet.

Op de laptop (Windows 11) heb ik ook de KPN cloud geïnstalleerd en dat werkt het prima. Ik kan het rechtstreeks openen, lezen en wijzigen.

Reputatie 7
Badge +16

Helder, @HansjePansje, ik heb je vraag doorgezet naar het achterliggende team en komen er op terug!

Reputatie 3
Badge

Helder, @HansjePansje, ik heb je vraag doorgezet naar het achterliggende team en komen er op terug!

Dank voor je reactie @Shyrin_  Het zou mooi zijn als het opgelost kan worden. Tot nu toe heb ik altijd ander clouddiensten gebruikt (GoogleDrive, OneDrive etc) dus ik was blij dat KPN met zijn eigen cloud dienst voor particulieren kwam.

Nogmaals in de Windows omgeving werkt het prima alleen met de Android app niet.

Reputatie 7
Badge +9

@HansjePansje Worden jouw bestanden automatisch naar KPN Cloud geüpload, net als bij OneDrive het geval is?

Reputatie 3
Badge

@HansjePansje Worden jouw bestanden automatisch naar KPN Cloud geüpload, net als bij OneDrive het geval is?

Hallo @P.J.M. van der Vooren, nee dat doen ze niet. Ik gebruik het .kdb bestand direct vanuit de Google Drive app op mijn Android telefoon om te lezen en te wijzigen.

Reputatie 7
Badge +20

@HansjePansje, ik heb een reactie mogen ontvangen. Helaas is het zo met de Mobiele KPN Cloud Apps dat als je bestanden rechtstreeks opent vanuit KPN Cloud, dat je ze niet kunt opslaan omdat ze niet echt op het bestandssysteem staan.

We snappen dat je dat verwacht, we hebben dit onder de aandacht gebracht bij de ontwikkelaars. 

Verder kan ik nu alleen zegggen dat het misschien werkt als je het bestand eerst download vanuit KPN Cloud op jouw apparaat. Vandaar opent en weer upload. Al is dat natuurlijk de meest ideale oplossing. 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt ook nog steeds geen plaatjes vanuit KPN Cloud hier op het forum zetten. Word daar ook aan gewerkt?

Reputatie 7
Badge +20

In een keer vanuit de Cloud niet? Even voor mijn beeldvorming. Wat gaat er dan mis? En welke stappen doorloop je? 

Als je ze eerst opslaat wil het wel toch?

Reputatie 7
Badge +24

In een keer vanuit de Cloud niet? Even voor mijn beeldvorming. Wat gaat er dan mis? En welke stappen doorloop je? 

Heeft u het zelf al een keer geprobeerd? 

Als je ze eerst opslaat wil het wel toch?

Dat is geen optie natuurlijk. Ik kan plaatjes vanuit Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive en Nextcloud toevoegen. Met Cx File Explorer kan ik plaatjes vanaf mn NAS plaatsen. Op zo'n zelfde manier zou dat ook vanuit KPN Drive moeten kunnen.

Het is gewoon niet mogelijk. De optie ontbreekt gewoon.

Reputatie 7
Badge +20

Ik gebruik het niet, dus nee heb het niet geprobeerd. Ik ga het doorgeven. Bedankt. 

Reputatie 3
Badge

@HansjePansje, ik heb een reactie mogen ontvangen. Helaas is het zo met de Mobiele KPN Cloud Apps dat als je bestanden rechtstreeks opent vanuit KPN Cloud, dat je ze niet kunt opslaan omdat ze niet echt op het bestandssysteem staan.

We snappen dat je dat verwacht, we hebben dit onder de aandacht gebracht bij de ontwikkelaars. 

Verder kan ik nu alleen zegggen dat het misschien werkt als je het bestand eerst download vanuit KPN Cloud op jouw apparaat. Vandaar opent en weer upload. Al is dat natuurlijk de meest ideale oplossing.

 @Bart_Z dank voor je reactie. Het up- en downloaden is wat omslachtig dus dat gaat ‘m niet worden. Voor nu zal ik GoogleDrive blijven gebruiken tot er hopelijk een update is.

Reputatie 3
Badge

Een tijdje terug was er een desktop update van KPN Cloud die ik dan ook heb geïnstalleerd. Na de update houden de mappen op mijn desktop een rood kruis en worden de bestanden niet meer gesynchroniseerd met de KPN Cloud op mij Samsung telefoon (Android 12). Als ik een nieuwe map aanmaak op mijn Desktop zie ik die wel in beide omgevingen echter nieuw toegevoegde .pf bestanden zie ik niet terug in de Andriod app. Alle instellingen van de KPN Cloud desktop versie nagelopen en die staan goed, er is zelfs een groenvinkje in mijn taakbalk dat KPN Cloud is gesynchroniseerd…

Voor de update heeft het prima gewerkt
Iemand een idee????

 

Ik heb de cloud op mijn mobiel geinstalleerd en ook op mijn pc.

De foto,s op mijn mobiel worden netejs in de cloud gezet en weer gegeven, echter op mijn pc wordt de cloud sinds 14 augustus niet meer gesynchroniseerd.

Kunnen jullie mij aangeven hoe dat komt, of wat ik er aan kan doen?

Reputatie 7
Badge +30

Hmm, bijzonder dat het bij jullie beide niet (goed) meer synchroniseert, @HansjePansje & @digi-Frank. Willen jullie eens proberen de Cloud App voor Windows opnieuw in te stellen? Ik hoop dat dit voldoende is om de synchronisatie weer op gang te krijgen. Mocht het niet helpen, geef het aan, dan kunnen we verder kijken. Zorg in dat geval dan ook dat je forumprofiel gevuld is zodat we je gegevens hebben mocht dat nodig zijn.

 


Verder heb ik goed nieuws. Twee van dingen die hier door jullie zijn aangedragen voor de Cloud App zijn door de maker op de planning gezet. Het gaat dan om dit wat @Nick83 aankaartte dat je niet vanuit file explorers rechtstreeks bestanden vanuit KPN Cloud kunt openen.
Daarnaast komt er ook een ‘selecteer alles’ optie in de app. Ik weet niet meer of dat ook door Nick werd benoemd of door iemand anders. Enige kanttekening hierbij is wel dat we niet weten hoe lang het dan gaat duren voor ze dit klaar hebben. Maar het komt in ieder geval.

 

Ik kan plaatjes vanuit Google Drive, Dropbox, Microsoft OneDrive en Nextcloud toevoegen. Met Cx File Explorer kan ik plaatjes vanaf mn NAS plaatsen. Op zo'n zelfde manier zou dat ook vanuit KPN Drive moeten kunnen.

Het is gewoon niet mogelijk. De optie ontbreekt gewoon.

 

Na verwijderen op mijn pc en opnieuw installeren synchroniseert hij nu wel

Reputatie 3
Badge

Hmm, bijzonder dat het bij jullie beide niet (goed) meer synchroniseert, @HansjePansje & @digi-Frank. Willen jullie eens proberen de Cloud App voor Windows opnieuw in te stellen? Ik hoop dat dit voldoende is om de synchronisatie weer op gang te krijgen. Mocht het niet helpen, geef het aan, dan kunnen we verder kijken. Zorg in dat geval dan ook dat je forumprofiel gevuld is zodat we je gegevens hebben mocht dat nodig zijn.

 @Erik_Dank voor de opties. Ik heb KPN cloud opnieuw op mijn Windows PC geïnstalleerd. De synchronisatie lijkt nu te werken echter blijf ik een rood kruis houden/zien bij de mappen in KPN cloud.  Normaal hoort hier toch een groen vinkje oid te staan dat aangeeft dat de map gesynchroniseerd is?

Reputatie 7
Badge +17

@HansjePansje goed dat alles nu lijkt te werken!

Wel vind ik het wel raar dat je een rood kruis bij de mappen ziet staan. Ik heb gekeken in mijn eigen cloud en zie die niet terug. Waar zie je ze staan? Is het mogelijk een screenshot te plaatsen?

Let er daarbij natuurlijk wel op dat je persoonlijke gegevens afschermt. 

Reputatie 3
Badge

@HansjePansje goed dat alles nu lijkt te werken!

Wel vind ik het wel raar dat je een rood kruis bij de mappen ziet staan. Ik heb gekeken in mijn eigen cloud en zie die niet terug. Waar zie je ze staan? Is het mogelijk een screenshot te plaatsen?

Let er daarbij natuurlijk wel op dat je persoonlijke gegevens afschermt. 

@Bram_ Hieronder de screenshots. Voorheen had ik (volgens mij) groene vinkjes wat aangeeft dat er een sucsesvolle synchronisatie van de map is en nu staan er rode kruisen. Opmerkelijk is dat ik in mijn taakbalk (rechtsonder mijn bureaublad) wel bij het KPN cloud een groen vinkje heb.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel gek, @HansjePansje. En als je in die mappen met rood kruis kijkt, dan klopt het zeker weten wel, qua synchronisatie? En kun je aangeven welke Windowsversie je gebruikt? Want dan ga ik dit toch even navragen.​​

Reputatie 3
Badge

Dat is wel gek, @HansjePansje. En als je in die mappen met rood kruis kijkt, dan klopt het zeker weten wel, qua synchronisatie? En kun je aangeven welke Windowsversie je gebruikt? Want dan ga ik dit toch even navragen.​​

@Erik_ De synchronisatie gaat inderdaad goed. Ik gebruik Windows 11.

Reageer